Wij hebben op onze iniminie badkamer 2 kasten van ikea staan.
Wij hebben deze smalle kast op de badkamer staan, deze heb ik wit met zwart geschilderd. Hij komt wel in aanraking met vocht, maar voor dat prijsje koop ik zo weer een nieuwe, haha. Deze kast is in gebruik voor rommel, 1 lade voor mij met al mijn creme's haarspul, deodorant etc. 1 lade voor de vent zijn rommel, en 1 lade voor de föhn en dat soort dingen. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/75305709/
En dan deze kast, die heb ik voor de handdoeken (bovenin) en achter het deurtje heb ik mijn schoonmaakspullen staan. Met de handdoeken opvouwen was het even wennen, maar heb 4 handdoeken op elkaar, en dan 2x naast elkaar, dus kan er aardig wat in kwijt. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30189024/
Als het wat beter weer is ga ik ook weer eens wat dingen opknappen, ik heb onder andere precies deze kast nog staan, alleen volgens mij in wat mindere staat . http://link.marktplaats.nl/524511771 Erg leuke kast om te schilderen, het fineer is niet meer in goede staat, er zijn ook stukken uit, verder heeft er bij een vorige eigenaar een kat zich met zijn nagels op uitgeleefd . Dus er zit niet veel meer op dan plamuren en overschilderen. Ik heb op cursus al geprobeerd het fineer te herstellen, maar de krassen waren te diep. Ik vind de kleur overigens ook niet mooi, dus ik denk dat ik hem grijs maak met een witte binnenkant .
Mag ik me hier ook melden? Door dit topic ben ik helemaal enthousiast. Gisteren heb ik dit: http://link.marktplaats.nl/509348791 stoeltje gekocht, ga hem donderdag ophalen. Voor de antiekkenners onder ons, wanneer ik besluit om dit stoeltje een andere kleur te geven, verpruts ik dan een stukje antiek? Ik zit nog te twijfelen of ik hem deze kleur laat, of een moderner (geen wit) kleurtje geef..
Ik persoonlijk vind van niet, er zijn zoveel van die barokke modellen. Ik kan ook niet vanaf deze foto's zien of hij echt antiek is, er zijn er veel nagemaakt.
Dat dacht ik al wel, dan kan ik hem dus met een gerust hart van een kleurtje voorzien. Hij wordt waarschijnlijk grijs (leisteen effect) met paarse skai bekleding.
ikke_draver
Ik zit nog te denken of ik mijne ga behangen vanbinnen.
ikke_draver
Geplaatst: 07-02-12 21:25
Dana01 schreef:
bij mij brengen
haha dat was nou net niet t plan.
ik wil een soort bankje idee van de deksel maken. maar wat voor kleur is leuk ? de muren zijn geel en blauw en de rest van mijn kastjes zijn allemaal soorten hout kleur
Ja hier nog 1! Ik heb een klein oud tafeltje gekocht, die ben ik wit aan het verven. Ik heb de smaak te maken en vond een mooie dressior, die ik ga ik donderdag halen. Iemand tips hoe je het oud wit maakt? Ik kan het niet uitleggen. Niet helemaal wit, maar zoiets als op de eerste pagina: http://www.mijnalbum.nl/Foto-K344JMNO.jpg
ikke_draver
ik heb trouwens ook nog dat ik de muur van me kamer wil pimpen. iemand een idee ? de muur is nu banaan geel en de meubels van blank hout met blauwe assesoires.
Ik heb mijn antwoord al gevonden btw. Heb al n witte laag op mijn tafel. Ik ga morgen ruin overheen doen, waar ik wil doorschuren en dan weer weer erover. Of moet je hem dan helemaal bruin maken?
CalvinM
Geplaatst: 08-02-12 16:47
Schuurpapier en verf zijn al gehaald. Heb maar een heel klein beetje nodig, maar kon de krijtverf alleen maar in literblikken krijgen. Hoop dus dat ik het leuk werk vind, dan kan ik straks nog meer projectjes ermee verven. Heeft iemand tips voor het schuren? Hoe ver moet ik de oude verflaag afschuren voordat ik de eerste laag krijtverf kan aanbrengen?
