Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:38

goed dat je niks extras hebt gekocht Takkie!

Ik hou van winkelen :o Maar mag nu niet meer zoveel winkelen als ik deed helaas, maar nu al een tijdje niks gekocht. Morgen op jaarlijks shop tripje met mn moeder en mn zus, naar Dusseldorf :D Het is maar 1.15 uur rijden, dus we besparen op het hotel en rijden op en neer zaterdag en zondag ;) Lease auto met gratis benzine haha

Gister mn kerstpakket gehad, dat is ook altijd leuk bezuiningen want het was een goede volle doos! :D Met alleen maar eten, geen hebbedingetjes enzo, dus dat is altijd handig. Ben alleen nog een keer naar de supermarkt geweest voor kattenvoer en melk, verder dus niks gekocht deze week :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:03

Hier ook een kerstpakket met alleen eten :) wel veel dingetjes die we nooit zelf zouden kopen.. Pannekoekmeel, erwtensoep, chocomel, jam, appelsap, allemaal dingen die ik normaal zelf maak van verse ingrediënten, maar het zal toch wel voor het grootste deel op gaan :) beter dan de ijsmachines en voetenbankjes en messensets die ik eerdere jaren wel eens kreeg :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:07

Klinkt wel goed hoor dat kerstpakket.
Ben er wel jaloers op. Heerlijk zo'n hele doos met etenswaren uitpakken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:10

Het uitpakken is het leukste deel ja :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:11

Goed bezig Takkie en hopelijk kan je nog een beetje low budget aan kleding en schoenen komen!

Ik vier dit weekend m'n verjaardag, maar volgens mij wordt dat ook flink low budget. Ik heb een stuk of 30 mensen uitgenodigd, maar er zijn maar 4 mensen die zeker weten komen. De rest is allemaal "misschien", of hadden al andere dingen te doen (logisch, zo vlak voor de feestdagen). Via de AH kreeg ik een "verjaardagsaanbieding", dus kan een gratis zak chips ophalen en de slagroomsoesjes die ik altijd koop kan ik met 25% korting halen. De moeder van m'n vriend had een echte Engelse kerstcake gebakken en ik ga zelf nog Carrot Cupcakes maken (gewoon, omdat we die altijd zo lekker vinden en ze blijven ook lang goed + het grootste deel van de ingrediënten heb ik al in huis). Dan alleen nog wat drinken en een doosje snacks voor in de frituurpan halen en we zijn weer klaar ;)

Verder was het deze week een "rare" week. M'n vriend heeft me voor m'n verjaardag 3 dagen meegenomen naar Limburg en ik geloof dat we alles op zijn kosten hebben gedaan <3 En sinds we woensdag thuis zijn gekomen, hebben we geloof ik niet heel veel gehaald. Denk dat we misschien maar €15,- of €20,- tot nu toe uit hebben gegeven (hadden natuurlijk ook even wat lekkers gehaald omdat we zo lang in de auto moesten zitten en we hebben ook altijd een voorraadje eten en drinken op de hotelkamer als we weg gaan, want het hotel is altijd zo duur := O:) ).

Kerstpakket is ook altijd erg nice! Ik krijg er dit jaar geen, UWV doet niet aan kerstpakketten, haha. M'n vriend heeft hem toevallig vandaag gehad, maar hij heeft een bon gekregen. Eigenlijk geen idee wat voor bon, ga zo eens spieken ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:04

Ik krijg een bon die ik uit mag geven bij mijn werkgever. Ik werk in het distributiecentrum van een supermarkt en mag dus bij de desbetreffende winkel voor 30 euro boodschappen doen, das helemaal lekker :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:03

Dat is ook altijd mooi meegenomen Debgizo :j

Hier krijgen we het kerstpakket maandag :D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 12:06

Qua bruikbare spullen niet heel veel in onze kerstpakketten. WEl een mooie jas bij mijn man. Voor de rest was ik deze week 150 euro kwijt voor ons tweetjes maar daar zat ook voor 90 euro hooi voor de paarden bij

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:31

Ik had een bon die omgezet kon worden naar een cadeaukaart van bijv Bol of VD. Heb er een Bol kaart van gemaakt en kerstkadootjes voor m'n dochtertje van gekocht :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 14:59

Hier een mooi pakket gehad. Met normale etensdingen er in, een mooi schootdienblad en een tafelhaard. Ik ben er blij mee. Verder nog een fles wijn, kerststol en een doosje bonbons gekregen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:14

Ik ben ook erg verwend door werkgever. € 85,00 extra bij salaris en voor € 40,00 te besteden op de kerstmarkt. Omdat ik met zwangerschapsverlof ben en gisteravond niet aanwezig was op het kerstfeest, krijg ik waarschijnlijk voor die € 40,00 aan VVV bonnen. Altijd fijn!

