[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:44

Nicolletje schreef:
rowo schreef:
En de mensen willen/wouden verkopen omdat zij terug wil naar haar geboortestreek. Maar t is zijn ouderlijk huis :+

Och jee ik zie het al helemaal voor me: zij elke keer weer naar de makelaar, hij: neeeeeeee! ...alles weer terugdraaien.

:') Ik zie het ook helemaal voor me!!! hihihi.

Maar wel balen hoor, dat ze het weer terugdraaien Rowo. :j

Venlo ziet er idd netjes uit.

Wij hadden gisteren gesprek bij de gemeente. We móeten een bepaalde afstand houden van de buren, omdat het een bedrijf is. Dus ons plan om zo noordelijk mogelijk te bouwen gaat helaas niet lukken, maar na het gesprek zijn we weer gaan zitten om te kijken waar het huis dan zou moeten komen en we zien nog wel mogelijkheden. Nadeel: Dan móeten we eerst het huis slopen, voor we wat anders kunnen bouwen. Dus het gaat wel in de papieren lopen. Daar baalden we wel van. Maar we hoeven niks extra's te onderzoeken als we dat doen en dan kunnen we vrij snel aan de slag met bouwen. :j Dus het einde van het lange wachten lijkt in zicht... Het wachten is nu op een reactie van de wethouders. Die krijgen nu het advies voor de neus en nemen samen een besluit. Hopelijk krijgen ze ze snel gevonden onder de tafels van de carnaval en kunnen ze snel spijkers met koppen slaan.

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:53

Oeh spannend idefix!!!!
Waar ga je dan tijdelijk heen??

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:58

Als het meezit in een stacaravan oid achter op ons perceel. We willen hier niet weg, omdat we onze paarden natuurlijk moeten verzorgen. Als ik er bij woon, kan ik ook gewoon helpen met schoonmaken enzo. Alles wat ik veeg, hoeft een bouwvakker niet meer te doen en bespaart mij kosten. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:16

Poeh hee , dubbel maar toch voorzichtig positief :)

Ik vind het wel interessant dat je zegt dat je nog wel mogelijkheden ziet , wordt daar wel benieuwd van wat je had gedaan als je GEEN mogelijkheden had gezien :P

Hopelijk slaan ze snel spijkers met koppen zodat je dit jaar nog een flinke slag kunt slaan :)

Huisje in Venlo ziet er leuk uit +:)+

Op die witte keuken na :P

Kurkvloeren op de slaapkamers , geinig !

Wij zijn natuurlijk de hele verdiepingsvloer opnieuw op aan het bouwen en twijfelen nog wat we daar als vloerbedekking zullen gaan gebruiken.....waar gaat jullie voorkeur naar uit ? :)

Vooralsnog denk ik dat het hier laminaat gaat worden , maar echt een hele grote fan ben ik daar eigenlijk niet van dus wellicht toch beter een vinyl met een niet van echt te onderscheiden houtmotief net zoals beneden weer komt als alles (eindelijk) af is :)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:29

Wat balen mandy! Zul je altijd zien! Wat raar ook van de mensen zeg?! Laten ze eens een keuze maken idd! Nu is keuze als nog moeilijk denk ik?

En klinkt beter idefix! Wel een heel project pfff

Zal de link van het huis nog eens bekijken!

Ben zelf trouwens wel fan van laminaat. Al lopen wij ook bijna nooit met schoenen aan binnen maat sluik op sokken dus dat scheelt (qua kabaal)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:15

Toe maar idefix... Een behoorlijk project dus, maar wel handig dat je er gewoon nog op het perceel kan blijven wonen.

Ik heb vroeger in mijn slaapkamer laminaat gehad. Het is idd vrij gehorig als je gewend bent met schoenen te lopen. In mijn oude slaapkamer (ouderlijk huis) ligt nu kliklaminaat dus qua gehorigheid hetzelfde :P Alleen ligt er nu wel een laag (geluids) isolatie onder. Zijl (= als venyl?) hebben mijn schoonouders in de huiskamer liggen. Je moet er alleen mee uitkijken dat je er in tegenstelling tot andere vloerbedekkingen makkelijker doorheen kan gaan (denk aan een scherpe metalen poot van het bed bijvoorbeeld of met hakken als je boven met schoenen loopt).
Ik ben een ontzettende tegenstander van vloerkleed. Dat was ik al, en nu ik in een appartment woon waar de vloeren volledig zijn bekleed met het spul (badkamer en keuken uitgeloten natuurlijk) kan ik niet zeggen dat mijn mening erop vooruit is gegaan... (misschien heeft het te maken dat het beige is en je in de hal en woonkamer de meeste kans op vlekken hebt, maar voor mij geen vloerbedekking meer!)
Met kurk heb ik trouwens geen ervaring :P is wel geluidsdempend, maar hoe houd je het schoon? Wat zullen mijn katten ervan vinden :=

