[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:47

Hier was het trouwens ook heel erg uitlopende, scheelde ook zo 1.000 op elkaar.
Let bij het kiezen van de makelaar ook heel erg op onnodige marketing die ze aanbieden. Welke meestal als rechtstreeks reclame voor de makelaar zelf dient.

Zo vonden wij dat bij E.RA makelaar. Zijn verschrikkelijk duur en bieden heel veel marketing in papier vorm. Zo hebben ze bijvoorbeeld flyers welke worden verspreid in het woongebied van je huis of appartement echter zit daar aanvast een kortingsbon voor de toekomstige koper dat wanneer hij E.RA kiest als aankoopmakelaar ze X bedrag aan korting kregen :=

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:11

Sanne ben benieuwd, spannend hoor! Aan de hand van die keuring gaan jullie dan een bod uitbrengen?

Ik zou zelf ook niet snel kiezen voor het zelf doen van de bezichtigingen. Loop als koper ook liever met een makelaar door het huis dan met de eigenaar. Maar als het enorme prijsverschil voor iemand de doorslag kan geven, kan het toch een optie zijn. En het 'voordeel' van een makelaar kan ook betrekkelijk zijn, hebben meerdere huizen bezocht met dezelfde makelaar en werkelijk waar, wat een mafkees 8)7 Wist werkelijk waar niks over wat voor huis dan ook, alles moest uit de brochure geplukt en als iets niet beviel, raadde hij aan om er een groep Polen doorheen te sturen... Echt waar :n

Anouk ik duim voor je dat je dit weekend gelijk je kopers treft!

Hier is gisteren eindelijk de hypotheekaanvraag definitief de deur uit, na nog wat gesteggel over de daadwerkelijke hoogte van de hypotheek. Maandag gaat de adviseur contact opnemen met de makelaar om uitstel aan te vragen en dan maar duimen dat hun verkopers met dat uitstel akkoord willen gaan... Best spannend := Als dat uitstel eenmaal is verleend, zal het verder wel goed komen, maar die grillige verkopers van onze verkopers, heb er niet zoveel vertrouwen in :=

Berdien

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:17

Wat een toestand toch bij jullie Tamara! Duim voor jullie dat het nou allemaal goed gaat :j

Ik heb een bezichtiging gedaan waarbij de eigenaar nog in de woonkamer zat. Mensje was wat ouder, slecht ter been en wilde niet voor elke bezichtiging alle trappen op en af. Loop je ook niet heel erg lekker rond :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:19

Wat een gedoe is het Tamara hopelijk is nu het einde in zicht !

Hier is het huis helemaal spik en span !

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:35

Eigenaar nog aanwezig in huis lijkt me ook gek ja :=

Hypotheekadviseur heeft ook nog nooit meegemaakt dat het zó'n puinhoop was allemaal, wat er bij de makelaar vandaan kwam... Hebben wij weer, past wel in ons straatje :+ Bij de voorbereidingen voor onze bruiloft ging ook ongeveer alles mis wat er mis kan gaan dus dit zal wel bij ons horen ofzo, dat het niet vlekkeloos verloopt :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:45

Wij hebben 1 huis bezichtigd waarbij de eigenaar de bezichtiging deed. Was niet beter of slechter dan die met makelaars. Toen we gingen bieden was het contact met makelaarsland ook prima. Maar dat was als kopende partij (hoewel het m uiteindelijk niet werd), ik weet niet hoe de verkoper het heeft ervaren.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:32

We wonen nu ruim een maand in ons nieuwe huis... en ik kan je een ding zeggen: de vorige bewoners waren fervente goede doelen donateurs!!

Ik heb van elke denkbare stichting volgens mij wel post gezien, nog op hun naam.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:49

Hahah hoe bekend, dat hadden wij ook.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:51

Ik heb maandenlang rekeningafschriften ontvangen. Langs gebracht, gezegd, briefje erbij gedaan.. niets hielp. Bij de laatste keer dat ik een stapel post langs bracht toch nog maar eens benadrukt dat ze écht er wat aan moesten doen. Scheelt dat de oude bewoners drie straten verderop zijn gaan wonen :+ Fiets er regelmatig lang, dan is het langs brengen van de post een kleine moeite :) Hoewel het nou na wel goed gaat, ik krijg geen post meer van ze. Woon er nou drie jaar :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:01

Wij krijgen zelfs de befaamde blauwe brieven van de vorige bewoner. Hij heeft zich niet ingeschreven op zijn nieuwe adres. Dus nu is er een "opsporingsbevel" uitgegaan. Zo noemen ze het, we hebben het nieuwe adres erbij gegeven.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:19

Dat had ik toen ik me ging inschrijven bij de gemeente. Alles online geregeld, kreeg ik telefoon... of ik bij ze in kwam wonen. Want ja, er was geen uitschrijving bekend. Dus dat heb ik ook maar even doorgegeven.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:49

Herkenbaar, post van oude bewoners. Hebben hier een tijd lang rekeningen van Vodafone gekregen van een vorige bewoner. Ook inderdaad post van goede doelen...

