[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:35

Tja en wij willen dus graag een grote leefruimte beneden en boven is het bij ons een stuk krapper. Ieder zijn ding natuurlijk.

De reden dat wij voorlopig nog geen 2e aannemer vragen is oa om ervaringen vanuit mijn vaders werk. Hij heeft zelf (als aannemer) zovaak voor Jan L U L offertes op gemaakt, dagen werk erin en vervolgens gaan mensen met die offerte naar een ander en je heb alles gedaan voor niets. Volgende x dus rond de tafel om iig het opslag percentage omlaag te krijgen en materialen scherper in te kopen, want das nog aan de hoge kant volgens ons.

Daarnaast werk ik in de makelaardij en zie dus in dat het iig geen weggegooid geld is als we bep. dingen aan pakt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:38

Bij ons (in het dorp/ dit wijkje) is het eigenlijk vrij normaal tot zelfs vrij ruim voor een rijtjeshuis... Als je groter wil dan zit je meteen te kijken naar vrijstaand en villa.

Wat betreft aannemers... de ouders van een vriendin van mij laten een huis zelf bouwen.
Zij hebben 5 offertes opgevraagd, alle aannemers tegelijk uitgenodigd en min of meer tegen elkaar uitgespeeld.
Zo van ja het is crisis en Jullie zitten verlegen om werk... nou kom maar op.

Die vriendin van mij vond het erg slim en zat het trots te vertellen, maar ik zou dat nooit doen :o Vind het eigenlijk vrij onbeschoft.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:40

Tja, laagste prijs gaat het ons niet eens om. T gaat ons om een reeële prijs.... mensen uitmelken wil ik ook niet :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:42

rowo schreef:
Tja en wij willen dus graag een grote leefruimte beneden en boven is het bij ons een stuk krapper. Ieder zijn ding natuurlijk.

De reden dat wij voorlopig nog geen 2e aannemer vragen is oa om ervaringen vanuit mijn vaders werk. Hij heeft zelf (als aannemer) zovaak voor Jan L U L offertes op gemaakt, dagen werk erin en vervolgens gaan mensen met die offerte naar een ander en je heb alles gedaan voor niets. Volgende x dus rond de tafel om iig het opslag percentage omlaag te krijgen en materialen scherper in te kopen, want das nog aan de hoge kant volgens ons.

Daarnaast werk ik in de makelaardij en zie dus in dat het iig geen weggegooid geld is als we bep. dingen aan pakt.

Ja maar je hoeft ook niet bij 10 mensen een offerte op te vragen.......
Maar vergelijken is als consument toch je goed recht vind ik :o

Om even voorbeeld te geven....
We hebben tijd terug gesprek gehad met een kerel voor onze haard. Hij is afgelopen woensdagavond langs geweest om situatie te bekijken en offerte te maken. Hij deed onwijs vaag over de prijs en korting en wilde gewoon enkel een prijs onder de streep geven. Nou ja prima...

Nu hebben we recht toe, rechtaan opdracht, dus andere bedrijven hoeven daar niet voor langs te komen....... heb gister nog offerte binnen gehad die lag 20% lager!!!! Nou vind ik het echt een aardige kerel die eerste, maar dat dat is me die 1200 echt niet waard :') :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:43

rowo schreef:
Tja, laagste prijs gaat het ons niet eens om. T gaat ons om een reeële prijs.... mensen uitmelken wil ik ook niet :o

Nee daar hou ik ook niet van :n
Wij hebben bij heel veel klussen niet eens de allergoedkoopste genomen. Zit ook gun-factor in en met aannemers ook zeker een grote factor van vertrouwen en kwaliteit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:48

Die gun factor is nu een beetje groot. T is nl een aannemersbedrijf waarin mijn baas voor de helft aandelen heeft. Daarnaast kan mijn pa het super vinden met die vent.

Maar goed, maar ff zien van hoe en wat. Gelukkig hoeft niemand mij goedkeuring te geven voor onze manier van aanpakken :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:52

Moet je ook zelf weten! Zou alleen jammer zijn als je het huis laat schieten omdat je aannemer te duur is ;) Maar ook dat moet je zelf weten!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:56

Oh maar dat weet ik ook wel hoor ;) Zo slim zijn we nog net :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:59

Oh net wel.... gelukkig maar :P

Ik wil juist geen bekenden in m'n huis. Geen zin in gezeik daarmee :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:05

T is voor mij ook geen bekende hoor ;) Nu wel ondertussen...

Maar goed, zo zie je maar weer dat iedereen anders is. K moet ook wel zeggen dat de hele situatie anders is doordat mijn vader een belastvrije gift gaat doen. Daardoor is er financieel veel meer ruimte (ondanks dat we het alleen wel hadden kunnen betalen).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:13

manzano schreef:

wij hebben daar juist wel voor gekozen, en heb daar nog geen spijt van.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:14

rowo schreef:
T is voor mij ook geen bekende hoor ;) Nu wel ondertussen...

