Hier kwam het lekker naar beneden toen ik net naar mijn werk reed, vond ik niet zo fijn, in het donker zie ik al een stuk minder en die regen maakt het er niet beter op.
Het verschilt steeds wat omdat de modellen nog niet helemaal weten waar het zwaartepunt komt te liggen. Dat weten we morgen pas, maar er is al code geel afgegeven voor Limburg voor mogelijk wateroverlast.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Vanacht om 0300 ineens een hele zware rommel, alsof er een hele heftige onweersbui aan kwam. 10 min later klonk het weer verder weg 1x. Even getwijfeld maar zat toch een piepklein onweersbuitje in de lucht volgens de radar.
Earth
Geplaatst: 08-09-25 18:01
Hier even wat voorbeelden van verschillende modellen. Ik heb een uitdraai gemaakt van de totale neerslag tot woensdag 13 uur. Onderin de afbeeldingen is de legenda te zien.
Dit is icon, het duitse model.
Harmonie, Nederlands.
Arome, Franse model.
SuperHD, Zwitsers model.
Je ziet hier goed dat het zwaartepunt vrijwel op dezelfde omgeving zit. Maar verder wel veel verschillen, zoals de neerslag in de rest van NL maar ook hoe ver het zwaartepunt Limburg in komt. Ook verschillen de hoeveelheden nogal. Icon: 156 mm Har: 86 Arome: 150 SHd: 90
Kabayo
Geplaatst: 08-09-25 21:38
Hoop wel dat het meevalt in Limburg met het overstromingsgevaar. Ik weet het nog goed in 2021… Toen stond een door mij gefokte merrie met natte hoeven in de stal. Gelukkig viel het daar nog mee maar vond het heel eng!! Heb mijn kennissen in Limburg en Duitsland waar de bui/storing ook is succes gewenst en ik hoop dat er geen gekkigheden gebeuren morgen. Staat op buienradar wel dat daar echt veel gaat vallen. 50 tot 67 mm. En dat in heuvelachtig gebied. Het zit mij niet lekker
Voor ons in Friesland staat er nu 16 tot 20mm ipv de 9 die er gister stond. Alles zal wel weer blubberig worden. Gelukkig pas regen rond 10u, kan ik eerst alles buiten klaar maken en uitmesten