[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:42

Ik heb daar ook inderdaad last van :=
Of mijn pa heeft op de verhuisdoos gezet:

ZWAAR

8)7

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:49

Nicolletje schreef:
Ik heb daar ook inderdaad last van :=
Of mijn pa heeft op de verhuisdoos gezet:

ZWAAR

8)7

_O-
Ik begon ook heel enthousiast met precies opschrijven wat er in zat. Op het einde hou je dan van die dingetjes over die je met zn allen in 1 doos stopt. Van die dingen die je niet veel gebruikt, decoratie spul etc. Zo had ik dus op een aantal dozen "rommetjes" gezet. Maargoed, dan heb je net dat ene rommeltje nodig wat in een van die dozen zit... :=

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:51

Haha heel herkenbaar. Heb ook een paar dozen waar "van alles" op staat ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:58

Stybba schreef:
Maargoed, dan heb je net dat ene rommeltje nodig wat in een van die dozen zit... :=

Tja vertel mij wat 8)7

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:44

Pffft hier ook , heb een paar maanden geleden een mooie kalender met notitieblokjes gekocht voor dit jaar maar die zit vast ergens in een doos :P

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:24

Zo ben ik een hele tijd een jas kwijt geweest. Ik was er van overtuigd dat ik hem mee had tijdens de verhuizing, en als die dan niet in ons appartement lag, moest die wel bij mijn ouders liggen. Ben hem echt een paar maanden kwijt geweest. Gezocht in die zakken kleding die nog niet in de kast lagen, dozen die niet waren uitgepakt, bij mijn ouders aan de kapstok, op zolder, in de garage, nergens te bekennen. Vind ik hem maanden later toen ik het appartement eens grondig ging stofzuigen. Vriendlief had m in de meterkast gehangen >;) (daar hangt ook een kledinghaak).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:46

Hahahah Stybba :+ Daar zoek je idd ook niet. Maar dat je um niet eerder tegen bent gekomen.

Vanmiddag wordt het spannend. Ik ga naar de aannemer om de globale offerte op te halen :oo

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:38

rowo schreef:
Hahahah Stybba :+ Daar zoek je idd ook niet. Maar dat je um niet eerder tegen bent gekomen.

Vanmiddag wordt het spannend. Ik ga naar de aannemer om de globale offerte op te halen :oo

Spannend, ik hoop op positief nieuws!

Ik kom eigenlijk bijna nooit in de meterkast... :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:42

Spannend Rowo!! Ben benieuwd!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:43

Ik heb de dweil nu in de meterkast staan, maar verder staat er ook niets in :+

Ik ben ook wel heeeeeel benieuwd. Hopelijk valt het mee.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:52

Nou dat viel dus NIET mee. :+ Zowat twee x zoveel als gehoopt
Maar er is wel uitgegaan van alles laten doen en zo uitgebreid en luxe als kan.

Tegenvaller :\

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:55

Oooh dat is balen zeg!!!!!
Mag ik vragen wat je allemaal wil laten doen en wat je in gedachten had (of wat nu gerekend is).... mag ook per pb.
Ben stiekem wel benieuwd wat zo'n aannemer rekent :o

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:17

Balen zeg mandy! Dit huis gaat m niet worden dus? En wat van dat andere huis gehoord wat weer uit verkoop was dan?

En qua meterkast die zit in een kastje naast onze bank. Staat extra luchtverfrisser voor als de hond weer vieze scheet laat :+ gaat dus wel vaak open :))

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:12

Jammer rowo... Wat zijn de plannen nu?

Roos_s schreef:
En qua meterkast die zit in een kastje naast onze bank. Staat extra luchtverfrisser voor als de hond weer vieze scheet laat :+ gaat dus wel vaak open :))

:') Ben blij dat onze katten niet echt stinken... Alleen een luchtverfrisser op de WC hier :D Onze meterkast staat in de gang en buiten alle metertjes en stoppen etc. zit er niks in. die jassen (hij had er ook nog een zomerjas van zichzelf opgehangen) heb ik al lang in de kleren kast gehangen

Iets vreemds trouwens: blijkbaar is ons appartement (wat we nu huren, is een koopwoning) weer uit de verkoop gehaald? :? Is niet meer terug te vinden op internet, ook niet bij de makelaar. Het stond pas sinds 31 januari weer te koop en ons huurcontract is maar voor max 2 jaar. Misschien wachten ze tot de huizenmarkt weer aantrekt als ze met de huur de hypotheek er toch uit hebben of is de regelgeving veranderd wat betreft huur van een koopwoning? (had laatst iets op de radio gehoord over het aanpassen van de regelgeving rondom de leegstandswet wat betreft de maximale duur van de verhuur) Wij hebben er in ieder geval niks van gehoord, maar aan de andere kant hebben we ook van hun geen melding gehad dat het huis weer in de verkoop stond. Geen idee wat ik ervan moet denken eigenlijk :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:51

Het huis valt nog niet meteen af. We gaan nog met de aannemer om tafel om te gaan strepen en wat te onderhandelen uiteraard. Mijn pa heeft ook een aannemers bedrijf, maar dan in de weg- en waterbouw. Aanleveren van materialen kan hij natuurlijk ook voor een groot deel. Domme dingen als bijv. dixies of afvalcontainers kosten zo al honderden euro's. Maar goed, het was dus een tegenvaller :+

@ Stybba: volgens mij snap ik je niet helemaal? Huur jij tijdelijk nu dan, of via de woningbouw?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:13

rowo schreef:
Het huis valt nog niet meteen af. We gaan nog met de aannemer om tafel om te gaan strepen en wat te onderhandelen uiteraard. Mijn pa heeft ook een aannemers bedrijf, maar dan in de weg- en waterbouw. Aanleveren van materialen kan hij natuurlijk ook voor een groot deel. Domme dingen als bijv. dixies of afvalcontainers kosten zo al honderden euro's. Maar goed, het was dus een tegenvaller :+

@ Stybba: volgens mij snap ik je niet helemaal? Huur jij tijdelijk nu dan, of via de woningbouw?

