Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:01

DubbelDun schreef:
@janine: Zoek eens op youtube in het engels... gaat een wereld aan leuke zelfmaakmeubeltjes voor je open :D

@san87: laat je de bast er op of haal je die er af ?? Gezien het gewicht is wieltjes makkelijker ;)

De bast is er al zo goed als af, dus dat scheelt mij een hoop werk :D.

Wieltjes zijn misschien idd wel makkelijker... Maar even zien, de stronk is niet loeizwaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:12

DubbelDun schreef:
@janine: Zoek eens op youtube in het engels... gaat een wereld aan leuke zelfmaakmeubeltjes voor je open :D

@san87: laat je de bast er op of haal je die er af ?? Gezien het gewicht is wieltjes makkelijker ;)

Ga ik ook even Doen, thanks! Ik zit nu al constant op Pinterest. (En marktplaats)

noviceh schreef:
Ik ben ‘blij’ dat jij dat ook hebt Janine! :')

Ik heb nog wel een leuk projectje voor jullie om over mee te denken. Onze zolder is momenteel 1 grote ruimte. In het voorjaar willen wij die gaan verbouwen; vliering incl vlizotrap, ouderslaapkamer, inloopkast, washok (voor wasrekken, strijkplank, wasmanden ed) en een hoekje voor mn man zijn gereedschap. Uiteraard hebben wij al verschillende opties overwogen, maar nog geen definitieve, ideale indeling kunnen vinden. In het nisje staan wasmachine en droger, deze blijven hier ook staan ivm aansluitingen. Washok hoeft hier niet direct op aan te sluiten. Ook handig om te weten, wij hebben net een nieuw bed van 180x210, plus 2 nachtkastjes van ongeveer 30x40. Alvast bedankt voor het meedenken!

[ [url=m/qLD091.jpg]Afbeelding[/url] ]

NB: afstand vloer tot nok is ruim 4 meter.

Oooh de zolder.... Ja wilde ik ook nog schilderen. Is toch iets frisser dan hoe het nu lijkt. :')
Wordt het een logeerkamer of jullie kamer? Foto's heb ik meer aan dan aan de tekening :')

AlwaysH

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:26

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die kleedjes bij hun bed oid hebben. Of een (nep) schapenvacht op een stoel oid. Ben benieuwd naar jullie resultaten namelijk!

Mijn kamer nu, bijna leeg, kunnen bijna aan het verbouwen beginnen.
Word dus met grijstinten en kasten vooral wit.

De rotzooi hoek met alle dozen etc..

Afbeelding

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:29

Voor de mensen die die filigraanlampen te fel vinden; ik heb een dimbare gekocht lamp en mijn vader gevraagd een draaddimmer aan de draad van de lamp te maken, nu kan ik de lamp dimmen en geeft hij een heel mooi zacht licht. Ik hou ook niet zo van die schijnwerpers naast m'n gezicht 's avonds :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:30

@AlwaysH: Ik heb 2 hoogpolige losse kleedjes van 1 m2 van Ikea en een nepschaap op een zitbank :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:32

Noviceh; ik mis op je plattegrondje volgens mij de breedte van de ruimte?
AlwaysH; wat vind je van zo'n hele grof gebreide deken van lintwol? :+:

Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:40

Janine lekker bezig! Kun je mij niet even wat van je drive geven?
Ik ben zondag eindelijk begonnen met een muur te verven, moet nog wel een laag over maar iets met te weinig uren in een dag.

Vanille wat een leuk kleed zeg!

Nog een vraagje, ik wil ook een wand met fotobehang doen maar kan ik die over het vliesbehang doen of zie je dat het werkje er door? Zie het eigenlijk niet zitten om het eraf te halen maar als het niet anders kan...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:42

Als er een duidelijk profiel op het vliesbehang zit zal dat er echt af moeten, anders krijg je nooit een mooie vlakke ondergrond.
Vliesbehang bestaat uit 2 lagen, waarbij je alleen de bovenlaag verwijderd. De onderlaag is vlak en kan blijven zitten.
Maar vliesbehang en glasvezelbehang wordt vaak door elkaar gehaald en glasvezelbehang moet er wel helemaal af.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:50

Ik zal als ik thuis ben even een foto maken. Je ziet het niet moet ik zeggen, tenzij je er met een loep op gaat staan.

