[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 17:45

Die besparing komt wel op ja :+ :+

Weten jullie 'ehm nog?

Jammer genoeg is het plafond niet echt goed te zien. Maar die golfde dus als een gek met enorme kieren en was ongeveer net zo vergeeld als de muur. Wat je ook niet goed op deze foto ziet is hoe verschimmeld en goor het behang was. Brr. En de geur die er hing... Was echt niet goed :+
Afbeelding

En nu :D
Het inrichten kan beginnen :D
Afbeelding

tyleysmiley

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:56

Jezus, wat een verschil en wat mogen jullie trots zijn op jezelf en al het harde werk, gaaf hoor...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:33

Oh Wauw! Je zou echt niet zeggen dat dit dezelfde ruimte is!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:42

Zo dan, wat een verschil

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:00

Daar krijg je weer energie van :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:12

Netjes geworden zeg!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:45

Wat een verschil met eerst!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:56

Geweldig, daar doe je het voor !

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:19

Je herkent het (gelukkig :)) ) niet terug!

Groet Karin.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:47

Wat een verschil!! :wow:

Wel jammer dat je die leuke gordijntjes niet gehouden hebt!! _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:55

-Namiro- schreef:
Wat een verschil!! :wow:

Wel jammer dat je die leuke gordijntjes niet gehouden hebt!! _O-

Beetje retro was wellicht best leuk geweest :j :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:09

Haha ik zat er net aan te denken, wat een gave retro gordijntjes!! :D

Lekker opgefrist hoor dat kantoortje +:)+ En mooie kleur vloer!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:14

Ziet er super uit

Sliep daar ook echt iemand :?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 09:47

Haha ja die gordijntjes... Zo op de foto best grappig :+
Maar zoooooo vies en vergaan. Je wil niet weten wat voor geur daar in zat... En denk dat als je ze al in je wasmachine had willen hebben, je daarna alleen nog losse draadjes had gehad haha.

Het was overigens meer hobbyruimte dan echt slaapkamer, er stond een naaimachine. Maar denk eigenlijk dat ze de deur van die kamer al heel wat jaren niet meer open hadden gehad.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:06

Ik vind het echt knap hoe jullie met zo'n oud en smerig huis om gaan. Ik zou echt overal vies van zijn en daar met mondkapjes en handschoenen rond gaan lopen :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:16

Bambi1995 schreef:
Ik vind het echt knap hoe jullie met zo'n oud en smerig huis om gaan. Ik zou echt overal vies van zijn en daar met mondkapjes en handschoenen rond gaan lopen :')

Vind het ook knap idd.

Ben ooit met mijn ex naar een soort bouwval wezen kijken. Maar toch maar niet gedaan omdat ik zo tegen het werk opzag :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:49

Dilan93 schreef:
Bambi1995 schreef:

Vind het ook knap idd.

Ben ooit met mijn ex naar een soort bouwval wezen kijken. Maar toch maar niet gedaan omdat ik zo tegen het werk opzag :+

Het is een manier om een huis te bemachtigen dat je anders niet kan betalen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:53

ikke schreef:
Dilan93 schreef:
Vind het ook knap idd.

Ja das waar, maar als je dan bedenkt dat je er vaak nog voor €100.000,- aan moet verbouwen...

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:34

Dilan93 schreef:
Vind het ook knap idd.

Het is een manier om een huis te bemachtigen dat je anders niet kan betalen.[/quote]

Ja das waar, maar als je dan bedenkt dat je er vaak nog voor €100.000,- aan moet verbouwen...[/quote]

Ja precies. En je dan ook nog afvragen of je dat er ooit überhaupt voor terug zal krijgen en of het huis het waard is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:45

Ikke, snap ook wel waarom ;) maar dan nog moet je het maar kunnen. En idd de finaciële middelen voor het verbouwen hebben :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:16

Het voordeel van zelf verbouwen is natuurlijk wel dat je dat over meerdere jaren kan doen, en meteen helemaal naar je eigen zin :)

Dan kun je nu een goedkoper huis kopen omdat een perfect huis niet te betalen zou zijn geweest, en dan maak je er een zoveel-jaren-plan van waarbij je steeds weer een beetje investeert in het huis helemaal naar je eigen smaak verbeteren :j

