Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. Dus er zit niet veel meer op dan plamuren en overschilderen. Ik heb op cursus al geprobeerd het fineer te herstellen, maar de krassen waren te diep. Ik vind de kleur overigens ook niet mooi, dus ik denk dat ik hem grijs maak met een witte binnenkant
.
. Mijn ouders gingen gisteren naar een antiekveiling, dus heb ik van tevoren even de catalogus doorgesnuffeld en ze de opdracht gegeven dat ik die kast voor minder dan 35 euro wel wilde hebben. Uiteindelijk zijn ze alles waar voor ze zelf gingen mis gelopen, maar wel voor 5 (!!!) euro mijn kast gescoord! Het is een hoekkast, dat vind ik sowieso heel leuk. Mijn eerste idee was om er een soort drankkast van te maken, om flessen en glazen enz. in te bewaren, misschien is het ook wel leuk om de deurtjes eruit te halen en het als boekenkast te gebruiken, of een combi: bovenste deurtjes er uit, onderin de drankvoorraad (is toch niet zo groot). Een wijnrek zou ook leuk zijn, maar dat wordt lastig door de vorm denk ik. In ieder geval een ander kleurtje en andere greepjes, tips zijn welkom!
. Het is natuurlijk moeilijk te zeggen wat een leuke kleur voor een muur is. Wij hebben bruine muren in de keuken (1 heel donker, 1 mokka en twee wit), ossenbloedrood in de kamer (heeel gaaf vind ik zelf) en in de slaapkamer antiek gestreept groenblauw behang wat nog steeds niet geverfd is.. Ik vind zelf een beetje warmere, 'ouderwetse' kleuren heel mooi, maar als het alleen om een slaapkamer gaat (toch?) is dat toch anders. Daar zou ik het wat lichter houden, of juist één muur heel donkerblauw. Maar ja, kwestie van smaak he..
. Alleen helaas zijn de dingen waarop ik bood allemaal veel te duur weggegaan. Ik baal er inmiddels een beetje van dat het op tv is geweest, alle spullen zijn 2 keer zo duur geworden
.
)
. Heb hem nog niet eens gezien, mijn ouders gaan hem bij de veiling ophalen en dan moeten wij hem nog een keer bij hun op zien te halen. Dan eerst maar eens goed bekijken en schuren en dan bedenken wat we ermee gaan doen, en de tijd daarvoor vinden! Kan dus nog best even duren, maar ik zal er zeker foto's van maken.