Voor iedereen die Pampers gebruikt:
Bij Bol.com zijn de maandboxen in de aanbieding. Keuze uit Baby-Dry, Active Fit en New Baby. € 41,99 per maandbox, gratis verzendkosten. Geldig t/m 29-12-2014.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:54

Dat is dan ook direct mijn bezuinigingstip, als je blogt en je vindt bepaalde artikelen leuk om over te schrijven. Kijk of je er een affliatielink naartoe kan leggen, zodat je er (kleine beetjes) geld mee kan verdienen. Het is toch leuk meegenomen. Ik ben er alleen nog niet actief genoeg mee, dus ik heb nog geen duidelijk beeld van hoe veel het werkelijk kan opleveren.
Laatst bijgewerkt door chocobroodje op 23-12-14 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 00:54

Iemand interesse in een kortingscode van €10 op de HelloFresh proefbox?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 02:41

HelloFresh valt wat mij betreft niet onder bezuinigen. Dat is echt super duur, zelfs met de kortingsbon! Ik wou eerst zeggen, het scheelt tijd, maar ook dat is niet waar. Je moet nog steeds de rest van je boodschappen doen en je moet ook gewoon zelf koken. Het enige wat je niet hoeft te doen, is nadenken over wat je gaat eten.

Mijn broertje en vader hebben het een tijdje geprobeerd, maar ze zijn al snel gestopt. Super duur (ze vonden het trouwens wel lekker) en voor hen waren de porties niet groot genoeg.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 03:45

Ik vind het ook duur, daarom gebruik ik het niet. Maar de code aanbieden kan geen kwaad, wie weet kan iemand het wel gebruiken.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:16

De pampers zijn nu in de aanbieding bij wehkamp. En met de code kerst extra 7.50 korting en gratis verzenden!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:37

Bol.com heeft de maandboxen Pampers ook in de aanbieding geloof ik.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:59

Destination schreef:
Bol.com heeft de maandboxen Pampers ook in de aanbieding geloof ik.

Klopt, ook voor €42,- Maar met die €7,50 extra van de wehkamp ben je goedkoper uit.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:46

Ik heb het net daarom bij de Wehkamp gekocht. De Pampers blijken nu net zo duur te zijn als de Etos eigen merk luiers en omdat de nieuwe variant niet prettig is heb ik gelezen maak ik voor nu de overstap.

Bedankt voor het doorgeven van de kortingscode!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 17:18

over pampers en besparen..
allereest, ik heb zelf geen kinderen (ook al heb ik veel opgepast en doe dat nog met regelmaat voor vrienden).

Een goede vriendin van mij heeft zelf 4 kinderen. Haar man heeft een eigen bedrijfje waarmee ze net hun hoofd boven water kunnen houden. Eigenlijk denk ik wel eens stiekum, ze zouden beter af zijn met een uitkering en het bedrijf opgeven (al druist dat tegen alles in waarin ik geloof, ik ben van mening dat zolang je ook maar iets kan, je eigenlijk iets moet doen voor het geld dat je ontvangt). Maar zij kiezen er zelf voor om hun zelfstandigheid en leven in eigen hand te houden, al weten ze soms niet hoe ze het einde van de maand moeten halen.

ze naait de kleertjes zelf en maakt van oude kleertjes weer nieuwe voor de jongere kinderen (en ik moet zeggen, soms ziet het er leuker uit dan wat je in de winkel zou kopen).

Met betrekking tot pampers heeft ze mij ooit heel duidelijk gezegd:

zolang het melk ontlasting is gaan er hier pampers om, of als we weg moeten..
maar
a. het is slecht voor het millieu als je uitrekent hoeveel pampers je er door heen moet jagen
b. het kost je een godsvermogen, zeker met meerdere kinderen die achter elkaar in de luiers zitten
c. het duurt veel langer voor ze zindelijk zijn.

nu moet ik zeggen, punt a. vind ik van ondergeschikt belang.. als je het krap hebt zul je prioriteiten moeten stellen, als die ongunstig voor het millieu uitpakken dan is het niet anders.. gelukkig valt luiers in de categorie 'millieuonvriendelijk'.

