Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanna schreef:Het huis staat al een jaar te koop inderdaad, het bod heb ik dus al gedaan zonder tijdslimiet. Ik ga denk ik toch de makelaar maar bellen met de vraag of mijn bod goed is aangekomen en binnen welke tijd ik een reactie zou kunnen verwachten
MizzMontana schreef:Na verschillende aankoop pogingen van dit object en alle hoop al opzij gezet durf ik eindelijk dit nieuws met jullie te delen. Het is officieel en de handtekeningen zijn gezet!! Wij hebben een huis gekocht en de paarden komen aan huis te staan
Meerdere keren hebben we onderhandeld en zijn we er niet uitgekomen. Maar de laatste keer dat we contact hebben gezocht met de verkopend makelaar, en volgens hem een definitief NEE te horen kregen, werden we 10 minuten later terug gebeld. De vrouw van het verkopend stel was er helemaal klaar mee, ze heeft ons bod geaccepteerd. Ook niet meer middelen, en de spullen die we willen overnemen zitten er ook bij.
Ik kon het eerst niet geloven, want we hadden een nee, en 10 minuten later een ja. Daarnaast wist de man van het stel het ook nog niet, maar dat zou mevrouw wel regelen. Prachtig!! Maar wij willen wel twee handtekeningen, dus ik wou mezelf nog niet rijk rekenen.
Vervolgens was het nog wel even spannend want in het verkoopcontract was het kadaster nummer met woonbestemming uitgesplitst van het kadaster nummer met landbouwbestemming. Dit had de verkoopmakelaar alvast gedaan voor de overdrachtsbelasting bij de notaris. Ons contactpersoon bij de bank was daar niet zo blij mee want ze financieren in principe geen agrarische bestemmingen voor particulieren. Even dacht ik dat het weer af zou ketsen, maar aangezien alles al sinds het bouwjaar als 1 geheel gepasseerd is, en de hoofdbestemming van de opstallen wonen is, kan het toch als één geheel in de verkoopakte![]()
mirim schreef:Wat een spannende tijd heb jij achter de rug mizzmontana!
Heb je nog nagels over???
Van harte gefeliciteerd