[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:48

Ben benieuwd Shanna, zou er persoonlijk niet teveel hoop op hebben.

Heeft het ritje op het paard geholpen prairy?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:50

Ja, dat heeft wel iets geholpen. Was ook al een tijd geleden dat ik gereden had, dus was echt tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:21

Het bod is gedaan, zonder poespas gewoon dit is ons eenmalige eindbod, omdat wij in een huurhuis wonen zijn wij flexibel in overdracht, en het bod is enkel onder voorbehoud van financiering. (Alleen dan in formele zinnen uiteraard.)

Nu afwachten dus.. :):) IK VIND HET SPANNEND!!!!
(Niet geschoten is altijd mis natuurlijk, al schat ik onze kansen niet hoog in. Ik hoop dat het in combinatie met onze voorwaarden toch een aantrekkelijk bod is!)

Zal ik de makelaar bellen om te vragen binnen welke termijn ik reactie kan verwachten? Of zal ik dat beter niet doen en gewoon afwachten? :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:41

Spannend Shanna! Had je geen geldigheidsduur aan je bod verbonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:53

Nee want ik wil de eigenaren niet onder druk zetten met mijn bod die toch al erg op het randje is. :o
Dan heb ik liever dat ze er wat langer over na denken en op ja eindigen, als dat ze snel moeten beslissen en het misschien wel daardoor sneller een nee wordt :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:54

Dan kon je er toch ook een lange termijn op zetten, bvb twee weken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:57

Heb ik ook niet gedaan :+
Bij het vorige bod (andere makelaar) kreeg ik telefonisch te horen dat ze binnen een dag reactie zouden geven, dat dat ook standaard procedure was bij hun om binnen een dag iets te laten weten. Al was dat niet mijn eindbod en waren er meerdere bieders in het spel (ze zijn dus met de andere bieder doorgegaan). Hoe dat bij deze makelaar is weet ik dus niet, en ik weet niet of daarover bellen slim is of juist averechts zou werken.. :o

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:02

Dat geeft voor jezelf wel meer rust als je weet wanneer je uiterlijk een reactie kan verwachten, kan inderdaad ook prima een langere periode zijn.
Hmmm, ik zou ook even niet weten of het nou juist handig is om gelijk te bellen of niet.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:05

Ik zet altijd een tijdslimiet op een bod, meestal 48uur. Anders kunnen ze tegen andere geintereseerden zeggen dat er een ander bod binnen is en daardoor is zullen ze snellen en hoger bieden.

Begrijp dat je ze niet onder druk wil zetten, maar 48uur is echt ruim voldoende hoor. Het staat toch al lang te koop of niet. Door een tijdslimiet op een bod laat je ook doorschijnen dat je andere optie hebt en weet wat je wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:07

Het huis staat al een jaar te koop inderdaad, het bod heb ik dus al gedaan zonder tijdslimiet. Ik ga denk ik toch de makelaar maar bellen met de vraag of mijn bod goed is aangekomen en binnen welke tijd ik een reactie zou kunnen verwachten :o

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:15

Zeker doen. Success!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:31

Een bod zonder datum zou ik nooit plaatsen. Begrijpelijk dat je ze niet onder druk wil zetten, maar je hebt altijd mensen die je dan eindeloos aan het lijntje zullen houden (kijk maar naar de situatie van Prairy). Een week geldigheid is bijvoorbeeld al meer dan ruim voldoende. Zo weet je zelf ook waar je aan toe bent en wanneer je feedback kan verwachten. En als ze er echt vanaf willen, kunnen ze op een paar dagen echt wel beslissen of ze het bod willen aanvaarden of niet.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:39

En Prairy had er wel een tijdslimiet opgezet, dus wat dat betreft heeft dat ook weinig zin... :+

Je moet uiteindelijk doen wat voor jou goed voelt, even achter je bod aanbellen om te vragen of het ontvangen is en eventueel telefonisch toelichten waarom jullie besloten hebben tot een eenmalig bod (omdat je simpelweg niet meer kunt betalen) is zeker prima. Dan kunnen ze dat meenemen naar de klant.

Moet je niet teveel tijd tussen mailen en bellen laten, dan staat het juist weer een beetje opdringerig m.i., zo van, joh, ik heb je een uur geleden een bod gedaan, weet je nou al wat of hoe zit het? ;)

Wij hebben vandaag onze NAW gegevens naar de makelaar gestuurd, en die mail van de andere makelaar is schijnbaar een automatisch iets dat gedaan wordt als er nieuw aanbod op funda komt (ook al is het dus niet bij henzelf in de verkoop), de verkopende makelaar had schijnbaar de Funda advertentie verlengd dus die staat nu weer als 'nieuw' op Funda. Kan niet zeggen dat ik daar heel blij mee ben, maar goed. We wachten maar weer fijn af :')
Laatst bijgewerkt door Prairy op 20-12-17 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 13:41

Na lange tijd gaan we toch weer in nieuwe jaar poging doen! Ons huis verkopen en nieuw huis aankopen. We hadden een onterrechte bkr registratie en dat heeft de hypotheekadviseur half jaar geduurt om eraf te laten halen! Nu zijn we er vanaf. Spaargeld was op om bij te leggen hadden onze koppies al laten zakken. Ook wou makelaar ons huis voor 94.000 te koop zetten. Het voelde prettig bij haar maar met de restschuld zat ons niet lekker. Nu na paar maanden weer nagedacht, eerste makelaar wou hem voor 107.000 te koop zetten dat houdt in dat we quit spelen en dat is de bedoeling. Dus we gaan met de zelfde hypotheek adviseur verder en met een andere makelaar. Vind allemaal heel spannend en weet begod niet wat me te wachten staat!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:01

