Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:11

Wat wil je met het juridisch loket? Je zal eerst moeten laten controleren voor je stappen kan nemen ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 19:12

Ja maar hoe verklaar je dat ik dan nu minder verbruik heb? Ik zit nu op de 10 kWh gemiddeld per dag, wat nog steeds ontzettend hoog is maar volgens het jaarverbruik zou het 35 kWh per dag moeten zijn dus hoe de meter nu loopt verklaard dat verbruik nog steeds niet. Dus ik ben er dus bang voor dat er iets anders aan de hand is en dat dit niet er uit zal komen met een ijking op het laatste cijfer en dat ik mooi ook nog voor die kosten kan gaan opdraaien

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 19:13

Yvank_ schreef:
Wat wil je met het juridisch loket? Je zal eerst moeten laten controleren voor je stappen kan nemen ;)

Dat zij mij eventueel tips kunnen geven met wat ik het beste kan doen juridisch gezien.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:14

Als (als, als,als...) je meter afgetapt wordt, kan het dan niet zijn dat de aftapper misschien minder verbruik heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:15

Je zal eerst moeten uitsluiten dus laten controleren op kaduke meter en aftappen dan pas kan je juridisch wat als je huisbaas niks wil betalen. Op basis van gebakken lucht kan je niets.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:23

Ts, dit verbruik is nog twee keer teveel in jouw situatie. 3500 kw per jaar is maar iets minder dan wij hebben voor tien keer zoveel apparaten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:37

Ben je bij je buurman geweest om te vragen over de meter en is het toen minder geworden? Zo ja dan zou ik me achter de oren gaan krabben of je buurman wel helemaal netjes bezig is geweest

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 19:53

ik heb het daarvoor nooit bijgehouden.
Maar mijn buurman heeft geen wietplantage hoor :+

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:52

Snap heel goed dat je het druk hebt maar probeer nu echt heel snel stappen te gaan ondernemen. Dan maar wat dingen buiten je werk laten vallen. Dit zou bij mij echt de hoogste prioriteit hebben. Volgens mij had je tot eind mei uitstel gekregen van oxxio toch het is nu al 13 mei...en dan morgen weer een feestdag en 2e pinksterdag nog. Voor je weet is het eind mei en gaat oxxio andere stappen ondernemen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:26

Stille meelezer meldt zich :)

Ts, waar baseer jij op dat jouw buurman niet aftapt? Dat zeg je telkens zo stellig ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 22:09

Ik ben meerdere keren bij hem thuis geweest en gezien het feit dat hij net zo'n groot huis heeft als ik heb zal het erg moeilijk zijn om een wietplantage te verstoppen lol.

Ik heb helaas vandaag geen tijd gehad. Mijn kitten schijnt een parasiet te hebben en moest naar een dierenarts nog snel gaan voor een test en kuurtje, ook lekker weer kosten gemaakt.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:26

Een hennepkwekerij kan je zelfs in speciaal daarvoor gemaakte tentjes met lampen en afzuiging houden. Dat is formaat kledingkast. Zoveel ruimte kost dat niet en je ruikt het ook niet. Ik wil je buurman niet beschuldigen, maar je hebt echt maar weinig ruimte nodig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 05:59

Klopt er zijn huizen waar van mensen zeggen ik ben vaak op bezoek geweest maar ik zag nooit wat.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 06:50

Maar met zo'n innieminnie tentje kom je nog steeds bij lange na niet op 35 kwh per dag... Dan heb je het toch wel over een redelijke hennepkwekerij met minimaal 7 lampen, en dat vraagt dan toch ook wel weer wat ruimte.

Maar de geur hoef je niet te ruiken, ze worden er uiteraard steeds beter en slimmer in ;)

Marsu schreef:
Een hennepkwekerij kan je zelfs in speciaal daarvoor gemaakte tentjes met lampen en afzuiging houden. Dat is formaat kledingkast. Zoveel ruimte kost dat niet en je ruikt het ook niet. Ik wil je buurman niet beschuldigen, maar je hebt echt maar weinig ruimte nodig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 06:56

lifaya schreef:
Ik ben meerdere keren bij hem thuis geweest en gezien het feit dat hij net zo'n groot huis heeft als ik heb zal het erg moeilijk zijn om een wietplantage te verstoppen lol.

Ik heb helaas vandaag geen tijd gehad. Mijn kitten schijnt een parasiet te hebben en moest naar een dierenarts nog snel gaan voor een test en kuurtje, ook lekker weer kosten gemaakt.

Dat is wel heel naief gedacht. Ik heb jaren bij iemand in huis gewoond die een wietplantage op zolder achter een dubbele muur had verstopt. Nooit iets doorgehad.

