[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:05

Ja hoor, zeker cijfers mee nemen, kijken ze absoluut wel naar :j Dus als je ze hebt, meenemen! Wij hebben in 3 maanden tijd al 5 kijkers gehad. :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:08

denice schreef:
Nou, hier kan ik meepraten!

Ons huis staat ook al een half jaar te koop, en 1 kijker gehad..
We hebben ook al zelf iets anders gevonden, maar we durven het gewoon niet te kopen. We willen absoluut geen jaren dubbele lasten!

Zit je in een 'moeilijk' segment met je huis? Of waar denk je dat het aan ligt?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:07

Ja, in ons gebouw staan al 6 appartementen te koop.. denk dat dat vragen oproept bij kopers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:13

Doet het waarschijnlijk ook :j ik koop ook niet graag in een buurt waar veel mensen weg willen...

Faelivrin, zoals jij bedoelde ik het ook: ik kijk bovenaan de rand van mijn budget maar altijd wel in een veilige marge hoor, ik wil ook mensen geen ijdele hoop geven. Al zijn we wel een keer ontzettend enthousiast geweest over een huis maar dat enthousiasme werd eenmaal thuis, na 2 bezichtigingen, gewoon heel veel minder. Dus dat huis was het gewoon niet. Toen voelde ik me ook schuldig dat ik toch mailde dat ik geen interesse had :o

Vanmiddag een 2e bezichtiging bij een erg leuk huis... duim even mee ;)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:37

ik duim in elk geval!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:38

denice schreef:
Nou, hier kan ik meepraten!

Ons huis staat ook al een half jaar te koop, en 1 kijker gehad..
We hebben ook al zelf iets anders gevonden, maar we durven het gewoon niet te kopen. We willen absoluut geen jaren dubbele lasten!

weet je ook waarom je zo weinig kijkers hebt gehad?

Het huis van iemand die ik ken staat ook al heel lang te koop, ze is naar een andere makelaar gegaan en binnen 3 maanden was het weg! Zoveel kan het dus kennelijk schelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:01

Mijne staat ook vanaf dec te koop en 1 kijker.. Maar ja, staan er nu ook 11 te koop in totaal hier :+ Ben inmiddels wel verhuisd naar mijn vriend :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:11

Niets te verkopen hier, maar ben wel op zoek naar een huis.

Inmiddels 2 huizen bekeken, eentje was echt té groot voor mij en mijn twee katten (2 woonkamers, 9 slaapkamers etc. Da's dan echt een hoop schoonmaken! :D ) en de ander was echt superleuk, maar er moet super veel gedaan worden voordat ik er in zou kunnen.
Alle ramen en tuin- en balkondeuren laten vervangen, dak laten isoleren, dakkapel erop omdat de badkamer echt te klein is, keukenruimte moest verbouwd worden en dan nieuwe keuken erin etc. etc. Ik heb de tijd niet dat te coordineren en ook geen geld om zo lang én huur én hypotheek te betalen. Een maand of twee is wel te doen, maar dan zou ik wel over willen.

Dus staat het volgende huis op het programma: moet nog even een afspraak maken met de makelaar. Deze is dan helaas niet vrijstaand (wat ik eigenlijk wil) maar is een twee-onder-1-kap. Nou ja, misschien is het een echt leuk huis en moet ik de muur bij de buren maar gewoon goed isoleren :D

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:25

Jeeee waar vind je zo'n groot huis met 2 woonkamer ect. wat je in je eentje kan financieren? :wow:

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:38

Hoi allemaal,

Mag ik me hier ook melden?
Ook hier een huis te verkopen wat niet echt meevalt op het moment...staat al van oktober 2008 te koop en voor maar 72500 euro!!! (dus wie zoekt er nog een leuke vakantiewoning in het zonnige zeeuws vlaanderen??) Ondertussen ook een lekkage gehad aan het platte dak en dus een nieuw dak kunnen laten leggen...grrrr maar ja..Morgen 2 kijkers dus hoop dat eindelijk 'the one' ertussen zit.

Dit is ons huis...
http://www.funda.nl/koop/ijzendijke/hui ... pstraat-5/

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:50

Mag ik vragen waarom op Funda niet de volledige advertentie staat? Ik kom dit wel vaker tegen, en een huis moet me wel erg aanspreken wil ik de moeite nemen de site van de makelaar te gaan zoeken en op die site dan nog eens het huis te zoeken.