Maar goed, zo zie je maar weer dat iedereen anders is. K moet ook wel zeggen dat de hele situatie anders is doordat mijn vader een belastvrije gift gaat doen. Daardoor is er financieel veel meer ruimte (ondanks dat we het alleen wel hadden kunnen betalen).

ik dacht juist dat het onhaalbare kaart was geworden, of hebben jullie dat er al af "onderhandeld"

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:20

Met onhaalbaar doel ik meer op het feit dat het huis het nader hand niet opbrengt wat wij er dan in gestopt zouden hebben. T gaat om een huis van rond de 170.000euro en de verbouwing zou op 160.000euro komen. Van de zotte... naderhand zal die ongeveer 275.000euro opbrengen. Dan gooi je dus heel veel geld weg. (plus dat je de financiering niet rond krijgt)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:22

fokfanaat schreef:
manzano schreef:

wij hebben daar juist wel voor gekozen, en heb daar nog geen spijt van.

Nee het kan natuurlijk ook heel goed gaan...... en als je verwachtingen gelijk liggen is dat ook geen probleem.
Maar wij hebben nu weer gedoe met de stucadoor en vind het nu fijn dat ik hem gewoon ergens op aan kan spreken en hem ergens aan kan houden. Hij is nu geirriteerd. Vind ik heel vervelend hoor!!! Want ben er totaal niet goed in en hou niet van gedoe, maar met een bekende had ik waarsch of niks gezegd (en ontevreden geweest) of het had tot nog meer gedoe geleidt. Dat risico wil ik echt niet.
Maar dat is ook omdat ik mezelf ken en we wat perfectionistischer zijn dan gemiddeld :o

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:24

voor 160.000 kun je een heel nieuw huisje laten zetten, lijkt me ook wel heel veel. daar moet toch wel 60.000 afkunnen, uitbouw of niet.

Wij plannen om rond de 35.000,- klaar te zijn, met oa nieuwe keuken, compleet nieuw ingerichte bovenverdieping, ketel en vloerverwarming, wat breek en stuucwerk.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:25

ja das wel waar, wij zijn ook wel makkelijk, maar weet nu ook wel wat ik in huis haal, onze stucadoor heeft de klusser al meerdere goede ervaringen mee bv, en is echt een topper.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:25

Wij halen ook zeker niet alles terug in de waarde, maar in jouw geval is het wel heel erg uit proportie idd Rowo.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:26

60.000euro zit je sowieso aan als je niet uitbouwt, omdat er sinds het bouwjaar ong niets meer aan de woning is gedaan. Echt ALLES is oud of kapot.

Maar 160.000euro is ook van de zotte en dat doen we dus ook niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:28

met een ton zou dat imo echt wel moeten lukken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:30

*Ik kruip weer uit de meeleesmodus*

Wat een geld Rowo :oo
Ik heb een collega die dat dus wel gedaan heeft (sommige mensen weten blijkbaar niet wat ze met hun geld aanoeten) . Huis staat nu te koop voor ruim 120.000 minder dan er in verspijkerd is!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:32

is wel heel zonde geld idd als je bv door andere baan, of relatiebreuk toch moet verkopen,

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:34

Hij gaat inderdaad van Middelburg richting Delft, want hij rijdt nu al 2 jaar op en neer...
Hij is er redelijk laconiek over, omdat het met eigen geld gefinancierd is, maar dan nog. Ik denk dat ik heel hard zou gaan huilen O:)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:46

Dat is idd ook wel heel zonde Mootje!!!!!! Wij zijn economisch gezien niet volledig interessant bezig nu.
Een 2e badkamer en bijv. zo'n gashaard verdiend zich niet terug in de waarde....... maar ja, woongenot is me ook wat waard. Maar echt HELE rare dingen hebben we niet gedaan denk ik.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:49

Ik vind dit huis trouwens helemaal geweldig: http://www.funda.nl/koop/vlaardingen/hu ... -28/fotos/
Maar om nou mijn huidige appartement met rond de 30.000 verlies te verkopen (verkoop is gegarandeerd binnen drie maanden door de koopgarant-regeling), vind ik oninteressant!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:52

manzano schreef:
Dat is idd ook wel heel zonde Mootje!!!!!! Wij zijn economisch gezien niet volledig interessant bezig nu.
Een 2e badkamer en bijv. zo'n gashaard verdiend zich niet terug in de waarde....... maar ja, woongenot is me ook wat waard. Maar echt HELE rare dingen hebben we niet gedaan denk ik.

kun je idd ook best wat aan uitgeven, maar toch geen halve ton....