[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:58

Dat huis hierboven heeft wel veel charmante details zeg... Mooie trap...
Ik heb ook in mijn hoofd dat kurk ouderwets (jaren 70) en lelijk is :o

Ik wil geen vloerbedekking meer, ook niet boven :n Heb het gehad in mijn oude huisje omdat het boven zo koud was, maar de kat besloot om precies dáár te kotsen :( en toen ik alles weghaalde zag je echt hoe VIES het was geworden ondanks al mijn pogingen met tapijtreiniger (daarmee kreeg ik lichte vlekken :roll: )

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:00

Nicolletje schreef:
Ik heb ook in mijn hoofd dat kurk ouderwets (jaren 70) en lelijk is :o

Dat heb ik dus ook :o

Berdien

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:04

Ik heb geen cent meer betaald voor de vloerbedekking :D Is wel fijne, lekker zacht. En nou dus nogal gevlekt :') Ach, het doet wat het moet doen en dat het er niet zo superstrak meer uit ziet, so be it.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:10

Je kan evt. keer met de stoomreiniger er over gaan voor de vlekken???

Wij hadden in Utrecht in het woongedeelte laminaat en slaapgedeelte vloerbedekking (en in natte ruimte tegelvloer).

Nu doen we overal laminaat boven, natte ruimtes tegels, en beneden nog niet uit.
Opkrullende randen hebben we in de 5 jaar ietsjes last van gehad, maar vooral door eigen schuld (nat). Maar dat zie je ook eigenlijk vooral op strakke naden. We hebben nu laminaat met in de lengte V-groef en dan is dat al veel minder.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:24

Wat ik heb begrepen haal je met een stoomreiniger een soort van beschermlaag van de vloerbedekking, waardoor het nog sneller vies word?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:13

Géén idee := Wel een goed idee op zich, ga me daar eens in verdiepen.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:18

We zijn terug van de bezichtiging :) (en uiteraard van familiebezoek toen we toch in de buurt waren) Het was op zich zo als verwacht: nog wat positieve dingen gevonden, maar ook wat negatieve. We moeten het nog even laten bezinken en goed nadenken. Ik ben voorzichtig positief.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:28

goed, spannend!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:57

Had trouwens niet verwacht dat een makelaar zo doorzichtig kon zijn... HELE huis kunstof kozijnen. Zeg ik heel droog: behalve dat ene raampje... O, welke dan? Ja die op de zolder in het halletje, die is van hout.
Kwam er op neer dat het maar een klein raampje was en makkelijk te vervangen is... Maargoed, niet dat ik daar echt mee zit, maar het viel wel echt op. Ook nog de CV ketel en boiler die echt aan vervanging toe zijn. Verder wel erg leuke ruimtes in het huis, fijne kelder ook. Over de tuin heb ik gemengde gevoelens (door vrij groot tuinhuis en schuttingen een beetje een hokjes gevoel) en over de keuken ook (17 jaar oud en ziet er ook vrij ouderwets uit). Maar dat kan ook komen omdat ik gewend ben op veel uitzicht van nu en een erg grote en brede tuin bij mijn ouders en de keuken die we nu hebben is ook nieuw (2006).
Binnen onze prijsklasse is dit denk ik wel een hele goede keuze. Ben alleen meer luxe gewend denk ik :') Als ik zo in de omgeving kijk naar woonhuizen met een tuin op het zuiden of westen met een max prijs van 225.000 kom je nog vaak op huizen uit met een enorm oude keuken en of badkamer en dan moet er nog een hele boel gebeuren aan het huis ook. Daarnaast is dit ook de ideale plek om te wonen ook (en ook daar bleef de makelaar maar over door zeuren...).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:06

Ach als de prijs er naar is dan is het wel leuk om zelf een nieuwe keuken uit te zoeken toch ?

En de tuin daar is wellicht nog wel wat aan te doen ?

Zijn de CV ketel en boiler echt "op" , of alleen maar oud op papier ?

