Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 11:56

Poeh, dat is niet mis zeg!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 12:08

Volgens de woningbouw kan er geen koolmonoxide vrij gekomen zijn omdat dat alleen bij oude kachels van toepassing is. Maar ik vind het maar doodeng allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 21:54

Als je je er niet prettig meer bij voelt kun je een koolmonoxide melder kopen. Die zijn niet zo duur en het is hoe dan ook best een goed ding om in huis te hebben.

Je hebt ze bij de Action en Kruidvat al vanaf 15 Euro of zoiets.
Maar vervelende situatie hoor :(:) hoop voor je dat alles nu weer hersteld is.

Ik ben gisteren even losgegaan in de boekwinkel. Had zwaar behoefte aan goed leesvoer. Ik weet het, de bieb is goedkoper, maar ik hou zo van boeken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 21:56

Wij gaan morgen met vakantie, ook niet goed voor de portemonnee :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 21:58

Maar wel voor 'the mind' *\o/* heel veel plezier!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:09

Ik kwam er gister achter dat er morgen een best wel groot festival, maar 3km van mijn huis is (dreamfields). Zou eigenlijk best wel willen gaan, gewoon om te proberen of zo iets in je eentje leuk is. Maar ga er toch nog een nachtje over slapen, een ticket kosten ruim €50 euro, echt bizar veel geld -O-
dat word morgen dus of een flinke besparing, of een flinke uitgave. Is wel meteen al mn geld voor de maand op met zo'n duur ticket, en zal ook nog wel een tientje of €15 achter de hand moeten houden voor een eventueel drankje en of broodje. Maar het klinkt zo leuk haha, en kan er fietsen heen, dat is wel ideaal en uniek voor een dorpsbewoner :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:14

Faelynn schreef:
Ik kwam er gister achter dat er morgen een best wel groot festival, maar 3km van mijn huis is (dreamfields). Zou eigenlijk best wel willen gaan, gewoon om te proberen of zo iets in je eentje leuk is. Maar ga er toch nog een nachtje over slapen, een ticket kosten ruim €50 euro, echt bizar veel geld -O-
dat word morgen dus of een flinke besparing, of een flinke uitgave. Is wel meteen al mn geld voor de maand op met zo'n duur ticket, en zal ook nog wel een tientje of €15 achter de hand moeten houden voor een eventueel drankje en of broodje. Maar het klinkt zo leuk haha

Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar uit ervaring zeg ik: Doen!! Dit soort dingen doe ik heel regelmatig (mijn motto is: Life is short, buy the damn tickets) en ik heb nog nooit spijt gehad. Alleen maar spijt van niet gekochte tickets := Zo twijfel ik nog om in augustus een dag naar Alcatraz te gaan, maar daar moet ik een hotel voor boeken. Dus zo'n dagje festival kost mij al gauw €300 :')

Maar nogmaals, we kunnen niet in je portemonnee kijken en als je het geld echt niet kan missen, dan niet doen natuurlijk.

Ik heb hier laatst op stal foto's gemaakt van een clinic en bijna alle deelnemers hebben foto's besteld <3 Zo leuk! En een leuk zakcentje erbij voor mij

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:26

Faelynn schreef:
dat word morgen dus of een flinke besparing, of een flinke uitgave. Is wel meteen al mn geld voor de maand op met zo'n duur ticket, en zal ook nog wel een tientje of €15 achter de hand moeten houden voor een eventueel drankje en of broodje. Maar het klinkt zo leuk haha, en kan er fietsen heen, dat is wel ideaal en uniek voor een dorpsbewoner :')

Ik zou het ook zeker doen als je het geld ervoor hebt! Ben wel bang dat je met 15 euro niet zo ver komt op het festivalterrein.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:31

Ik ga 25 juli 4 dagen survivallen met een groep leerlingen van school. We krijgen vanuit de gemeente Tilburg 20.000 euro om met minderbedeelden wat te gaan doen in de vakantie.

Wij krijgen het omdat we een school zijn in een postcodegebied waar veel armoede heerst. Je mag dat als school zelf invullen hoe je het besteedt. Vorig jaar was het een pilot en zijn we ook naar de Ardennen gegaan met 30 kinderen. Dit jaar gaan we weer terug en hebben we gehoord dat het een structurele schenking gaat zijn vanuit de gemeente! Super tof.

Vorig jaar ook mee geweest als begeleider en dit jaar weer. Iedereen die mee wilde kon mee dus dat maakt het nog leuker.

