Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:56

o dat moet pm zijn hihi. Of als ik iedere week een feestje zou geven zou dat goedkomen :)

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:58

Hhihi ik dacht al! Nou dan mag je wel een flink feestje geven ;).

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:22

zonnebloem18 schreef:
Ik ben vandaag heel zuinig ik eet bij mijn schoonouders :D

Dat doe ik ook 1x per week bij mijn ouders, is nog gezellig ook!

Marley schreef:
En fruit? Ik ben geloof ik alleen al 20euro per week aan fruit kwijt....
Brinta neem ik ook nog weleens, gewoon koud overigens want ik heb altijd haast haha

Fruit zat er deze week ook in. Kiwi's, druiven en aardbeien.

Ik probeer gewoon alles bij de Lidl te halen en wat ze daar niet hebben bij de Albert Heijn.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:32

@Douraque hoelang heb je dat gedaan, boodschappen voor 50 euro pw voor drie personen?Dat zou mij niet lukken denk ik, misschien 1 of 2 weken in de maand. Ik vind het heel knap.

@sheran, misschien kan ik mij het niet voorstellen, omdat ik nooit alleen voor 1 pers boodschappen heb gedaan,maar dan nog vindt ik het vrij weinig, eet je bv wel chips en bv koekjes, het scheelt denk ik wel dat je geen vlees eet, maar vleesvervangers zijn toch ook niet goedkoop.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:34

Marley schreef:
En fruit? Ik ben geloof ik alleen al 20euro per week aan fruit kwijt....

Brinta neem ik ook nog weleens, gewoon koud overigens want ik heb altijd haast haha

maar dan pakt de brinta toch helemaal niett?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:44

Kreef schreef:
@Douraque hoelang heb je dat gedaan, boodschappen voor 50 euro pw voor drie personen?Dat zou mij niet lukken denk ik, misschien 1 of 2 weken in de maand. Ik vind het heel knap.

@sheran, misschien kan ik mij het niet voorstellen, omdat ik nooit alleen voor 1 pers boodschappen heb gedaan,maar dan nog vindt ik het vrij weinig, eet je bv wel chips en bv koekjes, het scheelt denk ik wel dat je geen vlees eet, maar vleesvervangers zijn toch ook niet goedkoop.

Wij hebben dat toch wel 2 jaar volgehouden, het is gewoon goed boodschappen doen. Ik vind het eigenlijk wel een sport om zo goedkoop mogelijk, maar ook kwalitatief goed in te kopen

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:53

200 pw haha daar doen wij een hele maand mee :P

Vind ook dat het echt aan je eigen eisen ligt, de 1 heeft andere eisen als de ander.
Daarnaast heb ik een vreetzak hier in huis, alles wat erin komt gaat ook op, en i.v.m. overgewicht van hem koop ik dus expres niet overbodig in.

Voor hem beter en gezonder en voor de portemonnee ook.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:16

Als hier niet genoeg snaai in huis is loopt íe zelf nog wel een keertje (of 2-3) per week naar de supermarkt :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:17

Dat is wel heel erg :')

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:49

Wie je vriend of je kind? Ik haal ook niet te veel in huis want mijn vriend vreet alles op. Helaas werkt hij bij een horeca groothandel en dat is ook niet echt goed voor de lijn. Weet niet wat zijn moeder hem heeft geleerd vroeger qua eten maar he tkan niet best zijn geweest. Toen ik hem leerde kennen was hij bijna 100 kg bij 1.80 en nu is hij 82 kg. Op zijn lichtst was hij 78 kg maar toen trainde hij voor de marathon. Hij dronk toen hij thuis woonde en nog op de middelbare school zat nog regelmatig een heel pak chocomelk en een pakje donuts per dag! Op zijn werk samen met een vriend een doos sauzijsen broodjes en dan elke lunch elk 2 en natuurlijk de nodige bier en bittergarnituur. Hoeveel cal daar in zat wist hij helemaal niet.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:51

Mijn vriend, als m'n kind dat al kan... die is nog geen 2 jaar oud haha :D

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:53

Dan zou je een heel knap kind hebben en kreeg hij wel heel jong al zakgeld ;). Verhuizen naar een dorp zonder winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:03

saroanda schreef:
Als hier niet genoeg snaai in huis is loopt íe zelf nog wel een keertje (of 2-3) per week naar de supermarkt :=

Hihi snoepkont! Wij kunnen met 1 zak chips of nootjes wel af hihi

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:05

Ik meld me ook maar eens, met een heeeel krap studentenbudgetje is het onderhand voor mij ook een hele sport geworden om zo goedkoop mogelijk te eten.

Mag ik dan meteen mijn gouden tip voor het einde van de maand geven: Uien!
Uien zijn lekker, veelzijdig en bovenal: goedkoop!
Uiensoep? Kost je nog geen halve euro de man.
Appels, ui en spek? Nomnomnomnom ook uitermate budget.
Uientaart? Heeeerlijk!

