Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:48

Grappig, dat is juist wat ik een week of 2 geleden ook deed, overpotten. Maar helaas..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:29

Pff, mij lukt het ook niet om ze goed te houden. Ik heb idd ook het overpotten geprobeerd, maar ook dan gaat ie hartstikke dood!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:53

Hij staat het liefste voor het raam, die basilicum. Beetje koekeloeren naar buiten en af en toe een slokje.

Vervelende aan dat soort dingen vind ik dat ik altijd snel vliegjes in huis heb bij die plantjes. Vandaar dat ik ze naar buiten kiep. Als het echt warmer weer wordt dan knal ik de basilicum ook naar buiten.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:55

Het maakt bij mij niet uit wat voo planten ik neem op de een of andere manier gaan ze altijd dood. Had gisteren bij de Aldi 2 potten voor gedroogde kruiden gekocht. Bieslook en peterselie waren in de aanbieding. Ik dacht mooi kan ik weer een poosje mee vooruit. Ik schenk ze meestal over naar een kleiner potje vind de grote beetje onhandig maar je doet er wel lang mee en het gaat niet overstuur.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:12

Ik krijg zelfs klimop dood := (en ik deed echt mn best om ze te laten leven, dat is het banketstaaf := )
De kruiden plantjes overleven het ook niet, maar ik gebruik ze ook te weinig. Op de markt hier kan je veeeeel verse kruiden kopen. Dan betaal je voor een flinke bos meestal rond de 50 cent

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:15

Dimple schreef:
Hij staat het liefste voor het raam, die basilicum. Beetje koekeloeren naar buiten en af en toe een slokje.

Vervelende aan dat soort dingen vind ik dat ik altijd snel vliegjes in huis heb bij die plantjes. Vandaar dat ik ze naar buiten kiep. Als het echt warmer weer wordt dan knal ik de basilicum ook naar buiten.

waarschijnlijk varenrouwmug, die leggen eitjes in de vochtige toplaag van de grond in de pot
kun je oplossen door potjes op schotel te hebben zodat je van onderaf water kunt geven :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:19

Pfff, ik heb net even een overzichtje gemaakt van wat we deze week al hebben uitgegeven. Daar word je niet vrolijk van! Ik kwam op €135,- uit, terwijl we wilden proberen om elke week max. €50,- uit te geven. Nu is het wel verklaarbaar, want mijn vriend heeft een voorraad Axe deo in de aanbieding ingeslagen en we hebben een grote voorraad kluiven voor de hond ingekocht. Dus dat kwam in totaal op ruim €70,- uit. Maar toch was het wel even slikken... Dus dat wordt de rest van de maand extra zuinig doen!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:07

Sinds 3 weken woon ik met mijn vriend samen,van te voren hebben we een xbedrag opzij gezet voor de boodschappen, afgelopen week hield ik nog 5 euro over :-)

Denk dat ik van de week ook eens eind van de dag naar de markt ga

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:16

Bedankt voor de tips over de kruiden !

Het meeste is gewoon nootmuskaat met peper :+ Heb er eerder nooit zo opgelet maar 2-3 euro per week aan kruiden tikt wel lekker aan...

Morgen weer de boodschappen doen, zit veel in de bonus wat wij gebruiken !

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:22

Morgen weer boodschappen doen, wordt weer heel krapjes deze week qua budget. Ik heb nog voor 5 dagen vlees in de vriezer liggen, aardig wat brood en aardappelen. 3 dagen eten we AGV, 1x pannekoeken, 1x kip tandoori, 1x uit eten en op zondag frietjes.Dit word het lijstje voor komende week.

-3x pak taksi
- cola
- bloem
- melk
- eieren
- prei
- creme fraiche
- kip tandoori mix
- doperwten/wortels
- croma
- kaas
- brood
- snelle jelle
- toetjes

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:55

Werken jullie allemaal met lijstjes?