Zo leuk om deze kinderen een leuke vakantie te bezorgen. Ga je toch weer anders met elkaar om. Een gedeelte gaat opnieuw mee, een ander gedeelte is enthousiast gemaakt door de rest en gaat voor het eerst mee.

Maar ook schrijnend, vorig jaar ben ik met een leerling kleding gaan winkelen voor het kamp. Ze had geen goede schoenen, geen fijne sportkleding, geen slaapzak etc. Na het winkelen ben ik met haar gaan lunchen. Had ze nog nooit gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 23:14

Wat goed dat daar geld voor beschikbaar is! En wat sneu wat sommige kinderen moeten missen -O-

Met €15 kom je vrees ik niet ver op het festivalterrein. Afgelopen maandag/dinsdag bij Rammstein waren de muntjes €3,50 per stuk. Een slap biertje was 1,5 munt. Een frisdrankje was 1 munt (en de beker kleiner). Een pannenkoek met poedersuiker 2,5 munt. Gingen in 2 dagen 42 munten doorheen (had er nog 2 gekregen bij het pension waar we sliepen). En dat zijn dan dagen vanaf 16u in de middag.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 23:37

Faelynn schreef:

Check even ticketswap, heb ik gisteren een kaartje op gekocht, helft van de prijs.

Bospop is 3€ per muntje, bier is 1 munt, vieze wijn 1,5 munt.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 00:06

Oh ik ben een hele zuinige met dat soort dingen haha.
Thuis gewoon lekker even wat eten en goed drinken, dan kan ik daar wel weg met 1 frisdrank en voor de avond een frietje ofzo is prima. Ik drink thuis ook alleen maar water en sommige plekken hebben ook nog wel eens tapwater, dus dat is ook prima. Als je geen geld hebt voor dat soort dingen word je vanzelf creatief, en wat je niet anders kent mis je ook niet. Tuurlijk soms jammer als ik met mensen ben die van alles bestellen, maar ik weet gewoon dat het niet verantwoord is als ik dat doe, dus neem dan vaak van thuis mee, of als dat niet mag gewoon de goedkoopste optie op locatie. Belangrijkste vind ik dan dat ik in ieder geval wel bij de belevenis kan zijn, al is het soms even puzzelen.

Citaat:
Ik ga 25 juli 4 dagen survivallen met een groep leerlingen van school. We krijgen vanuit de gemeente Tilburg 20.000 euro om met minderbedeelden wat te gaan doen in de vakantie.

Wat een goed initiatief!

Citaat:
Check even ticketswap, heb ik gisteren een kaartje op gekocht, helft van de prijs.

Op dit moment alleen kaartjes voor €54 of meer, maar misschien morgen kort voor het event nog mensen die afhaken en liever iets van geld terug hebben dan niets.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 00:21

idinn schreef:
Wat goed dat daar geld voor beschikbaar is! En wat sneu wat sommige kinderen moeten missen -O-

Met €15 kom je vrees ik niet ver op het festivalterrein. Afgelopen maandag/dinsdag bij Rammstein waren de muntjes €3,50 per stuk. Een slap biertje was 1,5 munt. Een frisdrankje was 1 munt (en de beker kleiner). Een pannenkoek met poedersuiker 2,5 munt. Gingen in 2 dagen 42 munten doorheen (had er nog 2 gekregen bij het pension waar we sliepen). En dat zijn dan dagen vanaf 16u in de middag.

Bij Rammstein was het echt schandalig gewoon! Wij hebben overleefd op 10 muntjes en midden in de nacht thuis nog wat gegeten :')

Voor 4 dagen Graspop heb ik 40 munten (=€120) gebruikt, vond dat heel netjes van mezelf. En dan heb ik nergens echt op bespaard, wel veel water gedronken ivm warm weer. Ik ben ook geen grote eter dus dat scheelt al en ik drink geen alcohol :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 01:23

Wij zijn stevige drinkers en ik leef om te eten. Op Werchter dus veel uitgegeven. Water was wel gratis en dat vond ik wel top. Dag twee ook bijna niets gedronken, na een dagje extra vind ik het ook wel wee prima.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-22 12:11

@PSvanLot mooi dat je dit doet. Vanuit mijn werk weet ik hoe waardevol dit is _/-\o_