Succes morgen trouwens.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:52

Ik kom ook weer even binnen vallen!
Romy, wat een geweldig leuk eerste huis heb je! Dat ziet er echt keurig uit!
Monique, wat super dat je zo'n stap neemt voor je man. Voor de liefde heb ik een hoop over, maar je moet toch maar kunnen aarden een paar duizend kilometer verderop.

Wij hebben het appartement van mijn vriend eindelijk verhuurd. We hadden het natuurlijk het liefste verkocht en om kijkers zaten we niet verlegen, maar bieden ho maar. Daarnaast lieten twee appartementen in de nabije omgeving hun vraagprijs ineens € 15.000 zakken, dus dan ben je gewoon nergens meer.
We hebben het nu voor een jaar verhuurd en als de markt over een jaar nog niet beter is plakken we daar nog een jaar bij.
Inmiddels is het nieuwe huis nu dus na 9 maanden renoveren echt bewoond en de eerste nacht was uiteraard super.

Helaas merk je wel dat negen maanden echt drastisch verbouwen een héle hoop stof achterlaat, dus we blijven poetsen en er ligt nog een hele lijst met kleine klusjes en ohja het complete dak moet ook nog even vervangen worden...:S. Haha, belangrijkste is dat de eerste stappen zijn gezet en we hebben ons handen de komende vijf jaar nog wel even vol, maar dan hebben we ook wel echt een droomhuis!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:11

Faelivrin schreef:
Jeeee waar vind je zo'n groot huis met 2 woonkamer ect. wat je in je eentje kan financieren? :wow:

Tja, goeie baan he!

:D Nee hoor, ik woon in Duitsland. Hier is het allemaal wat beter betaalbaar. :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:43

Citaat:
Monique, wat super dat je zo'n stap neemt voor je man. Voor de liefde heb ik een hoop over, maar je moet toch maar kunnen aarden een paar duizend kilometer verderop

Tja, de Costa Blanca is niet vervelend hoor. En sinds Internet er is en ik contact kan hebben wie wanneer ik wil, ken ik ook geen heimwee meer.

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:55

beccy schreef:
Hoi allemaal,

Mag ik me hier ook melden?
Ook hier een huis te verkopen wat niet echt meevalt op het moment...staat al van oktober 2008 te koop en voor maar 72500 euro!!! (dus wie zoekt er nog een leuke vakantiewoning in het zonnige zeeuws vlaanderen??) Ondertussen ook een lekkage gehad aan het platte dak en dus een nieuw dak kunnen laten leggen...grrrr maar ja..Morgen 2 kijkers dus hoop dat eindelijk 'the one' ertussen zit.

Dit is ons huis...
http://www.funda.nl/koop/ijzendijke/hui ... pstraat-5/

Sjemig, wat een huis voor zo'n bedrag! Ik wou dat de huizen hier zo goedkoop waren, dan had ik niet in acht hoog in een flat gewoond, maar in een vrijstaand huis voor hetzelfde geld... Succes met de verkoop.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:57

Een andere makelaar is geen optie voorlopig, we hebben hem 800 euro betaald en hij moet de klus gewoon klaren. Ook is deze makelaar degene die al 2 appartementen verkocht heeft in ons gebouw.. als enige :=

Ik denk dat het sleutelwoord voorlopig gewoon geduld is.. maar ik wil zooo graag weg hier!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:07

Ons huis staat inmiddels ook al een jaar te koop. En de kavel is al (zo goed als) gekocht, dus dat is ook stressen. :\

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:09

veerledec schreef:
Mag ik vragen waarom op Funda niet de volledige advertentie staat? Ik kom dit wel vaker tegen, en een huis moet me wel erg aanspreken wil ik de moeite nemen de site van de makelaar te gaan zoeken en op die site dan nog eens het huis te zoeken.

Succes morgen trouwens.

ja hoor,
we zijn net van makelaar veranderd en waarschijnlijk moet hij de fotos er nog bij zetten...

