Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:pmarena schreef:Hopelijk word het snel haalbaarder om energie van je zonnepanelen in een thuisbatterij op te slaan.
En een goed efficiënt thuis systeem voor het gebruiken van wind-energie zou ook wel fijn zijn....maar of dat er ooit gaat komen...
Ik ken iemand die zelf een windmolen in zijn achtertuin heeft gebouwd met een accu erbij. Maar dat is meer een uitprobeersel. En echt heel hoog en groot kan je hem niet maken natuurlijk.
Apple schreef:Veel Gemeentes proberen toch iets extra's te doen voor inwoners die nu in de problemen komen door de hoge Energie rekeningen. Er zijn meer dan genoeg mensen die geen recht hebben op de energietoeslag en toch energieproblemen krijgen.
Het kan geen kwaad om bij de Gemeente te informeren naar Bijzondere Bijstand voor Energie (of aan te kloppen bij het Wijkteam).
Suzanne F. schreef:Hier komen ook geen zonnepanelen. Zoveel mensen hier in de buurt hebben ze al. Investering is best fors en als je dan ook nog niet kan terugleveren of heel beperkt en overdag werkt/weinig stroom verbruikt dan is het de investering in mijn ogen niet waard.
Als ze iets zouden vinden waarmee je gas zou opwekken/compenseren dan geef ik me op!
Suzanne F. schreef:Hier komen ook geen zonnepanelen. Zoveel mensen hier in de buurt hebben ze al. Investering is best fors en als je dan ook nog niet kan terugleveren of heel beperkt en overdag werkt/weinig stroom verbruikt dan is het de investering in mijn ogen niet waard.
Als ze iets zouden vinden waarmee je gas zou opwekken/compenseren dan geef ik me op!
tienus63 schreef:Ik denk dat de brandweer het druk gaat krijgen met koolmonoxide meldingen en branden door de petroleumkachels, kortsluitingen en schoorsteenbranden.
Mensen worden bang gemaakt om nog te ventileren want dat vliegt de warmte eruit.
Sanet schreef:Hebben jullie dan de Stoov? Ik zie ook 1 van DistinQ? Welke is fijn?
Mizora schreef:Het is nogal een kostbare zaak om op te starten en vroeger waren de installaties vaak dusdanig groot dat het lastig was het met gemiddelde aantal koeien op Nederlandse bedrijven. Tegenwoodig is juist de onzekerheid van de toekomst een remmende factor.
https://www.melkveebedrijf.nl/wet-en-re ... werkt-dat/
Babsiej schreef:OleJon schreef:Wat zullen er straks veel huizen zijn met paddestoelen aan de binnenkant, doordat er niet meer gestookt kan worden
Schimmel krijg je door niet, of niet voldoende te ventileren.
Pallatin schreef:Wij gaan komend weekend langs bij een leverancier van infraroodpanelen; we willen een paneel boven de zithoek plaatsen als bijverwarming om zo ons gasverbruik drastisch terug te dringen. Ik maak me echt zorgen of we niet gaan leeglopen aan de kosten voor gas, ons vaste contract liep af afgelopen maart…
Wie heeft er al een infraroodverwarming en kan goede merken/ leveranciers aanraden. We willen er het liefste eentje met een ingebouwde thermostaat bedienbaar op afstand