Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:40

MizzMontana schreef:
Alja schreef:

Toevallig uit mussel ;)

Wel in het noorden maar dan in Friesland :)
Al hoewel we ook wel in Groningen en Drenthe kijken.

Het huis met twee zwembaden in Nieuw-buinen blijf ik gaaf vinden. Maar te ver van mijn man zijn werk…

Die van 1.2 miljoen :roll:

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:57

Ja die {:} onze kinderen willen daar wel wonen

Ik weet niet of ik daar zou kunnen aarden. Aan de andere kant ben ik erg op mezelf dus maakt het ook niet zo heel veel uit waar het huis staat.

Alja

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:11

Oh ik heb niet verder gekeken want het is toch onbetaalbaar maar nu wordt ik wel nieuwsgierig

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:38

https://www.funda.nl/detail/43890673?ut ... ting-modal

Voor alle nieuwsgierige meelezers ;)
Is geloof ik ook wel eens in het Funda topic geweest.

Een hele andere vraag:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met nieuwbouw woningen? En dan vooral de fase voordat je het koopcontract tekent?
Welke zaken zijn belangrijk om vooraf aan te denken? Hoe kom je achter het niveau van afwerking? Materialen die gebruikt worden voor de trap, deuren, afwerking van de muren? Wat leg je van tevoren allemaal vast en wat komt pas in de loop van het proces?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 21:31

OneLiner schreef:
Daar hebben jullie wel gelijk in, je huis gaat er vaak niet beter uitzien als er huurders in zitten. Die hebben er ook geen belang bij als het wordt verkocht natuurlijk.

@spaansepony: we zitten in de buurt van Rotterdam dus wel een beetje in de randstad.
Woning staat 2 dagen te koop en heb nog niets gehoord van de makelaar.

Inmiddels al wat vernomen van de makelaar?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 21:46

MizzMontana schreef:

Een hele andere vraag:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met nieuwbouw woningen? En dan vooral de fase voordat je het koopcontract tekent?
Welke zaken zijn belangrijk om vooraf aan te denken? Hoe kom je achter het niveau van afwerking? Materialen die gebruikt worden voor de trap, deuren, afwerking van de muren? Wat leg je van tevoren allemaal vast en wat komt pas in de loop van het proces?

Ons nieuwbouwhuis is bijna af! Je mag wel pb sturen?

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 21:51

moonsparkle schreef:
OneLiner schreef:
Daar hebben jullie wel gelijk in, je huis gaat er vaak niet beter uitzien als er huurders in zitten. Die hebben er ook geen belang bij als het wordt verkocht natuurlijk.

@spaansepony: we zitten in de buurt van Rotterdam dus wel een beetje in de randstad.
Woning staat 2 dagen te koop en heb nog niets gehoord van de makelaar.

Inmiddels al wat vernomen van de makelaar?

Nee nog steeds niet...

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 21:52

MizzMontana schreef:

Een hele andere vraag:

Bedankt voor het bevredigen van mijn nieuwsgierigheid, maakt me blij! :j

Mijn man heeft een nieuwbouw woning gehad, mocht je na het weekend nog ervaringen zoeken geef me dan even een reminder want hij is weg voor werk tot maandag...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 23:05

@oneliner

Misschien kun je zelf contact opnemen? Het hoeft misschien niet te betekenen dat er ook geen interesse is of misschien bezichtigen gepland zijn?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 23:31

Dankjewel Faya, je hebt PB.

Bielsje dat ga ik doen als de vraag dan nog relevant is, dankjewel voor het aanbod in elk geval.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 08:27

Ik mag me alweer afmelden uit het topic := ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn bod geaccepteerd is.
Voor de mensen die Move kennen, meteen toch een vraag: het koopcontract zou in Move gezet zijn, heb ik een mail van gekregen. Maar ik kan die dus echt nergens vinden. Net zoals de wwft-check die ze willen dat ik doe. Ik heb naar mijn idee overal rondgeklikt inmiddels.
Ik ga ze zo ook even bellen hiervoor want vermoed dat ze iets met plaatsen verkeerd gedaan hebben. Maar mochten jullie een tip hebben waar ik die kan vinden hoor ik die graag

