Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amandavd schreef:Heb jij je kippen eigenlijk nu opgehokt zitten ivm vogelgriep?
Lisette03 schreef:Het grootste probleem zal waarschijnlijk zijn dat je moet voldoen aan de HACCP en de bijbehorende hygienecode als je etenswaren vanuit huis wilt verkopen. Dat zijn vaak geen malse voorwaarden.
spottedponie schreef:Ik lees al een tijdje mee, ik wil zelf ook gaan beginnen met een moestuin (ga nog even goed teruglezen voor bruikbare info maar als je nog tips hebt hoor ik het graag! Mag natuurlijk per PB om je topic niet te vervuilen
ievie schreef:hoe is het verder met alle beestjes? En met jou?
dus mag en kan steeds minder. Gelukkig heeft mijn vriend al het zwaardere werk van mij overgenomen en doe ik vooral de leuke dingen zoals het voeren

Elise_0o schreef:Misschien ook wel leuk om te melden, we zijn bezig om een dekbok voor onze Landgeiten te vinden. Ik wil ze in november laten dekken zodat we in de lente lammetjes krijgen![]()
Deze pappa hebben we op het oog (via marktplaats).
[ Afbeelding ]
We willen de geitjes die er uit komen verkopen en de bokjes naar de slacht doen.
Geen idee of geitenvlees lekker is, iemand die dit al vaker op heeft?
Ook willen we de geiten gaan melken, iemand ervaring met kaas maken?
Elise_0o schreef:We blijven maar van vrienden, familie en kennissen de vraag krijgen of ze vlees over kunnen nemen. Ze betalen nu aan ons de onkosten voor het vlees dat ze krijgen en toevallig was de man van wie we de plofjes, de Bresse en de Hampshires hadden gekocht laatst langs geweest en heeft mijn vriend weer 10 plofjes bij hem 'besteld'.
Dit op Facebook gezet en nu hebben we er op verzoek nog 22! extra besteld voor familie en vrienden (wij brengen ze groot, laten ze slachten en hun betalen de onkosten).
Robynn schreef:Het is natuurlijk anders en minder leuk, maar als het vervoersverbod blijft aanhouden kun je ze altijd zelf nog slachten? een kip slachten is echt niet moeilijk, maar je moet het vaak geestelijk aankunnen
(Wij deden het altijd bij de haantjes)
HahaCedriiC schreef:Dan lijkt je concept wel een beetje op http://www.koopeenkoe.nl/! Erg gaaf hoor, waar je mee bezig bent. Stiekem ook mijn droom voor later...

Dungen schreef:Ik heb lang niet gereageerd hier maar wil toch even reageren op de koop een koe site![]()
Ik heb er nog nooit van gehoord maar wat een gaaf initiatief! Ga zeker met vriendlief overleggen want kwa prijs valt het nog best mee. Het is geen kilo knaller van de AH maar voor kwaliteitsvlees vind ik het goed te doen
En ik vind koopeenkoe.nl behoorlijk aan de prijs nog. Maar die mooie site moet natuurlijk ook ergens van betaald worden 
Elise_0o schreef:Robynn schreef:Het is natuurlijk anders en minder leuk, maar als het vervoersverbod blijft aanhouden kun je ze altijd zelf nog slachten? een kip slachten is echt niet moeilijk, maar je moet het vaak geestelijk aankunnen
(Wij deden het altijd bij de haantjes)
Een kip slachten, geen probleem, 3 ook niet, maar we hebben er straks 20 die geslacht mogen worden en ik heb echt geen zin om dat allemaal zelf te gaan doenHaha
CedriiC schreef:Dan lijkt je concept wel een beetje op http://www.koopeenkoe.nl/! Erg gaaf hoor, waar je mee bezig bent. Stiekem ook mijn droom voor later...
Klopt idd, mooie site ook
Zo weet ik zeker dat er geen beestjes voor niets geslacht worden en ik dus geen vlees hoef weg te gooien (lees aan de honden te geven).
Dungen schreef:Dan ga ik me daar toch eens in verdiepen.![]()
Ik wil graag 'beter en gezonder' eten (helaas blijven de slechte dingen zo lekker..) vooral omdat ik het merk aan mijn lijf. Maar de gemakzuchtigheid stapt er zo weer in![]()
De adressen die je aan geeft zijn voor mij helaas erg ver weg in woon in noord brabant. Wat gebruik je als zoekwoord in google? in kan nooit zoiets vinden
als men alles er aan doet om zo goed mogelijk voor beesten te zorgen dan is het ook voor mij goed genoeg.
als de beestjes het maar goed hebben! 

)
)
Elise_0o schreef:Wij hebben ze weer los gelaten van het weekend, volgens mij hoeven alleen maar bedrijven nog op te hokken en hobbyhouders niet meer.
(Als ik hiermee fout zit dan hok ik ze gelijk weer op!)