Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:23

Ermelo kan je wel direct van je lijstje halen. Wij wonen hier bijna 8jr en hebben echt heel veel bekeken, maar EN met grond EN aan bos is er niet.
In Putten, Garderen en Uddel bijv meer kans op iets aan het bos met grond.

Als er geen garage of enkele op staat, zou ik gewoon bouwen.

Sowieso zijn er wel heel af en toe stukken grond te koop en kan je naar eigen wens bouwen. Dan kan je wel binnen je budget uitkomen.

DubbelFun

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:44

@pluk: en wil je écht direct het bos in kunnen of is een weg oversteken c.q. stukje langs de weg ook een optie :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:46

Ik vind het altijd lastig om consessies te bedenken. Op een gegeven moment zul je wel “moeten” maar zoals wij wilde een grotere tuin (nu 8x5) en ons “droomhuis” gezien met een tuin van 10,5 x 5,5. Ga je daar dan mee akkoord of niet... Lastig.

Net de makelaar gebeld en zijn nr 6294 in de rij, ofzo. Dus we worden zo terug gebeld voor een bezichtigingsmoment met zijn alle. Hoop ik.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:48

DubbelDun schreef:
@pluk: en wil je écht direct het bos in kunnen of is een weg oversteken c.q. stukje langs de weg ook een optie :)

Het moet wel echt een droomhuis en droomperceel zijn om een stukje langs de weg te accepteren. Daarnaast moet het ook een veilige weg zijn voor kind met hond.
Hoezo? Heb je iets leuks voor me?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:53

Mijn 'droomhuis' hier in de buurt staat al een paar jaar te koop en is nu tijdelijk verhuurd.
Ondanks dat het huis zelf aan een zandpad staat is de weg er naartoe een drukke 80 km weg (wel met een apart dubbel fietspad). Maar in 10 minuten zit je in stap op de autovrije Veluwe met 100 km ruiterpad.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:57

Mijn man wil als hij in de tuin zit geen weg horen, maar ik vind achtergrond geluid wel fijn, want ik houd niet van die extreme stilte.
We hebben zelfs percelen boven de 80.000 m2 bekeken waarbij mijn man nog steeds een weg hoorde, dus ik denk dat ik win :).
Als het eigen perceel groot genoeg is en een deelbosgrond heeft en we dan een klein stukje moeten lopen naar het centrale bos, dan is dat dus wel prima. Mits het veilig kan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:04

Ah ik ben al terug gebeld door de makelaar! Woensdag is de bezichtiging. Het is nu zo erg dat mijn man helaas niet kan dus ik maar alleen ga. Anders kom je er nooit tussen joh...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:24

gelijk heb je Giolli. Gewoon gaan! In deze tijd kun je helaas niet rustig een momentje afwachten om samen heen te kunnen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:43

Plukje schreef:
We hebben een volledig gerestaureerde 2-onder-1-kap jaren 30 huis in één van de populairste straten van Soest te verkopen. Naar verwachting zijn we deze zo kwijt. Maar stiekem vinden we dat nog best spannend. Zul je net zien dat de markt ineens verzadigd is.

Soest is volgens mij echt een uitwijk-gemeente aan het worden voor Utrecht (omdat Bilthoven enz ook steeds duurder wordt én het een station heeft), dus ik denk inderdaad dat je die makkelijk kwijtraakt.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:27

Wij hebben inmiddels 19 dagen de sleutel.. vorige week moesten we ons oude huis opleveren.. er is al veel gedaan, maar moeten ook nog veel doen. Badkamer gaan we voor sparen, net als de tuin. Voor nu eerst de leefruimtes en slaapkamer van zoontje, ons en de kleedkamer aangepakt. Wel genieten we al enorm, van de extra leefruimte ( 189 m) en tuin ( die we niet hadden).

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:57

Plukje ik snap die eis helemaal! Direct aan het bos was ook onze belangrijkste eis en na 3 jaar zoeken is dat gelukt.
Het is zo heerlijk met de kinderen, honden en paarden dat het de moeite van het wachten en door zoeken waard was. We hebben van alles bekeken wat volgens de makelaar “aan het bos” lag. Super mooie huizen en locaties, maar steeds toch een paar 100 meter langs de weg. Tot dat we eindelijk dit huis hebben gevonden, hier wonen we nu anderhalf jaar en we hebben er nog geen moment spijt van. Alleen als de wind “verkeerd” staat kun je iets van een weg in de verte horen, maar doorgaans hoor je alleen vogels en als de buren op het land bezig zijn dan hoor je een trekker. Ik hou er van.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:00

Wij hadden een huis gezien MET een groot perceel... maar er heeft een sloperij op gezeten en de beste man wil geen bodemonderzoek laten doen.... de bodem moet gesaneerd worden, dus ja...

maaaar onze woning is wel ovb financiering verkocht!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:05

Ir1ne schreef:

Gefeliciteerd! Wel spannend dat je nog niets anders hebt. Of verwacht je wel op tijd iets gevonden te hebben?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:08

MizzMontana schreef:
Plukje ik snap die eis helemaal! Direct aan het bos was ook onze belangrijkste eis en na 3 jaar zoeken is dat gelukt.
Het is zo heerlijk met de kinderen, honden en paarden dat het de moeite van het wachten en door zoeken waard was. We hebben van alles bekeken wat volgens de makelaar “aan het bos” lag. Super mooie huizen en locaties, maar steeds toch een paar 100 meter langs de weg. Tot dat we eindelijk dit huis hebben gevonden, hier wonen we nu anderhalf jaar en we hebben er nog geen moment spijt van. Alleen als de wind “verkeerd” staat kun je iets van een weg in de verte horen, maar doorgaans hoor je alleen vogels en als de buren op het land bezig zijn dan hoor je een trekker. Ik hou er van.