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 08:30

Gefeliciteerd Myrsky!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 08:32

Wat leuk, gefeliciteerd!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 08:39

Myrsky schreef:
Ik mag me alweer afmelden uit het topic := ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn bod geaccepteerd is.
Voor de mensen die Move kennen, meteen toch een vraag: het koopcontract zou in Move gezet zijn, heb ik een mail van gekregen. Maar ik kan die dus echt nergens vinden. Net zoals de wwft-check die ze willen dat ik doe. Ik heb naar mijn idee overal rondgeklikt inmiddels.
Ik ga ze zo ook even bellen hiervoor want vermoed dat ze iets met plaatsen verkeerd gedaan hebben. Maar mochten jullie een tip hebben waar ik die kan vinden hoor ik die graag

Gefeliciteerd! Dat was een korte zoektocht :')

Ik ken Move maar heb er uiteraard nog nooit een koopcontract in gezien, bedankt dat je dat er even inwrijft :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:30

Dat heb je snel gedaan @Myrsky !

En @Berdien, dat uitzicht zou mij nooit gaan vervelen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 10:34

Gefeliciteerd Myrsky!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 12:49

Dankjullie!
De conclusie was dat ze vergeten waren op "activeren" te drukken en ik dat dossier dus nog niet kon zien _O-

Sorry bielsje :(:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 14:33

Ik hoorde net op de radio dat de prijzen naar verwachting blijven stijgen, mogelijk dat de gemiddelde prijs volgend jaar rond de 525.000 ligt.

Weet niet of ik het bedrag exact goed heb onthouden, zat in de auto.

Gunstig omdat ik moet verkopen om te kopen maar ongunstig om te kopen :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 15:05

Serieus? Hypotheekadviseur hier gaf aan dat er in Amsterdam een kanteling te zien is. En hij zei: als Utrecht binnen een maand ook die kanteling gaat laten zien zal de rest van het land ook gaan zakken.

Van harte Myrsky! Wat leuk!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 15:30

Gefeliciteerd, Myrsky! Wat snel!

Ik heb juist begrepen dat Amsterdam op dit moment totaal niet populair meer is en dat daar de prijzen idd dalen. Maar dat dit niet representatief is voor heel Nederland.

Wat jammer dat je nog steeds geen kijkers hebt, OneLiner. Je zou het nu toch wel verwachten.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 16:04

De hypotheek adviseur die ik sprak paar weken geleden gaf aan dat hij zeker wist dat de komende 20 jaar je huis alleen maar meer waard ging worden omdat er bijna niet wordt gebouwd.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 16:36

Hutcherson schreef:
De hypotheek adviseur die ik sprak paar weken geleden gaf aan dat hij zeker wist dat de komende 20 jaar je huis alleen maar meer waard ging worden omdat er bijna niet wordt gebouwd.

Soort dooddoener dit, want alles wat je erfopvolgend wil kopen dus ook, alleen als je gaat downsizen ( en zelfs ook dat kan tegenvallen ) kom je misschien met winst weg
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 06-06-25 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 16:36

Hutcherson schreef:

Dat noemde ze op de radio ook als reden, mensen nemen nu al hoge hypotheken dus als huizen weer beschikbaar komen is het voor de gemiddelde mens min of meer onbetaalbaar en er wordt te weinig gebouwd om aan de vraag te voldoen.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 18:32

Hier de makelaar maar gebeld maar nog steeds geen animo voor ons huis.
Valt me echt tegen.
Sprak toevallig iemand uit de buurt, haar huis staat ook te koop en heeft weinig kijkers dus het viel haar ook enorm tegen.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:45

OneLiner schreef:
Hier de makelaar maar gebeld maar nog steeds geen animo voor ons huis.
Valt me echt tegen.
Sprak toevallig iemand uit de buurt, haar huis staat ook te koop en heeft weinig kijkers dus het viel haar ook enorm tegen.

Ik ben dan wel heel benieuwd waarom, wil je je huis hier delen? Mag ook per PB hoor, Ben benieuwd waarom mensen dan afhaken. -O-