wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 19:19

imd schreef:
Hoelang sta je nu inmiddels ingeschreven? Je bent al wel 'n tijd bezig inderdaad. Maar dat kan ook aan je eisen liggen natuurlijk, dat weet ik niet. Als je een populaire stad hebt, voorkeur voor populaire buurt en nog eisen aan veel kamers of groot ofzo, dan duurt het langer natuurlijk.. Ik heb gewoon strontmazzel gehad met dit huis..

We staan nu bijna 6 jaar ingeschreven in Almere, waar de wachttijd volgens woningnet rond de 3,6 jaar bedraagt. We hebben bijna geen eisen eigenlijk...een buitenruimte zou super fijn zijn maar geen must, alleen een aparte slaapkamer en groter dan 38m2 en een beetje een fijne buurt. We zijn tot nog toe 1 x eerste geworden maar daar waren ramen ingeslagen en stonden de wietplanten op het balkon van de buren. En verder mochten we tot nu toe nog 1 x ergens kijken, dat huis wouden we heel graag maar daar werden we 3e.

imd

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:20

Wow. Dat is wel heel lang inderdaad zeg, jeetje! Wat balen! :(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 19:24

imd schreef:
Wow. Dat is wel heel lang inderdaad zeg, jeetje! Wat balen! :(

Ja en het gekke is ook (misschien te wijten aan de crisis en dat de woningbouw meer huizen verkoopt) is dat we vorig jaar ook al eens 7e stonden. Ik dacht dus toen (was geloof ik ook in oktober) nou een half jaar en dan hebben we wel een huis, toen dacht ik(nadat we mochten kijken en eerste waren) dan moet het zeker voor het nieuwe jaar lukken. Nu is het alweer bijna 2013..wordt ik 24 en woon nog bij m'n ouders

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:39

Dat is wel echt balen....

Wij krijgen over 6 tot 10 weken eindelijk de sleutel zoals het er nu naar uit ziet :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 19:42

Olympia schreef:
Dat is wel echt balen....

Wij krijgen over 6 tot 10 weken eindelijk de sleutel zoals het er nu naar uit ziet :)

dat zou echt een happy new year zijn he

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 19:39

misschien een prive vraag(mag ook beantwoord worden per pb) maar hoe hebben jullie berekend hoeveel geld aan huur jullie kwijt konden? Dit omdat we eigenlijk tot 500,- wouden huren...maar nu staat er zo'n leuk huis op wat net wat duurder is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:51

moonsparkle, heb je ook al opgezocht wat jullie aan eventuele huurtoeslag kunnen krijgen?
dat is op toeslagen.nl te berekenen

daarnaast een zo duidelijk mogelijk overzicht maken van alle! vaste lasten

-zorgverzekeringen
-WA
-inboedel
-evt overlijdensverzekering
-evt andere verzekeringen zoals reisverzekering(ik heb een doorlopende)

-daarnaast heb je natuurlijk nog de mogelijkheid auto(wegenbelasting, verzekering) of ander vervoer voor werk etc(ov abbo's etc)
-via nibud kijken wat je kwijt zou zijn ongeveer aan gas, water en licht (2 personen in hoekhuis is hier 135 G+L en 13 euro p/m water )
- een realistisch boodschappen budget op de lijst(wij zijn met twee man+hond een 350p/m kwijt)
-budget voor telefoon, internet en tv
=hobbies/sporten etc ook op de lijst

-daarnaast wil je echt wel bedragen ietsje ruim nemen, en een spaarbedrag incalculeren...(sparen voor van alles en nog wat zoals noodgevallen, vakantie , kledingbudget ook verzinnen etc )

het is gewoon echt ene kwestie om je lijstje zo compleet mogelijk te maken en de bedragen zo realistisch mogelijk in te schatten/te berekenen en dan naar het inkomen kijken wat er te besteden valt, en natuurlijk ook, is er luxe waar je zonder wilt/kunt, of zijn bepaalde zaken toch wel erg belangrijk voor een fijn leventje ? als je echt heel veel zaken moet gaan laten om de huur op te kunnen hoesten kan dat best een stempel drukken op de sfeer .
vaak kun je met een gewoon inkomen een paar tientjes huur nog wel recht breien ...maar als het allemaal net aan word ...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 19:55

Sonja_vR schreef:
moonsparkle, heb je ook al opgezocht wat jullie aan eventuele huurtoeslag kunnen krijgen?
dat is op toeslagen.nl te berekenen

daarnaast een zo duidelijk mogelijk overzicht maken van alle! vaste lasten

-zorgverzekeringen
-WA
-inboedel
-evt overlijdensverzekering
-evt andere verzekeringen zoals reisverzekering(ik heb een doorlopende)

-daarnaast heb je natuurlijk nog de mogelijkheid auto(wegenbelasting, verzekering) of ander vervoer voor werk etc(ov abbo's etc)
-via nibud kijken wat je kwijt zou zijn ongeveer aan gas, water en licht (2 personen in hoekhuis is hier 135 G+L en 13 euro p/m water )
- een realistisch boodschappen budget op de lijst(wij zijn met twee man+hond een 350p/m kwijt)
-budget voor telefoon, internet en tv
=hobbies/sporten etc ook op de lijst

