Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:15

Het zou om deze muur gaan:

Afbeelding

Links ervan is onze mat-witte keuken met kookeiland.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:23

Bedankt voor alle tips en het meedenken dames!
Ik denk dat ik (in ieder geval voorlopig) mijn aquarium ga opruimen. Een zwevende kast, zoals het tv meubel is denk ik geen optie. Die heeft niet de juiste afmetingen. Zoals jullie konden zien op de foto van de verkoop, had de vorige bewoner er een mini juke box staan...
En aangezien ik nog een mooie grote plant wilde en op dit moment niet echt plek heb... Is dat een hele mooie optie!

Toch wel enig hartezeer, want een aquarium is onwijs leuk om naar te kijken, maar op deze plek zit je er ook niet echt vaak voor... Goed, opstarten kan altijd... Zo'n klein bakje is weinig werk.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:41

@Mi-Amore: ik geef toe dat ik de muur nu idd wat massaal en wit vind, maar zou een fotobehang weer niet too much worden i.c.m. de tv en het licht dat die geeft?

Edit: zijn die muren al geverfd of zijn ze nog onbewerkt?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:42

Dat is dus inderdaad de twijfel :) zou een 'eenvoudig' behang beter zijn?

De muur is momenteel enkel geprimerd.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:43

Oh vandaar : ik zag ook allemaal vlekken. Ik dacht: wat een broddelwerk :')

Een enkele kleur achter de tv en evt iets met een wat drukkere print - waar dezelfde kleur als achter de tv ook in voor komt, op de rechter muur?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:45

Hahahaha nee ZO slecht schilder ik niet :D

De muren zijn enkel geprimerd omdat we nog niet wisten wat we ermee gingen doen :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:47

Heb je al accentkleuren in je huis, qua accessoires of zo?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:48

Mi_Amore schreef:
Dat is dus inderdaad de twijfel :) zou een 'eenvoudig' behang beter zijn?

De muur is momenteel enkel geprimerd.

Ik zag laatst een mooi behang voorbij komen, ging dat niet om die keuken?
Was dat niet bij de kwantum? Zijn allemaal veren of palmbladeren. Wel heel erg donker, maar ik denk dat het heel mooi kan zijn! Zou er dan wel wat wit/lichte schilderijtjes op hangen denk ik...

Maar zoiets zou ook erg mooi zijn...
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:50

Zoiets zou idd wel heel goed kunnen! :j Daar had ik nog niet aan gedacht. Bij fotobehang denk ik meteen aan zeg maar een echte foto in full color :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:52

Met fotobehang én een TV zou ik erg voorzichtig zijn. Als er een duidelijk motief met veel kleur in het behang zit is het geen goede achtergrond voor de TV.
Een rustiger achtergrond zoals bijv. een rustieke muur kan wel.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:04

Vriendin van mij heeft een stockfoto laten drukken op spandoekmateriaal (dat dikke) op de maat van de muur en dat met supersterke behanglijm op de muur gemaakt. Echt super mooi geworden. Heb je wat meer keuze :)

De lamp voor op de werkbank is binnen gekomen, super leuk. Alleen de ledlamp is veel te fel helaas. Is wel dimmable, maar er zit geen dimmer op de lamp. Kan nog geen mooie led vinden met minder lumen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:08

Wat is een mooie led Samo? Ik heb zelf vrij donkere (200 lumen met een donker glas), maar helaas wel rechte dingetjes er in... Die gekrulde dingen zijn moeilijk te vinden...

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:30

Afbeelding
Had nu deze, filament tube model

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:36

Oei... ja dat is een hele lastige vrees ik. Al die leuke en aparte vormen zijn moeilijk te verkrijgen en vaak erg donker :( Zie wel dat het glas wat donker is, dus hij kan best wat donkerder uitvallen hoor...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:40

Fotobehang zou ik zeker niet doen. Wel tof om die muur te behangen! Ik zou eerder voor reliefbehang kiezen in 1 of 2 kleuren. Wordt anders veel te druk.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:41

Janine1990 schreef:
Oei... ja dat is een hele lastige vrees ik. Al die leuke en aparte vormen zijn moeilijk te verkrijgen en vaak erg donker :( Zie wel dat het glas wat donker is, dus hij kan best wat donkerder uitvallen hoor...

Nee helaas, lijkt net alsof er een bouwlamp in de hal staat..

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:45

Wat een leuk topic! Ik krijg volgende week de sleutel van mn eerste eigen appartement :D
Dus ik ga eventjes volgen om wat ideeën op te doen, ik ben zelf ontzettend slecht in inrichten dus wie weet kan ik jullie hulp goed gebruiken :))

Ik ben bang dat ik veel te veel meubels heb en geen idee heb waar ik het allemaal kwijt kan

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:46

Samo schreef:
Janine1990 schreef:

Nee helaas, lijkt net alsof er een bouwlamp in de hal staat..