Heb wel een oude foto van de woonkamer, het hele huis zit vol met dit behang :')

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:54

De beste manier om er achter te komen is een stuk vlak papier op een stuk behang plakken en na drogen kijken of je het profiel er door heen voelt/ziet.
Behang wat er mooi strak/glad/stevig op zit en vaak een goede basis (eb scheelt een hoop werk :D )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:59

gribaldi schreef:
Janine lekker bezig! Kun je mij niet even wat van je drive geven?
Ik ben zondag eindelijk begonnen met een muur te verven, moet nog wel een laag over maar iets met te weinig uren in een dag.

Vanille wat een leuk kleed zeg!

Nog een vraagje, ik wil ook een wand met fotobehang doen maar kan ik die over het vliesbehang doen of zie je dat het werkje er door? Zie het eigenlijk niet zitten om het eraf te halen maar als het niet anders kan...

Troost Je, het ontbreekt mij ook ernstig aan tijd. En dan ben ik op het moment niet eens actief aan het rijden. Zolder is voor een regenachtige dag ofzo, ik kom er liever niet. Maar een likje verf zal dat wel verbeteren denk ik.

Eerst mijn kast maar af. Zal ik vandaag weer mee verder. Maar moet van mezelf ook nog even hardlopen, want veel te weinig beweging. :o

Gelukkig lengen de dagen alweer flink!

Zou geen fotobehang op een structuur doen. Sowieso geen behang op iets met structuur. Hebben ze in mijn huis ook gehad. Glad behang op een muur met ietsje structuur, zag er niet mooi uit.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:09

Vanillia schreef:

[ Afbeelding ]

Heel mooi, ja!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:10

DD, goede tip! Ik zal dit vanavond even proberen op een paarse muur die ik toch in het wit wil hebben maar kan ik wel even testen :)

Nou maar je doet het wel! Ik stel het steeds uit haha. Heb zoveel ideeen en plannen maar de uitvoering.
Ik wil graag een smalle eettafel van 50 cm maar die zijn ook zeldzaam geloof ik.

Als je klust heb je wel beweging toch? Ik verbrand aardig wat als ik zo druk ben ermee.

Is maar een kleine wand op de slaapkamer die ik wil laten doen maar ik neem alle opties even mee :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:12

Janine1990 schreef:
[
Oooh de zolder.... Ja wilde ik ook nog schilderen. Is toch iets frisser dan hoe het nu lijkt. :')
Wordt het een logeerkamer of jullie kamer? Foto's heb ik meer aan dan aan de tekening :')

Het wordt onze slaapkamer. De gehele breedte is overigens 6 meter. Foto’s (inclusief bende) zal ik nog maken.

Voor Always:

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:13

Afbeelding

Hier een schaapje op een stoel. Is alleen wat te groot voor de stoel en was alleen bij wijze van test. Moet nog iets anders hebben. :)
Maar even voor het beeld. Stoel is bedoeld voor de slaapkamer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:16

gribaldi schreef:
DD, goede tip! Ik zal dit vanavond even proberen op een paarse muur die ik toch in het wit wil hebben maar kan ik wel even testen :)

Nou maar je doet het wel! Ik stel het steeds uit haha. Heb zoveel ideeen en plannen maar de uitvoering.
Ik wil graag een smalle eettafel van 50 cm maar die zijn ook zeldzaam geloof ik.

Als je klust heb je wel beweging toch? Ik verbrand aardig wat als ik zo druk ben ermee.