Ja, wij willen dan geen paarden aan huis, maar met hond en kind en ook voor onszelf lijkt het ons ideaal. We wonen nu op loopafstand van de Soesterduinen, dus we weten hoe het is om een bos op loopafstand te hebben. We willen graag een stapje ‘omhoog’ en echt in het bos gaan wonen.
Echt belachelijk hoeveel huizen op funda staan ‘aan de bosrand’, terwijl dat echt niet het geval is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:14

Voor Funda zijn 10 bomen bij elkaar al een bos :)
Ik zit dichtbij het bos, maar ik zou niet echt ín het bos willen wonen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:19

Wij moeten ook goed opletten dat het bos wat er is vrij toegankelijk is en niet gewoon de tuin van de buren is :).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:24

Hier is de 'tuin van de buren' juist open voor wandelaars (en ook handig voor illegale ruiters ;) )

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:30

Giolli schreef:
Ah ik ben al terug gebeld door de makelaar! Woensdag is de bezichtiging. Het is nu zo erg dat mijn man helaas niet kan dus ik maar alleen ga. Anders kom je er nooit tussen joh...

Mijn man heeft het huis wat wij gekocht hebben nog steeds niet gezien van binnen, haha. Maar we moesten inderdaad wat. Kennen de omgeving, hebben over het perceel gelopen, dus hij had een indruk. Maar huis heb ik alleen bekeken. Binnen 1 week vrij nemen kan hij echt niet, zeker niet zo vaak als we huizen hebben bekeken, dus dan waren we nu nog zoekende geweest.

Ir1ne schreef:
Wij hadden een huis gezien MET een groot perceel... maar er heeft een sloperij op gezeten en de beste man wil geen bodemonderzoek laten doen.... de bodem moet gesaneerd worden, dus ja...

Bedoel je dat huis in Nieuw Weerdinge/Emmen? Die staat echt al heel lang te koop. Zou wat van de prijs af kunnen en dan zelf investeren in de bodem? Nu weet je het. Vaak weten mensen het niet eens.
We hebben toen voor die gebeld en ken het huis wel. Hebben erover nagedacht zelfs.

Qua aan bos was dat voor ons ook een harde eis, maar hebben we deels laten schieten. Zitten nu wel aan bos, maar er liggen geen vele km's ruiterpad.

Waar we nu staan, is officieel ook aan bos, maar dat is hemelsbreed zo. Helaas moet je pad af, klein stukje langs drukke weg, dan een weg waar ze vaak hard rijden, veel dubbel geparkeerd staat en dan bos. Niet ver, wel een rot stuk.
Zou er naar achter een pad zijn, zit je in 2 tellen in het bos, maar dat kan niet, daar zijn huizen.

Makelaars snappen sowieso niet altijd; paarden aan huis. Wij belden een keer voor een huis met 20.000m2. Die was verkocht onder voorbehoud. Toen zeiden ze; maar we hebben nog wel wat anders met een stukje grond.......Kwamen ze met een huis met 1200m2. Alles kan, maar je belt niet voor 2ha als je 1200m2 ook goed vindt, denk ik.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:46

1200 is wel errug weinig voor paarden..
wij hadden hiervoor 3500m2. Dat kon net. Maar in de winter had je geen grassprietje over.
Wij huurden toen 1,5 hectare bij. Dat ging prima.

Maar 1200. Nee. Dat snap ik ook niet als je belt voor iets met 20.000.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:47

Tja, wij hebben ze sowieso niet op het gras en missen we ook niet. Maar als ik bel voor een plek met paarden, dus meervoud is 1200m2 doorgaans niet genoeg.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:23

Plukje schreef:
Ir1ne schreef:

Gefeliciteerd! Wel spannend dat je nog niets anders hebt. Of verwacht je wel op tijd iets gevonden te hebben?

Dankje. Geen idee, moeten we bekijken... maar als je huis al zo lang te koop staat heb je geen keus.

Die is het idd Superpony. Ik heb gebeld voor een offerte maar dat is erg prijzig om te laten saneren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:35

Huisje staat echt al lang te koop en is niet duur. Denk niet dat ze heel veel zakken, anders was het al weg geweest, maar iets zal wel moeten. Volgens mij is die makelaar het ook zat. Bellen heel veel mensen voor natuurlijk. Is echt heel goedkoop.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:17

Makelaar is het ook zat, maar de beste man wil niet eens een bodemonderzoek laten doen. Daarmee maak je het voor kopers ook onmogelijk om een juiste offerte aan te vragen. ik heb een globale indicatie gehad, maar dat was niet voor de poes.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:30

Bedoelen jullie niet het huis in Weerdinge in plaats van nieuw weerdinge?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:56

haha ja Emmen zei SP, maar wil niet tever uitwijden :)