[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:02

@Fatcat,in een normaal geval (al weet je dat natuurlijk nooit 100% zeker), zou ik de Kovk niet inschrijven nee.

*\o/* *\o/* *\o/* We hebben weer een nieuwe soapaflevering erbij! Pakt iedereen even de popcorn, wijn en in mijn geval, kalmerende middelen? *\o/* *\o/* *\o/*

Vanochtend werd ik wakker, ik heb straks examen, dus was vrij vroeg wakker, en ik heb de zeer slechte gewoonte om eerst op mijn telefoon te kijken.

En wat vind ik daar? Een zoekopdracht van een makelaar in het gebied waar wij aan het bieden zijn. Die had ik al even geleden ingevuld, gewoon om eens te kijken wat ze nog meer in de aanbieding hebben.

Wat zie ik tot mijn stomste verbazing aangeboden worden? Het huis waar wij zo moeizaam op aan het bieden zijn! POF daar ging mijn hartslag.

Zelfde prijs, zelfde foto's, zelfde omschrijving. Dan breekt toch je klomp?

Heb maar even een sms gestuurd naar de erfgenaam waar wij contact mee hebben, of we vanmiddag even kunnen bellen (aka WTF is hier aan de hand???!!!)

Zo. En nu op zoek naar valium zodat ik mijn examen nog kan doen.

-O-

Daihyo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:08

Dat meen je niet :\
Dat is wel heel bizar.

Ik heb het contract ook niet in laten schrijven. Zag er de meerwaarde niet van in, heb geen speciale koop.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:09

Waaaat??? No!! Dat meen je niet!
Ik bedoel, je meent het vast echt, maar dit is toch niet te geloven??
Ben benieuwd met welk excuus ze komen...

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:04

Ik kan mij de hartkloppingen inbeelden....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:29

Jemig pffff daar krijg je dan toch een hartverzakking van. Maar hihi wat als je via die makelaar eens contact zoekt ook. }> succes vandaag

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:26

Prairy schreef:
@Fatcat,in een normaal geval (al weet je dat natuurlijk nooit 100% zeker), zou ik de Kovk niet inschrijven nee.

*\o/* *\o/* *\o/* We hebben weer een nieuwe soapaflevering erbij! Pakt iedereen even de popcorn, wijn en in mijn geval, kalmerende middelen? *\o/* *\o/* *\o/*

Vanochtend werd ik wakker, ik heb straks examen, dus was vrij vroeg wakker, en ik heb de zeer slechte gewoonte om eerst op mijn telefoon te kijken.

En wat vind ik daar? Een zoekopdracht van een makelaar in het gebied waar wij aan het bieden zijn. Die had ik al even geleden ingevuld, gewoon om eens te kijken wat ze nog meer in de aanbieding hebben.

Wat zie ik tot mijn stomste verbazing aangeboden worden? Het huis waar wij zo moeizaam op aan het bieden zijn! POF daar ging mijn hartslag.

Zelfde prijs, zelfde foto's, zelfde omschrijving. Dan breekt toch je klomp?

Heb maar even een sms gestuurd naar de erfgenaam waar wij contact mee hebben, of we vanmiddag even kunnen bellen (aka WTF is hier aan de hand???!!!)

Zo. En nu op zoek naar valium zodat ik mijn examen nog kan doen.

-O-

Dat kan ik mij voorstellen...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:49

:oo Jezus, wat een saga die maar blijft aanslepen. Kan me voorstellen dat je hier allesbehalve gelukkig van wordt, bovenop alle andere dingen die je met dit huis hebt meegemaakt. Zijn jullie na al dat gezeur nog altijd gemotiveerd om het te kopen? Ik zou er zo moedeloos van worden...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:57

Zoooo, ik snap dat je even een flinke wegtrekker kreeg vanmorgen!
Maar zou het misschien zo kunnen zijn dat deze makelaar oud materiaal naar boven gehaald heeft?
Wij hebben namelijk ook een tijdje een zoekopdracht gegeven bij een makelaar, ik kreeg veel mailtjes met heel veel huizen die ik al lang voorbij had zien komen. Dus ze geven niet altijd een duidelijk beeld zeg maar.
Ik hoop dat je nog vrij normaal je examen hebt kunnen doen en vanmiddag duidelijkheid hebt van de erfgenaam.
Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:38

*\o/* Mn vader was ook enthousiast!! Wel bleek er door het kundige oog van mn vader nog wat achterstallig onderhoud te zijn wat de kans op lekkage aanzienlijk vergroot (stukje plat dak met begroeiing op de dakbedekking dus dat zal met de buren aangepakt moeten worden, maar als we het huis voor onze prijs krijgen is dat een eerlijke prijs voor een eerlijk huis! :D

Dus wij gaan een take-it-or-leave-it bod uitbrengen en in spanning afwachten! :D

Is het nou verstandig om dat bod vandaag al te doen waarmee ik gretig over kom of kan ik daar beter nog 2 dagen mee wachten zodat hun gretiger zijn?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:17

Tja, als je een bod doet weten ze toch wel dat je het wil kopen, dat is mijn gedachte tenminste.
Zit je in een buurt waar het hard loopt of valt dat mee?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:20

Weten jullie een makkelijk (bij voorkeur Nederlands) online programma om je huis in te richten?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:22

Ik zou gewoon je bod doen. Of ze het accepteren is aan hun, of je daar nou mee wacht of niet maakt denk ik niet zoveel uit.

