mvdende schreef:Nee, maar mèt salderingsregeling én zonnepanelen totaal niet interessant!
In de zomer is de stroomprijs laag, dus je krijgt ook weinig tot niets voor je teruggeleverde stroom, of tegenwoordig zijn er zelfs momenten dat de stroomprijs negatief is, dan moet je dus betalen om terug te leveren.
In de winter is de stroomprijs duur en betaal je dus de hoofdprijs voor je stroom. En in de winter is het verbruik veel hoger dan in de zomer. Dus totaal oninteressant voor zonnepaneelhouders (zonder terugleverkosten)
Je hebt duidelijk geen benul van dynamisch. Stroomprijzen kunnen in de zomer rond teruglevertijden laag zijn ja. Maar bij dynamisch hoef je iig geen terugleverboete te betalen. + wat je evt "verliest" door lage terugleveringsprijs verdien je weer terug door goed gebruik te maken van de goedkopere uren stroom. Zoals vanmorgen en aankomende nacht gemiddeld 23 cent per kwh.
En in de winter de stroomprijs duur? Wat een gelul. Er zitten rond spitstijden soms duurdere momenten en vaak lager. Vandaag 1 uurtje voor ongeveer 28 cent per kwh. En verder een aantal uren 26 cent, paar uur 23 cent enz.
Bij veel wind zijn de prijzen vaak flink lager. Bijv 18 cent.
Ik zit nu een jaar bij de anwb dynamisch. Ik was voor 1829 kwh €397 kwijt en voor 1627 kwh teruglevering heb ik €418,11 gekregen. Hier komt nog 218 m3 gas bij. Totaal was ik dat jaar totaal €443,87 kwijt!
Ik was minder kwijt dan bij eneco.
Oh en heb trouwens de hele winter verwarmd met de airco dus veel elektriciteit verbruikt.
De momenten dat de stroomprijzen negatief zijn dat je terug zou moeten betalen bij terugleveren zijn op 1 hand te tellen. Gaat om een aantal uren en dan nog heb je verschillende opties. Apparaten aanzetten, zonnepanelen uitzetten of het lekker laten gaan. Het gaat om centenwerk. Echt de moeite niet.