In mijn te koop staande huis zit ook een CV ketel van tegen de 20 jaar oud , toen ik het huis kocht dacht ik ook dat ik die zou moeten vervangen maar de ketelman die hem kwam controleren zei dat ik hem absoluut niet hoefde te vervangen : binnenwerk was nog bijna als nieuw (blijkbaar enkele jaren geleden vrijwel alles vervangen) , ketel draait als een zonnetje... en het is een oerdegelijk merk / type zei hij quasi-mopperend , gelukkig maken ze zo niet meer anders zouden ze nooit wat nieuws verkopen :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:13

Zo lang een ketel prima zijn werk doet, zou ik hem ook niet vervangen. Maar het is wel opletten of hij niet heel erg duur wordt omdat ie veel verbruikt. Dat komen we de laatste tijd wel meer tegen. Zo niet, dan lekker laten zitten.

@ Stybba: fijn dat je voorzichtig positief bent. Ik ken je gevoel ook wel hoor... Ik kom ook van buitenaf, groot huis, veel grond, grote ruimten. Dan is alles wennen.
Een keuken kun je altijd nog uitzoeken toch als de prijs er naar is en er budget is?

Gister met de aannemer rond geweest en dinsdag of woensdag horen hoeveel het ons ongeveer gaat kosten. Ze waren wel onder de indruk van onze plannen :D
Pa heeft ook mijn baas nog gevraagd of we geen bod konden neer leggen bij het huis wat uit verkoop is := Had mijn baas nog niet eens over nagedacht en hij heeft er zelfs nog achteraan gebeld, hehe.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:16

Hmmm vriendlief is net even langs 2 loonwerkers geweest om te kijken wat het kost om de tuin leeg te maken.... toch wel zo'n 6/700 euri. Die had ik ff niet voorzien := :=

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:33

De ketel is een Ferroli uit 1990, geen idee of hij nog goed werkt, zal het nog eens navragen. Het kan goed zijn dat ze zeggen dat die eruit moet ivm met de leeftijd. Maar het verbruik is inderdaad vaak wel groter bij oude ketels dan bij de nieuwe, daarnaast hebben ze een boiler voor warm water. Bij vervanging kan er gelijk een combi ketel in :) Ook wel handig om m gelijk te latenvervangen... Mijn ouders hebben 2x in de winter gehad dat de (oude) ketel uitviel. Zie dan je huis maar warm te houden als het buiten vriest (gelukkig wel openhaard in woonkamer).
Keuken zal waarschijnlijk ook geen groot probleem zijn, was meer dat het er nog bij kwam. Als we het huis nemen zal het toch niet het eerste jaar al vervangen worden.
Wat we nog met de tuin kunnen doen weet ik niet. Die schuur is wel erg praktisch en vrij nieuw en mooi. Voordeel van de schutting en muren is dat het makkelijk af te zetten is voor de katten (wil ze in de tuin kunnen laten, maar niet daarbuiten).
Hoe dan ook, het huis gaf wel een goed gevoel, zou er wel willen wonen. Het was zeker niet dat ik binnenkwam en dacht van "nou makelaar, bedankt voor je tijd maar wij gaan maar weer eenns" :P

En rowo, wat zeiden die mensen nog tegen je baas?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:29

Zou Rowo's hoofd al uit elkaar gebarsten zijn qua denken?? :(:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:42

@ Stybba; dat gevoel is wel belangrijk, althans vind ik. Als je je bij de 1e minuut al niet goed voelt, kun je beter meteen weer gaan :+

@ Manzano: haha, valt mee hoor. We moeten eerst wachten op de offerte van de aannemer. Of naja, iig een indicatie van wat het verbouwen gaat kosten. Wordt het te duur, dan staan weer met lege handen :+

Wat betreft dat andere huis reageerde mijn baas (zoals verwacht): die mensen krijgen een hartverzakking :)) Maar hij heeft wel weer hun financierder gebeld of ze niet toch een hypotheek kunnen krijgen. Wordt vervolgd, k zal morgen wel meer houden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:24

kun je niet zelf wat doen rowo? dat scheelt een stuk bij alles uitbesteden>

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:54

Oh ja, hoor... we gaan zeker dingen zelf doen. Maar daarvoor moeten we nog om tafel met de aannemer. Eerst ff een globaal beeld en dan gaan we het verder uitwerken. De afbouw etc kunnen we bijv. zelf. Maar zoals metselen moet je niet zelf willen doen vind ik. Dus dat doen we dan ook niet. Zelfde als de bedrading en CV. Daarvoor hebben wij zelf de mensen niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:26

Spannend Rowo!!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:20

pmarena schreef:
Poeh hee , dubbel maar toch voorzichtig positief :)

Ik vind het wel interessant dat je zegt dat je nog wel mogelijkheden ziet , wordt daar wel benieuwd van wat je had gedaan als je GEEN mogelijkheden had gezien :P

Hopelijk slaan ze snel spijkers met koppen zodat je dit jaar nog een flinke slag kunt slaan :)

Huisje in Venlo ziet er leuk uit +:)+

Op die witte keuken na :P

Kurkvloeren op de slaapkamers , geinig !

