503 kWh verbruikt. (€184)
Nu toch maar de verwarming lager gezet. Maar ik was de eerste week van januari ook nog thuis (vakantie) dus ik verbruikte toen ook meer.
Ik kan trouwens ook verlengen maar ik vind het allemaal maar ingewikkeld.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Gezien ik geen droger heb, en was in huis droog, en zuinig doe met stoken, droogt de was van geen kanten en wordt het soms vochtig in huis.
Nu dacht ik dat een electrisch droogrek misschien een oplossing is.. zijn er mensen die dat hebben?
Want drogen voor een IR paneel schijnt niet goed te werken? Ik dacht ook nog aan een zuinige electrische kachel voor in de kamer waar de was staat en dan even aanzetten... Iemand een handig idee?
Bellatrix schreef:Ik heb een variabel manuel contract nu.
Mijn jaar verbruik schat hij op 3960 kWh. Is dat niet een beetje veel? Normaal verbruik zou 2087 zijn.
8nnemiek schreef:Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.. maar als de salderingsregeling vervalt dan krijg je een vaste prijs per kWh dat terug het net op gaat, en dat is altijd een stuk minder dan wat je per kWh betaalt op het moment dat er geen stroom uit je panelen komt. Dus meestal ongunstig.
Met een dynamisch contract, en een beetje opletten wanneer je de wasmachine/kookplaat aan zet, kun je redelijk gunstig uitkomen. Maar nooit zo gunstig als nu met de salderingsregeling.
rien10 schreef:Cer schreef:Gezien ik geen droger heb, en was in huis droog, en zuinig doe met stoken, droogt de was van geen kanten en wordt het soms vochtig in huis.
Nu dacht ik dat een electrisch droogrek misschien een oplossing is.. zijn er mensen die dat hebben?
Want drogen voor een IR paneel schijnt niet goed te werken? Ik dacht ook nog aan een zuinige electrische kachel voor in de kamer waar de was staat en dan even aanzetten... Iemand een handig idee?
Ik las laatst ergens (hier?) dat iemand de was ophing en er een ventilator voor zette. Dat kost stroom, maar vast veel minder dan een droger.
pmarena schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat met die zonnepanelen-boetes zeg maar. Of dat door alle leveranciers overgenomen gaat worden en ze daar zelfs contracten voor gaan openbreken.
Slmt9 schreef:Nee, dat lukt eigenlijk alleen goed met een droger. We gebruiken azijn als wasverzachter en dat helpt wel, maar nooit zo zacht als uit de droger.
simongek schreef:Slmt9 schreef:Nee, dat lukt eigenlijk alleen goed met een droger. We gebruiken azijn als wasverzachter en dat helpt wel, maar nooit zo zacht als uit de droger.
Wij gebruiken ook een ventilator en dat werkt echt. Ook hebben we de kachel een klein beter open staan op de kamer van de was.
Handdoeken zijn wel hard inderdaad