Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:09

Wat lief!
Ik heb dit jaar helaas geen kerstpakket, maar pakketten met dingen die ik zelf niet gebruik geef ik ook weg aan iemand die er wel blij mee is.

zonnebloem18

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:19

De voedselbank heeft vaak ook acties waarbij je producten uit je kerstpakket kunt doneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:19

Mijn zus had van de voedselbank ook meerdere extra pakketen :j , ook die van de Jumbo

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:26

zonnebloem18 schreef:
De voedselbank heeft vaak ook acties waarbij je producten uit je kerstpakket kunt doneren.

Ja klopt, en alles wat overblijft gaat daar ook heen. Maar ik heb ook in mijn omgeving een paar mensen die het niet makkelijk hebben maar (nog) niet in aanmerking komen voor de voedselbank. Dus die wil ik het eerst aanbieden. Alles wat zij ook niet lusten gaat dan naar de voedselbank, maar ik vind het wel leuk te weten wie ik er blij mee heb gemaakt.

Daarnaast werkt mijn vriend in het gebouw naast de voedselbank, en bij die voedselbank komen heel veel 'kampers' met dikke, gloedjenieuwe audi's en vol gouden kettingen.
Ik wil niet beweren dat dat overal zo is, en je mag mensen niet op hun uiterlijk beoordelen, maar toch heb ik daar dan een dubieus gevoel bij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:52

Ik hoor idd ook van mensen die bij de voedselbank hebben gewerkt dat er veel mensen langs komen met BMW's en Audi's compleet in driedelig maatpak := dus ik geef ook niet snel aan de voedselbank eerlijk gezegd..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:59

Hier ook iemand met ervaringen met de voedselbank. Heb het een tijdje opgehaald voor een client van thuiszorg die niet mobiel was. Nu kan je natuurlijk niet oordelen over mensen die je in een wachtruimte ziet zitten, maar als ze komen en gaan in de auto's die op het parkeerterrein stonden (en ja, daar zag je ze in- en uitstappen) en de merkkleding die ze droegen. Daarnaast: het pakket dat ik wekelijks ophaalde werd grotendeels aan mij meegegeven omdat mevrouw het niet lustte. Allemaal prima dat je iets 'niet zo lekker' vind, maar als je echt in geldnood zit lijkt me dat je ook gewoon bruinbrood eet, ook al vind je wit lekkerder. Ik gaf het meeste dan weer door aan kennissen die het niet zo breed hebben.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:00

Tja wij halen ons pakket ook wel eens op in een gloednieuwe C4. We hebben zelf geen auto dus het is maar net van wie we een auto kunnen lenen.
De screening hier is wel erg streng, je komt er niet zo masr tussen en zo hoort het ook.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:11

Mijn ex schoonouders doen heel veel bij de voedselbank bij hun in het dorp(heul heul groot dorp) daar kom je ook niet zomaar binnen. Ik weet dat iedereen die daar een pakket krijgt dat ook echt nodig heeft.
Dus het gaat ook echt wel eens wel goed zeg maar :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:44

Wat goed van je Sanne, dat jullie een groot deel van de kerstpakketten weg gaan geven! Maar ik kan me ontzettend goed voorstellen dat je dat toch wel moeilijk vindt, omdat je zo gewend bent om zelf hard na te denken over alles wat je uitgeeft.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:13

Vandaag nog een 5e doos gekregen, het is echt te bizar voor woorden!

En ook van een leverancier per afdeling een slagroomtaart van zo'n 30 bij 60 cm, te bedenken dat de helft van de mensen nu vrij is en wij sowieso 'maar' met 20 man per afdeling zitten, echt niet normaal, maar die kunnen we ook niet echt mee naar huis nemen en inleveren bij de voedselbank oid, dat is wel jammer want ik ben bang dat het vanavond gewoon in de kliko eindigt, als het niet op is en dat is zonde van de goede taart en van het geld van de leverancier, wat hij dan beter in een goed doel had kunnen steken, maar vooruit.

En ik wilde ook niet kleineren wat de voedselbank doet hoor, want ik vind echt dat ze goed werk doen. En ik snap dat de screening heel streng is, maar zwartwerk kan niemand controleren. En de mensen die de kluit belazeren gun ik het dan weer niet. Dan geef ik het liever aan iemand waarvan ik zeker weet dat die het echt goed kan gebruiken.
Gelukkig heb ik 2 mensen in mijn omgeving gevonden die ieder heel blij zijn met een doos! Ze komen ze vandeweek halen, dus het pakket wat ik nu weer gekregen heb kan ik er ook nog onder verdelen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:38

Wat lief, Sannasje!!

Ik ken niemand die op de armoedegrens leeft, eigenlijk.

Mijn vriend had ook een doos vol eten (Albert Heyn) en een cadeaupas voor de dierentuin.
Ik krijg een pluim en van m'n opdrachtgever heb ik een ici Paris cadeaupas gekregen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:51

Die pluimen zijn ook leuk! Die heb ik een keer gewonnen met het batterijen inleveren. En heb hem toen ingeleverd bij Oil & Vinegar. Mezelf even lekker verwend met lekkere kruidjes en olietjes die ik anders te duur vindt.