Ik ben wel benieuwd hoe het huis in Venlo er uit ziet morgen. De foto's geven een groter beeld dan dat het werkelijk is (let in de woonkamer op de kastjes/deur en in de tuin op de zwarte plantenpot) en helaas hebben ze geen afmetingen van de ruimtes vermeld behalve van de slaapkamers en kelder.
Ik had nog iets anders erg moois gezien. Grotere tuin, net iets kleinere woonkamer maar mooiere badkamer en keuken (niet alleen wit), nadeel was de ligging: tuin op het oosten en vlakbij het spoor (en te dicht op het centrum naar mijn mening).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 21:22

Vloeren zijn nogal persoonlijk, denk ik. Wij zijn dus absoluut niet van de laminaat, is best mooi spul tussen, maar wij willen dus geen nep. Dus hier natuursteen en hout.

@Idefix: jammer, dat jullie nu weer moeten gaan omdenken en dan ook nog eerst het huidige huis slopen, is natuurlijk een heel andere opzet. Ik wilde hier ook zoveel mogelijk bij de paarden zijn en heb hier dus ook in de caravan geslapen in het begin, manlief niet die moet daar niks van weten :') .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:43

Vinyl is veel sterker dan zeil.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:50

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:50

Ik ben niet zo'n fan van laminaat vanwege dat je toch snel ziet dat randjes van het toplaagje om gaan krullen ofzo :P

En inderdaad het kan wat tikken. Vriendlief die had in zijn huis overal kersenkleurig laminaat en met een goede onderlaag er onder , en dat was eigenlijk wel hartstikke mooi ! Daardoor zou ik het op zich wel prima vinden om dat ook te leggen. Maar het is ook wel een beetje koud zonder vloerverwarming natuurlijk...en dan dat je op een gegeven moment toch vaak iets bladderende randjes gaat zien....

Kurk lijkt me een mooi materiaal qua geluidsdemping en misschien ook wel wat warmer aan je voeten 's nachts ? Maar inderdaad hoe zit dat met schoonmaken :P

Er zal vast wel een beschermlaagje opzitten toch ?

Echte natuurlijke materialen vind ik ook het mooist...maar been there - done that...ik wil NOOIT meer een houten vloer of natuursteen , wat een getob heb je daarmee zeg , pfffft. Veels te veel onderhoud.

We hebben in dit huis een vinyl vloer met een houtmotief en dat is zo echt dat zelfs mijn vader (ZEER kritische timmerman) het niet geloofde toen we zeiden dat het zeil was :P

Nooit geweten dat dat zo mooi kon zijn +:)+

Het voelt niet koud aan , kan enorm veel hebben (we hebben met allerlei grof en scherp puin gegooid en gesleept en je ziet er NIKS van , heel bizar :oo ) en het is allemaal uit 1 stuk dus het maakt schoon als een tierelier en je kan er een maand een plas water op laten staan en dan krijg je nog geen schade :P

I-de-aal.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:52

Kurk was heel goed schoon te maken, in de woonkamer moest er om de zoveel jaar een keer iets mee gedaan worden als beschermlaag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:58

Hoe lang geleden was dat ? :)

Ik ga me eens verdiepen in kurk , heb het wel eens eerder gedaan geloof ik maar herinner me niks er van , waarschijnlijk heeft al heel snel iets mij afgeschrikt....de prijs of onderhoud ofzo :P

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:03

Dit huis is van 1996 en die vloeren zijn er toen meteen ingelegd. Dus dat is wel al even geleden inderdaad :). Het goede nieuws is wel dat je er niks aan ziet :P.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:15

Kurk is dus wel erg makkelijk dus :) Ik zal vanavond eens vragen naar het onderhoud...
Ik heb ooit eens kort op kamers gezeten voor stage. Daar lag een gewone houten vloer, waarschijnlijk nooit goed onderhouden, maar dat zou ik ook nooit in huis willen. Van die kieren tussen de planken, geen beschermlaag meer etc. Pakket is dan weer wel mooi (alleen niks voor op een boven verdieping).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:26

Spannend Idefix! Kan me goed voorstellen dat je er wilt blijven wonen hoor! Maar hoe lang zou je dan in een sta caravan moeten?

