Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:53

Begrijp ik heel goed gribaldi, daar heb ik ook wel een beetje last van. Mijn vader is vreselijk precies, reden ook dat ik heel veel dingen niet zelf doe ondanks dat ik ze wel kan. Ik ben volgens hem vaak niet precies genoeg en hij wil, zoals het een vader betaamd, alleen het beste voor mij :')
Maar hij kan daardoor natuurlijk ook niet met iedereen samenwerken :')
Uiteindelijk heeft mijn neef nog een dag geholpen, ik denk dat ik hem straks weer vraag en een andere neef. Is kennelijk nogal een familietrekje die precisie.

Oeh die geleefde tafels zijn duur joh! Ik weet niet hoe de tafel moet komen te staan. Maar als het gaat om een side table, kan je er misschien wat makkelijker aan komen?
Oude tafel kopen, schuren en goedkope verf kopen om er op te spetteren. Duurt een paar weken :+ (gewoon af en toe een kwast in verf stoppen en mee spetteren)

Ben zelf ook nog een beetje op zoek naar een werkbank voor in mijn schuur. Maar de werkbanken die worden aangeboden zijn allemaal van die mooie dingen die hier laatst ook stond (Samo), maar dat zoek ik juist niet. Ik wil gewoon een hoge tafel. En die zijn allemaal zo gammel als de pest als ik op Marktplaats kijk :+ Dus mocht iemand nog tips hebben, hoor ik het graag.. Niet te duur natuurlijk...
Maar het moet een mooie grote tafel zijn, waar ik echt aan kan klussen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:55

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:17

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:26

De doppen van de stalen poten halen en daar 25 cm (+) ronde hardhouten poten in plaatsen ??

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:36

Janine ja dat dus inderdaad. Ik ben ook zo en kan daarom ook niet met iemand samenwerken die niet zo precies en netjes is in huis :') Als ik iets in mijn hoofd heb dan heb ik het niet in mijn kont haha..

Ja heel duur en zo moeilijk aan te komen. Hij wordt bedoeld als eettafel. Ik heb achter de bank maar een kleine ruimte over en kan helaas geen 2 bij 1 meter tafel kwijt en dan nog stoelen. Dan kan ik niet meer bij de deur komen.

Dus ik dacht een smalle tafel van 50 cm hooguit 60 centimeter en dan tegen de muur. Aan de muurkant een bankje onder tafel schuiven en aan de loopkant zeg maar leuke krukken oid.

Heb ook al naar een werkbank zitten kijken om deze als eettafel te gebruiken.

Ik kwam de site www.vieillefrance.nl tegen. Hebben echt hele leuke dingen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:36

Janine1990 schreef:
Begrijp ik heel goed gribaldi, daar heb ik ook wel een beetje last van. Mijn vader is vreselijk precies, reden ook dat ik heel veel dingen niet zelf doe ondanks dat ik ze wel kan. Ik ben volgens hem vaak niet precies genoeg en hij wil, zoals het een vader betaamd, alleen het beste voor mij :')
Maar hij kan daardoor natuurlijk ook niet met iedereen samenwerken :')
Uiteindelijk heeft mijn neef nog een dag geholpen, ik denk dat ik hem straks weer vraag en een andere neef. Is kennelijk nogal een familietrekje die precisie.

Oeh die geleefde tafels zijn duur joh! Ik weet niet hoe de tafel moet komen te staan. Maar als het gaat om een side table, kan je er misschien wat makkelijker aan komen?
Oude tafel kopen, schuren en goedkope verf kopen om er op te spetteren. Duurt een paar weken :+ (gewoon af en toe een kwast in verf stoppen en mee spetteren)

Ben zelf ook nog een beetje op zoek naar een werkbank voor in mijn schuur. Maar de werkbanken die worden aangeboden zijn allemaal van die mooie dingen die hier laatst ook stond (Samo), maar dat zoek ik juist niet. Ik wil gewoon een hoge tafel. En die zijn allemaal zo gammel als de pest als ik op Marktplaats kijk :+ Dus mocht iemand nog tips hebben, hoor ik het graag.. Niet te duur natuurlijk...
Maar het moet een mooie grote tafel zijn, waar ik echt aan kan klussen.

Zoek op marktplaats naar ene A. J. de Laat in Made. Hij heeft nog wel eens werkbanken staan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:48

A.J. de Laat in Made? Is dat De Opkamer? Ik ben de komende zes weken nog in Made, ben er geboren en getogen en we zijn er nu in ons appartement voor we weer terug gaan naar Spanje. Maar 1 meter hoog??? De gemiddelde eettafel is volgens mij iets van 75 centimeter hoog toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:49

Ben meteen gaan kijken Karijn, helaas ligt Made wel een beeeeeetje ver weg :') Voor een simpele hoge tafel/werkbank. Maar ideetjes opdoen kan altijd!

Zag daardoor wel een paar voor Gribaldi! Staan in Oudega bij ene Jan. Ook mooi smal!

