[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:04

Lastig hoor!!!!!
Huis ziet er van buiten groot zat uit..... Maar als je dat idd heel graag wil, dan is het ook zonde om straks een huis te hebben waar je niet tevreden over bent.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:05

rowo schreef:
Een verbouwing van enkele tienduizenden euro's is sowieso noodzakelijk aangezien electra, leidingen, keuken, badkamer, vloeren, plafonds etc allemaal dik 30 jaar (zo niet nog meer) oud zijn. De uitbouw is meer voor het woongenot, omdat het met name beneden behoorlijk krap is. Maar we zouden idd minder rigoureus uit kunnen bouwen. Dus daar gaan we naar kijken...

De uitbouw die er zou komen is 4,5m diep en over de volle breedte :o

Krijg je daar zo makkelijk vergunning voor???
2,5 is vergunningvrij..... scheelt ook weer geld ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:06

Vergunning hebben we nog niet naar gekeken ;) 2,5 meter is vergunningsvrij, maar is hier eigenlijk te weinig.

Huisje is wel de grootste uit de straat. Is 6,5m (buitenmaats) breed, dus dat is erg fijn, maar hij ook maar 7 m diep ongeveer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:07

7 is idd niet zo heel erg veel....... Maar 11,5 is wel weer heul groot :)) :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:09

Jupz dat klopt. Dus daar gaan we vnvd maar eens naar kijken. Wellicht kunnen we met 3,5 ook al heel veel :j Of 3 meter.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:13

En hoe zit het met die schuurtjes?? Ik zie er volgens mij 2 op de foto??? Moeten die ook weg of niet?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:15

Ja die gaan weg. De aangebouwde is heel smal en kun je echt niets mee. De garage is echt oud, kozijnen verrot, deuren kapot, dak lek. Die renoveren is nog duurder dan afbreken en opnieuw bouwen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:01

Rowo: Mss zeg ik het nu heel onaardig, maar als ik lees wat je allemaal wil veranderen, zou ik zeggen: "Niet doen!" Gewoon verder kijken of je niet iets kan vinden wat meer in je wooneisen valt, zonder dat je zo veel moet verbouwen. Of je moet besluiten dat je wacht met die uitbouw. Als je ergens een jaar woont, ga je altijd heel anders indelen. Mijn ouders hadden ook grootse plannen met een dijkhuisje. Ze moesten een jaar wachten voor ze konden starten en toen ze eenmaal begonnen, hebben ze het huis heel anders ingedeeld, dan in eerste instantie gepland. Sindsdien gingen ze altijd eerst een jaar wonen en dan pas verbouwen.

En haha, laat ik eerlijk zijn! Ik had een tekening van ons ideale huis hier en die is helemaal bijgesteld. :+ Wat ik nu wil lijkt bijna niet op wat ik in gedachten had. Ik had in eerste instantie zelfs het huis in de breedte op het kavel gewild en nu beweeg ik hemel en aarde om het in de lengte op het kavel te krijgen. (Wat gelukkig ook gaat lukken hoor) Nu die verdraaide gemeente nog boven tafel zien te krijgen. Het is weer vrijdag en nog steeds geen bericht. :'(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:07

Hoe is het gesprek gegaan Rowo????

Ik zou hoe dan ook nog een offerte opvragen bij een andere aannemer. Zitten vaak best verschillen in.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:19

Vandaag is eindelijk de dakdekker bij ons bezig........... die probeert al sinds oktober langs te komen ongeveer........ lukte steeds niet door het weer :roll:

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:27

idd mandy hoe is het gegaan? word je niet helemaal gek in je hoofd?
En zelf zou ik het ook zo doen als idefix zegt. Opzoek naar een ander leuk huis. Maarja ik ken de plek niet en als je verliefd op een huis bent is het natuurlijk ook wel anders!

Succes met de dakbedekker manzano, een ingrijpende verandering?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:29

Ik zou zeker niet zomaar voor een ander huis gaan eigenlijk. Zou alleen offertes gaan vergelijken en dan kijken wat reeel is. En idd misschien je uitbouw wat beperken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:30

Nee gewoon nieuwe dakbedekking op de dakkapel en een paar dakpannen wisselen (aantal aan de voorkant met ventilatiegaten moeten naar achter. Niet veel bijzonders.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:24

Ach, ik mag dan een boel noten op mijn zang hebben, ik heb een lief, die allergisch is voor verbouwen. Zelf heb ik inmiddels 2 verbouwingen meegemaakt en ik begrijp best waarom ie er niet van houdt. Het duurt lang en je zit lang in de zooi. Wij zochten in eerste instantie ook kant en klare huizen. Wel zo praktisch als je 3 kinderen hebt tussen 8 en 4. Helaas waren die er niet in de prijsklasse die wij hadden op dat moment, dat wij dus dringend een huis moesten hebben. Nu wel. (Zal je altijd zien!) Maar we vinden nieuwbouw minder erg dan verbouw. Dan heb je de zooi namelijk niet in je huis. :+
Maar van mijn kant dus niets dan respect voor mensen die het wel doen hoor! Ik weet gewoon wat voor zooi en beperkingen het meebrengt. Het eindresultaat mag er dan altijd wel wezen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:35

ik moet er ook niet aan denken om lang in zo'n situatie te zitten, we hebben echt maar 2 maanden, dan is het wel te doen, maar wel pittig, scheelt zeker dat de kids wat ouder zijn.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:40