Ik heb ondertussen de erfgenaam ook gesproken, die snapt er ook geen hout van. Ik ben er ondertussen wel echt klaar mee maar mijn man wil nog door, en er is nog niks nieuws op Funda gekomen voor ons.

Ik ga vanmiddag even een uurtje paard huren, even mijn kop leeg maken want die staat echt op ontploffen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:35

De buurt loopt relatief hard, gemiddeld 3 weken voor huizen die eerlijk geprijsd zijn, maar dit huis staat wel al een jaar te koop omdat hij te hoog geprijsd is. Een vergelijkbaar huis in modernere staat stond vorrig jaar voor dezelfde prijs te koop, die is na een aantal maanden 11.000 gezakt, en toen 3 maand later verkocht. Wij willen 15.000 onder de vraagprijs bieden want dit huis is in minder moderne staat dan die andere en verder exact vergelijkbaar. Ik verwacht dat de verkoopprijs van die ander ook op of rond ons bod is geweest, en dat de taxatiewaarde ook rond ons bod ligt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-17 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:36

Check dat dan even in het Kadaster :) kun je zo zien voor een paar euro.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:42

Shanna schreef:
*\o/* Mn vader was ook enthousiast!! Wel bleek er door het kundige oog van mn vader nog wat achterstallig onderhoud te zijn wat de kans op lekkage aanzienlijk vergroot (stukje plat dak met begroeiing op de dakbedekking dus dat zal met de buren aangepakt moeten worden, maar als we het huis voor onze prijs krijgen is dat een eerlijke prijs voor een eerlijk huis! :D

Dus wij gaan een take-it-or-leave-it bod uitbrengen en in spanning afwachten! :D

Is het nou verstandig om dat bod vandaag al te doen waarmee ik gretig over kom of kan ik daar beter nog 2 dagen mee wachten zodat hun gretiger zijn?

Gewoon meteen bieden.Het beste is als zowel koper als verkoper tevreden uit de deal komen.Dan krijg je ook iemand waar je goed mee overweg kunt om alles nog te regelen en te bespreken wat betreft het huis. Ik heb onlangs mijn ouderlijk huis moeten verkopen, en,geloof me, het heeft me 10 jaar van mijn leven gekost.Wat een gedoe zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:49

Ik snap niks van dat uitreksel van het kadaster, wie kan mij daar mee helpen? :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:52

Stuur me even een pb met een foto ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:42

De huidige koopsom (van 2007) ligt 2500 boven wat wij willen en kunnen bieden. Ik hoop maar dat onze voorwaarden (enkel onder voorbehoud van financiering, overdracht in overleg (zijn wijn flexibel in wegens huurhuis, huidige eigenaren hebben nog geen andere woning) aantrekkelijk genoeg zijn voor hun om dat verlies te nemen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:16

@shanna ik heb wel eens een veel lager bod uitgebracht terwijl we nog in het huis waren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:30

Hoe is dat afgelopen? :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:21

Shanna schreef:
De huidige koopsom (van 2007) ligt 2500 boven wat wij willen en kunnen bieden. Ik hoop maar dat onze voorwaarden (enkel onder voorbehoud van financiering, overdracht in overleg (zijn wijn flexibel in wegens huurhuis, huidige eigenaren hebben nog geen andere woning) aantrekkelijk genoeg zijn voor hun om dat verlies te nemen!

Als de overdracht in overleg is omdat de huidige eigenaren nog geen andere woning hebben,dan kan het best zijn dat ze korting op de vraagprijs willen geven ja.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:25

Shanna schreef:
Hoe is dat afgelopen? :+

Gekocht voor 20k onder de vp haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:41

anjali schreef:
Shanna schreef:

Als de overdracht in overleg is omdat de huidige eigenaren nog geen andere woning hebben,dan kan het best zijn dat ze korting op de vraagprijs willen geven ja.

Dat is inderdaad de reden dat we de overdracht in overleg willen doen. Ons bod is ook ruim 15.000 onder de vraagprijs, maar de vraagprijs is dan ook echt te hoog (daarom staat hij ook al een jaar te koop).

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:44

Ik zou gewoon je bod doen en eerlijk erbij vertellen dat jullie ook niet meer kunnen betalen en dat jullie daarom gelijk een eindbod doen. Dan is het duidelijk en eerlijk ook. En jullie hebben inderdaad als voordeel dat jullie flexibel zijn met de overdracht.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:53

Tjonge zeg. Wat een soap!