Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:00

Ik heb deze plant vandaag meegenomen bij een vriendinnetje die hem niet meer wilde! Hij staat leuk hier :D

Afbeelding

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:23

Jis_ schreef:
Ah nee wat naar Macs.

Ik ving er net weer 1 uit de lucht. Hoop dat ik het op tijd aan weet te pakken. -O-

ZoeyDercks schreef:
Mieren poeder door het water helpt ook fantastisch voor rouwvliegjes! Zo ben ik er vanaf gekomen

Heb je de Ecostyle gebruikt? Niet schadelijk voor mens en dier las ik. Ben altijd zo bang voor gif in dat soort spullen, dat wil ik niet in huis hebben, vooral vanwege de huisdieren.

Nee die hadden ze bij mijn tuincentrum niet. Ik geef al m'n planten van onderen water tegenwoordig, dat helpt namelijk ook, dus mijn kat kan er niet bij :)
3x gedaan (1x per week) en 0 vliegjes meer.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:51

Ik heb al zo lang rouwvliegjes maar ik negeer ze gewoon :') Af en toe vliegt er eentje en dan sla ik hem dood

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:10

Ja hier ook al langere tijd vliegjes. Mep ze dood en zo nu en dan kaneel erover. Zitten vooral in mijn pot voor t raam waar de pannenkoek staat. Die doet t wel slechter dus misschien binnenkort weg en dan nieuwe kopen...

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:35

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij wat tips voor m’n Fatsia Japonica kunnen geven. Ik heb de plant nu enkele weken maar sinds een paar dagen hangt hij slap. De bladeren zijn nog wel groen en niet gekruld.

Ik dacht dat hij misschien te droog stond maar de aarde is nu licht vochtig. Ik heb ook planten voeding staan, zou dat helpen?

Ik voel me echt even een beginner terwijl de meeste planten het toch altijd prima doen. Wel zijn we pas geleden verhuisd, dus nog even wennen aan dit huis en daarna de plant aangeschaft. We hebben lage temperatuur vloerverwarming, op de plek waar hij staat is geen tocht en is het standaard 20 graden.

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:39

Te lage luchtvochtigheid! Is dit een plant die graag gesproeid wordt? Mooi ding trouwens!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:03

Dit is een plant die verkocht wordt als kamerplant maar het eigenlijk in de tuin beter doet ;) Google maar eens op fatsia japonica buiten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:28

ZoeyDercks schreef:
Nee die hadden ze bij mijn tuincentrum niet. Ik geef al m'n planten van onderen water tegenwoordig, dat helpt namelijk ook, dus mijn kat kan er niet bij :)

Onderaf water geven zit ik ook aan te denken, lukt alleen met een paar hele grote potten niet.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:08

Jis_ schreef:
ZoeyDercks schreef:

Onderaf water geven zit ik ook aan te denken, lukt alleen met een paar hele grote potten niet.

Zitten de grote planten wel nog in de kweekpot? Dan zou je kunnen proberen het water tussen de kweekpot en sierpot te gieten zodat het naar de onderkant van de sierpot gaat. Zo doe ik het met mijn grote :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 09:58

Ik heb trouwens mijn hele potje kaneel ongeveer uitgestrooid gister over de plantjes. Eens kijken of ik het ongedierte toch weg krijg..

Mijn roermenietje is alweer dood. Zo'n leuk plantje maar wat ik ook doe, 1 week een hij laat alles vallen.

Wel mooi rot, want nu een leeg potje..... die ik niet aan kan vullen nu haha

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:34

ZoeyDercks schreef:
Zitten de grote planten wel nog in de kweekpot? Dan zou je kunnen proberen het water tussen de kweekpot en sierpot te gieten zodat het naar de onderkant van de sierpot gaat. Zo doe ik het met mijn grote :)

Ik heb ze in Terracotta potten met schaal. De grootste 2 schat ik op 25 kilo ongeveer. Kan van onderen maar als er water in blijft staan niet makkelijk weg te halen, en dan gaan de katten er uit drinken.

Ondertussen heeft mijn juweel orchideetje er een blad (rechts) bij. <3

Afbeelding

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:27

25 kilo <3 wat een bakbeesten!
Mooi man die Juwel!

Niet te vroeg juichen hier, maar m'n Ornata lijkt spint vrij te zijn. Hij staat voorlopig nog wel in quarantaine!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:40

Ik kan het tillen maar doe het liever niet te vaak. :D

Goed nieuws! *\o/* Hopelijk ook echt zo.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:56

Ja ik hoop vooral dat de rest gespaard blijft. Alhoewel de Ornata wel echt mijn oogappeltje is.