Wij zijn natuurlijk de hele verdiepingsvloer opnieuw op aan het bouwen en twijfelen nog wat we daar als vloerbedekking zullen gaan gebruiken.....waar gaat jullie voorkeur naar uit ? :)

Vooralsnog denk ik dat het hier laminaat gaat worden , maar echt een hele grote fan ben ik daar eigenlijk niet van dus wellicht toch beter een vinyl met een niet van echt te onderscheiden houtmotief net zoals beneden weer komt als alles (eindelijk) af is :)

Als we geen meerdere uitwegen hadden gezien, hadden we het nooit gekocht. ;) Ik ben een geboren optimist. :+

Roos: Laminaat is mooi, maar ik krijg er altijd heel koude voeten van. Heb jij daar geen last van? Wij willen tzt vloerverwarming met tegels. We hebben hout overwogen, maar dat schijnt heel kostbaar te zijn met aanleggen op vloerverwarming en tja, mijn lief heeft nog meer last van koude voeten dan ik. :D

Stybba: Ik had in mijn vorige huis een wollen vloerbedekking liggen. Die zijn ook goed vuilwerend. Met kruipertjes (kleine kids) ideaal! Maar nu ze groter zijn, gaan we dus ook voor de tegels. Alhoewel ik een lekker dik vloerkleed wel kan waarderen. Met mijn kleine hundje Idéfix was vloerbedekking dramatisch. Die was niet meer zindelijk en dat is geen leuke klus met schoonmaken.
Kurk is heel geluiddempend. En net als laminaat te onderhouden. Alleen moet je dat eens per jaar volgens mij behandelen. Ik ken 2 mensen die het hebben en die roepen er over, (en doen niet elk jaar de beschermlaag behandelen, bij één gebeurde het hooguit eens in de 10 jaar.) Bij één van hen ligt het zeker al 15 jaar op de vloer. Ivm allergiën is kurk het meest fijne voor patienten met astma oid. Ik vond het ook nog vrij koud aanvoelen, maar ja, het kan fout hebben, omdat deze mensen ook zuinig zijn met stoken. En tja, ik ben gewoon een mieperd hoor mbt koude voeten. ;)

Rowo: onze buum is aannemer en die zei, dat je moet rekenen op zeker een half jaar bouwen. Dan heb je het casco. Tel daar nog een maand slopen bij op en zeker een maand of 3 afwerking... Dus dan zouden we zeker in de zomer in een stacaravan zitten. We zijn dat half en half inmiddels wel gewend. Ons huis is ook niet luxe. :') Het zou dus een klein jaartje kunnen worden. Voordeel is wel, dat we een flinke schuur hebben. Alles wat we nu niet nodig denken te hebben staat daar. Ik mis heel veel spulletjes zo al een jaar. Ik zegen de dag, dat ik mijn servies weer helemaal uit kan pakken en echt alles een plek kan geven. Ik zoek me nu ook een breuk naar spullen en dan is het niet eens altijd zeker, dat het ooit is uitgepakt en dan vind ik het dus helemaal niet. Gebaksbordjes moeten bezoekers bijvoorbeeld altijd zelf meebrengen. Een glaasje wijn zit in een colaglas. _O- (wij drinken zelf zelden wijn) En ga zo maar door!
Ik zou dan wel streven naar snel alles dicht beneden. Zodat we in elk geval al snel daar naar de wc zouden kunnen en hopelijk al snel een beetje koken waar de keuken komt. Ik zie aan het begin van de straat een huis gebouwd worden door een aannemer en dat schiet de grond letterlijk uit. Ze zijn daar in november begonnen en vrijdag was de rietdekker er. Dat wordt een rieten kap. Die zijn extreem snel gegaan! Ben benieuwd wanneer zij er in trekken, want dan ga ik dat toch zeggen tegen de buum ( hij wil het graag bouwen). :+

Je vriend heeft smaak! Mooi huis idd! Maar ik zou ook de hal willen verkleinen, een andere keuken en dat grijs! Maar zonder meer wel een mooi ruim huis.

