Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:29

Ook wel leuk om te delen denk ik: wij zijn zelf creatief geweest met leisteen voor achter onze schoorstenen. Nu nog een voeg kleur kiezen.

Afbeelding
Afbeelding

De rest wordt nog gestuct ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:18

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat Jolijn!

Ik heb vandaag wat foto's kunnen maken van de beneden verdieping die echt bijna af is nu.
Keuken voor:

Afbeelding

Keuken na:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben er een andere vloer in liggen, basiskleur beneden is lichtgroen (heeeel licht ;) ) en wat haken en magneetstrips opgehangen voor keukengerei.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:27

Ik heb eindelijk weer een spiegel in de gang hangen!

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:32

@karin: voor mijn gevoel hangt ie verkeerd om :)
@Doubtless: mooie vloer en ik hou wel van die handgrepen allemaal in dezelfde richting. De kombi met die tegels er achter ben ik dan weer minder fan van.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:43

Hij hoort echt zo. Onderkant vormt dan een plankje. Maar ik wil liever niet dat vriendlief daar gebruik van maakt, dus daarom de extra ruimte eronder voor deo en luchtjes. Inmiddels hangt mijn borstel er ook bij

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:44

Leuk Karin, die hebben wij ook :D
Dubbeldun; ik had zelf ook voor andere tegels gekozen :j

Het portaal en toilet (heb ik geen voor foto van):

Afbeelding

Afbeelding

Tegels lagen er al in, alleen geschilderd en behangen.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:51

Netjes

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:52

Zithoek voor en na:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt erg donker op de foto's, dat valt irl gelukkig mee!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:52

Spiegel wil ik ook, leuk!

Keuken is heel netjes geworden.

Behang in het toilet vind ik heel mooi, maar op een andere plek.
Misschien door de lichtinval, maar ik vind het niet mooi bij elkaar kleuren behang en tegels.

Toevoeging: zithoek mooi gedaan! Heel.sfeervol geworden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:54

Eethoek voor en na:
Afbeelding
Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:55

Boras dat komt denk ik door het warme licht vd lamp icm natuurlijk licht van buiten. Tegels en behang zijn beide grijs :j kan het helaas niet laten zien met de lamp uit, we hebben een sensor daar :Y)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:56

Prachtig kleed, doubtless.
Sfeervol geworden.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:56

Heel gaaf doubtless <3

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:12

Van de hal geen voor foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe tegels erin gelegd & geschilderd. Trap gaan we nog een keer iets mee doen. Vriend vind 'm spuuglelijk, ik vind 'm prima :))

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:26

Die tegels zijn echt geweldig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:55

Ik vind vooral je eethoek prachtig <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:08

@Doubtless: wel een heel andere sfeer geworden, maar ziet er keurig en smaakvol uit.
De trap(stootborden) kun je misschien een grapje mee uithalen door bovenaan te beginnen met een lichte kleur(lichtgrijs) en dan bij elke tree dezelfde hoeveel zwarte verf er bij doen zodat je onderop donkergrijs/antraciet eindigt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 19:34

Mooi geworden Doubtless! Ik vind die trap met dat traanplaat de lelijkste optie ever, dus ik deel de mening van jouw man :D Leuke tip van DD!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:04

culaccino schreef:
Mooi rustig, Banyu! Ik zou er persoonlijk nog een vrolijk kleurtje aan toevoegen of wat spelen met contrast; donkerdere salontafel bijvoorbeeld. En inderdaad wat leuks aan de muur. En plantjes! :))

Dat wordt een flinke ruimte, Vaxa! Ik heb hier nul verstand van maar ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken.

Gitta, van harte gefeliciteerd! Niet met een oudroze fluffy wc-bril of zo'n onhandige kraan waarbij je óf heet, óf koud water hebt, hè? :P Grapje. Ziet er mooi licht uit met die grote ramen. Dat gaat vast heel mooi worden! Moet er verder veel geklust worden?

