Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:52

Naath86 schreef:
Orlando vind je meubels heel gaaf!! Mooie lichte kleur ook! Wat voor een soort hout is het?

gebruikt steigerhout en heb het als bescherming in de olie gezet.

marquez1

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:18

sissy dat sausen en behangen is wel zó leuk! Dan wordt het ineens een beetje af

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:50

Ik heb vandaag verf gehaald en mijn schrootjeswand geschuurd en voor de helft in de paarse verf gezet.
Het moet alleen nog wel 1 of 2 keer, aangezien het niet zo heel goed dekt met een oranje ondergrond.
Schilderen is wel leuk, maar dat schuren is zo -:(- .
In de overige wanden heb ik de gaatjes gestopt.
Morgen de rest van de schrootjes, en de "gewone wanden" schilderen.
Ik heb nog geen dozen, vond 5 voor 10 euro vrij duur voor een stukkie karton.
Bovendien heb ik er geen 5 nodig.
Ga wel even de supermarkt plunderen ofzo.

Sizzy, jij krijgt het druk vrijdag & zaterdag.

Marquez, balen dat het nog 2 dagen duurt.
Was inderdaad wel zo netjes geweest als ze dat even gemeld hadden.

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:18

inge_83. je kan gewoon in de supermarkt vragen om een paar bananendozen ze willen ze meestal graag kwijt hier staat ook de zolder vol met die dozen

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:42

jaaa weer een rekening binnen van het bouwbedrijf! Het spuitwerk zou klaar zijn....... donderdag maar eens even kijken voordat we betalen! Kan ik eindelijk goed zien hoe de ruimtes nu bevallen. In het beton leek het allemaal zooo klein! Misschien krijg ik wel een geniaal kleur idee voor in de huiskamer haha

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:58

Gaat hard dus Sizzy!! Leuk hoor, dan wordt het ineens een beetje af hé!!

Ik ga vrijdag dit kastje ophalen. http://huis-inrichting.marktplaats.nl/k ... mb_click=1#photoGallery

Hoop dat ie mooi in de hal past.. Heb ik toch mijn witte kastje!! :) Weet nog niet zeker of ie past waar ik wil, want daar komt ook misschien nog wel de kapstok.. We zijn er nog niet helemaal uit in de hal, maar anders heb ik er vast boven wel een mooi plekje voor! En anders zet ik hem gewoon weer op MP! Ik hou echt van Marktplaats, vind dat altijd zo leuk!!

Wil dan eigenlijk zo'n soort kapstok erbij.. http://huis-inrichting.marktplaats.nl/w ... mb_click=1#photoGallery

Helaas is deze te groot, moet een kleinere hebben.. En hij moet ook onder de trap zeg maar, en dan moet ie ook schuin lopen, want hij komt onder tegen de trap aan, dus dat wordt nog even passen en meten. Maar misschien wil vriendlief zoiets voor mij in elkaar knutselen! Dat zal dan nog een leuk projectje worden! Hihi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:12

Ik lees braaf mee maar voorlopig niet veel te melden hihi.

Vandaag weer weggeweest voor hypotheek, moesten naar een andere hypotheker van de Rabo. Onze man was ziek. Helaas kwamen we erachter dat die nozem zijn werk niet goed afgewerkt had.

We hadden nu een hele lieve vrouw en hopen maandag te kunnen tekenen!!

Als alles rond is kan ik vanaf april jullie bestoken met foto's en vragen hihi

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:14

Ow haha, ik dacht dat je een dubbelpost deed, maar ik lees natuurlijk ook in dat andere topic :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:14

Daar heb ik het wat uitgebreider gedaan haha.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:15

Wat een leuke dingen Naath!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 02:09

Pfff, ik heb de andere helft van de wand ook nog "even" in de lak gezet vanavond.
Ben nu net klaar...
Ben wel benieuwd hoe het er met daglicht uit ziet.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 02:12

:= Nog laat bezig Inge!

Ik moet 2 plankjes verven en dat stel ik al weer 4 dagen uit. :+ Jij ben t een stuk fanatieker. :D

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 08:13

Schilderen zelf is best leuk, alleen plamuren, schuren, afstoffen, afnemen en afplakken is dan weer een stuk minder, voorals als je het hele riedeltje mimaal 2 keer moet herhalen (grondverf en lak) en als je dan nog een beetje pech hebt dan dekt het niet, en dan moet je het nog een keer doen :roll:

Gelukkig komt het einde van mijn schilderwerk in zicht *\o/* . Ik moet nog 6 deuren in de lak, nog 2 schuifdeuren helemaal in de grond verf en dan aflakken, en de schouw in de grondverf en aflakken, oja en de plinten (37 meter) moeten nog gelakt worden. En in het voorjaar de voordeur en 2 raamkozijnjtes nog aflakken. Maar dan is het ook echt klaar :j .

Vandaag wat vroeger opgestaan zodat ik nog verf kan halen in Duitsland voordat ik naar mijn werk ga :z

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:42

Marquez hoe is het met je trap?

