Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:15

Onze uitbouw was nog duurder 18,500€ incl vloerverwarming. Hebben hier wel moeten heijen, mss ligt het daar aan!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:18

Mooi die uitbouw! Wij hebben ook gekozen voor uitbouw én dubbele deuren :j
Wat fijn Sonja!
En spannend Miriam! :):)
Oh prefab staat verbazingwekkend snel malih :Y) kan je iedere week kijken? Bij ons is alles per week compleet anders.

Aankomende woensdag hebben we 'hoogste punt' feest iets *\o/* en de maandag er op hebben de eerste bewoners al een kijkdag :) wij zitten in het 'tweede deel' van het blok, dus moeten iets langer wachten :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:19

Is bij ons ook gewoon geheid hoor :j

De twee kappers konden kiezen voor een garage... á 31.500 :oo Niemand heeft t gedaan..

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:32

Wat een prijzen durven ze te vragen zeg! :roll:

Jeetje malih dat is hartstikke snel! Vaak kijken want voor je het weet is het klaar ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:47

Ik zit mij net te bedenken dat het verschil in de prijs nog evt. in de breedte kan zitten. Ons is 5.10 breed (binnen, dus incl muren wrs 5.30 / 5.40 ofzo).

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:54

Sammie schreef:
Is bij ons ook gewoon geheid hoor :j

De twee kappers konden kiezen voor een garage... á 31.500 :oo Niemand heeft t gedaan..

:oo :oo :oo

wauw

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:46

Wat een geld idd!!

Jaa de breedte zal ook schelen haha! Slim :)
Wij hebben ook dubbele deuren!
Bij onze uitbouw zit ook de vloerverwarming erbij.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:20

Ik verbaas mij echt over de prijzen die jullie betalen voor de uitbouw. Die van ons was dan echt goedkoop. 1.2 meter uitbouw over 5.7 meter breedte incl. vloerverwarming kost ons 4.800 euro. Zou dat per regio zo verschillen misschien?

Sowieso snap ik de hele lijst van meerwerkprijzen niet. Een carport bijv. (dus alleen 4 palen met een plat dak er op) kost bij ons 7.800. Dat staat toch niet in verhouding tot de uitbouw? Ik snap daar echt niets van.

Bij ons gaat het nu ook opschieten. 30 november voorschouw en 10 december de sleutel!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:33

Dat klinkt mij wel heel goedkoop ja..

Nog een krom iets. De tweekappers uitbouw was ook 15.500 voor (ca) 2.5, die huizen zijn ook 5.10 binnen breed. Zij konden ook kiezen voor een bijkeuken aan de zijkant. 1.68 breed en lengte (dit is even een gok, maar rond de 2,5 denk ik). Kosten.. 16.500…. Bijkeuken heeft twee deuren.. Een naar binnen (dus dat is 1,68 bij 90 waar je niks aan hebt) en een naar buitenslaand voor je keukenraam dus als je daar je wa aansluiting wil hebben is het maar een krappe bedoening. Een buur heeft dat dus gedaan, omdat de WA normaal boven zit maar zij willen dat perse beneden hebben.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:26

De logica is volgens mij bij veel bouwprojecten wel meer te zoeken.
Vooraf dacht ik echt dat we een huis neer konden zetten zoals wij dat wilden (aan de binnenkant dan) maar daar zijn wij toch mooi van een koude kermis thuis gekomen :+.

Ach, het mag de pret niet drukken. Wij kijken uit naar de oplevering en het moment dat wij kunnen verhuizen!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:56

Volgens mij betalen wij ook zoiets Lestria, welke regio woon jij?

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:24

Ons nieuwe huis staat in Ede

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:56

Wat een geld allemaal zeg!
mijn project is nog lang niet zo ver, ik heb eind vd maand vergadering over de afmeting van het huis :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:06

Ja, de prijzen zijn echt krom.. Openslaande deuren waren "maar" 1200 Euro bij ons. Een dakkapel weer bijna 10.000.. en dan is het een houten dakkapel.. Voor die prijs kan ik wel een mooiere uitzoeken. Zolder hebben we de komende jaren toch niet echt nodig :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:29

dakkapel 10.000??? Dat was hier 5675 euro (2,5m) en dat was al overpayed! Dus dat gaan we tzt zelf doen, maar voorlopig geen haast daarmee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:17

Uitbouw van 1 meter en 5,7 meter breed betaalde ik 5k. Ben erg blij mee want heb nu tv hoek van 4 meter breed en anders was die 3 meter geweest.