En wat betreft een krukvloer. Heb toen zo'n lelijke gezien dat ik denk dat alles ervan lelijk is :o Maar ik hoef me nog niet in vloeren te verdiepen gelukkig...

Vanmiddag met de aannemer rond :):)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:26

Zo. Vanmorgen de stukadoor even uitgelegd dat het de bedoeling is dat hij onze muren RECHT stuukt, en met haakse hoeken :roll:

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:27

Heel spannend Rowo!!!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:29

manzano schreef:
Zo. Vanmorgen de stukadoor even uitgelegd dat het de bedoeling is dat hij onze muren RECHT stuukt, en met haakse hoeken :roll:

Nou das ook lekker dan :\

edit:

http://www.funda.nl/koop/haaksbergen/hu ... nborgh-11/

Vriendlief kwam van de week ook nog met dit huis. In het centrum hier bij ons en bij ons te koop. Zo'n mooi huis. Beetje jammer dat er minimaal nog voor een ton aan moet verbouwen :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:43

Oh da's altijd handig als je dat de stukadoor moet uitleggen :+

Ik heb in de keuken zeil, badkamer+toilet zijn betegeld en de rest ligt vloerbedekking. Vorige bewoners hadden een kindje van een jaar of 3 en dat zie je wel, veel vlekken. Vloerbedekking heeft ook een hele praktische lichte kleur. Vind het absoluut niet mooi maar momenteel heb ik ook geen financiele ruimte om de boel om te gooien. Uiteindelijk wil ik er wel iets van laminaat oid in, het hoeft geen tientallen jaren mee te gaan. Voordeel van vloerbedekking is wel dat het lekker warm is in de winter :))

Edit: die woning die je laat zien is echt helemaal mijn ding :+: Wel moet die afschuwelijke groene muur weg en ik zou er ook wel een nieuwe keuken in knallen maar verder? Enig!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:48

Overal zit enkel glas (kozijnen ook niet super), zachtboard plafonds, de badkamer is heel oud en de vloeren niet al te best. Het leidingwerk moet opnieuw gedaan worden, wel zit er een redelijk nieuwe CV in. Verder moet de hele zolder gedaan worden en de tuin ook. Maar wel een heel charmant huis :+:

@ Berdien: mijn ouders hebben nu nieuwe vloerbedekking op de bovenverdieping, maar das wel idd heerlijk aan de voeten s winters. Laminaat oid is makkelijk met schoonhouden, maar gewoon koud.
Op de begane grond zou ik het niet willen hebben :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:50

Ik vind laminaat juist zo lastig met schoonmaken :o je blijft alles erop zien en echt nat mag ook weer niet...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:51

manzano schreef:
Ik vind laminaat juist zo lastig met schoonmaken :o je blijft alles erop zien en echt nat mag ook weer niet...

Eens, maar eenmaal in een vlek in de vloerbedekking krijg je er niet meer uit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:52

Nee ok. Al heb ik uit m'n witte vloerbedekking ook heel wat ingedroogd kattenkots geboend :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:52

Ja ik heb maar 1 verdieping :P Zou wel vloerbedekking in de slaapkamers willen houden. Vind het zo! naar om als je 's nachts moet plassen koude voeten te krijgen :))

Voor in de hal en de woonkamer zou ik wel graag een iets onderhoudsvriendelijkere bedekking willen hebben. Vloerbedekking stofzuigt ook zo zwaar :+

Ah kijk, zover heb ik dan weer niet gekeken rowo, heb gewoon door de foto's gebladerd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:57

In ons mini appartementje hebben wij ook overal vloerbedekking. Maar dat konden we overnemen voor een paar euro. Is van dat hele harde, niet zo lekker zacht aan de voeten :n Wil het in de woonkamer etc iig niet meer.