Is maar een kleine wand op de slaapkamer die ik wil laten doen maar ik neem alle opties even mee :)

Verven verbrandt niet echt en ik het de laatste tijd ook wat te veel genuttigd hoor haha. Ga ook wat dingen uitbesteden, maar voor nu vooral veel ideetjes opdoen. En de dingen die ik kan doen doe ik. Zoveel mogelijk in huis, schuur is koud.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:20

Hahaha nee volgens mij valt verven ook tegen, maar ik kreeg het er wel warm van en hartslag ging wel omhoog :')

Ja ik heb ook dingen dat ik denk is uitbesteden niet beter maar heb ook wel mensen die willen helpen dus gebruik hun hulp ook maar.

Ideeën opdoen doe ik ook hele dagen, heerlijk :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:24

Vanillia schreef:

[ Afbeelding ]

Die heb ik op mijn bed. Kak wat zijn die duur.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:25

Janine1990 schreef:
[ [url=m/b0jD4m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier een schaapje op een stoel. Is alleen wat te groot voor de stoel en was alleen bij wijze van test. Moet nog iets anders hebben. :)
Maar even voor het beeld. Stoel is bedoeld voor de slaapkamer.

Oh ik vind het leuk zo :+:.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:28

I knoooow San. De foto die ik plaatste is van Google, ik durf geen deken van €100+ op mijn bank te leggen met een kat die overal z'n nagels in zet :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:32

gribaldi schreef:
Hahaha nee volgens mij valt verven ook tegen, maar ik kreeg het er wel warm van en hartslag ging wel omhoog :')

Ja ik heb ook dingen dat ik denk is uitbesteden niet beter maar heb ook wel mensen die willen helpen dus gebruik hun hulp ook maar.

Vorig jaar met klussen is het me gigantisch tegengevallen hoeveel mensen wilden helpen. Zie daarom ook mega op tegen de bijkeuken... ;( Vooraf had jan en alleman een grote bek, niets van gekomen. Heb er nog een kater van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:33

Vanillia schreef:
I knoooow San. De foto die ik plaatste is van Google, ik durf geen deken van €100+ op mijn bank te leggen met een kat die overal z'n nagels in zet :P

Aliexpress! 50 euro..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:40

@gribaldi: een tafel is niet meer dan een blad met 4 poten :) Die kun je in elke vorm/maat maken die jij wilt ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:46

Janine1990 schreef:
gribaldi schreef:

Vorig jaar met klussen is het me gigantisch tegengevallen hoeveel mensen wilden helpen. Zie daarom ook mega op tegen de bijkeuken... ;( Vooraf had jan en alleman een grote bek, niets van gekomen. Heb er nog een kater van.

Vreselijk is dat zeg, mensen die ja zeggen en nee doen. Snap dat je daar nog steeds een kater van hebt ja. Ik moet zeggen dat ik maar 2 personen vertrouw om te helpen klussen.

Nu hoef ik gelukkig niet veel te doen en is het huis echt zo goed als af. Vorige huurders waren zo ontzettend netjes en schoon.
Wil enkel de kamers verven en dan leuk inrichten. Ik hou van inrichten <3

@ DD, ja klopt maar liefst wil ik geen gemaakte tafel (ik snap dat alle tafels gemaakt zijn haha) maar echt zo'n oude geleefde tafel met verf spetters etc. (heel veel mensen zeggen die kun je ook laten maken maar ik wil hem het liefst uit een oude schuur dat hij gewoon al wat jaren heeft meegemaakt)
Ben nogal een meut wat dat betreft. Had op Pinterest echt eentje gevonden waar ik op slag verliefd op ben maar ja daar staat niet bij waar hij vandaan komt :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:53

_San87_ schreef:
Vanillia schreef:

[ Afbeelding ]

Die heb ik op mijn bed. Kak wat zijn die duur.

Ohh sjiet, wordt sparen dan, haha! :')

@Janine, Mooi kleurtje, wel!
Het is bij mij nog niet de bedoeling om een stoel te plaatsen (een chille stoel zoals dat of met nepleer oid), maar als er ruimte voor over blijft komt er dus wel een stoel! Misschien dat ik wat voorbeelden kan vinden.