Anders had ik ze op een gegeven moment de nek omgedraaid denk ik
Hier ook achter 5 draden maar daar stond blijkbaar niet genoeg stroom op want de bok ging er tussendoor... Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Anders had ik ze op een gegeven moment de nek omgedraaid denk ik
Hier ook achter 5 draden maar daar stond blijkbaar niet genoeg stroom op want de bok ging er tussendoor...
Zweden houden van kabouters of tomtar, zoals ze hier noemen. Volgens folklore is het erg belangrijk ze te vriend te houden
Dus hun huisjes laten we maar staan
Vliegzwammen vind ik ook erg mooi Pandora2 schreef:Ik zag gister een reportage op tv van een vrouw die ervoor gekozen heeft om in haar ééntje ( nu wel met een zoontje )diep in het bos in het zuiden van Zweden te gaan wonen.
Zo goed als off-grid en van spullen en eten dat andere mensen weggooien.
Ze was een talent aan de unief vroeger, maar hield het al snel voor bekeken en is gaan zwerven.
Heeft 3 jaar overal en nergens op straat geleefd en is toen in Zweden terecht gekomen.
Heel interessante jonge vrouw. Slechts 24 jaar maar wat een wijsheid !
)
Leuk huisje heeft ze, niet echt hier in de buurt zeker 150km hier vandaan, denk ik
dank je voor het delen
Pandora2 schreef:Ah kijk, leuk !![]()
150km is naar zweedse normen toch nog een verre buur ?
Daphara schreef:Pandora2 schreef:Ah kijk, leuk !![]()
150km is naar zweedse normen toch nog een verre buur ?
Niet als je op de fiets er heen moet.
Arabesk schreef:Je recept voor stoofpeertjes valt bijzonder in de smaak hier!!! Alle peren geplukt en op zolder gelegd en ik ga dit nog váák maken. En dat terwijl mn man meestal na één keer stoofperen al sip keek.
Zo leuk om te horen 
" hun zomerverblijf (zie Nieuw leven? ) naar hun beter geisoleerde hok verhuisd. Het verzetten van het gaas is altijd wel even een klusje maar nu ziet het er weer mooi uit en kunnen ze lekker op een schoon plekje hun kostje bij elkaar scharrelen. Sander rommelt nog wat in de schuur, op zoek naar het laddertje, zodat de kippen wat makkelijker in hun hok kunnen komen.