Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:03

:j , maar heb nu weer wat extra's om te dragen voorlopig :)

Netjes :j

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:38

Kerstpakket is nog niet helemaal op ;)
Over paar weken verjaardag van manlief en er zaten nog wat dingen in die ik dan wel kan gebruiken.
Deze week maar 30 euro voor de boodschappen gehad + nog 10 euro voor de luiers en 5 euro voor het boodschappenpakket.
totaal 45 euro en een beetje :D

Jammer Opisop van je baan... :(

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:29

oh is eigen keuze om te stoppen hoor, heb een andere baan namelijk :D
Maar normaal kocht ik daar wel wat dingen in de aanbieding + korting, dat tikte wel aan.
Zo heb ik deze week rijstemelk gekocht 3+1 gratis en dan met korting erbij scheelt dat behoorlijk.
Maar ach, normaliter kopen we toch alles bij de Lidl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:06

Echt ik had een heerlijk blond moment :') , dapper de winkel door. Lijstje en rekenmachine , beukend door de mensen en 21 euro in mijn portemonee :j , dacht ik dan 1 euro zat in de winkelwagen :') . Heb maar gepind , was 20,40 dus echt net 40 cent te kort :7

C1000 heeft wel lekkere aanbiedingen , de slimpie heb ik ingeslagen (is mij anders te duur , is beter voor de buik na de kerst := )

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:29

Hahaha o nee, dat had mij ook precies kunnen overkomen. Gelukkig kon je pinnen ;)

Ik heb liters slimpie weggewerkt, maar ben er helemaal mee gestopt vanwege de aspartaam. Kreeg er ook behoorlijk buikpijn op de lange termijn. En het is duuuur inderdaad!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:37

Ja klopt ik ben nu een jaar gestopt , ook hoofdpijn en darmen waren niet zo te spreken. Hopelijk trekken ze het nu weer :=

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:45

Wij waren net bij mijn schoonouders, dus gelijk de C1000 even in geweest. page wc papier , blikken knakworst, mondwater en sultana's hebben we gekocht.

Morgen even naar de Appie, die heeft crystal clear 1+1 gratis :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:13

Wc papier is super fijne aanbieding , gebruik alleen al 2 rollen per week als het niet meer is .. Heb de spruitjes ook gehaald 1 zakje kan mooi naar mijn broer :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:26

jaaa de AH heeft weer de hamsterweken, nice!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:30

Hamsteren <3 Eens kijken wat ik nodig heb en wat ik kwijt kan aan geld.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:39

Grr.... ik heb al zoveel voorraad en dan hebben ze ook nog de té verleidelijke hamsterweken :P. Eens kijken of ik me in kan houden, haha!

Heb inderdaad ook een voorraadje toiletpapier ingeslagen gisteren. Vanmorgen weer geweest voor het brood en rozijnenbrood (Jammie!) en bij die vestiging was het allemaal al op terwijl er gisteren in Eelde nog mégaveel lag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:50

Zijn niet al te mooie aanbiedingen opzich :P

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:21

Ben blij met wasverzachter aanbieding, ik had nodig!:)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:29

vandaag weer even naar de markt geweest

kilo meiknolletjes (vraag mij niet hoe in de winter, maar ze zien er goed uit) meegenomen voor een hele euro.. Dat prijsje stond mij wel aan.. Nu alleen nog uitvissen wat ik er mee kan, want voor mij is het een nieuwe groente..

kilootje witlof
kilootje spruitjes
grote krop ijsbergsla (mooi dicht gesloten)
twee komkommers
500 gram sugarsnaps
kilo sperziebonen
500 gram peultjes
en nog wat los grut wat ik even niet uit mijn hoofd weet.

ongeveer 13,50 kwijt.. niet honderd procent zeker meer van de prijzen..
ging met 20 euro en een beetje los geld op zak de deur uit..
parkeergeld was 1.20...
heb mijzelf getrakteerd op klein zakje churros (kan ik nog 2 dagen van snoepen.. klein is nog verrekte groot vind ik) a 3.00 euro (foei).. En een shirtje gekocht voor maar liefst 3 hele euri's.

20 euro net niet schoon op.. heb nog wat losgeld in mijn zakken waarvan een euro..
Hoofd nog een beetje in de feeststemming, dus heb niet tot op de laatste cent gekeken en gewoon meegenomen wat ik maximaal kwijt wilde zijn vandaag.

Vlees had ik laatst groot ingekocht bij lidl (dat was een duur weekje met 120 euro.. maar heb nu zeker voor 20 dagen vlees in de vriezer).. Aardappels heb ik ook nog..

Dus deze week eigenlijk alleen nog brood en melk..

Mijn grote investering heb ik met sinterklaas gedaan.. een grote vriezer gekocht.. dus fanatiek mijn groentes aan het blancheren en porties invriezen.. Investering van de vriezer heb ik er met een klein jaartje wel uit.. kan nu tenminste behoorlijke voorraden aanleggen van zowel groenten als vlees dat in de aanbieding is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:48

Dat is niet duur voor zo veel groente! Ik moet toch ook eens naar de markt, al is het bij de lidl ook niet zo gek duur.
En een goede investering idd, een grote vriezer! Ik heb deze op het oog; http://www.aeg.nl/Products/Koelen_en_vr ... A62300HLW0
Zodra ik te veel groente uit de tuin haal om op te kunnen eten, en mijn koelvriescombi zit vol, komt deze in de kelder erbij :)
Ik heb afgelopen week 130 euro aan groentezaden besteld :o dus dat moet ik er komende zomer wel uit zien te halen natuurlijk.. :Y)

