Bellex schreef:Dat knapt al mooi op zeg TS! Goed bezig
met betrekking tot de deuren, hier was dat niet zo simpel, in het huurbesluit stond dat alle deuren brandvertragend moesten zijn voor een bepaalde tijd, gezien de prijzen die jij noemt die zij rekenen zou het me niks verbazen als dat daar ook zo is. Dan zullen ze nieuwe maar niet vertragende deuren dus ook afkeuren en is het zonde van de dubbele kosten. Wilde het toch even meegeven
Nou, ik schat in dat dat wel los loopt want brandwerende deuren zijn echt fors duurder dan de prijzen die hier genoemd zijn.
Als je even googlet en een beetje beeld hebt bij kortingen, arbeidsloon en hoe zo'n woningcorporatie werkt, dan zijn het gewone standaard deurtjes; niks bijzonders.
Beetje zoeken leert dat je die deuren voor ca 100 euro koopt. De corporatie zal daar een slordige 25% korting op hebben (pin me niet vast op de laatste euro) maar die deuren bestellen, in ontvangst nemen, mannetje sturen om ze te hangen, stukje administratie, dat kost al gauw twee mandagen (=18uur) werk.
Uitgaand van een uurloon a 20 euro x 3 (salaris, werkgeverslasten en overhead) is dat 60 euro per uur maal 16 = 960 euro plus drie deuren a 70 euro is 1170 euro, dat is 390 euro per deur.
Dat doet niks af aan het feit dat ze niet moeten zeuren over zoiets want die deuren waren er toch wel uit gegaan zodra ze zo'n huis renoveren.