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:52

Janine ik had vanaf november een zoekopdracht uit staan op marktplaats in een straal van 30km rond mijn woonplaats. Rustig gewacht tot er iets passends (en voor een leuke prijs) voorbij kwam :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:55

Ah, je wilt een hoge tafel, bartafelidee? Ik kan die hele A.J. de Laat niet vinden, zal wel aan mij liggen :-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:59

MoniqueT schreef:
A.J. de Laat in Made? Is dat De Opkamer? Ik ben de komende zes weken nog in Made, ben er geboren en getogen en we zijn er nu in ons appartement voor we weer terug gaan naar Spanje. Maar 1 meter hoog??? De gemiddelde eettafel is volgens mij iets van 75 centimeter hoog toch?

Ik wil een werkbank als werkbank :P
Ik heb niet iets in mijn schuur om spullen op te zetten als ik moet klussen :P

Gribaldi wil geloof ik een hoge eettafel met krukken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:04

@janine: ik weet niet hoe lang je bent, maar 1 meter is dan best wel hoog.
Zelf heb ik een hoge werkbank ook rond die hoogte en als ik daar iets om zet om te bewerken dan is ie vaak te hoog. Dus nu heb ik ook een werkbank die op tafelhoogte is, op wielen en voorzien van gaten voor benchdogs en fastholds met 2 laden en een open ruimte er onder en haken aan de zijkant voor zaag, hamer etc. Zelf gemaakt van een oud ladenkastje en 2 oude platen hout.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:07

DubbelDun schreef:
@janine: ik weet niet hoe lang je bent, maar 1 meter is dan best wel hoog.
Zelf heb ik een hoge werkbank ook rond die hoogte en als ik daar iets om zet om te bewerken dan is ie vaak te hoog. Dus nu heb ik ook een werkbank die op tafelhoogte is, op wielen en voorzien van gaten voor benchdogs en fastholds met 2 laden en een open ruimte er onder en haken aan de zijkant voor zaag, hamer etc. Zelf gemaakt van een oud ladenkastje en 2 oude platen hout.

Ik ben 1.86m, ik denk dat m'n vader een werkbank van 1.10/1.20m heeft, dat werkt voor mij erg prettig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:14

Dat is idd wel een stuk langer als ik ben :D , maar als je bijv. in iets wilt boren met een elek.boor en het object is 30+ cm hoog, dan sta je al snel 'boven je macht' te boren. Dat kost kracht en vaak ook minder makkelijk om de boor goed recht te houden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:23

@Gribaldie, een eettafel van doorleefd hout kan ook 'nieuw' zijn, dit is de mijne, het hout is ong. 250/300jr oud maar hij is pas gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:30

DubbelDun schreef:
Dat is idd wel een stuk langer als ik ben :D , maar als je bijv. in iets wilt boren met een elek.boor en het object is 30+ cm hoog, dan sta je al snel 'boven je macht' te boren. Dat kost kracht en vaak ook minder makkelijk om de boor goed recht te houden.

Liever korte tijd boven mijn macht (en een kratje bier doet wonderen), dan constant krom moeten staan.

Reden ook dat ik straks een veel hogere keuken wil (waren we bij mijn ouders altijd al gewend). Afwassen is een crime als je zo lang bent en je een standaard huurkeukentje hebt voor de gemiddelde vrouw in de jaren 70 :+
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 13-02-18 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:30

mysa schreef:
@Gribaldie, een eettafel van doorleefd hout kan ook 'nieuw' zijn, dit is de mijne, het hout is ong. 250/300jr oud maar hij is pas gemaakt.

[ [url=m/ZzKjpW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fMl87k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waaauw, prachtig! <3
Maar die zal wat hebben gekost!!!!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:31

Oudega is dan voor mij weer aan de andere kant van NL :')
Ik zoek rustig verder ooit komt er wel wat op mijn pad en heb geen haast.

Mooie tafel mysa! Ik snap wat je bedoeld maar als ik zo'n "nieuwe" tafel laat maken dan zijn de verfspetters nog niet oud. En ik ben nog geen plank tegen gekomen die er al een poosje zo uit ziet.
Ik ben lastig he haha..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:32

gribaldi schreef:
Oudega is dan voor mij weer aan de andere kant van NL :')
Ik zoek rustig verder ooit komt er wel wat op mijn pad en heb geen haast.

Mooie tafel mysa! Ik snap wat je bedoeld maar als ik zo'n "nieuwe" tafel laat maken dan zijn de verfspetters nog niet oud. En ik ben nog geen plank tegen gekomen die er al een poosje zo uit ziet.
Ik ben lastig he haha..

Zo'n tafel als wat DubbelDun voor mij stuurde (die mp ad), dat blad moet jij toch wel iets mee kunnen denk ik? Zet je er mooie stalen (hoge) poten onder bijvoorbeeld...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:46

Ik kan de advertentie niet vinden :') haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:51

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:52

Och jemig ik zat aan Karijn haar bericht te denken, sorry :P

Ja die is helaas net te breed. 60 is echt het matje namelijk..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:55

Oh jammer, dan wordt het lastig natuurlijk.
Maar als je het tafeltje tegen de muur zet, zou je er ook een stukje vanaf kunnen zagen en rechtop zetten, als soort van plint...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:06

Het is een hardhouten blad, dus daar kan makkelijk een stukje af :)

Bierkratje is idd wel een handig krukje :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:19

Ik haal de boel weer lekker door elkaar, tafels en werkbank ....