Volgend weekend gaan we nog wat schilderwerkzaamheden hier in huis verrichten en dan makelaars laten komen. Hebben 3 makelaars gekozen die we langs willen laten komen. Naar ons idee verkopen de huizen daarbij redelijk goed. Dan is het het kostenplaatje en de 'klik' die de doorslag gaan geven denk ik.

Wij hebben een aanvraag gedaan om een woning te bezichtigen. Staat net een paar dagen te koop. Ik vind het alleen lastig om een bezichtiging te plannen, aangezien we beide fulltime werken en ik wat minder makkelijk kort van tevoren aan kan geven dat ik eerder weg wil bijvoorbeeld. Bezichtigingen in het weekend zijn vrij zeldzaam geloof ik?!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:22

Varieert echt per makelaar... Wij hebben er 1 gehad die het maar lastig vond en een paar waarbij het allemaal geen enkel probleem was.

Wij kregen bij het vorige huis ook de vraag of we in gingen wonen... Heeft ook echt heel lang geduurd voor de oude bewoners zich in hebben geschreven , jaar later kregen we nog belastingpost :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:38

Neonlight schreef:
Wij krijgen zelfs de befaamde blauwe brieven van de vorige bewoner. Hij heeft zich niet ingeschreven op zijn nieuwe adres. Dus nu is er een "opsporingsbevel" uitgegaan. Zo noemen ze het, we hebben het nieuwe adres erbij gegeven.

Wij al 2 keer de politie om diegene in hectnenis te nemen wegens wanbetaling :j nieuw adres is ons helaas onbekend..., dus wij blijven lastig gevallen worden door instanties. En we wonen er nog maar een paar maanden :=

En ja, je schrikt als ineens een bus van de politie stopt een paar agenten stappen uit met een brief dat ze * in hechtenis komen nemen. Dus wij ook keurig alles moeten tonen uiteraard. Zouden ze doorgeven dat wij de nieuwe bewoners zijn, maar ging niet zo snel; vrij vlot erna weer agenten met een arrestatiebevel!

De postbode is zo lief om hun post eruit te halen en zelf terug te sturen :) dus wij krijgen nu wel veel minder brieven van incassobureaus gelukkig!

Het huis was net als hun leven; een puinhoop.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:07

Pfoe dat is ook niet niks zeg. Ik zou me dood schrikken.

Wij krijgen als het goed is vandaag het keuringsrapport. Ik ben benieuwd!
Daarna kunnen we eventueel beginnen met een startbod.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:32

Hier ook nog steeds (ruim een jaar later) incasso bureaus en deurwaarder brieven. Ondanks dat ze uitgeschreven zijn en de vaste postbode alles terug stuurt :=

Ook deurwaarders aan de deur gehad en ook van die papieren die je door de bus heen gooit als men niet thuis is. En jahwel van de beroemde blauwe enveloppen mensen. Er is beslag gelegd op uw roerende goederen. Dan mag je dus gaan bellen en wijsmaken dat die mensen hier echt niet meer wonen :=

En inderdaad huis was net zo een puinhoop als hun leven!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:49

Daar hebben wij gelukkig weinig last van gehad, het voordeel van nieuwbouw :)
Hier wordt alleen wel vaak de post op een verkeerd huisnummer bezorgd, postbode snappen de toevoeging hier niet en lezen ons huisnummer (1-17) vaak gewoon als 1 of 17 en bezorgen het bij een woonhuis hier in de buurt..

Nou we hebben zaterdag de eerste kijker gehad..
Mensen waren helemaal enthousiast van ons appartement vertelde de makelaar maar zouden twijfelen vanwege onze 'fietsenstalling' die zou niet groot genoeg zijn voor de motor ( kunnen er denk ik wel 10 in, maargoed :Y) :D )... Ze gingen er nog over na denken. Daar horen we schat ik zo dus niets meer van :) ;)

Vandaag kijker nummer 2, had vorige week een afspraak met de bank over een mogelijke financiering, en heeft niet meer afgebeld, dus hopelijk een goed teken :) Vingers crossed om 18:00 :)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:30

Vrienden van ons hadden ook een huis gekocht waar niet betalende huurders in hadden gezeten, wat een drama! Alles, maar dan ook alles.. UPC, zorgverzekering etc. etc. Mensen zijn van de aardbodem verdwenen!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:05

Hmmm onze makelaar belde net dat ze de kijkers van zaterdag toch vandaag al een keer achterna gaat mailen. Ze vond ze te enthousiast om ze niet nogmaals te waarschuwen dat er vandaag weer kijkers komen...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:53

Wat een supermakelaar zo te horen Anouk, dat is echt top! Gebeurt lang niet altijd hebben wij gemerkt, dat er achter kijkers aan wordt gebeld om te vragen wat ze ervan vonden enzo. Ben benieuwd, spannend!