Muur anders in huis plaatsen zodat badkamer groter is 400 euro. Stopcontacten, licht punten verplaatsen gratis. Extra stopcontact 90 euro, leiding van radiatoren in vrezen zodat je geen lelijke buizen hebt die uit de vloer komen 50 euro. Loze leiding 68 euro. Vindt heel erg mee vallen. Maar verschilt idd erg per bouw bedrijf.

En contact met bouw bedrijf is ook echt super. Heb niks te klagen.

Btw, uitbouw. Wij kregen voor de start nog een tekening van hoe blok er uit zou komen te zien met al het meerwerk van iedereen. Fijn want scheelt idd hoop verrassing.

Openslaande deuren is persoonlijk. Vindt zelf niks. Het neemt een hoeveelheid ruimte van je tuin in beslag, kleinere raam en vervolgens heb je bijna nooit bijde deuren open omdat toch te koud of te warm is in dit land.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:31

Miriam91 schreef:
Jeetje malih dat is hartstikke snel! Vaak kijken want voor je het weet is het klaar ;)

Ja het gaat wel snel. Maandag was er nog niks en inmiddels hebben we ale en 1ste verdiepingen.

We gaan niet wekelijks kijken,Kan wel maar vl en ik hebben een facebook pagina gemaakt voor het project. Bijna al onze buren zitten er nu op. En bijna dagelijks verschijnen er foto's online.

Wat de lijst met meer minder betreft. Wij hebben wel aardige kosten gemaakt. Wilde veel verplaatst hebben qua stopcontact. Daarnaast hebben we in alle ruimtes utp aansluitingen laten plaatsen.

Onze keuken wordt compleet gespiegeld aan de bouw tekening. Nu kun je vanaf het aanrecht kijken cq contact hebben met de mensen in de woonkamer en dat leek ons wel prettig. Dus alle leidingen worden omgelegd....

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:33

Dat meerwerk valt nog wel mee Tobbes!
Bij ons hebben ze zelfs gelogen over bestaande meerwerk-opties en de gekozen meerwerken van anderen. Heel jammer, want anders hadden we een andere woning gekozen..

Binnendeuren waren bij ons ook achterlijk duur. Nu hebben we voorlopig de standaard deuren.. Nog meer mensen die van die prijzen schrokken?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:57

Volgens mij waren onze deuren 114 dacht ik. En onze woonkamer deur 500 euro(met glas)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:51

Weet iemand hier hoelang het binnenwerk van een woning ongeveer duurt ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:28

Dat ligt aan type woning en wat er allemaal moet gebeuren.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:30

malih schreef:
Wat de lijst met meer minder betreft. Wij hebben wel aardige kosten gemaakt. Wilde veel verplaatst hebben qua stopcontact. Daarnaast hebben we in alle ruimtes utp aansluitingen laten plaatsen.

Onze keuken wordt compleet gespiegeld aan de bouw tekening. Nu kun je vanaf het aanrecht kijken cq contact hebben met de mensen in de woonkamer en dat leek ons wel prettig. Dus alle leidingen worden omgelegd....

Hebben wij ook gedaan, de keuken gespiegeld, anders zaten wij vanuit de woonkamer tegen een kastenwand aan te kijken.
Ook hebben we de badkamer compleet omgegooid en daar ben ik echt blij mee. Heb bij de andere huizen binnen kunnen kijken afgelopen week en ik ben echt blij dat we het aangepast hebben. Anders had je veel loze hoeken gehad.

Vandaag zijn ze de keuken op komen meten. Gelukkig hoef ik geen vrij te nemen met plaatsen, ze hebben alleen de sleutel nodig.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:33

In ons rijtje wilden mensen de wc in de badkamer ergens anders plaatsen, maar dat leverde zoveel gedoe op... Ik wist niet eens dat dat kon :P

Hopelijk loopt alles bij iedereen op schema, ondanks het weer!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:38

Hebben wij wel gedaan :) Maar kost wel wat.. Zelfs het verhogen/verlagen koste geld :')

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:57

Bij ons werken ze lekker door! In 2 dagen 3 muren en een plafond gekregen :)

Alles kan! Maar helaas kost alles wat anders is dan de tekening geld