Het is natuurlijk wel fijn als je dan zelf veel kan doen zodat je niet alles voor de hoofdprijs uit hoeft te besteden.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:39

pmarena schreef:
Het voordeel van zelf verbouwen is natuurlijk wel dat je dat over meerdere jaren kan doen, en meteen helemaal naar je eigen zin :)

Dan kun je nu een goedkoper huis kopen omdat een perfect huis niet te betalen zou zijn geweest, en dan maak je er een zoveel-jaren-plan van waarbij je steeds weer een beetje investeert in het huis helemaal naar je eigen smaak verbeteren :j

Het is natuurlijk wel fijn als je dan zelf veel kan doen zodat je niet alles voor de hoofdprijs uit hoeft te besteden.

Precies :j en als je nog een hoop zelf doet en probeert om overal de goede aanbiedingen mee te pakken, dan scheelt het je zo vreselijk veel geld! :j

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 15:26

Bambi1995 schreef:

Hahah :')
Ach weet je, we hebben de woonruimtes gewoon goed schoongemaakt (daarvoor was het wel echt vies) en waar we daadwerkelijk leven is het nu gewoon prima. In de woonkamer moet tweede deel nog gewit worden, maar dan is ook dat echt wel prima. Van de keuken gebruiken we de kastjes gewoon niet. Op de WC de bril vervangen. En douchen doen we dus niet in de vergane badkamer maar in de bouwdouche.

De vloerbedekking en oude gordijnen en lampen waren wel echt heel erg vies. Maar ja, die verwijder ik dan dus wel even met een mondkapje op en vaak handschoenen aan. Weg is weg :D

Dilan93 schreef:
Vind het ook knap idd.

Ja als je vooraf er al tegen op ziet is het denk ik goed om er van af te zien :D :D Want eerlijk is eerlijk, het is écht heel veel werk.

Vjestagirl schreef:
ikke schreef:

Ja das waar, maar als je dan bedenkt dat je er vaak nog voor €100.000,- aan moet verbouwen...

Ja, in ons geval vooral ook een specifiek type locatie. We hadden echt een flinke waslijst aan eisen/wensen die voor ons heel erg belangrijk waren. Zoals voldoende ruimte, fijn soort perceel (liever niet heel smal en lang met oog op Paddock paradise wens), geen beperkingen voor de paardenvoorzieningen (zoals archeologische bestemmingen etc.), vrij genoeg gelegen, in/bij natuur, minimaal 2km van een snelweg vandaan maar ook dichtbij genoeg om niet té afgelegen te zitten, niet te dicht bij zendmasten/hoogspanningsmasten, alles gelijkvloers, voldoende woonruimte. Die plekjes zijn er niet zoveel. Laat staan binnen ons budget :+

In de eerste instantie wilden we geen klushuis. Maar na ruim een jaar zoeken werd duidelijk dat we of een mindere locatie moesten accepteren of toch een klushuis. En laten we die locatie nu echt veel belangrijker vinden....

Bij de eerste bezichtiging hier werden we direct verliefd op de locatie. En we zijn nog steeds dagelijks dankbaar dat we hier mogen wonen! Dus tja, dat er dan nog zoveel gedaan moet worden. Ach. Kost veel tijd, absoluut! En ook geld. Maar dat kan gespreid worden uitgegeven. Dat is toch anders dan dat je direct meer geld moet neerleggen voor iets wat al af is.

Die €100.000 zal hier uiteindelijk ongetwijfeld ook wel in gaan. Maar dan hebben we wel de locatie waar we zo van houden én het huis precies zoals wij het willen. We hebben het gekocht met het idee dat we hier oud willen worden. Dus dan is "het er weer uit halen" iets minder belangrijk. Maar kijkend naar de opties in de omgeving die wel echt af zijn, denk ik dat het 'verlies' bij verkoop nog wel eens erg kan meevallen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:32

Oh brrrr....laat me raden: van die lampen waar je aan vast blijft plakken als je ze vastpakt :r

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 15:38

pmarena schreef:
Oh brrrr....laat me raden: van die lampen waar je aan vast blijft plakken als je ze vastpakt :r

Ja, en op de 'voor' foto zie je de lamp nog hangen, mega laag stof er op (en in) en heel plakkerig inderdaad :+