[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:50

Sodeju, 2 jaar! Zijn jullie ook zo lang bezig geweest met de onderhandelingen??

Ik had even hoop, maar die is nu weer pleite :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:55

Yasmine schreef:
Een bod zonder datum zou ik nooit plaatsen. Begrijpelijk dat je ze niet onder druk wil zetten, maar je hebt altijd mensen die je dan eindeloos aan het lijntje zullen houden (kijk maar naar de situatie van Prairy). Een week geldigheid is bijvoorbeeld al meer dan ruim voldoende. Zo weet je zelf ook waar je aan toe bent en wanneer je feedback kan verwachten. En als ze er echt vanaf willen, kunnen ze op een paar dagen echt wel beslissen of ze het bod willen aanvaarden of niet.

Wij hebben nooit met geldigheids datum geboden en altijd vlotte afhandeling gehaf
Of het nu positief of negatief was

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:15

Het is eerder dat -en ik weet nou niet meer waar ik dat vandaan heb- dat ze eerst nee kunnen zeggen, en als het over x aantal tijd niet verkocht is (en jullie misschien iets anders hebben) dit bod eigenlijk nog steeds geldig is en ze het kunnen aanvaarden.

Hier nog steeds niets getekend ... zal dus voor 2018 zijn.
Maar volgens de notaris moeten we ons geen zorgen maken - er zijn bewijzen dat ons bod aanvaard is dus t kan niet meer aan iemand anders verkocht worden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:42

Ja je bod blijft dan theoretisch gezien geldig (tenzij je het terug trekt).
Maar daar tegenover staat de drie dagen bedenktijd waarbij je zonder opgaaf van reden kunt zeggen dat je het toch niet wil kopen. Verkopers hebben in die zin niet echt een bod wat eindeloos geldig is.

Prairy gelukkig geen twee jaar met dit huis bezig geweest :+ het zal een goede twee maanden zijn geweest. Vergeleken met jullie huidige aankoop proces is dat niets, maar voor mijn gevoel duurde het een eeuwigheid!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:13

Dat een bod dan geldig blijft zou me in het geheel niet kunnen boeien als ik eerlijk ben
Wat voor gevolgen zou dat hebben dan? Als ze na bijvoorbeeld een half jaar opeens dat bod zouden accepteren zit je echt helemaal nergens aan vast
Tis niet dat je dan ineens aan een huis vast zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:21

Ik heb de makelaar vanmiddag even gebeld of mijn bod goed was aangekomen (had als pdf bijlage in de mail geboden dus kans op spamfilter wegens het bijlage) en dat was zo! De makelaar vroeg ook nog wat verheldering dus mn belletje was sowieso wel nuttig geweest. Hij verwacht morgen al meer te weten! :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:13

Heel goed dus dat je even gebeld hebt :) Spannend nog even dus!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:12

Super goed! Ik hoop echt dat de verkoper je bod accepteert!

Wij hebben maandagavond een heeel laag bod gedaan, dus ik verwacht morgen ook een telefoontje :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:20

Gefeliciteerd MizzMontana

Spannend Knetterhard!

Oe Shanna.... :7

LinsxDot dat klinkt als een lastige situatie. Hopelijk komt er nu wel wat positiefs uit.

Prairy dat is wel heel erg fietsband!

Wij zijn vandaag bij een huis wezen kijken op een groepsbezichting. Het huis is echt heel mooi maar dus nog 35 andere mensen die dat ook vinden! :roll: Echt bizar de makelaar wist ook niet wat hem overkwam. Heel leuk huis. We mogen nu een blind bod doen... Vind het heel lastig. Huis is echt heel mooi maar we willen niet boven de vraagprijs bieden en we denken daardoor weinig kans te maken met zoveel interesse.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:24

Gewoon bieden wat je kwijt kunt, het is niet gezegd dat al die mensen interesse hebben en of ze überhaupt de financiering wel rond krijgen. Ik had wel net iets meer geboden dan de vraagprijs, mocht je dat willen :)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:42

Ja of zorgen dat je geen voorwaarden hebt als dat kan. Is natuurlijk voor maar heel weinig mensen weggelegd maar als je het huis cash kan aftikken en je doet niet moeilijk over de datum van overdracht word daar ook weleens de voorkeur voor gegeven. Volgens mij is dat in dit topic toen ook voor gekomen bij iemand die haar huis wilde verkopen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:07

Van harte gefeliciteerd MM!
En wat spannend hier, veel biedingen

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 07:05

Kleine opdate , ik zit er in . Kachel en de rest van de meubels moeten er nog in maar ik slaap er wel. Het was alle moeite waard . Afbeelding
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 08:47

Klopt Urona, dat was ik. Bod boven de vraagprijs zonder voorwaarden. Dat was voor ons het meest interessant. Geen gedoe, na 3 dagen wachten is het rond. Zelf overdracht mogen kiezen. Ideaal.