Shanna schreef:
Het huis staat al een jaar te koop inderdaad, het bod heb ik dus al gedaan zonder tijdslimiet. Ik ga denk ik toch de makelaar maar bellen met de vraag of mijn bod goed is aangekomen en binnen welke tijd ik een reactie zou kunnen verwachten :o

Onder druk zetten is toch nooit goed,dat zou je zelf ook niet willen.Gewoon bieden en natuurlijk wel zeggen dat je het graag snel wilt weten om zekerheid te hebben. Overigens,zolang de andere kant niet toehapt blijf jij toch ook nog vrij om elders rond te kijken?Dan is het voor de verkoper ook een risico om lang te wachten met toezeggen.Want jij zou ook iets anders kunnen vinden!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:12

Na verschillende aankoop pogingen van dit object en alle hoop al opzij gezet durf ik eindelijk dit nieuws met jullie te delen. Het is officieel en de handtekeningen zijn gezet!! Wij hebben een huis gekocht en de paarden komen aan huis te staan :D

Meerdere keren hebben we onderhandeld en zijn we er niet uitgekomen. Maar de laatste keer dat we contact hebben gezocht met de verkopend makelaar, en volgens hem een definitief NEE te horen kregen, werden we 10 minuten later terug gebeld. De vrouw van het verkopend stel was er helemaal klaar mee, ze heeft ons bod geaccepteerd. Ook niet meer middelen, en de spullen die we willen overnemen zitten er ook bij.
Ik kon het eerst niet geloven, want we hadden een nee, en 10 minuten later een ja. Daarnaast wist de man van het stel het ook nog niet, maar dat zou mevrouw wel regelen. Prachtig!! Maar wij willen wel twee handtekeningen, dus ik wou mezelf nog niet rijk rekenen.

Vervolgens was het nog wel even spannend want in het verkoopcontract was het kadaster nummer met woonbestemming uitgesplitst van het kadaster nummer met landbouwbestemming. Dit had de verkoopmakelaar alvast gedaan voor de overdrachtsbelasting bij de notaris. Ons contactpersoon bij de bank was daar niet zo blij mee want ze financieren in principe geen agrarische bestemmingen voor particulieren. Even dacht ik dat het weer af zou ketsen, maar aangezien alles al sinds het bouwjaar als 1 geheel gepasseerd is, en de hoofdbestemming van de opstallen wonen is, kan het toch als één geheel in de verkoopakte

*\o/* *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:15

Wauw, gefeliciteerd!!!!! Wat fijn dat alles rond is!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:19

Wat fijn nieuws, gefeliciteerd!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:28

MizzMontana schreef:
Na verschillende aankoop pogingen van dit object en alle hoop al opzij gezet durf ik eindelijk dit nieuws met jullie te delen. Het is officieel en de handtekeningen zijn gezet!! Wij hebben een huis gekocht en de paarden komen aan huis te staan :D

Meerdere keren hebben we onderhandeld en zijn we er niet uitgekomen. Maar de laatste keer dat we contact hebben gezocht met de verkopend makelaar, en volgens hem een definitief NEE te horen kregen, werden we 10 minuten later terug gebeld. De vrouw van het verkopend stel was er helemaal klaar mee, ze heeft ons bod geaccepteerd. Ook niet meer middelen, en de spullen die we willen overnemen zitten er ook bij.
Ik kon het eerst niet geloven, want we hadden een nee, en 10 minuten later een ja. Daarnaast wist de man van het stel het ook nog niet, maar dat zou mevrouw wel regelen. Prachtig!! Maar wij willen wel twee handtekeningen, dus ik wou mezelf nog niet rijk rekenen.

Vervolgens was het nog wel even spannend want in het verkoopcontract was het kadaster nummer met woonbestemming uitgesplitst van het kadaster nummer met landbouwbestemming. Dit had de verkoopmakelaar alvast gedaan voor de overdrachtsbelasting bij de notaris. Ons contactpersoon bij de bank was daar niet zo blij mee want ze financieren in principe geen agrarische bestemmingen voor particulieren. Even dacht ik dat het weer af zou ketsen, maar aangezien alles al sinds het bouwjaar als 1 geheel gepasseerd is, en de hoofdbestemming van de opstallen wonen is, kan het toch als één geheel in de verkoopakte

*\o/* *\o/*

van harte gefeliciteerd!
en wordt het het mooie drenthe?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:28

MizzMontana, super zeg. Gefeliciteerd!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:34

Dank voor de felicitaties allemaal.
Alja, het huis staat Friesland, maar we zijn zo in Drenthe. Ik kijk er nu al naar uit om lekkere buitenritten te gaan maken in beide provincies :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:31

Wat een spannende tijd heb jij achter de rug mizzmontana!
Heb je nog nagels over???
Van harte gefeliciteerd *\%/*

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:34

MizzMontana schreef:
Dank voor de felicitaties allemaal.
Alja, het huis staat Friesland, maar we zijn zo in Drenthe. Ik kijk er nu al naar uit om lekkere buitenritten te gaan maken in beide provincies :D

Gefeliciteerd klinkt als een flinke opluchting!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:38

Gefeliciteerd MM!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:47

mirim schreef:
Wat een spannende tijd heb jij achter de rug mizzmontana!
Heb je nog nagels over???
Van harte gefeliciteerd *\%/*

De kunnen nu langzaam weer aan groeien :D
Ik had al een paar keer over dit huis gepost, maar was er maar mee gestopt aangezien het steeds een teleurstelling was.

Zo zie je maar, de aanhouder wint. Na ruim 2 jaar zoeken hebben ook wij ons stekje gevonden.