Ik heb mijn eigen woning nog totaal niet op orde; het is nog heel kaal en sfeerloos, maar ik vind het lastig om het gezellig te maken. Ik heb niet zoveel gevoel voor inrichting en als ik in een winkel sta en iets leuks zie, dan kan ik me moeilijk voorstellen hoe het in huis staat. En dus koop ik het dan maar niet :+ Gebrek aan auto helpt ook niet mee. Dit weekend komt er een vriendin met mijn meubels schuiven en gaan we samen wat inkopen doen. Superlief! Dit topic is ook wel inspirerend, jullie verzinnen echt leuke dingen :j

Thanks, op muur komt sowieso, heb alle canvas ed liggen, is kwestie van ophangen! :+

Ik wacht voor nu even ook op de radiatorombouw, en dan kijken wat ik wil. Ik denk ook wel wat fotolijstjes die er gaab komen, maar wil voor nu nog niet teveel kopen! :+

Kreeg de eerste rekening van de Waterschap, man man man.... :=

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:08

Ok, ik lees ook weer mee eerdaags weer verhuizen. In dat huis liggen beneden lichte wit met klein geel dingetje erin plavuizen. Die plavuizen zou ik zelf nooit kiezen maar het is een vrijwel nieuwe vloer en ook heel praktisch dus ik wil die vloer zo houden. Maar ik vind het wel lastig daar een muur kleur bij te zoeken. Het is nog niet zo ver. Alleen ik probeer woonideeen te vinden. Veel zie ik dan witte muren. Maar dat vind ik veel te steriel. Ik ben heel benieuwd of jullie iedeetjes hebben? Ik zou met de muren juist de warme kant op willen gaan omdat de vloer koud is.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:12

Onder het mom van; wie weet heeft iemand er verstand van.

Wij hebben een 10 jaar oude trap (in goede staat) die ik een halfjaar geleden licht grijs had geschilderd met (lichtgrijze) Histor traplak antislip kras- en slijtvast. Uiteraard volgens de beschrijving van de pot: ontvetten, schuren, stofvrij maken en schilderen. Volgens Histor hoeft er geen grondlaag onder en geen extra lak overheen, want hij zou kras- en slijtvast moeten zijn. Helaas, niet het geval. Na enkele weken zaten de eerste plekken er al op en al snel bleek dat ik op sommige plekken met mijn nagels de verf er zo afkrabde. Echter; volgens Gamma lag het aan dat ik een fout had gemaakt, waarna ik hem heb kaalgeschuurd en nogmaals heb overgeschilderd met de donkergrijze variant van dezelfde verf.. Helaas hetzelfde probleem.
De trap ziet er inmiddels niet meer uit: op elke trede zit wel een afgesleten plek. Weet eerlijk gezegd niet goed meer wat te doen. Schuren en opnieuw verven heeft dus duidelijk geen zin. Het is de enige verf die ze hadden die antislip korrels erin had, wat echt nodig is voor onze gladde trap (en met het oog op de aanstaande kleine). Maar wat dan wel?

De trap is 15 tredes lang met 2 draaien, dus laten bekleden gaat heel duur worden (zo 1500-2000 euro). Heeft iemand dé tip? Afbijten en met een andere verf eroverheen? Maar wat is dan wel geschikt? Of een goedkope bekleding oid?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:16

Rubbermatjes erop?
Of inderdaad helemaal afkrabben en opnieuw lakken.
Maar een trap wordt gewoon intensief gebruikt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:21

Een mail naar Histor sturen met de aankoopdatum, foto's van de trap en je verhaal zoals hier geschreven.

Als dat niets oplevert zou ik de trap nogmaals verven met een gewone keiharde verf van een goed merk en er rubber trapneuzen op lijmen. Of ipv trapneuzen van die halfronde stukjes vloerbedekking.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:25

Wij hebben dezelfde verf en zijn juist heel tevreden... We hebben we eerst 2 keer grondverf gedaan (wij gingen van een donkergrijze trap naar een witte trap, dus eerst helemaal geschuurd en daarna 2 lagen grondverf voor de zekerheid). Daarna hebben we de trap 2 keer met de trapverf gedaan en hij is super netjes geworden.

Misschien dan toch grondverf eronder doen? Dan hecht het wellicht beter?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:37

Ik lees mee, mijn trap ziet er ook niet meer uit. Was ook al na een paar maanden. Ik had wel ander merk en die is nog erg glad ook.