Wij waren al een jaar op zoek en eigenlijk hadden we in dat jaar nog niks gevonden van onze gading, dat ook in ons budget paste. Daarna harde onderhandelingen dat wel. Maar nu zitten we wel op een beeldige plek. Met een nieuw huis erbij ga ik hier echt nooit meer weg! Maar ik ben onderhand wel toe aan een groter huis, waar ik alles in kwijt kan en eigen kamers voor de kids. Ik ben de beperkingen inderdaad onderhand wel beu! Volgende week zitten we exact een jaar zo. En die verdraaide ambtenaren hebben weer tijd zat... :(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:53

Ik heb na de vorige verbouwing (die waar ik een half jaar geen badkamer heb gehad en een jaar geen keuken) gezegd dat ik NOOOOOIT meer een klus/verbouwhuis wil.

Beetje mislukt :')

Ik haaaat verbouwen en klussen en heb 2 linkerhanden. Dus ik beleef ook niet echt de gelukkigste periode van m'n leven nu, maar goed :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:03

Persoonlijk zou ik de uitbouw ook niet zo groot maken... Als ik eerlijk ben verbaas ik me een beetje :o
Ons huis is 5.5 m breed en 8 m diep en wij vinden het énorm :o Ook iedereen die bij ons komt.
Maarja nou had mijn vriend eerst een arbeidershuisje in Lisse (in de Oranjewijk/ het oude dorp zijn veel betaalbare huizen zo) dus dit is voor ons een enorme vooruitgang.

Ik vind het ook niet leuk, het klussen, en het schiet ook niet echt op nu...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:04

Nou gisteravond ging goed. Aannemer had wat foute aannames gedaan, maar we hebben ook wat 'overbodige' dingen geschrapt. Morgen krijgen we een nieuwe offerte, daarna gaan we onderhandelen. Maar 60.000euro is er nog niet af hoor :+

Voorlopig laten we er nog geen 2e aannemer naar kijken. Tegen alle aanbevelingen van iedereen in :o Ook blijven we voorlopig nog met dit huisje bezig. Van dit soort woningen heb je hier in het dorp er gewoon amper wat. T is een super leuke straat, zeer gewild en dichtbij het centrum.

Dusssss.... voorlopig blijven wij lekker eigenwijs :D En gelukkig is niet iedereen hetzelfde.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:09

als julle het zelf maar fijn vinden toch mandy? Komt vast goed! spannend allemaal!

Voor ons is het sowieso een bak ruimte. Wij met ons kabouterhuisje :D Maar zolang er nog geen kinderen rondhobbelen hier is het goed te doen! Hopelijk in de toekomst een uitbouw of iets. Scheelt wel een hoop schoonmaakwerk bij ons :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:18

rowo schreef:
Nou gisteravond ging goed. Aannemer had wat foute aannames gedaan, maar we hebben ook wat 'overbodige' dingen geschrapt. Morgen krijgen we een nieuwe offerte, daarna gaan we onderhandelen. Maar 60.000euro is er nog niet af hoor :+

Voorlopig laten we er nog geen 2e aannemer naar kijken. Tegen alle aanbevelingen van iedereen in :o Ook blijven we voorlopig nog met dit huisje bezig. Van dit soort woningen heb je hier in het dorp er gewoon amper wat. T is een super leuke straat, zeer gewild en dichtbij het centrum.

Dusssss.... voorlopig blijven wij lekker eigenwijs :D En gelukkig is niet iedereen hetzelfde.

Gelijk heb je!!! (op het niet verder kijken dan 1 aannemer na :P Mocht je nog een naam willen die betaalbaar is en waar ik goede dingen over heb gehoord moet je maar gil geven)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:21

Tja qua maten. Ik denk dat ons huis binnen 8,5m lang is en over de hele breedte (dus waar ook de keuken zit) 6m en op het smallere deel 3,5/4m breed. Ik vind het niet heel groot. Gewoon standaard..........
Paar huizen in de straat hebben uitbouw en als ik dat zie vind ik het jammer dat we het niet hebben, maar goed, je kan niet alles.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:30

je moet ook wat te wensen over houden he!

Ik heb ook geen grote keuken en woonkamer, boven wel veel ruimte en buiten vooral, en dat vind ik nog misschien wel belangrijker.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:31

Wij mogen ook echt niet klagen hoor! Hebben paarden nu aan huis en een super plek dus klagen mogen we niet :) ben eigenlijk ook wel blij dat we met klein huisje begonnen zijn blijft alles ook overzichtelijk. En staat huisje is prima dus afgezien van verf geen hoofdzakelijk onderhoud nodig.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:34

fokfanaat schreef:
je moet ook wat te wensen over houden he!

Ik heb ook geen grote keuken en woonkamer, boven wel veel ruimte en buiten vooral, en dat vind ik nog misschien wel belangrijker.

Ja is zo. Maar later ga ik het niet meer doen.... want dan kan je weer opnieuw je keuken gaan doen enzo. Merkte nu wel dat een metertje eraan wel fijn was geweest. Ook wat betreft de keuken enzo.