Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 06:51

Wij hebben verhuurd onder de leegstandswet en het was een groot drama. Echt niet doen. Het heeft zo verschrikkelijk veel geld, tijd en frustratie gekost.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 06:53

Ik zie hier in de omgeving een aantal huizen staan die eerst verhuurd werden. Totaal uitgeleefd en uitgewoond. Zou er niet aan beginnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:07

MizzMontana schreef:
Als je al iets wilt verduren kun je naar de expat clausule kijken. Dan verhuur je voor een korte periode en deze huurder krijgt geen rechten.

Dat wilde ik net zeggen. Bij ons op het werk verhuren mensen hun huis voor een periode van 2 jaar dat ze naar het buitenland gaan voor werk. Daar is een speciaal contract voor.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:10

Wat balen dat er nog niemand gereageerd heeft, OneLiner. Maar je huis staat er nog niet zo lang op, wie weet stromen de reacties zo binnen. Heb je misschien een linkje naar de advertentie?

Wat ook zou kunnen zijn, is dat de fotos bij de advertentie er voor zorgen dat het mensen afschrikt, of dat het er onaantrekkelijk uitziet. Zo zag mijn huis die ik net gekocht had er een stuk slechter uit dan in het echt. En ikhad meerdere huizen van deze makelaar gezien op Funda, en allemaal slechte fotos. Blijkbaar kan de fotograaf geen goede fotos maken. :=

Of de vraagprijs is te hoog of juist te laag. En soms duurt het gewoon even voordat iemand jouw huis ontdekt.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:18

Mocht dit bij mij gaan spelen, dan overweeg ik wel kamerverhuur/hospita. Je krijgt minder inkomsten, maar tijdelijk kan en je blijft ook gewoon toegang houden tot je eigen huis. Hopelijk kan ik er dan mensen mee helpen die in de knel zitten. Al is het maar voor even.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:23

Twee dagen, dan zou ik me nog geen zorgen maken. Dat komt vast nog wel :)

Twee maanden is al anders, maar dat kan ook aan het woningtype liggen, of aan de staat van onderhoud, zelfs als de prijs daarop is aangepast.
Als je woning wat aparter en de doelgroep daardoor kleiner is lijkt een langere doorlooptijd me logischer dan bij een instapklare jaren 30 tussenwoning van het Kopen Zonder Kijken type.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:33

fohadie schreef:
Wat balen dat er nog niemand gereageerd heeft, OneLiner. Maar je huis staat er nog niet zo lang op, wie weet stromen de reacties zo binnen. Heb je misschien een linkje naar de advertentie?

Wat ook zou kunnen zijn, is dat de fotos bij de advertentie er voor zorgen dat het mensen afschrikt, of dat het er onaantrekkelijk uitziet. Zo zag mijn huis die ik net gekocht had er een stuk slechter uit dan in het echt. En ikhad meerdere huizen van deze makelaar gezien op Funda, en allemaal slechte fotos. Blijkbaar kan de fotograaf geen goede fotos maken. :=

Of de vraagprijs is te hoog of juist te laag. En soms duurt het gewoon even voordat iemand jouw huis ontdekt.

Hij komt er inderdaad niet heel lekker uit op de foto's, de vloer en badkamer lijken veel donkerder dan in het echt. In het echt ziet de woning er mooier uit, wat mensen dus wel zullen zien als ze komen maar goed de foto's moeten wel aanspreken natuurlijk.

Het is verder een instapklare woning, alles is vervangen(binnen en buiten) en vrij nieuw.
Goed onderhouden en energielabel A.
Het nadeel is wel dat we een specifieke doelgroep zoeken, we hebben namelijk een grote woning met 6 slaapkamers grenzend aan een speeltuin.
Dus we zoeken echt gezinnen met jonge kinderen, voor starters is hij te duur en voor ouderen is hij te groot en teveel spelende kinderen in de buurt :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:59

Daar zal de prijs dan ook naar zijn en die moeten mensen natuurlijk maar net kunnen betalen. Maar houdt moed! Wel balen van de fotos, dat kan echt al een hoop schelen. Ook aan hoe het beschreven is natuurlijk.

Ik zag ook iemand die in haar eentje een huis zoekt. Dapper hoor. Ga je dat redden op jou salaris, of krijg je hulp van ouders oid? Ook jij succes met je zoektocht.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:04

Ik zie echt de hele dag mensen hier heen en weer rennen met kinderen deze week... Ik weet niet wat er aan de hand is want volgens Google is er geen vakantie, maar als het juist een huis voor gezinnen is dan zou ik me nu nog helemaal niet druk maken. Ik heb vanaf morgen hier regen, regen en regen voorspeld staan, dat is mooi weer om op Funda te gaan :Y)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:07

Speeltuin is voor mij een no go maar met kinderen wellicht wel heel fijn als je ze vanuit huis kunt zien spelen. Ik gok ook wel een prijzige woning bij de Randstad en zoveel kamers, maar zoals ik het begreep was er wel goed gekeken naar vergelijkbare woningen/prijzen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:51

Hier is het zo onvoorspelbaar hoe snel het gaat.