-daarnaast wil je echt wel bedragen ietsje ruim nemen, en een spaarbedrag incalculeren...(sparen voor van alles en nog wat zoals noodgevallen, vakantie , kledingbudget ook verzinnen etc )

het is gewoon echt ene kwestie om je lijstje zo compleet mogelijk te maken en de bedragen zo realistisch mogelijk in te schatten/te berekenen en dan naar het inkomen kijken wat er te besteden valt, en natuurlijk ook, is er luxe waar je zonder wilt/kunt, of zijn bepaalde zaken toch wel erg belangrijk voor een fijn leventje ? als je echt heel veel zaken moet gaan laten om de huur op te kunnen hoesten kan dat best een stempel drukken op de sfeer .
vaak kun je met een gewoon inkomen een paar tientjes huur nog wel recht breien ...maar als het allemaal net aan word ...

Volgens toeslagen.nl zou ik wel recht hebben op een best bedrag aan huurtoeslag. Echter gezien ik nogal vaak gedoe hoor met de belastingdienst en huurtoeslagen om me heen durf ik dit niet in m'n administratie erbij te rekenen. Ik wil niet op iets rekenen wat ik dan misschien niet krijg.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:02

is lastig idd, maar ik weet van mezelf en mijn vorige huis/relatie dat wat er op toeslagen.nl uit kwam 1 op 1 klopte met wat de belastingdienst berekend had...maar weet verder niet of het vaker mis loopt of niet?

ik ga eens ene topic openen :D eens kijken of daar een beetje inzicht in te krijgen is via bokt

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:03

Houd er wel rekening mee dat je met beide inkomens rekening moet houden. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:03

Olympia schreef:
Houd er wel rekening mee dat je met beide inkomens rekening moet houden. :)

vriendlief studeert dus zijn stufi telt niet mee

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 20:04

Sonja_vR schreef:
is lastig idd, maar ik weet van mezelf en mijn vorige huis/relatie dat wat er op toeslagen.nl uit kwam 1 op 1 klopte met wat de belastingdienst berekend had...maar weet verder niet of het vaker mis loopt of niet?

ik ga eens ene topic openen :D eens kijken of daar een beetje inzicht in te krijgen is via bokt

stuur je de link :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:16

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:29

toch al een paar reacties op het huurtoeslag topic uit vorige post

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:39

ja het lijkt toch aardig te kloppen, dat is mooi!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:58

Gelukkig maar idd. :)

Argh, ik zit telkens al te kijken, er staat nu een best leuke op, maar die is dan echt een tientje boven de huurgrend voor huurtoeslag onder de 23 jaar ^) Alsof ze het er om doen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 21:03

bij mij staat er nu maar 1 huis op, deze is echter 25,- boven het budget :+ en heeft al meer dan 500 reacties omdat het nu de enige is. Morgen komen de nieuwe er als het goed is weer op.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:22

moonsparkle, ik denk dat het vooral een kwestie is van wijzigingen heel goed in de gaten houden, dus als het totaal inkomen stijgt door loonsverhoging dat je dat direct doorgeeft, zelf dat rekenvoorbeeld doet met de nieuwe inkomens en dan het teveel wat je krijgt als de wijziging bij de belasting nog niet doorgevoerd is (kan soms even duren ) even apart zetten ...
maar als je zelf kloppend invult zou het ook gewoon moeten kloppen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:48

Je moet het inderdaad zelf ook goed in de gaten houden om geen problemen te krijgen

Ik kan jullie trouwens melden dat als alles loopt volgens de planning wij in week 2 de sleutel gaan krijgen :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 19:10

Olympia schreef:
Je moet het inderdaad zelf ook goed in de gaten houden om geen problemen te krijgen

Ik kan jullie trouwens melden dat als alles loopt volgens de planning wij in week 2 de sleutel gaan krijgen :D

Yeah toch iets sneller...althans je hoeft, niet te wachten tot t nieuwe jaar!

Er is op woningnet weer maar 1 huis :-(

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:12

Ik was afgelopen week 2e plek geworden op een huisje. Nog nooit zo hoog geweest :oo en nu maar hopen dat nr 1 het niet neemt :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 22:05

Samiyah schreef:
Ik was afgelopen week 2e plek geworden op een huisje. Nog nooit zo hoog geweest :oo en nu maar hopen dat nr 1 het niet neemt :P

Is t naar wens voor zover je t zo weet?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:12

Alleen de buurt niet zo, verder wel. Het is een stuk groter dan waar ik nu woon (bijna 2x zo groot) en de huur is minder.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:21

Welke buurt zit het?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:33

moonsparkle schreef:
Olympia schreef:

Yeah toch iets sneller...althans je hoeft, niet te wachten tot t nieuwe jaar!

Er is op woningnet weer maar 1 huis :-(

Week 2 is het nieuwe jaar :)

En dat is wel echt balen