Manzano: wat een stucadoor! Had ie een bril nodig?
Haha, dat had ik ook met laminaat! Ik heb heel wat middeltjes geprobeerd, maar ik bleef ook strepen zien. :j

Rowo: Ik heb inmiddels met vloerbedekkingvlekken behoorlijk wat ervaring. :D (inmiddels 3 kleine kids verder en 2 honden...) Alleen pure ranja, dat was een moeilijke! Ik moet wel zeggen, dat het met echte wol wel makkelijker is, dan met synthetisch. En idd, boven wil ik geen koude voeten als ik naar de wc ga. :n

Nicolletje: Aha, nu snap ik waarom mijn lief geen kat wil! Boven zijn bij ons huisdieren verboden. :+

Stybba: Ik heb ook een kelder, maar als we gaan bouwen, wil ik er geen meer. Wat moet je daar neer gaan zetten? Van blikjes roesten de deksels. Pakken drank worden zacht en papier trekt het vocht op. Nee, voor mij geen kelder meer! En dan de spinnen! :oo

Manzano: Wat ga je uit de tuin gooien dan?

Rowo: Ben benieuwd wat of het gaat worden en tja, CV. Mijn lief heeft hier de CV ook weer zelf gehangen. Die is ongelooflijk handig!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:23

Spannend hoor Idefix!!!!

Zal zo even de tuinfoto's plaatsen :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:25

We hebben nu gister al zelf heel veel verwijderd :j :j
Maar er staan nu een paar flinke boomstronken in de tuin en die moeten met een graafmachine (langs de elektra :=) uitgegraven worden.

Before:
Afbeelding

Struiken snoeien
Afbeelding

Eerste slachtoffer (lijkt een groene boom, maar is voornamelijk struiken die erdoorheen gegroeid zijn).
Afbeelding

Vanaf zolder gezien..... tuin tot de stoep komt er bij
Afbeelding

2e slachtoffer. Kun je ook zien hoe schuin die boom staat.
Afbeelding

De 3e boom die we van de gemeente moeten laten staan een beetje bijsnoeien. Nu zie je opeens de ruimte die er is!
Afbeelding

Resultaat!! Wat een bergen snoeiafval :=
Afbeelding

Laatste slachtoffer van de dag.... ding was bijna net zo hoog als het huis :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatse stuk hing nogal richting de buren...... dus maar ff touwtje om gebonden :+
Afbeelding

Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:28

Dat creëert ruimte zeg! Mijn pa zou het hout wel willen voor de kachel hihi. Wat een berg werk is er verzet!

Hier zou in zo'n geval een puinruimersbak staan voor het afval. Kan het meteen weg. ;) Maar ja, mijn lief werkt er. :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:29

Gemeente komt het halen ;)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:09

Wow wat een ruimte ineens. Ik heb ooit een keer meegeholpen met een tuin slopen. Huis stond lang leeg en er was alleen aan de voorkan regelmatig onderhoud gepleegd aan de tuin. Achter was eht echt een bushbush. Vond het wel leuk om te doen :D Vooral omdat je zo snel resultaat ziet als je wat weg hebt.

We hebben besloten niet verder te gaan met het huis in Venlo. De tuin gaf echt een te klein gevoel en we zijn allebei toch wel tuin mensen. Maar we hebben inmiddels wel al een ander huisje op het oog (ook in Venlo) waar we volgende week donderdag gaan kijken: klik Opmerkelijk: huis staat nog geen 3 maanden te koop, is leeg en de prijs is vorige week met 4000 omlaag gegaan. Volgende week maar vragen wat de reden van de verkoop is...

Meest handige om zoeken in verhuisdozen te voorkomen is om op elke doos te zetten wat er (ongeveer) in zit. Heeft mij bij de verhuizing ook een boel moeite bespaart. Je weet precies welke doos waar hoort en je hebt zo alles gevonden :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:27

Lekker licht!!! Daar kan je wel wat mee!!!

Idd. Ik heb nu aan alle kanten op de doos gezet wat erin zit. Had ik vorige keer niet gedaan en toen had ik uiteraard precies de kanten met de tekst richting de muur gezet :')