Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:45

Gaaf paard zeg

Wat zijn je plannen ermee?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 19:55

Ja bij ons wordt het ook snel vuil, idem met de voordeur.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:52

tita schreef:
Gaaf paard zeg

Wat zijn je plannen ermee?

In ieder geval weer eens kijken of ik hem goed naar mijn eigen hand gezet krijg en eens bij de KNHS navragen wat ik mag starten. Zou wel een aantal klassen lager willen ;)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:59

Wat een knap dier zeg

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:01

Ipsilonka schreef:
Wat een knap dier zeg

Dankjewel.

Ga eens proberen of ik via de KNHS dispensatie kan krijgen ivm de verjaringsregeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:17

Wat een leukerd zeg!

Wij hebben eindelijk na heel veel bellen en hulp van de camping manager 1 garage gevonden die tijdig naar de auto kan kijken, alleen kijken.
Hopelijk kunnen we nog wel terecht voordat we naar huis gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:34

Oef duimen!

Wat een leuk paard!

Ramen wassen.. wat is dat? Ik ben blij als het wat stoffig is, dan vliegen de vogels er niet tegenaan. Ik doe af en toe de binnenkant.. buitenkant om het jaar ofzo. En 1 raam kan ik niet bij, maar om nu te zeggen dat je na een paar weken veel verschil ziet :')

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:36

Kun je wel naar huis dan Zonnebloem? Hopelijk heb je wel kunnen genieten van je vakantie!

Von, wat tof dat je Vos terugkocht! Is een knap ding he.

Ramen zemen boven laat ik doen. Beneden doe ik 4x per jaar ofzo zelf.

Ik ben dr weer :D Was ff druk en hectisch hier. Maar ik ben lekker aan het besparen. Paard verhuist eind van de maand naar een nieuw baasje, stal is ook (goed) verkocht eind van de zomer, ik hou géén puppy uit ons nestje en ik ga mijn hypotheek oversluiten incl depot voor verduurzaming **\O/**

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:39

Wauw dat klinkt als een goede besparing!! Proficiat!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:06

Mijn schoonmaker houdt van ramen wassen, hij doet het regelmatig :P

Als het op mij moet wachten gebeurt het misschien 1x per 3 jaar. Ofzo :+

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:13

Oooooh dat is dé vos, zo’n gaaf dier groot gelijk dat je die terug gekocht hebt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 05:29

Von….Vossie??
Ben jij von van velddriel???? Tenminste waar wij samen startte vroeger

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 05:31

tita schreef:
Von….Vossie??

Oehhhhh ff gespiekt op mijn FB yeahhhhhhh ik vond het destijds al zo zonde dat je Um verkocht had een wereld paard is het.
Wat heb je gedaan met de merrie na vossie

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 07:58

tita schreef:
tita schreef:
Von….Vossie??

Oehhhhh ff gespiekt op mijn FB yeahhhhhhh ik vond het destijds al zo zonde dat je Um verkocht had een wereld paard is het.
Wat heb je gedaan met de merrie na vossie

Haha that's me, and him!

Had er redelijk snel 'spijt' van hem verkocht te hebben, maar hij is drie jaar bij een hele fijne eigenaresse geweest. Nu ga ik kijken wat ik er zelf nog mee kan. Misschien toch zelf weer starten en eens kijken waar we terecht komen. Maar wil ook een jonge amazone de gelegenheid bieden om hem in het L te starten.

Mijn merrie heb ik in maart verkocht. Is in twee jaar van een bijzonder dier een paard geworden waar iedereen mee kon rijden. Was toch niet helemaal mijn type paard, maar heb er twee jaar veel plezier mee gehad en toch erg fijn opgeleid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:29

Viva por Vos <3 Inderdaad, prachtdier zeg! (Ik heb een zwak voor vos en roodbruine). Kan je geen combinatie doen? Jij hem starten en tegelijk een jonge amazone er ook kansen mee geven? Of is dat te omslachtig?

Ik doe de ramen 2-3x per jaar, beetje afhankelijk van hoe vuil ze zijn en de mate waarin ik me er aan erger. En de motivatie die ik heb om eraan te beginnen, ook wel belangrijk detail.

Ik baal. Stevig. Gisteren verse koffie laten meebrengen, wat fruit en ontbijtgranen. Ondanks duf gevoel had ik wel altijd zin om iets te snaaien, dus dacht, dan maar wat gezonde dingen als boost. Sta ik vanochtend op, geen hoofdpijn meer, neus is relatief vrij, enkel nog spierpijn... Ben ik mijn geur en smaak dus kwijt -O-
Wat is koffie smerig nu zeg.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:35

Varekaj, dat is zeker ook een optie! Maar ik ga eerst de komende weken maar eens kijken hoe fijn dat ie gereden is en wat voor werk er aan zit om hem weer op niveau te krijgen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:37

Wat liep ie nu vonne?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:50

tita schreef:
Wat liep ie nu vonne?