Wij hebben ook nog wel eens post gekregen van vorige bewoners, maar niets belangrijks. Wel een keer iets van de ING dus daar wel even achteraan gegaan. Lijkt me wel enorm vervelend en ook eng, om deurwaarders e.d. op je dak te krijgen voor vorige bewoners :=

Spannend Sanne, ben benieuwd wat jullie gaan doen!

Hypotheekadviseur neemt vandaag contact op met de makelaar om uitstel aan te vragen, ben benieuwd... Stiekem vind ik dat het spannendst van allemaal, als dat uitstel verleend wordt, heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt. Als hun verkopers dat uitstel maar willen verlenen, daar heb ik echt beetje de kriebels over :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:56

Pfoe Tamara ik ben echt voor je aan het duimen dat het goed komt +:)+
Hoeveel uitstel hebben jullie nodig?

Ja! Ik moet ook echt zeggen dat de makelaar heel goed zijn werk doet, hij helpt ons ook waar hij kan met de nieuwe woning.. Maar moet ook zeggen dat ik denk dat hij er een snelle verkoop in ziet. We zitten natuurlijk met de verkoopprijs toch wel een stukje onder de waarde van zijn taxatie en werken richting hem ook overal aan mee en zitten hun aan de andere kant ook erg achter hun broek aan :') :j

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:59

Haha dus hij wil wel snel van jullie af :D Kan alleen maar gunstig zijn :j Het is natuurlijk ook zo dat hoe korter een woning te koop heeft gestaan, hoe beter dat weer voor hun cijfers is, dus in die eerste periode moeten ze het maken, voor zover dat gaat.

Vorige week is de aanvraag de deur uit gegaan, adviseur verwachtte dat het rond de 21e rond is. Aangezien het op de 11e rond moest zijn, hebben we dus een dag of 10 extra nodig. Bij vriendinnetje was het na de aanvraag met een week geregeld, dus hoop dat dat bij ons ook zoiets wordt, maar daar is natuurlijk nooit een pijl op te trekken. Hoe minder dagen we hoeven te vragen, hoe makkelijker voor hun verkoper om mee akkoord te gaan vermoed ik, maar daar heb ik natuurlijk helemaal geen invloed op...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:09

Hij laat ook cijfers zien waaruit blijkt dat zei meestal binnen 3 maanden verkopen dus dat zal idd best wel :) Was ook best verrast dat wij ons ingesteld hadden op een restschuld en het feit dat we zomaar nog wel een extra 2,5k wilde zakken om de vraagprijs nu heel aantrekkelijk te maken :j

Hopelijk wil hij snel van ons af, wij iig wel van hem maar alleen maar omdat we ons appartement kwijt willen.

Weetje wat het wel is _O- we hadden al heel snel twee kijkers nu we een 4 dagen geen reactie hebben gehad op de advertentie ( kijk/aanklik cijfers zijn nog wel flink hoog volgens de makelaar) zijn we teleurgesteld := :')

Dat is wel een snelle hypo aanvaarding dan binnen 2 weken, bij ons was het 4 jaar geleden ook zo gepiept maar mensen heir in het topic vertellen hele anderen verhalen :=

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:14

Haha kan me voorstellen dat je toch ietwat teleurgesteld bent, had ik ook toen :D Het bleef bij ons wel redelijk constant gaan met bezichtigingen maar toch, als er even niks gebeurt is dat toch jammer!

Vriendinnetje zit bij dezelfde adviseur als wij en heeft een paar maanden geleden de hypotheek geregeld, bij haar moest het zelfs nog langs een tweede instantie omdat hij zijn eigen bedrijf heeft. Dus wie weet... Maar ik hou nergens rekening mee, zie het wel. Kan er toch weinig aan doen!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:25

Hahaha laat die mensen bij ons maar bellen voor de bezichtigen :P

Dakterras is in ieder geval weer klaar, als ze helemaal in to ons appartement is kan ze meteen de bubbels openen :') Manlief is thuis en heeft t geniale idee :+ bedacht om die fles brut op de BBQ te zetten thuis :=

Afbeelding

Inderdaad ook bij jou blijft het nog eventjes duimen :D