Vwb festivals ... dat is reteduur. Maar erg leuk. Vroeger in mijn wilde tijd heb ik heel veel popconcerten / festivals bezocht. Moet wel zeggen... toen was het allemaal wel veel simpeler hoor met festivals. 9 vd 10 x was het gratis of een tientje of zoiets en eten / drinken was ook niet zo stervensduur. Concerten moest je meestal wel van te voren kopen, lag je dan voor voor de kassa :7 online was nog niet zo'n ding (ja ja ben oud). Maar festivals kon je meestal zo heen (behalve de hele grote als PinkPop en Werchter en zo).
We gaan zondag 1 dag naar NorthSeaJazz, de entree is al 240 Euro (voor met z'n tweeen). Maar ff goed lunchen voordat we naar binnen gaan want het eten is ook niet te betalen. En flesjes water mee...
Maar hoe dan ook, ik doe het nog steeds graag en heb het wel enorm gemist afgelopen jaren!
Meerdaags festival vroeger wel gedaan, nu niet meer. We hadden toen een vriendengroep inclusief een camper, echt zo leuk. De camper uiteraard afgeladen met drank en eten }:0

Vandaag hier de kinderen op bezoek, lekker BBQ-en en dat is ook leuk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:13

Het is nog steeds een zooitje en ik zit nu met 3 gaten in mijn huis. 1 op de wc dat moet hersteld worden door de timmerman en 2 stukken plafond die weg zijn in de douche en dit moet ook hersteld worden door de timmerman.
De rookgasafvoer moet besteld worden en die wordt later vervangen. Ze hebben het nu wel met een stuk tape dicht gemaakt.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:15

Festival word hem niet meer helaas.
Had gehoopt dat vandaag de dag zelf tickets misschien nog wat betaalbaarder weg zouden gaan via ticketswap, maar vanmorgen was de goedkoopste boven de €75 :=
Later nog een paar keer geprobeerd, maar ik geloof dat ticketswap gek werd van mijn "refresh pagina", ik kom er niet meer in :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:24

VanHuisUit schreef:
Maar wel voor 'the mind' *\o/* heel veel plezier!

Ja dat wel haha, dankjewel!

Helaas staan we nu met autopech ergens in Frankrijk en zijn de garages dicht.
Wordt een dure vakantie ben ik bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:42

Oh da's wel kl*te ja! Geen pechverhelping buitenland? Die heeft ons al eens immens uit de nood geholpen toen onze auto gestolen was na een dagje weg. Alleen zo zuur dat de verzekering alles wilde vergoeden... Behalve de aangepaste rolstoel van mijn broer die in de koffer zat #)
De dag nadien hadden we al een nieuwe auto aan de caravan staan om de rest van de vakantie mee door te kunnen, en dat in het zuiden van Frankrijk in topperiode.

(Doet me eraan denken dat ik dat ook maar eens moet gaan aanschaffen met mijn auto).

De dieselprijzen zijn flink gezakt in België! Van 2,04 naar 1,92 tot 1,901 *\o/* Morgen en dinsdag heb ik nog 2 verre verplaatsingen voor werk (40km/dag) en dan gooi ik de bak weer vol hoor.
Vorige week alleen al tussen maandagochtend en vrijdagavond 380km gereden omdat ik 3 dagen naar een andere campus moest. Volgende week geven ze heel warm, donderdag heb ik vrije dag. Eens kijken wat ik dan per fiets kan doen allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 09:51

Nee helaas. Normaal altijd via een beurt van de auto bij de dealer.
Echter hebben wij een andere auto en heeft die nog geen beurt nodig gehad.
Heel zuur!
We proberen nu toch naar plaats van bestemming te rijden en daar morgen een garage te vinden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:38

Bah wat vervelend zeg!

Net even goed boodschappen gedaan, paar interessante aanbieding, mooiste was 5 halen 2 betalen voor vaatwastabletten. Kan weer even vooruit.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:21

Bij welke is dat Neonlight? Want dat is zeker een goede aanbieding!

Wij hebben hier net de locatie van onze bruiloft bepaald, dus voorlopig zit sparen er niet in...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:42

Leuk een bruiloft! Maar zo duur haha.

Oei zonnebloem naar het buitenland zonder pechverhelping … ik hoop dat de kosten meevallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:24

Als je bij een dealer van hetzelfde merk terecht kan zou het nog kunnen meevallen, dat zijn qua onderdelen toch ietwat standaard prijzen nee?

Wij zijn gaan fietsen vandaag, heerlijk weertje!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:49

Sting schreef:
Bij welke is dat Neonlight? Want dat is zeker een goede aanbieding!

Dat wil ik ook wel weten :D