Zij heeft bewust gekozen om zo spoedig mogelijk (zodra de ontlasting steviger wordt).. heel ouderwets over te stappen op katoenen luiers.

het is even wennen, want dat wassen is in het begin echt geen pretje natuurlijk.. aan de andere kant staan we ook stront te scheppen in de stallen met z'n allen en zijn we ook niet te beroerd om een stal te poetsen als het nodig is toch? of de kattenbak uitsoppen, hondenstront achter de hond opruimen.. maar als het aankomt op babies dan kiest men voor 'makkelijk' duur en langdurig.

met name het zindelijk worden heb ik kunnen ervaren bij haar dat dit echt vele malen sneller gaat dan bij de heerlijk warme absorberende pampers..
Een kind wordt immers zindelijk doordat het 'vies' wordt van zichzelf vervuilen (poep ruikt, plakt en is vies in je broek). hoeveel kinderen zitten niet nog extra te schuren en te wippen met pampers om, omdat het 'warm' is. katoen koelt razendsnel af, waardoor het vies en koud aanvoelt.. een kind is daardoor eerder geneigd om aan te geven dat het iets gedaan heeft en sneller dat het iets moet doen..

ik zou daarom toch eens willen adviseren aan de mensen die echt willen besparen en met kinderen in de luiers zitten.. denk er eens over na.. het bespaart enorm veel door over te stappen op ouderwets katoen en je zit minder lang in de pampertijd.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 17:23

Katoenen luiers zijn in de aanschaf pas goedkoper wanneer je het voor 2 of meer kinderen gebruikt of tweedehands koopt. Anders is de aanschaf veel hoger dan bij gewone luiers.
Ik heb dat namelijk ook overwogen en besloten om o.a om die reden het niet te doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 17:26

Deed mijn moeder ook inderdaad... Wij waren voordat we 3 werden wel zindelijk. Op soms s'nachts in bed plassen na. Daar heb je zeiltjes voor voor op het matras.

Wij waren een tweeling... Dan heb je heel veel luiers in 1x.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:26

Maar wat denk je van alle extra was die je draait (en dus ook wasmiddel ed) door die katoenen luiers en de aanschaf van al die spullen. Er is al eens onderzoek naar gedaan en het schijnt echt niet goedkoper te zijn.

Daarnaast word elk kind zindelijk in zijn eigen tijd. Mijn oudste was net 2 en zindelijk. Mijn tweede was 3, en dat had echt met karakter te maken, daar hadden katoenen luiers niet tegenop gekund.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:04

Over kerstpakketten gesproken. Ik heb er 2 gekregen, van mijn werk en van een leverancier, en mijn vriend heeft 2 dozen (maatje verhuisdoos) vol met eten gekregen, echt bizar!

Echt genoeg om met zijn 2en toch een maand van te eten, ongeveer een week per doos.
We hebben besloten dat er mensen zijn die het veel slechter hebben dan wij en om die reden, en omdat mijn vriend het liefst suikervrij eet en al die potjes die erin zitten natuurlijk vol zitten met suiker, gaan we het meeste weggeven. Ik heb 1 doos met dingetjes die ik graag zelf wil houden uitgezocht. En de rest geven we allemaal weg.
Gaat nog een beetje tegen mijn natuur in, maar gelukkig heb ik het niet meer zo krap als toen ik geen werk had dus echt nodig heb ik de spullen zelf ook niet.
Zeker omdat mijn vriend graag suikervrij wil eten en we steeds meer samen eten blijft het bij ons waarschijnlijk toch lang staan en dat is ook zonde.
Maar moeilijk vind ik het wel, stom eigenlijk he? Net alsof ik ben blijven hangen in die tijd dat ik echt moest nadenken over iedere cent die ik uitgaf. Luxe dat ik dat nu niet meer hoef, maar toch moeilijk om los te laten blijkbaar.
Maar goed, als het weg is dan ben ik het vast zo vergeten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:08

Idd klinkt echt veel joh := , ik zou het liefst mijn broer of eerder mijn neppe bonus broer gunnen