De hamsteraanbiedingen van de AH vielen me ook tegen. Wasverzachter heb ik al bij de Emte gehaald.. die hebben weer een boodschappen-pakket actie, en daar wil ik dit jaar eens aan mee gaan doen. Wasverzachter was deze week 1+1 gratis en je kreeg er ook nog twee zegels bij, dus meteen vier flessen gekocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:52

Emte die hebben we dan net niet hier , wel jammer heeft wel vaak goede aanbiedingen

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:03

Ik kreeg bij de emte vandaag de zegels van de man voor me, 3 stuks, helaas ga ik daarmee nooit die kaart volkrijgen, want ik doe veel vaker boodschappen bij de ah en de lidl...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:03

Hoeveel zegels moet je hebben?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:05

Jammer de emté is hier niet. Wel de plus en die heeft ook een boodschappenpakket actie... Al haal ik dat nooit om genoeg zegels te sparen... :\

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:15

8nnemiek schreef:
Dat is niet duur voor zo veel groente! Ik moet toch ook eens naar de markt, al is het bij de lidl ook niet zo gek duur.
En een goede investering idd, een grote vriezer! Ik heb deze op het oog; http://www.aeg.nl/Products/Koelen_en_vr ... A62300HLW0
Zodra ik te veel groente uit de tuin haal om op te kunnen eten, en mijn koelvriescombi zit vol, komt deze in de kelder erbij :)
Ik heb afgelopen week 130 euro aan groentezaden besteld :o dus dat moet ik er komende zomer wel uit zien te halen natuurlijk.. :Y)

De hamsteraanbiedingen van de AH vielen me ook tegen. Wasverzachter heb ik al bij de Emte gehaald.. die hebben weer een boodschappen-pakket actie, en daar wil ik dit jaar eens aan mee gaan doen. Wasverzachter was deze week 1+1 gratis en je kreeg er ook nog twee zegels bij, dus meteen vier flessen gekocht :D

die hadden wij eerst ook op het oog maar door een aanbieding was deze uiteindelijk maar 30 euro duurder

http://www.aeg.nl/Products/Koelen_en_vr ... A82700HLW0

dus we zijn een slag groter gegaan..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:15

Rebecca schreef:
Emte die hebben we dan net niet hier , wel jammer heeft wel vaak goede aanbiedingen

De aanbiedingen zijn soms wel aardig inderdaad..
maar globaal genomen vind ik ze erg duur..

een kennis van mij woont letterlijk 100 meter van de emte en kocht alleen daar..
Toen ik grote boodschappen ging doen (met auto, heeft zij niet) vroeg ik of ze mee wilde.

laten we het zo stellen, sindsdien haalde ze alleen nog maar het hoognodige bij de emte. Niet zozeer omdat de basics zoveel duurder zijn.. maar als je een keer wat extra's wilt, dan ben je wel gelijk duur uit.. in tegenstelling tot bijvoorbeeld lidl, waar je voor 40 euro twee grote boodschappen tassen vol kunt halen waar dan ook nog wel wat lekkers bij in zit.

Nu gaan we dus zaterdags samen langs de markt en de lidl, gezellig. deze week alleen getaxied, want had zelf niets meer van de lidl nodig, anders dan impulsinkopen.. maar ja, die 20 euro die ik op zak had was al op haha

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:26

Elena: dat ervaar ik dus juist helemaal niet bij de emte..nunkoop ik wel veel van hun oke merk. En let ik goed op de aanbiedingen. Vind het fijn dat er gewoon een slager bij zit.. die ook nog een glutenvrij werken ( bij ons i.i g)
ik koop elke week mijn boodschappen daar voor ong 34 euro. Daarnaast haal ik groente,kaas en kip op de markt ( ong 10 euro per week)
Omdat ik dichtbij de dirk woon loop ik daar wel eens heen voor een goede aanbieding, maar vind die verder gemiddeld duurder. Net als lidl en aldi.
bij de ah kom ik af en toe omdat die iers meer glutenvrij hebben maar ook niet top.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:26

elenaMM77 schreef:
die hadden wij eerst ook op het oog maar door een aanbieding was deze uiteindelijk maar 30 euro duurder

http://www.aeg.nl/Products/Koelen_en_vr ... A82700HLW0

dus we zijn een slag groter gegaan..

Nice! Helaas krijg ik die niet de keldertrap af :') dat maatje kleiner zou nét moeten lukken, op een paar cm precies :Y)

Emte is inderdaad duurder met een hoop zaken, maar ik kom er langs op weg naar mijn werk, dus als ze goede aanbiedingen hebben dan stop ik er vaak even. Vooral vleesvervangers haal ik er regelmatig, en kvv voor de hond is ook niet duurder.. En ze hebben wel eens pizza voor een euro-aanbiedingen enzo..
Je hebt volgens mij 44 zegels nodig, dus ik hoop er ook nog wat van mijn ouders en van andere mensen aan de kassa te krijgen, anders krijg ik em ook niet vol.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:28

Dat geluk heb ik maar zelden hoor ( de andere mensen bij de kassa gaan zelf ook voor zo'n pakket)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:36

Gisteren was er toevallig nog iemand voor me die de zegels niet wilde, maar die pakte ze ook niet aan om weg te geven. Dat doe ik zelf meestal wel als ik ze niet spaar, even kijken of iemand anders ze wel spaart..
Vorig jaar hadden ze een bestek-set die je bij elkaar kon sparen, en daar heb ik een paar vorken en messen van gespaard. Zijn mijn lievelingsvorken :D toen kreeg ik ook een aantal zegels van anderen.
Toevallig is de nieuwe folder er al: http://folder.emte.nl/2015-2/page/16 Ik ga even langs voor de mineola's en de vega sate en valless :9 en misschien wat wasmiddel..