[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:11

Op welke pagina’s stonden hier ook alweer brieven als voorbeeld als je een bod uit wil brengen?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:38

Als je even op internet kijkt vind je het zo. Daarnaast heeft de makelaar vaak in de brochure staan aan welke voorwaarden het bod moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:43

Ik heb geen enkele brochure opgevraagd. Wat staat er in de brochure dan? :+

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:02

Bij ons in de brochure staat een heel stuk vermeld over het uitbrengen van een bod.

Naast de prijs moet je de datum van aanvaarding, overname eventuele roerende zaken en eventueel ontbindende voorwaarden vermelden. De ontbindende voorwaarden moeten voor de koop bekend zijn. Het verkrijgen van financiering is niet automatisch een ontbindende voorwaarde. Dit moet expliciet vermeld worden.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:03

Urona447 schreef:
Als je even op internet kijkt vind je het zo. Daarnaast heeft de makelaar vaak in de brochure staan aan welke voorwaarden het bod moet doen.

Weet ik, maar ik wilde graag even een brief zien door iemand zelf opgesteld. De voorbeeldbrieven had ik via Google al wel gevonden.
Inmiddels de brief gevonden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:30

Ik heb de makelaar gebeld en gezegd; we bieden x bedrag obv Financiering
En hem verteld waarom we dat bedrag boden
Dag later belde hii terig met een tegenbod :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:42

Sonja_vR schreef:
Ik heb de makelaar gebeld en gezegd; we bieden x bedrag obv Financiering
En hem verteld waarom we dat bedrag boden
Dag later belde hii terig met een tegenbod :+

Hier net zo...nog nooit gehoord van een brief.. gewoon per telefoon

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:44

Bij mij is het biedings process via email verlopen. Vond ik fijner zo.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:08

Bij mij ging alles per telefoon. Ik was dus de verkopende partij.De makelaar deed de onderhandelingen en was de contactpersoon,en hield mij telefonisch op de hoogte. Ik vind dat prettiger want directer.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:28

Wij hebben op dit moment een bod liggen voor een huis. Wat spannend zeg om te bedenken wat je wil bieden. De makelaar wil er flink vaart achter hebben dus hopelijk horen we aan het einde van de dag wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:04

Ik heb tot op heden nog niks gehoord, de vorige nee was sneller :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:07

Geen nieuws is goed nieuws toch?
En anders in ieder geval nog geen slecht nieuws ;)
Ik hoop van harte dat ze akkoord gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:25

Het is inderdaad geen keiharde nee waar ze niet over na hebben hoeven denken, het houdt ons wel in spanning! Ik hoop toch wel voor de kerst duidelijkheid te hebben, ik ben niet zo stress bestendig :=

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:26

Shanna schreef:
Het is inderdaad geen keiharde nee waar ze niet over na hebben hoeven denken, het houdt ons wel in spanning! Ik hoop toch wel voor de kerst duidelijkheid te hebben, ik ben niet zo stress bestendig :=

Shanna,het kan zijn dat ik me vergis,maar zijn dit die mensen die zelf nog geen andere woning hebben? Dan zullen ze niet zo hard lopen met deze te verkopen. Op het moment dat ze wel zelf iets anders gevonden hebben,zullen ze wel vlot worden met van deze af te komen.Dat zijn allemaal zaken waar jij persoonlijk niets aan kunt doen.Allerlei omstandigheden kunnen meespelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:28

Inderdaad hebben deze mensen nog niks anders. Ze willen pas wat anders kopen als deze verkocht is vertelde de makelaar mij.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 18:50

Shanna schreef:
Inderdaad hebben deze mensen nog niks anders. Ze willen pas wat anders kopen als deze verkocht is vertelde de makelaar mij.

