E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:08

Hihi dat had ik ook Sharmilla, daarom kreeg ik de Glo kado van mijn vriend :))
Heb em pas sinds gisteren dus kan er nog weinig van zeggen, maar het las lekker met de lichten uit en m'n Kobo Glo aan :D
Batterij van Touch ging lang mee dus ik ga er vanuit dat dat bij de Glo ook is, misschien wat minder maar het kan nooit vreselijk zijn :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:42

Ik heb geen idee hoelang de batterij van de glo meegaat, maar ik heb er tot nu toe 4 boeken mee uitgelezen. Tussentijds niet volledig opgeladen (alleen even aan de pc om een boek te laden).

Ik heb geen last van het hoesje hoor, je hebt toch ook geen last van de kaft van een boek als je leest? ;)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:34

Ik ga toch overstappen op de glo. Ik heb de touch nu te koop gezet op marktplaats.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:56

Je bent em zo kwijt Sharmilla, de mijne is gisteravond opgehaald voor een goede prijs :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:04

Ik ben op zich wel blij met de glo. Maar, had er meer van verwacht, wilde 'm ook voor m'n moeder en zusje kopen voor kerst maar ik wacht gewoon tot ze nog een slagje beter zijn.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:25

Wat had je er meer van verwacht Nelleke? Ik kan namelijk niks bedenken wat ik eraan mis...

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:04

Ik heb de glo net besteld via libris!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:31

Ik ben ook tevreden met de Glo, het is de touch met licht :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:55

KozieZ schreef:
Wat had je er meer van verwacht Nelleke? Ik kan namelijk niks bedenken wat ik eraan mis...

Ik vind 'm traag. M'n e-bookfunctie op m'n 3jr oude telefoon werkt sneller, is sneller opgestart etc. Ik ben gewend met Apple computers te werken en die starten ook snel op. Het soms 'laden' tussen de blz. door vind ik onnodig en hij is nu 2x vastgelopen. Ik heb er maar een stuk of 6, legaal gekochte boeken op staan dus het is niet dat ie vol staat met illegaal gedownloade lijsten boeken.

Een product met eigenlijk maar 1 functie moet dit soort dingen (foutjes) niet hebben in mijn ogen.

Ik ben wel heel tevreden met het lampje en met de e-ink, met de batterijduur en het gewicht. Maar in mijn ogen zou ie dus sneller mogen en minder gevoelig op vastlopen en laden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:07

Ik meld me hier ook.
Ik ben sinds gisteren de trotse bezitster van een Kobo Glo Touch.

Heb mijn eerste boek al gelezen, leest heel fijn!
Ik heb alleen een vraagje over de wifi, zijn er meer mensen waarbij dat niet goed werkt? Hij zegt dat hij verbonden is, maar vervolgens kan ik niets doen waar ik internet voor nodig heb.

Ik ben sowieso van plan om morgen even langs de winkel terug te gaan (heb hem hier gewoon in het dorp bij de Libris-boekhandel gekocht), maar vroeg me af of mensen dit misschien herkennen en weten hoe het op te lossen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:13

Maar is de glo dan zoals een computer scherm, of heeft hij gewoon ingebouwd licht maar toch een ink scherm? (gewoon nieuwschierig, ik ben hartstikke tevreden met mijn sony)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:19

E-ink-scherm met ingebouwd licht.
Je kunt ook gewoon zonder het licht te gebruiken lezen en dus ook in de zon ermee enzo.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:30

Ik heb gewoon een lampje aan mijn hoesje, werkt ook prima. :j
Andere Kobo-gebruikers; hebben jullie geen problemen met terugvinden van de EPUB bestanden die je via Koboshop hebt besteld? :) Anders trek ik even bij Libris aan de bel.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:14

Ik heb sinds eergister de Glo, fijn ding. :D
Heb er nu welgeteld 1 boek op (jaja :D ) en zal vanavond even puzzelen hoe de rest moet.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:34

Dankje voor de tip van het hoesje, ga het eens opzoeken :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 09:57

Marley schreef:
Je bent em zo kwijt Sharmilla, de mijne is gisteravond opgehaald voor een goede prijs :D

Voor hoeveel heb jij hem verkocht als ik vragen mag?

Vandaag komt mijn nieuwe glo binnen! Ben heel benieuwd naar dat lichtgevende scherm!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:42

Mijne komt morgen binnen volgens de site van TNT :D. Heb al aardig wat om er op te zetten, gaan nu juist wat neuzen zijn en ga 'm dan jammer genoeg aan de kant moeten leggen voor de examens :(.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:45

Heb hem nog niet ontvangen. Er was wat vertraging dus hopelijk vandaag. Gister allemaal leuke boekjes gedownload! Is ook een leuke bezigheid!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:57

Kom op zeg TNT had 'm vandaag ook nog niet :(. Die staat als status wel "onderweg".... nu misschien morgen maar ga 'm pas zondagavond hebben dan (ben niet thuis).

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 01:24

Ik heb vandaag mijn hoes voor mijn kobo glo binnen gekregen. Gisteren toch maar 1 besteld.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:17

Dat is snel, waar besteld KopieZ ?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:26

Bij http://www.libris.nl Stond ook op de site, voor 20.00 besteld is de volgende dag in huis. (mits op voorraad natuurlijk ;) )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:55

hetlevenwint schreef:
Weet iemand waar ik leuke hoezen vind voor de kobo toch voor niet al te veel geld ?

Als je geen haast hebt, Tuff Luv hoesjes op ebay.

En hier: http://www.easereader.nl/e-reader-covers.html

Ik heb zelf de Tuff Luv Hennep in het bruin en ik krijg een Klevercase voor Sinterklaas. Ik vind Gecko en andere simpele hoesjes bijvoorbeeld niet mooi. Ik weet alleen niet wat jij veel geld vindt natuurlijk...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:40

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:48

Hier nog een e-reading verslaafde. :)
Ben in september 2010 definitief overgestapt van de analoge naar digitale boeken, en nooit meer omgekeken. In de VS een Kindle 3 ("Kindle Keyboard") gekocht, wifi + 3G, en ik vind nog steeds dat het de beste aankoop is die ik in de afgelopen paar jaar gedaan heb! Het lezen lijkt zoveel sneller te gaan dan in 'echte' boeken (sowieso heb je natuurlijk tijdwinst in het feit dat je niet fysiek pagina's hoeft om te slaan), zo'n ereader ligt heerlijk in de hand, en geen licht dat in je gezicht schijnt. Uitvinding van de eeuw!

Vorig jaar geen upgrade naar de Touch gedaan, dit jaar wel serieus overwogen te upgraden naar de Kindle Paperwhite, maar geen gratis 3G internet buiten mainland Europa (!), geen audio, en geen mogelijkheid tot een pagina omslaan aan de linkerkant van het scherm (?!) waren toch te grote issues voor me. Denk niet dat het gratis 3G internet ooit nog terugkeert op een Kindle, dus wanneer ik ooit upgrade houd ik in elk geval de K3 aan voor het internet.

Heb nog nooit overwogen van de Kindle af te stappen, maar hoor wel overal positieve geluiden over de Kobo Glo. Zal eens gaan rondneuzen, misschien toch nog een leuk kerstcadeau?