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:12

Haha tja...moet wel zeggen dat dit echt onze bodemprijs is hoor...we hebben er geen winst aan. Toendertijd zo goedkoop in de markt gezet om het zo snel mogelijk te verkopen, maar helaas...Niet alle huizen zijn dus zo goedkoop hier...en groot tja...dat is de rede waarom we verhuizen..willen graag aan kindjes beginnen. Onze kamers boven zijn echt superklein en dat willen we dus niet...
Sjemig, wat een huis voor zo'n bedrag! Ik wou dat de huizen hier zo goedkoop waren, dan had ik niet in acht hoog in een flat gewoond, maar in een vrijstaand huis voor hetzelfde geld... Succes met de verkoop.[/quote]

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:12

Saskiaatje schreef:
Ons huis staat inmiddels ook al een jaar te koop. En de kavel is al (zo goed als) gekocht, dus dat is ook stressen. :\

ja dat geloof ik wel, dat is ook de rede waarom wij eerst willen verkopen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:36

wij hebben 't huis verkopen en een ander huis aankopen gelukkig er allemaal net opzitten. (wat een stressfase)
Vorig jaar eind augustus huis in de verkoop gezet. Van te voren gewaarschuwd door de makelaar dat we niet te hoge verwachtingen mochten hebben. Er stond zoveel te koop in die buurt (en ook al lang).

Zelf hadden we er echt onze best op gedaan het er goed uit te laten zien. Een en ander bijgeverfd, nieuwe bloemetjes in de tuin, alles mooi opgeruimd, niet te veel frummels in huis. Kortom alle tips van de TV makelaar opgevolgd :D
En een makelaar uitgezocht die zorgde voor echt goede foto's via fotograaf en volledige advertentie op Funda/ Jaap.

Na 1 dag werden al de 1e kijkers aangemeld. En ze hebben 't huis gekocht. We waren helemaal verbaasd. Zoeken naar een ander huis viel wel even tegen. In werkelijkheid ligt een huis vaak veel minder mooi dan op de foto lijkt. (Tegenover voetbalveld, tegenover café, etc etc). Uiteindelijk een huis met veel achterstallig onderhoud tegen een nette prijs kunnen kopen. Schitterend uitzicht en met 700m3 inhoud eerder te groot, dan te klein. Perceel is 570m2 met 2 opritten en een garage en apart schuurtje. Het is al maanden klussen, maar het begint echt mooi te worden en het was het wel waard om ons zo voor in te zetten.

Iedereen die z'n huis nog moet verkopen of op zoek is naar het droomhuis veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:42

Wij hebben vandaag een bod gedaan := spannend hoor! En nu afwachten... bod staat tot morgenmiddag.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:52

Ons huisje komt binnenkort ook op de markt. Mijn vriend en ik hebben besloten om uit elkaar te gaan, en hij wil uiteindelijk terug naar zijn geboortedorp Nijkerk. Dus, eerst alles opknappen en dan eens te koop gaan zetten.

Voor de nieuwsgierigen; het gaat om een jaren '30 bovenwoning van 50 vierkante meter, in 2005 volledig opgeknapt. Klein maar heel knus huisje; ideaal voor starters of alleenstaanden.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:02

@Beccy wat een leuk huis voor die prijs zeg!
@Boemel in die stressfase zitten wij nu dus, volgende week dinsdag krijgen we de sleutel en gaat t feest beginnen..
@Dioxide dat is geen leuke reden om je huis te verkopen :(:)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:14

Dioxide schreef:
Ons huisje komt binnenkort ook op de markt. Mijn vriend en ik hebben besloten om uit elkaar te gaan, en hij wil uiteindelijk terug naar zijn geboortedorp Nijkerk. Dus, eerst alles opknappen en dan eens te koop gaan zetten.

Voor de nieuwsgierigen; het gaat om een jaren '30 bovenwoning van 50 vierkante meter, in 2005 volledig opgeknapt. Klein maar heel knus huisje; ideaal voor starters of alleenstaanden.

De reden van verkoop is wel minder :(:)

Ik ga voor je hopen dat het snel weg is!!

voor die wie ging kijken voor de 2de keer: we zijn heeeel benieuwd!! En die een bod had uitgebracht, succes!
nu wordt het echt spanennd, hou ons op de hoogte he!