En om eerlijk te zijn ben ik het wel eens met de rest dat je dit wel heel makkelijk laat 'aanmodderen'. Ik snap dat je het druk hebt etc, maar dit zou toch ook flinke prioriteit moeten hebben, want iedere dag lopen jouw kosten hiervoor nog verder op. Ik zou echt 10 keer per dag aan de telefoon hangen om druk bij de betreffende bedrijven te leggen. Op deze manier is het wel heel makkelijk voor ze :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 09:53

Wij hebben geen zolder, enkel een woonkamer en slaapkamer. Dus echt makkelijk verstoppen is het niet.
Daarbij heeft hij ook moeten bij betalen, dus zou het onlogisch zijn als die aftapt want dan hoort hij juist niet bij te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:56

Tja dat kan die ook maar zeggen he...nogmaals zolang jij geen stappen onderneemt die van belang zijn... en juridisch loket hoort daar niet bij verandert er niks en heb je straks een incassobureau achter je aan.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:29

lifaya schreef:
Wij hebben geen zolder, enkel een woonkamer en slaapkamer. Dus echt makkelijk verstoppen is het niet.
Daarbij heeft hij ook moeten bij betalen, dus zou het onlogisch zijn als die aftapt want dan hoort hij juist niet bij te betalen.

Ik ben het daar niet mee eens, stel....dat hij een kwekerij zou hebben in zijn slaapkamer, dan zie je dat niet als je bij hem bent. Ik neem tenminste aan dat je niet in zijn slaapkamer komt :P
Stel dat hij dat bij jou weg tapte voor de slaapkamer....en de rest voor zijn leefgedeelte gewoon via zijn eigen meter, dus keuken, woonkamer e.d. en hij betaald een laag bedrag per maand, dan is het logisch dat hij bijbetaald.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:14

persoonlijk zou ik het allemaal ook niet zolang laten sudderen maar er boven op zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:14

Precies, en nou is het niet gezegd dat hij de schuldige is maar vind dat je er wel makkelijk over denkt.

'Ik wil liever geen ijking want straks moet ik zelf betalen'

Tja het juridisch loket gaat je óók zeggen, elektricien laten komen en ijken. Aan de hand van de uitkomst daarvan kunnen ze pas bepalen of je stappen kan ondernemen en zoja hoe en tegen wie.

Met enkel ik heb een absurd hoog gebruik en dat kan niet voor mijn huishouden maar ik heb nog niet laten uitzoeken wat de oorzaak is, kunnen ze niks.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:51

Yvank_ schreef:
Met enkel ik heb een absurd hoog gebruik en dat kan niet voor mijn huishouden maar ik heb nog niet laten uitzoeken wat de oorzaak is, kunnen ze niks.

Inderdaad. Je hebt dit topic geopend op 26-4 en het enige wat er in die tijd concreet is gebeurd is dat je alles hebt doorgemeten met die verbruiksmeter, terwijl je zelf al meerdere keren hebt geconstateerd dat zelfs als de apparaten kapot zouden zijn dit verbruik helemaal niet kan. Ja dat ijken kost geld, maar dat zul je uiteindelijk toch moeten laten doen, dus beter nu dan nog een paar weken wachten imo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:56

Ga je nu morgen bellen om het te laten eiken? Ik had allang geëist dat er stappen werden ondernomen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 15:41

Nogmaals, ik heb het echt druk. Ik heb gisteren ook helaas de ontdekking gemaakt dat mijn kitten die ik nu net 2 weken heb, een parasiet heeft wat resulteerd in heel veel schoonmaken en dat meerdere keren op een dag, daarbij ook nog zaken als foto's bewerken van een afscheidsreportage en dingen regelen voor mijn nieuwe baan. Ik vind het echt top en lief dat mensen meedenken, maar als een elektricien komt dan moet ik dat samen met mijn vader regelen, en ook hij werkt gewoon :+ het laatste wat ik nu nog ga meten is mijn computer. Die laat ik vandaag de hele dag even aanstaan. Inmiddels staat de meter op 88172

Nu met computer aan draait die iig elke 11 secondes. Denk straks langzamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:44

Tja maar dan moet je ook niet klagen als oxxio zometeen gewoon je rekening gaat innen. Ze hebben je immers genoeg tijd gegeven. Waar is wil is, is een weg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 15:46

Nee hoor, de rekening is pas nét bevroren ;) Dus dat zal echt niet nu gebeuren.
Daarbij heb ik niks meer gehoord van oxxio op mijn laatste email, ik zal dus nu eff een nieuwe mail opstellen met mijn bevindingen van zowel koelkast, TV en computer verbruik