Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:59

Oeh spannend karlijn! Mooie agla ook! Dat zijn relatief makkelijke planten?

Een nw stekje, mocht de Peperomia Verticillata van kennis kortwieken :Y)

Afbeelding

_Karlijn

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:44

Ja, dit is mijn enige Aglaonema (al zou ik ook héél graag de Key Lime nog eens aanschaffen), maar hij is echt easy.

Succes met je nieuwe stekje! Hopelijk slaat hij aan.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:01

Morgen wordt trouwens als het goed is mijn Calathea Gold Mosaic bezorgd <3 Hopelijk in goede conditie. Ik heb hem gelijk besteld toen hij weer op voorraad was bij de enige webshop, de andere webshops verwachtten hem pas in maart weer op voorraad te hebben. Alleen.... ik heb er dus geen pot voor :') Welke gek heeft bedacht dat de Intratuin geen essentiële winkel is?? (Grapje natuurlijk)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:09

Leuk stekje troi, die lijkt een beetje op mijn peperomia depressa.

Oeps, het is nu wel lastig om aan potjes te komen, ja! Misschien wordt er op marktplaats wat aangeboden? En anders bestellen?

Mijn croton maakt ook allemaal babyblaadjes <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:30

troi schreef:
Oeh spannend karlijn! Mooie agla ook! Dat zijn relatief makkelijke planten?

Een nw stekje, mocht de Peperomia Verticillata van kennis kortwieken :Y)

[ [url=m/9g2B1o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat een leuke <3

Ik heb gisteren mijn monkey mask even voor het raam gezet. Er komt een soort van nieuw blad aan maar deed al heel lang niks, dus waarschijnlijk stond hij toch te donker. Hopelijk gaat hij nu wat doen :D

corinepJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:47

Ik heb mn 2 bananenplanten in de weggeefapp gezet, hier zijn ze niet blij en geen zin om uit te zoeken waarom niet :')

Afbeelding

EelmoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:06

Mijn mierenplant heeft ineens het loodje gelegd :( geen idee waarom, hij heeft geen andere verzorging gehad dan anders en de kluit ziet er gewoon goed uit. Ik hoop dat hij in het voorjaar weer gewoon opnieuw uitloopt, maar ben er een beetje bang voor..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:22

Momenteel leggen veel planten het loodje heb ik de indruk. Het weer is gewoon ook zo grijs, hele dagen geen straaltje zonlicht! Voor mensen en voor de planten echt doorbijten!

Gaaf om te zien dat je croton het goed doet, de mijne is nu extra knapperig van boven en nog nat van onderen.. Ook al heb ik hem in geen weken water meer gegeven. Ik laat hem nog staan, misschien dat de lente wat oplost, en anders pech. Ik koop vooral babyplantjes voor een prikkie zodat het niet erg is als er 1 dood gaat :D

@corinep: Misschien stond hij te donker? De mijne staat vol in het licht (nou ja, welk licht er is..) en doet het prima.
Maar ik snap dat je hem aan een ander gunt :P

Goede truc fading. Ik heb hetzelfde met een syngonium neon robusta. Blad wil maar niet uitrollen. Naar aanleiding van jouw post die ook maar even dicht bij een raam gezet. Hij stond een meter van een zuid-oost raam, misschien toch nog te donker voor deze tijd van het jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:59

Bij mij in huis overleven Crotons het niet -O- ik had op een gegeven moment alleen nog maar een steeltje.. mn dochtertje was niet blij, het was haar plantje :') nu heeft ze (ik dus :)) ) een Thea Makoyana _O-

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:49

Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen, maar ik maak me zorgen om mijn plant :oo ik ben bang dat hij te weinig daglicht heeft gekregen (hij stond op de kledingkast) , zijn blaadjes zijn aan het vergelen en sommige strengen voelen erg slap aan.
Weet iemand toevallig hoe deze plant heet? Dan kan ik hem wat specifiekere liefde geven :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Silenna op 17-12-20 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:57

