Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saul schreef:Prijzen zijn inderdaad bizar gestegen.
Wij hebben einde zomer 2018 gekocht, iedereen verklaarde ons voor gek. Deze markt is veel te duur en gek en blabla.
In die tijd hebben we gebeld toen het op funda kwam. We waren toen nummer 2 in de rij. Nummer 1 mocht eerst komen kijken en beslissen. Als zij het niet wilde mochten wij komen kijken.
We hebben 2 bezichtigingen gedaan op het huis en zelfs onder de vraagprijs gekocht.
Als we ditzelfde huis in deze tijd zouden moeten kopen, dan zou ons dit oprecht niet lukken zoveel dat de prijzen gestegen zijn.
Wij hebben ons huis van 239m2 en bijna een halve hectare voor ruim heel ruim onder de 4ton gekocht. Dat geloofd toch niemand meer![]()
Ik vind het echt bizar.
Konstantine schreef:Wij zijn recent op Videoland opnieuw begonnen aan Kopen Zonder Kijken en schrokken echt, in 2019 had je een vrijstaand huis op 350m2 voor iets van 225k...
Oké, dat was dan in Heerenveen, maar als dat daar nu nog zo was pakte ik vandaag m'n koffers en leerde ik fierljeppen
Bielsje schreef:Ik kom hier even aanhaken hoor. Ik kan zowel de succesverhalen als de verhalen van onze lotgenoten wel gebruiken
![]()
Wij zijn al een tijdje aan het zoeken zeg maar... Een jaar of 9 geleden zijn we fanatiek begonnen, toen even op een lager pitje gezet omdat mijn man graag voor zichzelf wilde beginnen en we 3 jaar resultaten moesten kunnen laten zien voor een hypotheek, en nu weer 6 jaar vol aan het zoeken. We hebben in totaal op 5 huizen geboden volgens mij maar bij alle huizen was het gekkenhuis qua biedingen![]()
Ik moet wel zeggen dat we gemiddeld maar 2 huizen per jaar zien waar we een bezichtiging de moeite waard vinden en dan kregen we vaak maar bij 1 van de 2 gemiddeld een plekje om te bezichtigen. Eigenlijk ben ik er wel klaar mee maar ik heb zo'n enorme hekel aan de plaats waar ik nu woon...
Het enige positieve wat ik nu van veel mensen om me heen hoor, is dat het overbieden zijn beste tijd wel een beetje gehad lijkt te hebben. Fingers crossed voor ons kopers denk ik dan maar![]()
Gefeliciteerd met de koop OneLiner!
OneLiner schreef:Bielsje schreef:Ik kom hier even aanhaken hoor. Ik kan zowel de succesverhalen als de verhalen van onze lotgenoten wel gebruiken
![]()
Wij zijn al een tijdje aan het zoeken zeg maar... Een jaar of 9 geleden zijn we fanatiek begonnen, toen even op een lager pitje gezet omdat mijn man graag voor zichzelf wilde beginnen en we 3 jaar resultaten moesten kunnen laten zien voor een hypotheek, en nu weer 6 jaar vol aan het zoeken. We hebben in totaal op 5 huizen geboden volgens mij maar bij alle huizen was het gekkenhuis qua biedingen![]()
Ik moet wel zeggen dat we gemiddeld maar 2 huizen per jaar zien waar we een bezichtiging de moeite waard vinden en dan kregen we vaak maar bij 1 van de 2 gemiddeld een plekje om te bezichtigen. Eigenlijk ben ik er wel klaar mee maar ik heb zo'n enorme hekel aan de plaats waar ik nu woon...
Het enige positieve wat ik nu van veel mensen om me heen hoor, is dat het overbieden zijn beste tijd wel een beetje gehad lijkt te hebben. Fingers crossed voor ons kopers denk ik dan maar![]()
Gefeliciteerd met de koop OneLiner!
Dankjewel!
Een beetje hetzelfde als bij ons dus, wel al een aantal jaar op zoek maar relatief weinig bezichtigingen en 5x een bod uitgebracht (waarvan we 1x zelfs het hoogste bod hadden maar mindere voorwaarden) en nu het 5e bod dus raak.
Maar jullie willen echt naar een andere plaats ook?
fohadie schreef:Gefeliciteerd OneLiner!
Mag ik vragen wat voor eisen jullie hebben voor een woning? Hoeveel m3 bijvoorbeeld, welke prijsklasse, meer eisen? Want er staan zoveel huizen te koop, dat ik me afvraag hoe het kan dat mensen al zoveel jaar aan het zoeken zijn?
Ik begrijp het wel hoor, ik had ook een paar eisen wat op dit moment amper beschikbaar komt, en ik weet dat ik gewoon veel mazzel heb gehad en onder gunstige voorwaarden kon bieden en dat dat heel vaak niet zo is.