Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jis_ schreef:Ah nee wat naar Macs.
Ik ving er net weer 1 uit de lucht. Hoop dat ik het op tijd aan weet te pakken.
ZoeyDercks schreef:Mieren poeder door het water helpt ook fantastisch voor rouwvliegjes! Zo ben ik er vanaf gekomen
Heb je de Ecostyle gebruikt? Niet schadelijk voor mens en dier las ik. Ben altijd zo bang voor gif in dat soort spullen, dat wil ik niet in huis hebben, vooral vanwege de huisdieren.
ZoeyDercks schreef:Nee die hadden ze bij mijn tuincentrum niet. Ik geef al m'n planten van onderen water tegenwoordig, dat helpt namelijk ook, dus mijn kat kan er niet bij
3x gedaan (1x per week) en 0 vliegjes meer.
Jis_ schreef:ZoeyDercks schreef:Nee die hadden ze bij mijn tuincentrum niet. Ik geef al m'n planten van onderen water tegenwoordig, dat helpt namelijk ook, dus mijn kat kan er niet bij
3x gedaan (1x per week) en 0 vliegjes meer.
Onderaf water geven zit ik ook aan te denken, lukt alleen met een paar hele grote potten niet.
ZoeyDercks schreef:Zitten de grote planten wel nog in de kweekpot? Dan zou je kunnen proberen het water tussen de kweekpot en sierpot te gieten zodat het naar de onderkant van de sierpot gaat. Zo doe ik het met mijn grote
ZoeyDercks schreef:_Karlijn schreef:De watermelon vind ik ook wel leuk, de rest allemaal niet zoIk ben niet zo van de 'vetplant-achtige' planten, met van die dikke bladeren.
Ik krijg ze niet kapot, dat is goud waard
JKiya schreef:Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij wat tips voor m’n Fatsia Japonica kunnen geven. Ik heb de plant nu enkele weken maar sinds een paar dagen hangt hij slap. De bladeren zijn nog wel groen en niet gekruld.
Ik dacht dat hij misschien te droog stond maar de aarde is nu licht vochtig. Ik heb ook planten voeding staan, zou dat helpen?
Ik voel me echt even een beginner terwijl de meeste planten het toch altijd prima doen. Wel zijn we pas geleden verhuisd, dus nog even wennen aan dit huis en daarna de plant aangeschaft. We hebben lage temperatuur vloerverwarming, op de plek waar hij staat is geen tocht en is het standaard 20 graden.
[ [url=m/B06mwh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jis_ schreef:Ik heb ze in Terracotta potten met schaal. De grootste 2 schat ik op 25 kilo ongeveer. Kan van onderen maar als er water in blijft staan niet makkelijk weg te halen, en dan gaan de katten er uit drinken.
Ondertussen heeft mijn juweel orchideetje er een blad (rechts) bij.![]()
[ [url=m/N9QYDU.jpg]Afbeelding[/url] ]
_Karlijn schreef:Ik wilde ook een snelgroeiende hangplant voor in deze staande pot, ik wilde in eerste instantie de Epipremnum Aureum maar die had de Intartuin op dat moment niet dus het is de Philodendron Scandens geworden. Ook blij meeIk heb hem pas maar hij is al wel een stukje gegroeid.
[ [url=m/6ZtXKi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DwDyjT.jpg]Afbeelding[/url] ]