Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:27

Dat klopt maar het is even de vraag wanneer aangezien we daar nog steeds niet kunnen inkopen ;-)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:57

Idd balen,ik moet ook naar Beverwijk omdat Alkmaar geen AVB meer doet. Wel raar eigenlijk

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:11

Zover ik weet, is mijn examen straks op Leiden. Dat is vanuit Wassenaar een kippeneindje en ik oefen dus ook gewoon op de weg :) Wil alleen niet alleen máár op de weg oefenen, aangezien die AVB verrichtingen er toch goed in moeten komen.

Nou heb ik alle vertrouwen in mijn instructeur hoor. Hij doet het super in de regio en is hier dan ook goed bekend. Geloof dat hij je niet langer laat lessen dan nodig, maar wel er 'zeker' van wil zijn dat je kunt slagen als je op gaat voor examen. Daar ben ik blij mee, heb met de auto helaas een andere ervaring gehad.

Ik zit zelf met de auto veel op de weg en moet zeggen dat ik daar nu al voordeel van merk. Kan in de lessen goed vooruit kijken en probeer zo goed mogelijk te anticiperen. Vind het ook absoluut niet eng om hard te moeten (zit veel achterop de motor bij vriend), omdat ik dit al vaker ervaren heb.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:53

Snoevie schreef:
Idd balen,ik moet ook naar Beverwijk omdat Alkmaar geen AVB meer doet. Wel raar eigenlijk

Ik pak meestal Lelystad

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:47

Hoe het gaat is per persoon verschillend. Mijn instructeur zei altijd dat je een kleine dosis lef nodig had.
Had zelf alles eigenlijk heel snel gehaald maar moet eerlijk zeggen dat ik dan ook van heel jong af aan al achterop de motor zat bij mijn ouders.

Eens kijken of we dan een meeting volgend jaar zomer kunnen doen.
Vraag mijn vriend dan wel of ik zijn Garmin mag lenen om een mooie tocht uit te zetten waar we dan ook gaan rijden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:47

Ik zal het eens aan mijn instructeur vragen Polly!

En idd een stukje lef heb je zeker nodig. Ik ben helemaal zonder enige ervaring begonnen met lessen. Nooit achterop gezeten en nooit schakelbrommer gereden.

Ik geef wel toe dat ik niet de snelste leerling ben omdat ik bij de oefeningen te veel aan het nadenken ben. Wel grappig,want mijn fitnesstrainer zegt ook precies hetzelfde.

Maar ach,komt wel goed ooit

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:34

Ik kan je de hand schudden Snoevie ;)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:21

Vandaag weer 2 nieuwe oefeningen erbij gepakt! De uitwijkoefening en de vertragingsoefening. Kreeg helemaal complimenten (en die geeft hij niet zo snel) van m'n instructeur dat ik het voor de eerste keer al zo netjes deed :o

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:34

Ahh dat is fijn he! Dan krijg je ook wat meer zelfvertrouwen :)
Vond je de vertragingsoefening niet moeilijk?

Ik had zelf namelijk veel moeite met het snel naar 50 gassen :P

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:37

Ik heb gister mijn derde les gehad en jeetje wat voelde ik mij een kluns en een hark :+ gelukkig had ik op een gegeven moment wel het gevoel dat ik de robdjes met de motor reed ipv erop terwijl ik een rijtje uitvoerde. Voelde tof :D en smaakt naar heel veel meer!

Vandaag laarzen gekocht. Was steeds marktplaats aan het bekijken maar steeds niks soeps in mijn maat. Dus maar naar de motorzaak gegaan. Meteen blij dat ik eerst ben gaan passen want toch een maat groter gekocht :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:45

Lekker goldie! Ik vond zelf de vertragingsoefening goed te doen. Beter als t achtje, haha.

ach Leo, ik heb al wat lessen achter de rug en voel me nog steeds een kluns af en toe, geeft niks joh. Leuk dat je geslaagd bent voor laarzen!

