Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 13:27

Ik zou niet van deze gegevens uitgaan eerlijk gezegd en je rijk gaan rekenen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 13:39

@Fohadie, onze aankoopmakelaar doet vrijwel hetzelfde voor ons, al mag hij bij deze ook (als we iets gaan doen) met de makelaar in gesprek want die kwam op ons alles behalve betrouwbaar over en ik neem aan dat de aankoopmakelaar de grenzen weet van wat zij wel/niet kunnen doen. Ik ben vooral benieuwd naar wat er gebeurt als je WL betaald en je dus advies van een mens krijgt.

En ja, ze bestaan die huizen. Vooral bouwvallen dus maar daar houden wij wel van. We hebben een enorm zoekgebied he, we gaan ongeveer van Purmerend, naar Almere, naar Ede
naar Gorinchem, naar Alphen aan de Rijn... Er wordt alleen enorm veel gekocht door ontwikkelaars en aannemers merken wij en hoewel wij al flink overboden, gingen die nog veel gekker :') En in 9 vd 10 gevallen, had je gewoon geen huis aan het einde van de rit dat 8 ton waard zou zijn als je er eentje voor 6 ton kocht waar nog 2 ton in moest. Dat is geen drama voor ons droomhuis dat ook nog eens levensloop bestendig en rolstoelvriendelijk is, maar dat hebben we enkel kunnen vinden in de varkensstal en het koetshuis... Feit is dat ik op termijn in een rolstoel kom dus dat maakt het wel lastiger.

@OneLiner, als het huis als nieuw is, zou het meer waard zijn dan de vraagprijs. De "waarde" loopt af met de conditie van het huis. In het voorbeeld van ons is de omschrijving "toe aan onderhoud" nog wat te rooskleurig :Y)

@Charaz, maar daarom ben ik ook gewoon benieuwd wat er gebeurt als mensen een betaalde dienst afnemen, en of de succesverhalen waar zijn :'). Ik doe nu niets met deze cijfers maar als een "datagedreven" persoon vindt ik dit wel erg interessant!

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:07

@Bielsje: Toch wel, het is dus aan jezelf om te bepalen in welke staat de woning is.
Ik vind het ook wel grappig om te zien.
Wij hebben onze woning voor de verkoop overigens laten taxeren en ons laten adviseren door plaatselijke makelaars, dus ik ga er vanuit dat de prijs in ieder geval marktconform is.
Of we dat ervoor krijgen is vraag 2 :')

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:23

fohadie schreef:
Bedankt voor de antwoorden. Maar bestaat dat nog? Een vrijstaande woning voor minder dan 6 ton in Nederland? Zelfs in het noorden of het oosten vliegen de prijzen omhoog. Ik vind het altijd wel leuk om zo te lezen wat iedereen zoekt.

Walter living ken ik, maar vond ik niet zo betrouwbaar. Heb alleen de gratis site gebruikt, maar de prijs wat op hun site stond, week enorm af van wat de taxateur er van zei. Ook weet ik van meer huizen de huidige prijs, en wijken die behoorlijk af met Walter. En ik vind het onzin om er voor te betalen, terwijl een aankoopmakelaar je dat ook kan vertellen en die kan nog meer voor je doen ook.

Zuid-Limburg zeker wel in ieder geval :D
Vrijstaande woning uit 1992 gekocht voor nog geen 4,5 ton in een heel rustig wijkje.
Badkamer wat gedateerd en wat dingen mogen naar 2025 getild worden, maar in principe konden we er zo in.
125 m2 en perceel 380 m2.
Ruime oprit voor sowieso 2 auto's en een garage inpandig.

Berdien

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:40

Wij hebben vrijstaand gekocht voor (net :)) ) onder de zes ton :j Inpandige garage, oprit met ruimte voor 2 auto’s, 160m2. Gaan badkamer en keuken vervangen maar dat is vooral omdat we ze echt niet mooi vinden. Ze zijn in keurige staat.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 16:23

Bielsje schreef:
@Fohadie, onze aankoopmakelaar doet vrijwel hetzelfde voor ons, al mag hij bij deze ook (als we iets gaan doen) met de makelaar in gesprek want die kwam op ons alles behalve betrouwbaar over en ik neem aan dat de aankoopmakelaar de grenzen weet van wat zij wel/niet kunnen doen. Ik ben vooral benieuwd naar wat er gebeurt als je WL betaald en je dus advies van een mens krijgt.

