Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Binck8 schreef:Ik werk in de zorg, onregelmatige diensten en dus toeslagen in bv het weekend.
Mogen maximaal 24 uur op contact en daarmee hark ik dus krap 1500 binnen...
Het werk is mooi, geeft voldoening maar het is wel zwaar en inmiddels begint het financiële plaatje wel mee te wegen.
Ik vind dat ontzettend zonde en jammer, want ik wil niet weg, maar weet ook niet of ik dit zo vol kan gaan houden.
Citaat:1200/1500 per dag?
Gemiddeld 20 dagen per maand werken. Dan verdien je ruim 300k per jaar.
Ben zeer benieuwd voor wie dat weggelegd is
Citaat:Dus studeren en keuzes maken kan zeker wel lonen als je het vanuit een groter geheel bekijkt.
Varekaj schreef:In Belgenland moet je rekenen dat je minstens 50% moet afdragen aan belastingen. Dan je overige onkosten er nog vanaf. En dan kan je eventueel jezelf een loon gaan uitbetalen, waarvan je dan ook weer moet kunnen sparen voor pensioen en dergelijke. Op winst wordt je belast, dus kosten maken is ook wel een boodschap.
Als je €100/dag verdient, dan hou je daar op het einde met wat geluk €20 van over voor jezelf.
Citaat:Als je €100/dag verdient, dan hou je daar op het einde met wat geluk €20 van over voor jezelf.
PSvanLot schreef:Mijn vriend onderhandeld ieder jaar over zijn loon. Hij is blijkbaar goed in wat hij doet en het bedrijf zal ervoor moeten betalen wil hij blijven. Maar dat gaat in die sector altijd zo.
Ik heb het makkelijk. Docent in VO, 12 weken vakantie, hele fijne CAO, goed pensioen, heel behoorlijk salaris, regelmatig loonsverhoging en daar hoef ik allemaal niets voor te onderhandelen
Totaal geen zin in ook, wist vooraf waar ik aan toe was met deze baan.
Faelynn schreef:PSvanLot schreef:Mijn vriend onderhandeld ieder jaar over zijn loon. Hij is blijkbaar goed in wat hij doet en het bedrijf zal ervoor moeten betalen wil hij blijven. Maar dat gaat in die sector altijd zo.
Ik heb het makkelijk. Docent in VO, 12 weken vakantie, hele fijne CAO, goed pensioen, heel behoorlijk salaris, regelmatig loonsverhoging en daar hoef ik allemaal niets voor te onderhandelen
Totaal geen zin in ook, wist vooraf waar ik aan toe was met deze baan.
Even helemaal off topic, maar als je in het onderwijs werkt, ben je dan verplicht je vakantie dagen (die dus wel aanzienlijk meer zijn dan gemiddeld begrijp ik) op te nemen in de schoolvakantie periodes? Kun je daar buiten dan nog wel iets of hoe moet ik dat zien?
Ik neem bijna nooit vrij, nu al 2 jaar geen vakantie gehad, maar de gedachten dat ik vrij kan krijgen als ik dat wil/nodig heb vind ik wel erg prettig. Zo heb ik in oktober een concert en die is door de weeks, dus daar heb ik een vrije dag voor aangevraagd.
Of vakanties/trips die buiten het hoogseizoen vallen. In het hoogseizoenen ben je toch gebonden aan wat er aangeboden word, drukte en hogere kosten.
Al kan ik mij zo voorstellen dat je het feit dat je dat "opgeeft" meer dan over hebt voor de overige goede arbeidsvoorwaarden en hoeveelheid vakantie de je krijgt, maar ben er wel nieuwsgierig naar