Ik woon in Ijsland, en het is hier nog donkerder dan bij jullie.
Ik heb veel planten die min of meer een rustperiode hebben in de winter, en ook de rest geef ik zo beperkt mogelijk water (uiteraard soortafhankelijk) om alles zoveel mogelijk op "pauze" te zetten.
Veel van de bladplanten staan er altijd wat zielig bij deze maanden.
In ieder geval compenseert het hele etmaal licht tijdens hoogzomer deze toestand...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:17

Silenna, dat is een Hoya. Ondersoort weet ik zo gauw niet.
Over het algemeen een sterke en niet zo moeilijke plant. Niet te veel water inderdaad en een lichtere plaats zullen ‘m vast goed doen.
Ik vind ‘m er trouwens op de foto niet zo heel slecht uit zien.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:52

Lijkt me een hoya tricolor of australis lisa, prachtige plant!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:03

Het begint hier steeds groener te worden :D

Let niet op de inrichting verder, ik werk in een andere volgorde, gordijnen en bijv. plintjes liggen al klaar :')

Afbeelding

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:08

Kuggur schreef:
Ik woon in Ijsland, en het is hier nog donkerder dan bij jullie.
Ik heb veel planten die min of meer een rustperiode hebben in de winter, en ook de rest geef ik zo beperkt mogelijk water (uiteraard soortafhankelijk) om alles zoveel mogelijk op "pauze" te zetten.
Veel van de bladplanten staan er altijd wat zielig bij deze maanden.
In ieder geval compenseert het hele etmaal licht tijdens hoogzomer deze toestand...

Gebruik je ook groeilampen om ze de winter door te helpen? Of selecteer je je planten erop?

Fraai Ailill!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:14

Wat een fijne sfeer straalt dat uit Ailill!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:58

Mooi stekkie, Ailill!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:07

Ailill schreef:
Het begint hier steeds groener te worden :D

Let niet op de inrichting verder, ik werk in een andere volgorde, gordijnen en bijv. plintjes liggen al klaar :')

[ [url=m/s8gGm0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk huis. Ik weet niet wat je er nog allemaal aan wilt doen hoor, maar ik vind het nu al supertof!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 02:32

troi schreef:
Gebruik je ook groeilampen om ze de winter door te helpen? Of selecteer je je planten erop?

Fraai Ailill!

Wel overwogen maar nee. Ik wil het felle licht niet in de woning hebben, en het gaat wel. Grappig genoeg zijn het juist de planten die véél licht nodig hebben die het eigenlijk het beste er door komen, cactussen succulenten etc hebben sowieso een winterse rustperiode; geen groei, geen probleem.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:38

Kuggur schreef:
troi schreef:

Fraai Ailill!

Wel overwogen maar nee. Ik wil het felle licht niet in de woning hebben, en het gaat wel. Grappig genoeg zijn het juist de planten die véél licht nodig hebben die het eigenlijk het beste er door komen, cactussen succulenten etc hebben sowieso een winterse rustperiode; geen groei, geen probleem.

Elho heeft onwijs fijne lampen. Mooi zacht want dat felle licht vind ik ook helemaal niets. Mocht je het eventueel nog overwegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:22

Hij is er *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Die stokken heb ik er al uit gehaald :+

Het kwam geleverd in een speelgoeddoos voor de katten :+ heel attent.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 20-12-20 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:24

Mooie plant! :j Best groot ook!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:06

Ik ben hier de laatste tijd niet zo heel actief meer, maar deze moet ik even delen :Y)

Mijn oma is pas naar een verzorgingshuis overgeplaatst, helaas onder niet zulke fijne omstandigheden. Ze had een aantal planten in huis, mijn moeder heeft deze gisteren meegenomen en een aantal ervan staan nu bij mij. Waaronder deze 2...

Afbeelding

Ze zaten met spijkertjes aan de muur dus ze zijn hier gekomen zonder enige support. Ik heb ze samen in 1 pot gezet ze aan een bezemsteel opgebonden tot de mosstokken geleverd worden. Ze zijn beide ongeveer 1.80 hoog en ik vermoed zo'n 25 jaar oud. Ik hoop zo dat ze de shock van de verhuizing overleven!

Afbeelding

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:53

Wat een mooie planten! Bijzonder dat je oma die al zo lang heeft <3

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:50

Even huilen hoor |(

Dit is in 3 dagen gebeurd ;(
Afbeelding