Wij moeten ook nog wel wat schilderen, voornamelijk de deuren, maar nu we er in zitten gaat dat best lastig. We wachten op mooi weer en dan kunnen we ze buiten gewoon schilderen. Aangezien we nu geen ruimte meer hebben om ze liggend te schilderen. Volgende week wordt onze trap helemaal afgelakt. Bovenkant moet nog 1 keer en de onderkanten moeten nog wel helemaal gedaan worden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 09:47

Haha, dat is mijn excuus ook, ik wacht op mooi weer. 2 prachtige zomers gehad maar nog niets geschilderd van wat nog moet. :+

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:52

_Orlando, mooi! Zo wordt mijn tafel idd ook. Heb je een blanke olie gebruikt?

Leuk kastje naath!!

Vonneke, fijn dat alles toch nog geregeld is!! Vervelend is dat als mensen dingen beloven maar ze niet waarmaken. Had ik ook last van, werd wat dat betreft soms erg slecht geïnformeerd. Maar goed, belangrijkste is dat jullie kunneng aan tekenen. Super!! *\o/*

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:44

Inge_83 schreef:
Pfff, ik heb de andere helft van de wand ook nog "even" in de lak gezet vanavond.
Ben nu net klaar...
Ben wel benieuwd hoe het er met daglicht uit ziet.

Ik ook, want verven bij kunstlicht is meestal niet zo'n succes.
Bij voorkeur echt bij daglicht voor een mooi resultaat.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:16

ooooowwww ik zou nog foto's maken he van mijn trap :oo helemaal vergeten, kom szm. De trap zit nu 3 keer in de grondverf :+ klein communicatie foutje, ik had de trap al twee keer in de grondverf gezet, maar er waren inmidels alweer wat stukjes beschadigd. Toen mijn moeder gisteravond kwam helpen, heb ik haar gevraagd de trap bij te werken met grond verf. En die heeft gezellig de hele trap in de grondverf gezet :+ Nouja er zit nu een goede basis op laten we maar zeggen :P Hij moet nog twee keer in de lak, maar dat moet dan altijd op een dag, wanneer er de volgende twee dagen niemand naar boven hoeft, en dat is wat lastig plannen :+

Jullie wachten dus letterlijk op mooi weer :')

Vonneke vervelend dat mensen hun afspraken niet nakomen. Hopelijk is deze mevrouw wat beter in dat soort dingen ;) Leuk hoor, dit stadium vondt ik erug leuk. Nu kun je alvast helemaal wegdromen in het zal worden :D

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:17

Ir111, ik was na het eten begonnen (rond half 8), maar het duurde wat langer dan verwacht.
Moeten wel 2 heel bijzondere plankjes worden, als er zo veel tijd in gaat zitten. :p

Marquez, verf uit Duitsland?
Is het daar beter/goedkoper?

Attitude, het moet toch 2 keer, de toplaag doe ik met daglicht.

De kleur is iets "blauwer" dan ik bedoeld had, maar het bevalt me wel.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:23

De verf in duitsland is goedkoper. Ik was net 69 euro kwijt voor 2 liter zijdeglans lak, een liter grondverf en het bijmengen van een pot zijdeglans lak voor buiten, en dat allemaal van de Sikkens.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:34

Ik snap het, zeker als je dicht bij Duitsland woont.
Als ik dat moet gaan doen, dan ben ik een dag onderweg en 50,- benzine armer.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:42

Marquez: Dat plannen is idd heel lastig voor de trap.. In de grondverf wil nog wel is vrij snel droog en als dat een keer beschadigd omdat het nog niet droog is is het nog niet heel erg.. Mijn moeder doet volgende week de trap, en dan in 2 keer om de tree schilderen. De onderkanten maakt niet zoveel uit, dat hoeft niet om de tree, alleen even goed op letten met lopen! We hebben nog geen deur van de hal naar de keuken/bijkeuken en dan kunnen we onze kat niet opsluiten en kan die mooi over de trap heen lopen. Als het goed is zet mijn schoonvader vandaag daar ook de deur in en dan kunnen we hem in de keuken en bijkeuken opsluiten en kan mijn moeder rustig volgende week de trap doen.

Ja de deuren kregen wij pas toen we er in zaten, dus hadden geen tijd meer om te schilderen.. Ze staan wel in de grondverf, dus het is niet heel storend nu.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:57

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:02

sow suusels, dat ziet er vrolijk uit. Het zo mij te heftig zijn, maar smaken verschillen ;) Ik vindt het er wel super strak uitzien, ook de hoek van donker en ligt.

Als je dicht aan de grens woont is het inderdaad nog wel te doen, al rij ik er ook niet heen voor één potje grondverf.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:06

het is mij iets te paars hihi maar inderdaad wel mooi gedaan :j

ik woon helaas niet zo in de buurt van Duitsland.... dat zijn nog wel leuke prijzen namelijk :)