Hebben hier besloten dat ik ons tv meubel (onbehandeld eikenhout) ga proberen met bijenwas. Ga eerst even op een stukje proberen dat niet in het zicht is.
Margje
Geplaatst: 10-02-12 11:39
Joehoe, een nieuw project! Helemaal blij met een lelijke kast . Mijn ouders gingen gisteren naar een antiekveiling, dus heb ik van tevoren even de catalogus doorgesnuffeld en ze de opdracht gegeven dat ik die kast voor minder dan 35 euro wel wilde hebben. Uiteindelijk zijn ze alles waar voor ze zelf gingen mis gelopen, maar wel voor 5 (!!!) euro mijn kast gescoord! Het is een hoekkast, dat vind ik sowieso heel leuk. Mijn eerste idee was om er een soort drankkast van te maken, om flessen en glazen enz. in te bewaren, misschien is het ook wel leuk om de deurtjes eruit te halen en het als boekenkast te gebruiken, of een combi: bovenste deurtjes er uit, onderin de drankvoorraad (is toch niet zo groot). Een wijnrek zou ook leuk zijn, maar dat wordt lastig door de vorm denk ik. In ieder geval een ander kleurtje en andere greepjes, tips zijn welkom!
Dat is een leuk project!! En dat voor 5,- hahaha niet te geloven!! Echt leuk! Veel plezier
Margje
Geplaatst: 10-02-12 11:44
@ ikke_draver: een bankje van een dekenkist maken is wel heel leuk. Plat (matras) kussen in dezelfde maat erop. Volgens mij heb je dan al iets heel leuks als je de kist een mooie kleur verft en een leuk stofje erop, maar wat voor kleur leuk is hangt natuurlijk wel erg van je smaak en de rest van de kamer af. Als je je hele kamer anders wil maken kun je het er vanaf laten hangen hoe je die maakt, of je begint met de kist in een kleur die je leuk vindt en past de rest van je kamer er op aan . Het is natuurlijk moeilijk te zeggen wat een leuke kleur voor een muur is. Wij hebben bruine muren in de keuken (1 heel donker, 1 mokka en twee wit), ossenbloedrood in de kamer (heeel gaaf vind ik zelf) en in de slaapkamer antiek gestreept groenblauw behang wat nog steeds niet geverfd is.. Ik vind zelf een beetje warmere, 'ouderwetse' kleuren heel mooi, maar als het alleen om een slaapkamer gaat (toch?) is dat toch anders. Daar zou ik het wat lichter houden, of juist één muur heel donkerblauw. Maar ja, kwestie van smaak he..
Stoeltje is helemaal gestript en ontdaan van alle spijkers. Hij is al een keertje eerder opnieuw gestoffeerd en de stoffeerder heeft toen alle nagels laten zitten. Heb gigantisch veel nagels verwijderd gisteren. Nu staat hij bij de timmerman om de zitting vast te zetten. De achterpoten zaten amper meer vast. Wel heel leuk projectje! Hierna komt de grootste klus... opschuren!
Leuk Margje! Ik was er ook . Alleen helaas zijn de dingen waarop ik bood allemaal veel te duur weggegaan. Ik baal er inmiddels een beetje van dat het op tv is geweest, alle spullen zijn 2 keer zo duur geworden .
Ik ben zelf ook benieuwd . Heb hem nog niet eens gezien, mijn ouders gaan hem bij de veiling ophalen en dan moeten wij hem nog een keer bij hun op zien te halen. Dan eerst maar eens goed bekijken en schuren en dan bedenken wat we ermee gaan doen, en de tijd daarvoor vinden! Kan dus nog best even duren, maar ik zal er zeker foto's van maken. @Rinske: ik wist helemaal niet dat het op tv is geweest, was dat eenmalig? Het was mijn ouders ook al opgevallen dat het duurder was geworden, dat wel. Een beetje reclame kan toch veel doen... @CalvinM:ga je het stoeltje zelf bekleden? Schuren is misschie wel een grote klus, maar bekleden lijkt me toch het lastigst!