Verder heb ik sinds kort een diepvries, daar moet ik nog wel aan wennen. Maar wat een luxe! Het scheelt toch al gauw heel veel nu ik vlees bij de aldi kan kopen en dan invriezen etc.

Ook ben ik erachter gekomen dat de recepten van Jamie Oliver eigenlijk helemaal niet zo duur zijn. Oké ik pas de erg luxe ingrediënten aan(gewoon ui ipv lente-ui e.d.), maar met een basis aan kruiden, één olijfolie en één azijn soort kom ik toch al heel ver.

Verder is mijn streven een tientje per week. Maar dan ben ik in het weekend natuurlijk wel bij mijn ouders, scheelt weer ;-)

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:58

Ik kan me niet echt aan mijn weeklijstje houden :(
Vandaag wordt het risotto (zo'n pak van de wereldgerechten)
Met salade jammie jammie !!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:07

:D Uien heb ik standaard van de muziekvereniging. Dat gaat in grote zakken per winter. Alleen rode uien koop ik nog weleens op de markt.
De wortels van de paarden pak ik ook nog weleens. Da's pas goedkoop voor een studentenhuis: 20 kg wortels voor 3 euro. :+

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:55

Oeh! Dat is een goede tip! Hutspot! Uien en wortels ;-)

Ik vind het overigens juist heel leuk om weeklijstjes te maken. Daar ga ik echt voor zitten met een kop koffie. Kookboeken en allerhande erbij en lekkerbekken maar! En tussendoor naar de voorraadkast lopen om te kijken wat ik allemaal al wel heb liggen.

Vind het ook wel fijn dat ik dan soms eigenlijk de hele dag de deur niet uit hoef. En ik als ik honger heb meteen kan gaan koken, i.p.v. in de lange spits-rij bij de Albert Heijn te moeten staan.

Waar loop jij tegen aan dan Puck? Als je toch al eten hebt gekocht.. dan ga je toch niet alsnog naar de winkel en koop je wat nieuws? Of hoe doe jij dat dan? Ben gewoon benieuwd...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:41

Uien zijn bij mij niet goed voor m'n darmen :')

Mijn man zal nooit op zijn juiste gewicht komen ben ik bang.
Toen wij pas samen gingen wel, toen vlogen de kilo's eraf (door de slaapkamer uiteraard :x ), maar toen stopte die met roken, en daar was het weer.
Zolang die maar stabiel blijft is het goed, wat eraf mag,maar meer erop niet.

En tja dan weinig snaaien halen.
Overigens gaat ie er niet voor naar de winkel.
Wel als ie mee boodschappen gaat doen lokt het hem behoorlijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:04

Ja, uien zijn lekker! Alleen 200 gram ui per dag wordt me iets te gortig :P

Ik ben overigens veel te lui om helemaal de deur uit te gaan als ik ergens zin in heb. Het zal bij mij dus niet voorkomen dat ik speciaal naar de winkel ga voor een zak chips ofzo... het is altijd zo koud buiten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:14

Sheran schreef:
Ja, uien zijn lekker! Alleen 200 gram ui per dag wordt me iets te gortig :P

Ik ben overigens veel te lui om helemaal de deur uit te gaan als ik ergens zin in heb. Het zal bij mij dus niet voorkomen dat ik speciaal naar de winkel ga voor een zak chips ofzo... het is altijd zo koud buiten :P

Of veel te warm om wat te doen hihi

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:42

Ik heb alles wat ik nodig heb om de hoek.... wij glippen dus nog weleens de deur uit om wat lekkers te halen, heel slecht!!

Ui zou ik nooit in zo'n hoeveelheid kunnen eten.... vind ui lekker voor ergens doorheen maar als hoofdgroente niet echt...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:45

Jij woont wat winkels (en strand) Betreft echt ideaal :j
Ik ga morgen boodschappen doen: de eerste normale week sinds 3 weken :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:48

ideaal ja.... voor de winkels.... die worden rijk van ons :+

weer een normaal ritme volgen, ook wel weer lekker haha

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:00

Net nog Hustpot gegeten, zelf gesneden, wortels en uien had ik nog, alles in één pan koken. Gehaktballen uit de vriezer erbij, zo stond het eten snel op tafel.
Ik pak ook wel de wortels van mijn paard, gewoon de mooiste uitzoeken.

Morgen de boodschappen voor Pasen doen. Ben alleen in het weekend, maandag zijn de kids thuis en willen wat bijzonders eten. Bij vader gaan ze al steengrillen dus ik moet wat anders verzinnen.
Paaseitjes hebben we al, zo'n kg zak van het Kruidvat. Wat in de voorraadbus kon heb ik veilig gesteld, de rest mochten ze van de week al opeten.

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:07

Inney schreef:
Hmm lidl werkt lekker mee :') Folder opent niet.

Even off topic en misschien weet je het ook wel:)
Sommige folders werken niet in bijvoorbeeld Google Chrome vaak wel als je ze gewoon met Internet Explorer opent.