En ja, ze bestaan die huizen. Vooral bouwvallen dus maar daar houden wij wel van. We hebben een enorm zoekgebied he, we gaan ongeveer van Purmerend, naar Almere, naar Ede
naar Gorinchem, naar Alphen aan de Rijn... Er wordt alleen enorm veel gekocht door ontwikkelaars en aannemers merken wij en hoewel wij al flink overboden, gingen die nog veel gekker :') En in 9 vd 10 gevallen, had je gewoon geen huis aan het einde van de rit dat 8 ton waard zou zijn als je er eentje voor 6 ton kocht waar nog 2 ton in moest. Dat is geen drama voor ons droomhuis dat ook nog eens levensloop bestendig en rolstoelvriendelijk is, maar dat hebben we enkel kunnen vinden in de varkensstal en het koetshuis... Feit is dat ik op termijn in een rolstoel kom dus dat maakt het wel lastiger.

@OneLiner, als het huis als nieuw is, zou het meer waard zijn dan de vraagprijs. De "waarde" loopt af met de conditie van het huis. In het voorbeeld van ons is de omschrijving "toe aan onderhoud" nog wat te rooskleurig :Y)

@Charaz, maar daarom ben ik ook gewoon benieuwd wat er gebeurt als mensen een betaalde dienst afnemen, en of de succesverhalen waar zijn :'). Ik doe nu niets met deze cijfers maar als een "datagedreven" persoon vindt ik dit wel erg interessant!

Deze dan al gezien?
https://www.funda.nl/detail/koop/cruqui ... /43924741/

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 16:32

Dit is geen woning. Althans, niet bewoonbaar. Ik fiets daar regelmatig langs.

Ik dacht dat het om een woning ging waar niet veel aan gedaan moest worden. Geen klushuis. Verkeerd gelezen, sorry.

XJurdy, en je hebt je huis dit jaar gekocht? Of ook een klus woning?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 18:19

Berdien schreef:
Wij hebben vrijstaand gekocht voor (net :)) ) onder de zes ton :j Inpandige garage, oprit met ruimte voor 2 auto’s, 160m2. Gaan badkamer en keuken vervangen maar dat is vooral omdat we ze echt niet mooi vinden. Ze zijn in keurige staat.

Dat geeft hoop, tenzij het in Friesland of Limburg is? :Y)

Spaansepony schreef:

Gezien inderdaad! We zijn er geweest maar werden niet echt warm van de plek/kavel. Of tenminste niet warm genoeg voor de kosten die we zouden moeten maken. Was het perceel breder geweest dan was het misschien een ander verhaal geweest.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 19:25

Ik lees ook nog steeds mee, nu we bijna 2 maand in onze woning zitten :D

Als ik dit zo lees hebben we redelijk snel een woning gevonden in bijna 1 jaar tijd. Vrijstaand, kavel van 1800m2. Huis is af, gasloos, warmtepomp, badkamer en keuken gedateerd maar te gebruiken. Onder de 450 ton, dus soms denk ik waar zit het addertje, maar die kunnen we niet vinden. Leuke buren beide kanten, die het huis ook lange tijd kennen.
De locatie speelt natuurlijk wel deels mee 2e Exloermond, dichtbij Groningen/Duitsland maar zo verrassend snel ben je op grote verbindingswegen.

Alles hangt denk ik samen met stukje geluk hebben, ook mbt wat andere kijkers doen, maar uiteindelijk komt ongetwijfeld voor iedereen dat ene plekje.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 19:35

Ik heb het al vaker in dit topic gezet volgens mij maar nu er wat nieuwe mensen zijn bijgekomen: kennen jullie "betrap de makelaar" al? Is volgens mij ook van Walter Living. Kan je instaleren en dan kan je op Funda zien of het huis bijvoorbeeld niet zo lang geleden ook al op Funda stond, wat de vraagprijs toen was en soms ook een stukje verkoopgeschiedenis van het huis. Is gratis!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 19:45

Haha nee Drenthe Bielsje :)) Noor-Drenthe om precies te zijn.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:50

Faniek schreef:
Ik lees ook nog steeds mee, nu we bijna 2 maand in onze woning zitten :D

Als ik dit zo lees hebben we redelijk snel een woning gevonden in bijna 1 jaar tijd. Vrijstaand, kavel van 1800m2. Huis is af, gasloos, warmtepomp, badkamer en keuken gedateerd maar te gebruiken. Onder de 450 ton, dus soms denk ik waar zit het addertje, maar die kunnen we niet vinden. Leuke buren beide kanten, die het huis ook lange tijd kennen.
De locatie speelt natuurlijk wel deels mee 2e Exloermond, dichtbij Groningen/Duitsland maar zo verrassend snel ben je op grote verbindingswegen.