En ik ken ook niemand die echt op de armoedegrens zit. 1 iemand waar het heen gaat is student, die hebben het in de regel ook niet al te breed. Tenminste, ik niet toen ik studeerde.

En 1 iemand ligt in scheiding, zit nog niet op de armoedegrens officieel omdat ze nog niet gescheiden is, maar heeft geen werk omdat ze altijd voor de kindjes gezorgd heeft en moet het nu toch allemaal alleen rooien. Ach alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen.

Toen ik het slecht had hebben zij mij ook geholpen, dus vind het wel fijn dat ik nu wat terug kan doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:24

Mijn instructrice heeft het momenteel niet makkelijk. Ligt in scheiding, failliet verklaard vorige week zit in de schuldsanering etc... Die moet elk dubbeltje nu wel omdraaien.
Dat is momenteel de enige die ik ken die op het randje zit.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 23:50

een pluim?

Hier krijg ik 3 pakketten dit jaar ivm meerdere werkgevers, wat eigenlijk al jaren zo is.
Heb bij eentje een prentenboek besteld, bij de ander kreeg ik een ouderwets pakket en bij de ander ga ik een praxis-bon bestellen denk ik, scheelt weer wat klus-uitgaven.

Fijne feestdagen allemaal!!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:20

zo, het 'normale' leven gaat (gelukkig) bijna weer beginnen!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:10

Afbeelding

zo..de bokt upload eens uitproberen :D

Dit was dus het kerstpakket van mijn man...achterbank moest zelfs plat :')
Goed gevuld!
In de 2 piepschuimboxen zaten de spullen voor in de koeling.
Met alles bij elkaar kunnen we toch ruim een weekje van eten met z'n 3-en....echt alles zat erin.
Moest alleen wat groentes halen.
Goedkoop weekje dus :D
En ook dus nog een mooie curverbox erbij....we moesten er nog 1 aanschaffen,dus dit kwam mooi uit zo :Y)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:31

Dat is een flink kerstpakket! Fijn zeg!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:23

Zo, flink pakket inderdaad!

C1000 heeft weer leuke aanbiedingen voor volgende week! Mooi weer een voorraad wc papier inslaan, en nog meer leuks. Woei! :D Daar was ik wel aan toe, even lekker shoppen voor weinig geld (al heb ik nog genoeg op voorraad, hihi).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:28

Dat is me een kerstpakket wow O.o

-kijkt bij c1000-

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:43

zo nientje dat is zeker een flink kerstpakket!!

Hier ook de folder van de c1000 gezien, zitten idd een paar leuke aanbiedingen tussen. Ik ga me zo maar even wagen aan mijn boodschappenlijst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:01

Ik zit al week bij ouders , heb een extratje gekregen en heb wat nodige dingen gehaald. Beetje to much uitgegeven maar kan weer even door! , bespaart me al heel wat hier logeren :j

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:00

Wow wat een pakket! Is dat in een week al op? :P

Ik ga verder met mn koelkast en vriezer leeg eten, dus af en toe wat kleine dingetjes halen en verse dingen zoals brood, melk enzo. Maar voor de rest nog een la vol groente en vlees, en nog aardappels en pasta, dus ga daar gewoon wat combinaties van maken ;)
Nu een week bij mn ouders gezeten, dat bespaart ook altijd goed haha

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:49

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!

Zo, na deze week starten te gewone weken weer.
Ik ben vanaf vandaag officieel niet meer in dienst bij de Makro, dus gisteren nog even flink inkopen gedaan incl. personeelskorting. Dat wordt wel ff wennen (na 10 jaar!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:43

Gelukkig nieuwjaar!

Ah Jammer Opisop :( , ga je vast merken straks..

Ik heb echt een dure maand gehad , jeetje cadeau's kleren etc. Ben nogal los gegaan , nu broekriem weer aantrekken en vanavond weer naar huis :D

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:51

Happy newyear!!

Zo Takkie, het extra geld is dus alweer op?

Hier net de weekboodschappen gedaan, was €73,84 euro kwijt. Ik had gehoopt onder de €80 te blijven dus dat is goed gelukt. Mijn weekmenu:

do stoofpotje
vr spinazie met vlees en ei
za salade met brood
zo andijvie met spekjes en vlees
ma bij mama eten
di hutspot met gehakt
wo soep met brood
do aardappelbolletjes uit de oven met pot groente en vlees

Moet alleen nog de bolletjes halen (brood), vandaag was er geen brood op de broodafdeling van de winkel. Maar dan blijf ik dus nog mooi binnen budget. Had wel t geluk dat ik geen luiers oid nodig had. Heb 1 stuk vlees van het stoofvlees ingevroren dus die kan ik dan mooi weer volgende keer gebruiken