Met zo'n pa kan je inderdaad wat kosten besparen, maar niet genoeg als het dubbel zo duur uitkomt als verwacht denk ik. Hopelijk gaat het met de onderhandelingen goed :(:)
Nog iets gehoord van je baas over dat huis wat uit de verkoop gehaald was? Hij zou het bij de eigenaren na vragen toch, of heb ik er overheen gelezen?

Ik huur tijdelijk :j

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:44

Stybba schreef:
Jammer rowo... Wat zijn de plannen nu?

Roos_s schreef:

:') Ben blij dat onze katten niet echt stinken... Alleen een luchtverfrisser op de WC hier :D Onze meterkast staat in de gang en buiten alle metertjes en stoppen etc. zit er niks in. die jassen (hij had er ook nog een zomerjas van zichzelf opgehangen) heb ik al lang in de kleren kast gehangen

Iets vreemds trouwens: blijkbaar is ons appartement (wat we nu huren, is een koopwoning) weer uit de verkoop gehaald? :? Is niet meer terug te vinden op internet, ook niet bij de makelaar. Het stond pas sinds 31 januari weer te koop en ons huurcontract is maar voor max 2 jaar. Misschien wachten ze tot de huizenmarkt weer aantrekt als ze met de huur de hypotheek er toch uit hebben of is de regelgeving veranderd wat betreft huur van een koopwoning? (had laatst iets op de radio gehoord over het aanpassen van de regelgeving rondom de leegstandswet wat betreft de maximale duur van de verhuur) Wij hebben er in ieder geval niks van gehoord, maar aan de andere kant hebben we ook van hun geen melding gehad dat het huis weer in de verkoop stond. Geen idee wat ik ervan moet denken eigenlijk :=

Volgens mij mag de vergunning van de gemeente nu voor een langere periode worden verstrekt? Voorheen was het geloof ik drie jaar, met mogelijkheid tot verlenging naar vijf jaar. Ik weet niet precies hoe het nu zit. Maar het blijft niet logisch dat het huis uit de verkoop is als het nog maar zo kort te koop staat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:04

Stybba schreef:
rowo schreef:

Met zo'n pa kan je inderdaad wat kosten besparen, maar niet genoeg als het dubbel zo duur uitkomt als verwacht denk ik. Hopelijk gaat het met de onderhandelingen goed :(:)
Nog iets gehoord van je baas over dat huis wat uit de verkoop gehaald was? Hij zou het bij de eigenaren na vragen toch, of heb ik er overheen gelezen?

Ik huur tijdelijk :j

Ah okee, ik vond het al raar. Je huurt dan een te koop staand huis dus?

We kunnen heel wat strepen, ook in bepaalde dingen die wel op tekening staan, maar eigenlijk overbodig en vooral erg duur zijn. Maar goed, dikke kans dat het dus niet doorgaat. Vriendlief viel nog net niet van zijn stoel.

Van dat andere huis niets meer gehoord. Zal 99% zeker ook niet meer in verkoop komen.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:45

Ik wil me ook graag melden in dit topic :) Wij hebben ons huis te koop staan, dus mocht iemand nog een leuke starters/gezinswoning zoeken in het noorden van het land die helemaal af is en niet te duur, let me know! ;)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:18

Welkom FuGeLiCu :D

Jammer dat het zo loopt rowo, alsof het onder je neus word weggekocht, maar dan anders... :\ Hopen dat je snel iets anders leuks vind.

We huren trouwens inderdaad een te koop staand huis. Hoewel het niet echt te koop staat.

Heb net gezien dat er een ander huis in dezelfde straat te koop staat als waar we volgende week gaan kijken. Staat er sinds vandaag op, zelfde makelaar, zelfde type huis (ziet er van buiten precies hetzelfde uit). Kleine verschillen zijn: niet overal thermische beglazing, geen bijkeuken, wel wat goedkoper en te tuin ligt veel gunstiger (zuid-west ipv noord-west). Heb de makelaar al gemaild of we gelijk met die andere woning ook daar kunnen kijken :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:58

Heel goed dat je bij 2 woningen gaat kijken Stybba. Zo kun je iig goed vergelijken!

Nou vnvd gaan we weer naar de aannemer. Mijn pa gaat mee en vriendlief ook... maar waarsch kunnen we niet genoeg strepen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:00

was dat nou het huis dat je door een architect helemaal liet indelen ed?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:01

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:02

en dat is wel noodzakelijk om voor het huis te kiezen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:03

Een verbouwing van enkele tienduizenden euro's is sowieso noodzakelijk aangezien electra, leidingen, keuken, badkamer, vloeren, plafonds etc allemaal dik 30 jaar (zo niet nog meer) oud zijn. De uitbouw is meer voor het woongenot, omdat het met name beneden behoorlijk krap is. Maar we zouden idd minder rigoureus uit kunnen bouwen. Dus daar gaan we naar kijken...

De uitbouw die er zou komen is 4,5m diep en over de volle breedte :o