Alles hangt denk ik samen met stukje geluk hebben, ook mbt wat andere kijkers doen, maar uiteindelijk komt ongetwijfeld voor iedereen dat ene plekje.

Wat fijn Faniek! Je mag vanaf daar verrassend snel op grote verbindingswegen zitten, maar dan ben je helaas nog niet in de randstad :')

Maar eerlijk is eerlijk, ik kom uit Overijssel (tegen Drenthe aan) en zat ik niet "vastgeketend" aan manlief dan was ik met gierende banden teruggegaan _O-. Ik zal eeuwig spijt houden dat ik mijn ouderlijk huis niet heb gekocht denk ik... Er stond op een gegeven moment een kerk in Overijssel te koop, daar had ik manlief wel bijna mee overtuigd. Maar net niet helemaal dus :roll:

fohadie schreef:
Ik heb het al vaker in dit topic gezet volgens mij maar nu er wat nieuwe mensen zijn bijgekomen: kennen jullie "betrap de makelaar" al? Is volgens mij ook van Walter Living. Kan je instaleren en dan kan je op Funda zien of het huis bijvoorbeeld niet zo lang geleden ook al op Funda stond, wat de vraagprijs toen was en soms ook een stukje verkoopgeschiedenis van het huis. Is gratis!

Klopt! Zo kwam ik achter het bestaan van WL. En er zijn dus wel wat makelaars te betrappen :')

Berdien schreef:
Haha nee Drenthe Bielsje :)) Noor-Drenthe om precies te zijn.

Aha, ja dat is net geen Friesland inderdaad :Y)

Spoiler:
Maar ik zou waarschijnlijk graag met je willen ruilen ;)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:18

Bielsje schreef:
Wat fijn Faniek! Je mag vanaf daar verrassend snel op grote verbindingswegen zitten, maar dan ben je helaas nog niet in de randstad :')

Maar eerlijk is eerlijk, ik kom uit Overijssel (tegen Drenthe aan) en zat ik niet "vastgeketend" aan manlief dan was ik met gierende banden teruggegaan _O-. Ik zal eeuwig spijt houden dat ik mijn ouderlijk huis niet heb gekocht denk ik... Er stond op een gegeven moment een kerk in Overijssel te koop, daar had ik manlief wel bijna mee overtuigd. Maar net niet helemaal dus :roll:

Haha nee Emmen en Assen zijn we snel, maar om dat randstad te noemen, voor mij groot genoeg :D

Dan komen mogelijk dichtbij elkaar weg, oorspronkelijk Steenwijkerwold, ook zo bijna Drenthe/Friesland.
De randstad zou ik echter nooit kunnen :o
Maar jullie plekje meer omgeving randstad komt ongetwijfeld voorbij, geduld wordt vaak goed beloond.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:36

Ik kan de randstad dus ook niet :+
Het enige wat ik tegenwoordig nog kan denken is wat ik toch heb gedaan dat mijn karma blijkbaar zo enorm slecht is dat ik nooit meer uit dit huis ga komen... :roll:

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 07:57

Bielsje schreef:
Ik kan de randstad dus ook niet :+
Het enige wat ik tegenwoordig nog kan denken is wat ik toch heb gedaan dat mijn karma blijkbaar zo enorm slecht is dat ik nooit meer uit dit huis ga komen... :roll:

Misschien toch je zoekgebied uitbreiden. Er ligt echt zat vrijstaand te koop, zelfs ook nog in hele goede staat.
https://www.funda.nl/detail/koop/venlo/ ... /43924080/

https://www.funda.nl/detail/koop/maasbr ... /43920797/

https://www.funda.nl/detail/koop/helden ... /43928405/

https://www.funda.nl/detail/koop/heythu ... /89389119/

En deze met een behoorlijk stuk grond erbij:
https://www.funda.nl/detail/koop/ospel/ ... /43910840/

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:34

Behalve dat dit dus allemaal van die (imo lelijke) blokkendozen zijn, zou ik mijn man nooit vragen 1,5 uur (als er geen file zou bestaan) enkele reis te maken :'). Hij werkt 6/7 dagen per week en een aantal avonden, hij moet ook nog wel eens in de nacht heen bij poging tot inbraak en dan houdt hij echt geen leven meer over...