Vandaag mooi weer dus een lesje verkeersdeelneming meegepakt, ging best lekker

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:18

Om even terug te komen om het kleuren spektakel op de motor.
Menig woonwerk rijder heeft zo'n nuon hesje aan. Laten ze nou ook op een motor zitten met een grote kuip/scherm. Daar zie je dus niks van. Het psychische gedeelte is veel belangrijker, als jij geacht wordt sneller gezien te worden en hiernaar rijd, ervaar je zelf de consequenties. Ik zie (als automobilist & motorrijder) niet iemand sneller met zo'n hesje. Hetzelfde geldt voor gele-zwarte-witte motoren. Wat mij wel opvalt zijn aparte verlichting, dus bijvoorbeeld die bmw gs-en met verschijners erop. Die flitsen in de spiegel en wekken nieuwsgierigheid op, want waar horen die lichten bij.

Al met al moet je ten alle tijden altijd moeten blijven anticiperen en welk pak of kleur zal hier amper tot minimaal verschil in maken.
1 uitzondering: mist. Heb met ernstige mist in de Harz gereden, minder dan 10m zicht. Toen maakte je echt het verschil tussen zichtbaar en onzichtbaar zijn.

Een ritje ben ik altijd voor in *\o/* aankomend voorjaar zullen de meeste toch wel geslaagd zijn? Ja jij ook Snoev! ;)

xxkimxx96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:26

Ik ga van jongs af aan al naar motortreffens e vind het echt geweldig! Ik ben van plan om eerdt mijn autorijbewijs te gaan halen maar kan niet wachten totdat ik over een paar jaar aan motorrijlessen kan beginnen :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:14

Goedenavond dames, wat is het hier stil!

Hebben jullie allemaal je theorie al binnen? Ik ben nog naar een geschikte datum aan het zoeken.. Denk dat ik neig naar begin december, dan heb ik nog een poosje om te studeren naast werk :)

Zou vandaag mijn vijfde les hebben, maar die is afgezegd vanwege het onweer :'( Had me er zo op verheugd! Gelijk een afspraak gemaakt voor zaterdagochtend, dan gaan we in de herkansing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:41

Ik ben nog druk aan 't sparen! En heel jaloers jullie verhalen aan het lezen :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:49

Ik had vandaag mijn vierde les.... En die was best wel drama. Ik was in het begin het gevoel helemaal kwijt :\ wist echt even niet waar ik mee bezig was en dat duurde wel een paar rondjes. Balen, het ging lekker de keer er voor... Hele les niet dat gevoel terug gekregen. Wel begonnen met afschuinen. Baal. :\ nouja, volgende week weer beter. Het was ook erg slecht weer en met mijn nieuwe laarzen voelde alles ook heel anders..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:28

Komt echt goed Leo. Ik ken t gevoel....

Mijn les ging eigenlijk best lekker. Proefexamen gedaan en daarvoor 'geslaagd'
Achtje en langzame slalom in 1x goed, dus ik ben wel happy!

ik heb mijn theorie in april gehaald al, in 1x. Vond t niet al te moeilijk

Plucheje, ik ga er wel voor! Kunnen we een keer een ritje maken :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 07:12

Ik had ook zo'n les.... Allemaal halve zolen op de weg. Daarna weer langzame oefeningen gedaan, halve draai links en rechtsom maar het wil gewoon niet. Wordt er zo wanhopig van :/
Gelukkig wel een hoop lol gehad met m'n instructeur, die voelde goed aan dat ik er van baalde dus vrolijkde me meteen weer op :+
Daarna bij Leo gekeken, maar die had echt pech met het weer...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:45

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:01

Fijn! :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:37

Joepie! Dat is goed nieuws....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:22

Ik zag het ook staan vandaag op het intranet

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:45

Vandaag mijn vijfde les gehad en het voelde vrijwel meteen fijn! :) na wat herhaling wat achtjes gereden en die voelden prima, daarna het langzaam rijden en dat landde ook vlot. En toen mocht ik ineens mee de weg op! *\%/*

Dat was echt kicken, voelde zo goed! Het viel meteen allemaal op z'n plek, want op de parkeerplaats ben je toch alleen bezig met je rijtjes uitvoeren, nu moest er ineens zoveel tegelijk dat het al bijna vanzelf ging. Echt vet :D zaterdag mag ik weer!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:53

Wow dat jij je achtjes al draait,knap! Heeft mij aardig wat moeite gekost voor ik zover was.

Vanmorgen in de regen wegrijden uit het parkeervak,langzame slalom,de remoefeningen en de uitwijk gedaan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:54

hoe laat moest je lessen? Is je instructeur op de terugweg naar de rijschool nog naast een scootertje gaan staan? O:)