Weet niet waar je in Tilburg bent geweest maar mijn schoonvader had hetzelfde met zijn huis daar. Zij hebben ook voor een bod zonder voorwaarden gekozen. Is nu eenmaal het meest voordelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 08:57

Dus dan is mijn bod misschien toch aantrekkelijker doordat er geen voorwaarden aan zitten, dat geeft hoop! :D
Vandaag is hopelijk de dag van het verlossende telefoontje, mn duimen draaien overuren!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:00

Had je geen financiering opgenomen dan? Geen/weinig hypotheek nodig?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:15

kohtje schreef:
Kleine opdate , ik zit er in . Kachel en de rest van de meubels moeten er nog in maar ik slaap er wel. Het was alle moeite waard . [ [url=m/W5ID1v.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jXiQSS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn! Volgens mij heb je nu een groot huis (boerderij?) gekocht. Ik weet nog dat je geen goed gevoel bij je vorige huis had. Wat heerlijk dat je dat nu wel hebt. En wat een leuke bank <3

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:18

Prairy schreef:
Had je geen financiering opgenomen dan? Geen/weinig hypotheek nodig?

Ik baal van de voorwaarde 'zonder voorbehoud van financiering'. Wie kan er nu een ton of twee ophoesten? Ik snap heel goed dat je als verkoper hiervoor kiest (want na drie dagen is de deal rond), maar als koper pis ik vaak naast de pot vanwege deze voorwaarde. En ik ga deze voorwaarde niet laten vallen, want hoewel ik voor 99% denk dat de financiering bij de bank wel rond komt, weet je nooit zeker of het lukt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:43

Sommigen kunnen dat, helaas voor degenen die dat niet kunnen, wel ophoesten, dan zijn dat oudere mensen of beleggers. Kwam gisteren bij een bezichtiging (niet zo'n super populair appartement hoor) ook een oudere man, die kon het gewoon zo betalen. Appartement van bijna 3 ton.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:50

Mijn huis is ook zonder voorbehoud verkocht. Op wens van de koper overigens. Dus dat was inderdaad snel geregeld. :j

Fijn kohtje!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:14

Fijn Kohtje!

Onder voorbehoud van financiering is vrij standaard. Natuurlijk zijn er mensen die het kunnen, maar die voorwaarde is doorgaans niet de stopper voor acceptatie.
Wij hadden ook meerdere biedingen liggen, en hebben ook gekozen voor het bod zonder voorwaarden. Voorwaarden kunnen zijn bouwtechnische keuring waarvan de kosten niet meer dan een x bedrag mogen zijn. Of uberhaupt een bouwtechnische keuring.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:51

Als verkoper wil je graag zo gauw mogelijk zekerheid.En als de overdracht dan ook nog in overleg is,dan is dat een aantrekkelijke aanbieding.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:52

Hier merk ik ook dat ze er steeds meer voor kiezen :j

Soms voelen wij ons daardoor ook echt snotneuzen op de huizenmarkt :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:22

Woningen die niet zo snel verkocht zijn ,dat zijn die die niet gerenoveerd zijn.De opknappertjes dus.Want veel mensen hebben daar geen zin in en zoeken een instapklare woning.Maar als je het wel leuk vindt om dat te doen,dan kun je zo aan een koopje komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:47

Het enige voorbehoud wat wij hebben is financiering, maar we zijn goed voorbereid hebben alle papierzaken al op orde, hypotheekgesprekken gehad ook met de meest recente loonggevens en werkgeversverklaringen, dus ik verwacht daar geen problemen mee.

Geld zo meenemen kunnen wij als starters helaas niet, maar eigen geld is wel op orde.

Overdracht is bij ons inderdaad in overleg. Het huis staat al een jaar te koop, moet nog wel wat aan gebeuren (stuk plat dak heeft achterstallig onderhoud en moet dus vervangen worden voor het gaat lekken in de slaapkamers, badkamer is minstens 30 jaar oud en voorzien van roestige leidingen dus dat moet vervangen, e.d.). En met dat als kostenposten in ons hoofd hebben we een eerlijk bod gedaan.

Dan hebben we het nog niet over de verbouwingen die meer smaakgelateerd zijn (zoals de foeilelijke 10 jaar oude keuken, het toilet die wel hangend is maar voorzien van poepbruine tegels e.d.. Die hebben we bij ons bod buiten beschouwing gelaten want de kosten die moeten zijn samen al op het randje.