Ja,maar die kunnen dan ook zomaar niet iets anders vinden!Ik denk dat hier de blokkade zit waardoor het allemaal niet vlot.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:19

Maar juist dat ze flexibel/geduldig willen zijn met de overdracht lijkt me een dik pluspunt voor Shanna... das stiekem best zeldzaam, veel kopers willen vlot overdragen
Maar goed , hopelijk voor de kerst idd duiselijkheid

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:44

Shanna schreef:

Nou dit dacht ik een paar weken terug ook. Had op vrijdag mijn bod gedaan. Dinsdag nog niks gehoord dus goede hoop. Woensdagochtend word ik gebeld, ja we hebben de kopers nog niet te pakken gekregen... Nou toen brak mijn klomp.
Eind van de middag alsnog reactie dat bod was afgewezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:07

Ik ben gewoon ongeduldig hoor, heb gisteren pas het bod gedaan! :D
Bezichtigen ging overigens wel erg vlot, vrijdag voor de eerste keer wezen kijken, gelijk vrijdag nog afspraak gemaakt voorde 2e bezichtiging die dinsdag nog kon, woensdag (gister dus) bod uitgebracht, ik hoop dat wel duidelijk is dat wij van het snelle handelen zijn en echt geinteresseerd zijn. Overdracht mag dan best een paar maanden duren, we zitten in een huirhuis met een maand opzegtermijn en we wonen hier gelukkig en prima. Het is dat we het niet over kunnen kopen en dat huren zonde van het geld is, anders waren we gerust hier blijven zitten!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:08

Ook hier het bod gedaan! maarja we zullen echt niet de enige zijn... Ben heel benieuwd. We hebben weinig voorwaarden gesteld maar wel ovv van financiering en bouwkundig rapport met max kosten van €3000.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:17

Wij hebben toen telefonisch het bod gedaan en daarna altijd via de mail alles bevestigd zodat alles zwart op wit stond.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:26

Spannend Shanna en Leonie, afwachten op de reactie.

Wij hebben alles telefonisch gedaan en pas toen we er uit waren kregen we dit per mail bevestigd door de verkoopmakelaar. Die had meteen een concept koopovereenkomst opgesteld met onze voorwaarden er in.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:52

Spannend wachten op het gedane bod en druk zoekende.

Ik lijk zo n beetje aan ronde geen idee hoeveel te beginnen, :+ aanbod was niks maar de twee ex huizen Is prijs nu bekend, moeten wel weer eerst aan huurders aangeboden worden, maar prijs valt me niet tegen,

een redelijk instapklaar maar badkamer vreemd gedaan nu miniklein en geen plek voor wc. Zal stukje logeerkamer afgepikt moeten worden. Alleen huis is van kattenmensen geweest, zal dan schoonmaken en traptapijt weghalen aan anderen moeten overlaten ivm flinke allergie voor katten. Huis zou wel bizar zijn, de achtertuin grenst aan achtertuin (alleen achterpad ertussen) van een goede vriend waar ik veel ben. Hihi

Andere is ander verhaal. Huis is tsja uitgeleefd, keuken op zich netjes maar de vloer in de woonkamer of heel veel vochtproblemen door lekkage of geen idee wat en echt alles is kaal, half weggehaald en tuin is overgroeide oerwoud met veel halfwas opgeschoten boompjes. Zal werk zijn om goed te krijgen, maar huis in zelfde straat helemaal mooi was 35000 euro duurder. Meer ruimte inclusief vaste trap naar bovente verdieping.

Enig idee wat hier gebeurd is?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:51

Karina het lijkt of die vloer heeft gediend als ondervoer voor iets wat eroverheen heeft gelegen. En dan een bewoner die dweilt ziet als 6 emmers water over de vloer en dan aan de lucht laten drogen.

https://goo.gl/images/bFa29q
Zoiets ofzo

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:04

Hier zou ik toch beter een bouwkundige keuring aan wagen Karina, je ziet duidelijk sporen van lekkage via het dak op zolder, vochtproblemen op een muur op een slaapkamer die niet van het dak komen, muren slaan misschien ook nog door?
De vloer in de woonkamer is denk ik het minste probleem vermoed ik eens...
Ik zou wel willen weten waar dat vandaan komt.