Sonja_vR schreef:moonsparkle, heb je ook al opgezocht wat jullie aan eventuele huurtoeslag kunnen krijgen?
dat is op toeslagen.nl te berekenen
daarnaast een zo duidelijk mogelijk overzicht maken van alle! vaste lasten
-zorgverzekeringen
-WA
-inboedel
-evt overlijdensverzekering
-evt andere verzekeringen zoals reisverzekering(ik heb een doorlopende)
-daarnaast heb je natuurlijk nog de mogelijkheid auto(wegenbelasting, verzekering) of ander vervoer voor werk etc(ov abbo's etc)
-via nibud kijken wat je kwijt zou zijn ongeveer aan gas, water en licht (2 personen in hoekhuis is hier 135 G+L en 13 euro p/m water )
- een realistisch boodschappen budget op de lijst(wij zijn met twee man+hond een 350p/m kwijt)
-budget voor telefoon, internet en tv
=hobbies/sporten etc ook op de lijst
-daarnaast wil je echt wel bedragen ietsje ruim nemen, en een spaarbedrag incalculeren...(sparen voor van alles en nog wat zoals noodgevallen, vakantie , kledingbudget ook verzinnen etc )
het is gewoon echt ene kwestie om je lijstje zo compleet mogelijk te maken en de bedragen zo realistisch mogelijk in te schatten/te berekenen en dan naar het inkomen kijken wat er te besteden valt, en natuurlijk ook, is er luxe waar je zonder wilt/kunt, of zijn bepaalde zaken toch wel erg belangrijk voor een fijn leventje ? als je echt heel veel zaken moet gaan laten om de huur op te kunnen hoesten kan dat best een stempel drukken op de sfeer .
vaak kun je met een gewoon inkomen een paar tientjes huur nog wel recht breien ...maar als het allemaal net aan word ...
Volgens toeslagen.nl zou ik wel recht hebben op een best bedrag aan huurtoeslag. Echter gezien ik nogal vaak gedoe hoor met de belastingdienst en huurtoeslagen om me heen durf ik dit niet in m'n administratie erbij te rekenen. Ik wil niet op iets rekenen wat ik dan misschien niet krijg.