My bad, ik dacht dat je deze als enige optie nog had gevonden...

Cringeworthy... :(:)

Ik ben zelf nog regelmatig aan het kijken naar de juiste leds, maar het valt mij gigantisch tegen...

Donkerder dan dit model (ik heb een 200lm geloof ik, of 250lm) heb ik ze nog niet gevonden...
https://www.luckylight.nl/cla-ledbulb-d ... 7-820-gold

Dus ik zou als ik jou was gaan bedenken, wil je voor zo'n lamp gaan? Of is een andere soort lamp misschien een beter idee?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:50

@MamaMiesje:

De keuken is mat wit met naturel houten werkblad. De tv-kast / dvd kast is te zien op de foto.
Onze zetel is melkchocoladebruin. Verder hebben we nog niks aangekleed aangezien ik hier geen krak in ben en het allemaal op het gemakje kan gebeuren dan :D De vloer zelf is ook een keramisch laminaat met houtstructuur. Vanuit de sofa kijken we dus links naar de keuken en een schuifraam richting tuin over de breedte van heel de keuken, rechts kijk ik op een halletje waar de berging zit en nog een steigerhouten loftdeur komt.

Ik vind het écht moeilijk om er warmte in te brengen. Ik vind mijn woonkamer/keuken immens gezellig, maar nog niet 'warm'.

@janine1990: dat is echt mooi!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:53

Mi_Amore schreef:
@MamaMiesje:

De keuken is mat wit met naturel houten werkblad. De tv-kast / dvd kast is te zien op de foto.
Onze zetel is melkchocoladebruin. Verder hebben we nog niks aangekleed aangezien ik hier geen krak in ben en het allemaal op het gemakje kan gebeuren dan :D De vloer zelf is ook een keramisch laminaat met houtstructuur. Vanuit de sofa kijken we dus links naar de keuken en een schuifraam richting tuin over de breedte van heel de keuken, rechts kijk ik op een halletje waar de berging zit en nog een steigerhouten loftdeur komt.

Ik vind het écht moeilijk om er warmte in te brengen. Ik vind mijn woonkamer/keuken immens gezellig, maar nog niet 'warm'.

@janine1990: dat is echt mooi!

Behangfabriek.com geloof ik dat Pinterest aangaf :)
Denk dat het wel een kijkje waard is voor jou!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:28

Ik heb een mooie boomstronk gekregen *\o/*. Staat nu in de bijkeuken te drogen (duurt nog wel even ook, stronk is een 45 cm hoog en 30 cm doorsbee), ik ga m netjes recht laten zagen en dan schuren, oliën en er pootjes of wieltjes onder zetten.

Leuk als bijzettafeltje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:36

Leuk San! Ben erg benieuwd!

Ben zelf intussen 300 dingen tegelijk aan het doen...
Ik wil mijn bed anders hebben (platform bed), ik zoek krukjes voor naast het bed... lampjes voor naast het bed... een laag kastje voor de slaapkamer... (niet te vergeten een schaapje + kussentjes voor de nieuwe stoel)
Ik kijk naar nieuwe keukens op Marktplaats, backsplashes... Ideetjes voor mijn bijkeuken...
En niet te vergeten, er komt een zomer aan... Dus kijken hoe ik mooie tuinmeubelen kan maken... :x
Daarnaast natuurlijk knappe tegels, want de tuin verdient ook wel wat aandacht... Rampzalig :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:09

@janine: Zoek eens op youtube in het engels... gaat een wereld aan leuke zelfmaakmeubeltjes voor je open :D

@san87: laat je de bast er op of haal je die er af ?? Gezien het gewicht is wieltjes makkelijker ;)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:08

Ik ben ‘blij’ dat jij dat ook hebt Janine! :')

Ik heb nog wel een leuk projectje voor jullie om over mee te denken. Onze zolder is momenteel 1 grote ruimte. In het voorjaar willen wij die gaan verbouwen; vliering incl vlizotrap, ouderslaapkamer, inloopkast, washok (voor wasrekken, strijkplank, wasmanden ed) en een hoekje voor mn man zijn gereedschap. Uiteraard hebben wij al verschillende opties overwogen, maar nog geen definitieve, ideale indeling kunnen vinden. In het nisje staan wasmachine en droger, deze blijven hier ook staan ivm aansluitingen. Washok hoeft hier niet direct op aan te sluiten. Ook handig om te weten, wij hebben net een nieuw bed van 180x210, plus 2 nachtkastjes van ongeveer 30x40. Alvast bedankt voor het meedenken!

Afbeelding

NB: afstand vloer tot nok is ruim 4 meter.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 07:37