Ik wel, maar vooral op de aanbiedingen van verschillende supermarkten. Ik woon bij 4 supermarkten in de buurt, AH, dirk, aldi, lidl. Bij díe laatste twee kom ik nooit of bijna nooit. Er zat ook een c1000, maar dat wordt een jumbo, op 5 min fietsen zit een andere c1000 díe nog geen jumbo wordt

De rest is trouwens hooguit 5 min lopen. Verder werk ik zelf in een supermarkt, hoogvliet, dus voor mij is het zeer handig om alle folders af te kunnen gaan, zonder dat ik extra moet rijden of lopen ofzo. Best luxe.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:59

Hier de plus of Ah
Ik doe alles lopend

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:04

Hier de c1000 of de (beste van NL) Emté. Ik maak niet altijd lijstjes, maar in het kader van even zuinig aan doen weer wel. Afgelopen zaterdag ook voor 3 dagen vlees gekocht, eind van de middag, alles was afgeprijsd.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:05

Wij hebben hier heel veel in de buurt zitten, 2 Lidl's, een C1000 die op dit moment omgebouwd wordt tot Jumbo. Verder hebben we hier ook nog heel veel Appie's in de buurt zitten en nog supermarkten waar ik nooit geweest ben :D

@Saoranda: Is het voor jou geen optie (als het zo krap wordt) om gewoon huismerk ontbijtkoek in portieverpakking te kopen ipv echt Snelle Jelle? Ik koop die wel eens bij de Lidl! En voor Croma kan je bijv. ook huismerk pakken om te besparen!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:06

Of gewoon snijkoek en zelf snijden:)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:08

Ik hou de basilicum van de AH maanden levend in hun eigen potje in de keuken :j :j
Heb van die kruidenpotten (waar je ze in zet met de pot waarin ze al zaten)...... onderste deel staat water in en met een touwtje komt dat in de plant zelf zodat hij altijd beschikking heeft over water (zo'n hydro-systeem). Echt ideaal!!!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:08

Joyce, ik heb een hele eigenwijze vent... Ik koop dus ook meestal merkloze bakboter, maar dan gaat hij dus alsnog naar de supermarkt om croma te halen. Hetzelfde als met de snelle jelles... Verder eet íe vrijwel alles wat ik ém voorzet hoor, dus ik klaag verder niet. En ik geef eigenlijk ook wel stiekem toe dat de snelle jelles toch echt wel het lekkerst zijn.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:09

Ow echt San hmmm hihu

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:10

Roselie schreef:
Ow echt San hmmm hihu

Ja, zucht.. echt waar... :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:10

Ja, dat is idd het goedkoopste. Als ik zoetekoek wil hebben, neem ik nu ook zo'n grote ongesneden mee. Maar toen we nog niet perse hoefden te bezuinigen, vond ik het makkelijk om gewoon een reep uit de kast te kunnen pakken "zonder gedoe". Met zo'n snijkoek wordt het veel sneller droog en moet je dus zorgen dat het wat vlotter op is. Zo'n voorverpakte reep kan je weken laten liggen.

@Saroanda: Haha, zo eet ik alleen maar Duo Penotti, want de rest van de chocopasta vind ik niet lekker :D Als ik moet kiezen eet ik liever geen chocopasta, dan dat ik een ander merk moet eten. Maar met ontbijtkoek en bakboter ben ik niet zo kritisch :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:11

Geen lijstjes. Nou ja, ik heb een lijstje in mijn hoofd. Dat werkt ook prima.

Hier zal ik het weer even heel zuinig aan moeten gaan doen en dat wordt lastig, want ik heb geen vriezer en ben niet elke avond thuis. Ik kan dus wel een prakje in de koelkast zetten maar na 2 dagen durf ik dat eigenlijk niet meer te eten...

Ik leer mezelf de meeste goedkope dingen te eten. Een uitzondering maak ik voor vruchtenhagel, dat eet ik daarom maar helemaal niet :P.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:12

Als dat het enige is San :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:13

Een prakje eet ik na 2 dagen ook niet meer hoor. Hoogstens de dag nadat ik het klaar gemaakt, maar daarna niet meer.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:13

Roselie schreef:
Als dat het enige is San :)

Nog wel veel meer hoor, maar daar heb ik mee leren leven :')

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:16

Stel ik maak op maandag Nasi eet ik het op woensdag nogmaals