Er is hier echt wel wat te koop wat op papier voldoet, maar ik ga niet nog een keer een "wel okee" huis kopen want voor je het weet zit je er 12+ jaar aan vast :+ . Had ik nog kunnen werken, dan had ik op het parkeer gedoe na waarschijnlijk geen problemen met dit huis gehad maar het is nu mijn hele wereld geworden helaas. Dus het wordt óf iets waar we gegarandeerd flinke winst op kunnen pakken, of iets waar we zonder problemen de rest van ons leven kunnen en willen zitten.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:21

Wij hebben helaas nog geen bezichtigingsaanvragen |(

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:31

Heeft de makelaar aangegeven hoe het op dit moment gaat met aanvragen? Maw, zijn jullie een uitzondering of is dat vrij normaal nu?

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 15:45

Bielsje schreef:
Heeft de makelaar aangegeven hoe het op dit moment gaat met aanvragen? Maw, zijn jullie een uitzondering of is dat vrij normaal nu?

Volgens hem niet raar omdat hij pas sinds vrijdagavond online staat, maar ik had wel aanvragen verwacht na het weekend.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 16:37

Ik kom ook dit topic binnen, waarschijnlijk vooral om mee te lezen haha. Maar ik ben ook op huizenjacht, en heb nu al constant stress over hoe hoog nou te bieden enzo :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 17:36

OneLiner schreef:

Jeetje, dat vind ik niet bemoedigend in de huidige markt. Zitten jullie te hoog met de vraagprijs?

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 17:53

Fitzroy schreef:
OneLiner schreef:

Jeetje, dat vind ik niet bemoedigend in de huidige markt. Zitten jullie te hoog met de vraagprijs?

Nee het verrast me ook wel, we hebben ons laten adviseren door verschillende makelaars en ons huis laten taxeren dus de vraagprijs is niet gek hoog.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 18:22

Ik zie ongeveer 75% van mijn FB vrienden op vakantie of op pad, zou me nog geen zorgen maken.

Wat ik alleen nooit snap is dat een huis op Funda komt zo ongeveer gelijk met sluitingstijd van de makelaar of net voor het weekend. Doen ze dat zodat er geen impulsieve mensen bellen of hoe werkt dat? :')

Welkom Myrsky! Zijn jullie net begonnen met de huizenjacht?

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 19:59

Bielsje schreef:
Ik zie ongeveer 75% van mijn FB vrienden op vakantie of op pad, zou me nog geen zorgen maken.

Wat ik alleen nooit snap is dat een huis op Funda komt zo ongeveer gelijk met sluitingstijd van de makelaar of net voor het weekend. Doen ze dat zodat er geen impulsieve mensen bellen of hoe werkt dat? :')

Welkom Myrsky! Zijn jullie net begonnen met de huizenjacht?

Ja is ook. Het was natuurlijk Hemelvaartweekend, mooi weer, dus minder mensen die Funda afstruinen.
Maar toch, had toch gehoopt op belletjes maar wellicht ben ik te ongeduldig.

Haha ja geen idee wat de tactiek is, denk dat ze mensen er liever een weekend over na willen laten denken dus dat ze hem rond sluitingstijd en weekend op Funda gooien :')

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 20:16

Heb je niet het hele weekend achter een plant voor het raam gezeten om te kijken of er mensen kwam kijken? :Y)
Wij doen altijd eerst een stiekem bezoekje voor we eventueel een afspraak maken :').

Ik heb net even het Walter Living rapport van ons eigen huis gedownload, een compleet ander beeld dan van het huis waar we misschien interesse in hebben. Ik kan alleen maar hopen dat het ook maar een beetje klopt, dan gaat ons budget flink omhoog _O-

Spoiler:
IMO zitten we in de slechtste buurt, blijkt het de meest gewilde buurt te zijn... Ik snap de randstad niet :x