Wij zouden morgen gaan kijken bij een woning die afgelopen vrijdag op Funda kwam. Maar die is al verkocht. Was hogere prijsklasse en moest nog heel veel aan gebeuren, wel een gewilde buurt.

Een andere woning waarvan wij juist gedacht hadden dat het zo weg zou zijn staat er nu al een aantal maanden op.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:52

MizzMontana schreef:

Wij zouden morgen gaan kijken bij een woning die afgelopen vrijdag op Funda kwam. Maar die is al verkocht. Was hogere prijsklasse en moest nog heel veel aan gebeuren, wel een gewilde buurt.

Een andere woning waarvan wij juist gedacht hadden dat het zo weg zou zijn staat er nu al een aantal maanden op.

Toevallig uit mussel ;)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 13:16

Wij hebben vanochtend bij appartement nummer 2 gekeken. Moet een klein beetje geklust worden en dus minder goed afgewerkt dan appartement nummer 1. Ook op de tweede verdieping terwijl we toch graag op de eerste zouden zitten. Maar zoveel keuze is er ook weer niet. Aan de andere kant hebben we geen haast. Wel veel potentie en fijn balkon met groen uitzicht. Keuzestress :+ Wij huren op het moment en betalen hetzelfde aan huur als dat we aan maandlasten kwijt zouden zijn. Vandaar dat we om ons heen kijken.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:27

Alja schreef:
MizzMontana schreef:

Toevallig uit mussel ;)

Wel in het noorden maar dan in Friesland :)
Al hoewel we ook wel in Groningen en Drenthe kijken.

Het huis met twee zwembaden in Nieuw-buinen blijf ik gaaf vinden. Maar te ver van mijn man zijn werk…

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:37

Als je geen haast hebt zou ik voorlopig nog doorkijken als je twijfel voelt of niet je wensenboxjes aantikt.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 17:54

Uit de documenten zijn meer dingen naar voren gekomen waardoor we hebben besloten verder te kijken. We hebben inderdaad geen haast!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:29

Wij waren vandaag even in het nieuwe huis ivm opmeten ramen voor offerte voor het vervangen van het glas ( :$ ) Zo fijn om er weer even te zijn.

Dit uitzicht zien we straks elke dag <3
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:31

Ik ben jaloers Berdien!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:34

Waanzinnig hè! Voelt ook nog steeds niet echt hoor :=

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:43

Ik doe met je mee Suzanne!

Verdorie Berdien, dat ziet er errug fijn uit :j

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 18:55

Ohhh wat een heerlijk uitzicht Berdien!

Ik vind het ook zo leuk dat de buren hier vier pony's hebben, toch nog lekker paard dichtbij :D

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 22:51

Berdien schreef:
Wij waren vandaag even in het nieuwe huis ivm opmeten ramen voor offerte voor het vervangen van het glas ( :$ ) Zo fijn om er weer even te zijn.

Dit uitzicht zien we straks elke dag <3
[ Afbeelding ]

Dat is helemaal niet verkeerd!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 22:58

Berdien schreef:
Waanzinnig hè! Voelt ook nog steeds niet echt hoor :=

Heerlijk hè?! Wij wonen hier nu ruim 2 jaar en af en toe voelt het nog steeds niet echt. Ik ga zo slapen met een fantastisch kikkerconcert op de achtergrond <3

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 23:00

OneLiner schreef:
fohadie schreef:

Hij komt er inderdaad niet heel lekker uit op de foto's, de vloer en badkamer lijken veel donkerder dan in het echt. In het echt ziet de woning er mooier uit, wat mensen dus wel zullen zien als ze komen maar goed de foto's moeten wel aanspreken natuurlijk.

Het is verder een instapklare woning, alles is vervangen(binnen en buiten) en vrij nieuw.
Goed onderhouden en energielabel A.
Het nadeel is wel dat we een specifieke doelgroep zoeken, we hebben namelijk een grote woning met 6 slaapkamers grenzend aan een speeltuin.
Dus we zoeken echt gezinnen met jonge kinderen, voor starters is hij te duur en voor ouderen is hij te groot en teveel spelende kinderen in de buurt :')

Dan zou ik de makelaar vragen de foto’s op te lichten door de fotograaf. Met wat bewerken kan je de echt heel veel doen met foto’s. Je hebt er voor betaald, dus mag je ook verwachten dat het resultaat naar wens is.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:57

loulou schreef:
Dan zou ik de makelaar vragen de foto’s op te lichten door de fotograaf. Met wat bewerken kan je de echt heel veel doen met foto’s. Je hebt er voor betaald, dus mag je ook verwachten dat het resultaat naar wens is.

Ja misschien dat de fotograaf nog eens naar de foto's kan kijken of wellicht van de badkamer opnieuw een foto kan maken omdat het heel donker oogt.