Dat weet ik niet goed. Ken de amazone niet echt, maar heb er door de tijd heen wel wat filmpjes van gezien waar ik niet veel mee kon. Zou niet fijn de wissels gesprongen hebben, terwijl ik er een 15 jarige ponsruiter mee heb laten rijden die er wel 50 wissels mee gesprongen heeft.
Zou paar keer ZZL gestart zijn, met zeer wisselende resultaten, en wilden eigenlijk PSG, maar dat zou hij niet aan kunnen? Ik denk eerder de amazone niet. Ik had daar geen ambitie in, maar mijn instructrice reed hem wel eens en die kon hem echt alles laten doen.

De eigenaresse (die weer niet de ruiter was doordat ze een ernstige blessure had) is er wel enorm goed voor geweest, en dat is het belangrijkste.

Maar ik ben blij dat hij nog heel is (ik heb hem met een bemerking op de foto verkocht) en dat hij hopelijk nog vele jaren bij mij kan zijn als sport/bospaard.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:35

Penny verhaal I like it

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:44

Lief he!!
Heb hem als 4,5 jarige gekocht toen ik 32 weken zwanger was van mijn tweeling. Toen was ie net zadelmak en achteraf ben ik genaaid, want hij had een dikke peesblessure (daarom was ie waarschijnlijk ook niet extreem duur als 4 jarige met deze kwaliteit) Heb hem heel zijn vijfde levensjaar in de wei gezet en daar is hij geweldig goed uit gekomen.
Van zijn 6e tot zijn 11e alle klassen doorlopen, bijna alles gewonnen en toen een heel fijn baasje voor hem gezocht toen hij 12 was. Nu als 15 jarige mag hij terugkomen en (hopelijk, je weet het nooit) zijn leven lang blijven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 10:13

@PSvanLot wat ontzettend fijn voor jou en het paard <3
@Varekaj naja zeg dat is wel vreselijk balen!
@Chubby nou dat zijn nogal wat besparingen zeg _/-\o_ wat wil je allemaal verduurzamen in je huis? Mijn vriend heeft zo'n energieneutraal huis en hij levert dus ook terug, wat betekent dat hij gewoon elke maand terugkrijgt. Ik hou erg van die oudere jaren 20 30 huizen maar een dergelijke woning (energieneutraal) is toch wel in de huidige tijd erg goedkoop wonen...

Ramen zemen heb ik een mannetje voor, die komt zo eens in de 6 weken. Is ook echt wel nodig. Woon midden in de stad.

Ben vandaag aan het thuiswerken maar moet nog ff de slag weer te pakken krijgen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:35

Ik ben heel even uit mijn quarantaine om de pony's van water te voorzien, was nodig ook. Vriend kan alles verder overnemen zoals boodschappen, paard staat all-in en daar zorgen stalgenootjes voor maar mijn 2 mini's moet ik helaas toch echt zelf doen. Gelukkig is het in de auto stappen zonder contact en eruit zonder contact, want private oprit voor de weide en er omheen enkel veld.

Zit nu even met opgerolde mouwen en broekspijpen aan de stal in de zon. Heb met een oud plastic bakje en wat plankjes een ploeter/drinkbakje voorzien voor vogeltjes. Zo dadelijk wel weer naar huis, eens beginnen met mijn cursussen van paardensport massage en Shiatsu wat op orde te brengen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:42

Lekker toch Varekaj dat je er even uit kunt!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:51

@PS: Wat een superstoer paard zeg! Geweldig dat hij nu bij jou terug is.
@Varekaj: Beterschap toegewenst.

Ramen zemen wordt aan de voorkant gedaan. De achterkant moet ik zelf doen maar dat is er nog niet van gekomen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:54

Godsamme is dat paard al 15 -O- In mijn hoofd is het nog een jong ding. Maar zelf bleven we ook geen 30 he <<)

Ik woon in een tussenwoning uit 1970. Degelijk huis, weinig charme. Wilde graag naar vooroorlogs maar de kinderen willen graag hier blijven wonen en er is al zoveel veranderd dat ik dat oke vind tot ze gaan studeren ofzo. En voor 10 jaar is het best de moeite om nog eens goed te investeren. Kozijnen boven zijn nog de oorspronkelijke haha, dus dat enkelglas vervangen voor kunststof met hr+ glas, in combinatie met een warmtepomp of hybride cv/warmwater voorziening. En op de platte daken beneden (uitbouw bijkeuken en uitbouw hal/toilet) wil ik graag groene daken.