Heb niet veel "dure" planten op 2 White Fusions en Peperomia Obtusifolia Variegata na. Maar toch. Allemaal opnieuw kopen is wel een rib op z'n minst :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:08

De Peperomia Obtusifolia variegated is toch niet zo duur? Dat is een vrij standaard plant, nog geen 10 euro voor een hele plant zo te zien op Google.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:11

Is gewoon jammer als ze ten prooi vallen.

Ga niet echt heel erg kwijlen en het gevoel van moeten hebben van de Variegata varianten gelukkig, scheelt vaak best wat geld zag ik. :P Kwam de Monkey? in Variegata tegen, 4 á 5 blaadjes 2000 euro. :)) Dikke doei.

Ik zie nu vanuit mijn ooghoek een springspin op de muur, hoort eigenlijk buiten maar wie weet vangt hij nog wat rouwvliegjes. :=

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:14

Ik denk dat jij de Monstera Adansonii bedoelt Jis :))

Overigens is variegata niet altijd meteen een dure plant. Kijk maar naar de obtusifolia dus of de hedera (klimop).

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:33

Oh grapje inderdaad, die vielen wel mee :+

Monsteras heb ik niet in huis vanwege kat en binnenkort kitten. Gelukkig. Want ik vind de Thai Constellation echt prachtig :=

Maar ze zijn wel heel leuk!!
Net als de Raindrop (met handgrote bladeren) en de Watermelon :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:35

De watermelon vind ik ook wel leuk, de rest allemaal niet zo :P Ik ben niet zo van de 'vetplant-achtige' planten, met van die dikke bladeren.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:35

_Karlijn schreef:
De watermelon vind ik ook wel leuk, de rest allemaal niet zo :P Ik ben niet zo van de 'vetplant-achtige' planten, met van die dikke bladeren.

Ik krijg ze niet kapot, dat is goud waard :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:41

ZoeyDercks schreef:
_Karlijn schreef:

Ik krijg ze niet kapot, dat is goud waard :+

Ik verzuip ze altijd :') net als de string of hearts en string of pearls. Vind ik echt hele gave planten maar ik hou ze gewoon niet in leven :? Net als graslelies, gaan ook altijd dood :?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:43

Deze struggled een beetje met uitkomen := Dit zou een Raphidorphora Tetrasperma moeten zijn maar het blad heeft (nog?) de vorm ervan niet...
Afbeelding

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:52

Ja die string of hearts zijn ook niet mijn beste vrienden :+

Ik moet eens een snelgroeiende katproof hangplant vinden haha

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:00

Ik wilde ook een snelgroeiende hangplant voor in deze staande pot, ik wilde in eerste instantie de Epipremnum Aureum maar die had de Intartuin op dat moment niet dus het is de Philodendron Scandens geworden. Ook blij mee :) Ik heb hem pas maar hij is al wel een stukje gegroeid.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:03

JKiya schreef:
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij wat tips voor m’n Fatsia Japonica kunnen geven. Ik heb de plant nu enkele weken maar sinds een paar dagen hangt hij slap. De bladeren zijn nog wel groen en niet gekruld.

Ik dacht dat hij misschien te droog stond maar de aarde is nu licht vochtig. Ik heb ook planten voeding staan, zou dat helpen?

Ik voel me echt even een beginner terwijl de meeste planten het toch altijd prima doen. Wel zijn we pas geleden verhuisd, dus nog even wennen aan dit huis en daarna de plant aangeschaft. We hebben lage temperatuur vloerverwarming, op de plek waar hij staat is geen tocht en is het standaard 20 graden.

[ [url=m/B06mwh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen tips, maar wat een toffe plant <3

Jis_ schreef:
Ik heb ze in Terracotta potten met schaal. De grootste 2 schat ik op 25 kilo ongeveer. Kan van onderen maar als er water in blijft staan niet makkelijk weg te halen, en dan gaan de katten er uit drinken.

Ondertussen heeft mijn juweel orchideetje er een blad (rechts) bij. <3

[ [url=m/N9QYDU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow, 25KG :Y) Tof!

Wat een prachtig plantje <3

_Karlijn schreef:
Ik wilde ook een snelgroeiende hangplant voor in deze staande pot, ik wilde in eerste instantie de Epipremnum Aureum maar die had de Intartuin op dat moment niet dus het is de Philodendron Scandens geworden. Ook blij mee :) Ik heb hem pas maar hij is al wel een stukje gegroeid.

[ [url=m/6ZtXKi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DwDyjT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind m erg leuk staan zo! Leuk als ie eroverheen gaat hangen. Dit is wel een van mn favoriete planten ook haha!