Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:10

Christadk schreef:
Zo de fotograaf is hier net de deur uit. Ik ben helemaal kapot haha, ik leg zoveel druk op mezelf "het moet schoon, het moet opgeruimd etc".. Dussss ik kan niet wachten tot het huis gewoon verkocht is.

Haha dat snap ik wel. Laatst is hier een makelaar geweest voor een vrijblijvende waardebepaling. Die zei toen dat als we willen verkopen we de woonkamer voor de helft moeten leeghalen. Wij hebben een vrij drukke inrichting en er staan nogal wat meubels, dus volgens hem moet het echt veel leger :') Ik kijk nu al op tegen de dag dat we gaan verhuizen, dat ik moet opruimen en schoonmaken _O-

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:22

Yvankaxx schreef:
ingedebruijn schreef:

Klinkt goed! Wat een andere omgeving dan jullie zoekgebied?

Ja dit ligt bij Harlingen in de buurt :)

Opzich redelijk centraal toch? Kan ook nog de Afsluitdijk over voor werk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:25

Yvankaxx schreef:
Opzich redelijk centraal toch? Kan ook nog de Afsluitdijk over voor werk.

Ja zeker. Ik kan werken in Leeuwarden of Amsterdam dus beide prima. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:59

Even een vraag. Stel we willen een bod gaan uitbrengen maar wel met een bouwdepot. Wat bied je dan precies?

Stel de vraagprijs is 210k. Wij vinden de woning 240k waard nadat we er voor 10k een nieuwe badkamer in hebben gezet (bouwdepot) en 14 zonnepanelen.

Bied je dan gewoon 240k en is het aan de taxateur om te bepalen of de woning dat waard is na verbouwing + zonnepanelen of moet je bieden wat de woning waard is zonder de verbeteringen en kom je dan op bijvoorbeeld 220k uit?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:41

ingedebruijn schreef:
Even een vraag. Stel we willen een bod gaan uitbrengen maar wel met een bouwdepot. Wat bied je dan precies?

Stel de vraagprijs is 210k. Wij vinden de woning 240k waard nadat we er voor 10k een nieuwe badkamer in hebben gezet (bouwdepot) en 14 zonnepanelen.

Bied je dan gewoon 240k en is het aan de taxateur om te bepalen of de woning dat waard is na verbouwing + zonnepanelen of moet je bieden wat de woning waard is zonder de verbeteringen en kom je dan op bijvoorbeeld 220k uit?

Geen flauw idee. Geen ervaring mee.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:55

ingedebruijn schreef:

Huh, je gaat toch niet bieden (en aan de verkopers betalen) voor iets wat er nog niet is?

Amethyst_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:02

Ik weet de regels niet tot in detail maar kan wel zeggen hoe t bij ons ging;

Vp 120, bod 132,6. Voorkeur bouwdepot 20k. Dan wordt je woning getaxeerd voor en na verbouwing. Onze was voor 136 en na 150. Viel dus wat tegen. Maar door zelf iets meer bij te leggen toch 20K gekregen.

Je bod staat in principe los van het bouwdepot, maar je bouwdepot is dus compleet afhankelijk van de taxatiewaarde na de verbeteringen die je van plan bent.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:16

Helder. Ik weet ook niet waarom het in m'n hoofd heel normaal klonk dat het inclusief zou zijn :roll:

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:36

Ik kom hier ook graag mee kletsen! Gisteren met mijn vriend het voorlopig koopcontract getekend van een fijne woning waar nog wel het een en ander aan verbouwd/vernieuwd moet worden. Omdat we dat nogal onverwacht konden kopen én de sleuteloverdracht al over 8 weken is, moet onze eigen maisonnette héél snel de verkoop in. Daar gaan we dus dinsdag voor zitten met de verkoopmakelaar.

Vandaag bij een vloerenboer geweest. Man, wat een keuze. -O- Ik vind het heel lastig.

Ik zie nu al op tegen het opruimen voor de foto's ;)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:48

UK_eef schreef:
Ik kom hier ook graag mee kletsen! Gisteren met mijn vriend het voorlopig koopcontract getekend van een fijne woning waar nog wel het een en ander aan verbouwd/vernieuwd moet worden. Omdat we dat nogal onverwacht konden kopen én de sleuteloverdracht al over 8 weken is, moet onze eigen maisonnette héél snel de verkoop in. Daar gaan we dus dinsdag voor zitten met de verkoopmakelaar.

Vandaag bij een vloerenboer geweest. Man, wat een keuze. -O- Ik vind het heel lastig.

Ik zie nu al op tegen het opruimen voor de foto's ;)

Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe woning.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:38

Fijne Pasen allemaal!

Gefeliciteerd met je nieuwe huis. Kan me voorstellen dat nu de stress van de verkoop van je eigen woning begint.

Wij hebben afgelopen week een leuke woning gezien en gaan dinsdag weer mee doen met een rondje bieden op inschrijving. Ook wij verkopen onze eigen woning pas als we wat anders gevonden hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:49

Wij hebben zojuist een bod uitgebracht. Nu afwachten tot in ieder geval woensdag. *D *\o/*

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 15:07

Spannend! Succes!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 15:14

Spannend Inge! Nu het lange afwachten.

Wij kregen via via een huis toegestuurd die iemand op Facebook had staan. We hebben een berichtje gestuurd en horen dinsdag wanneer we mogen bezichtigen :D Het is wel even buiten de comfortzone aangezien de woonkamer en keuken boven is en de slaapkamers/badkamer/wc beneden. Grote tuin en een breed balkon. We hebben hem alleen nog van buiten gezien, dus geen idee wat de eventuele vraagprijs is en de staat.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:11

Spannend Inge. Ik duim

Yvanka, ik ben benieuwd. zou het zelf niet willen. wil gewoon de tuin in kunnen lopen vanaf de verdieping vd woonkamer.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:12

Gefeliciteerd met de huizen!
Succes met duimen ingedebruijn!

Ik moet ook nog in spanning zitten want hoor dinsdag pas of mijn bod is geaccepteerd :=

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:16

Ik duim ook voor jou Martine. Wachten duurt altijd zo lang.

Ben benieuwd naar onze bezichtiging eind vd week. Zouden indien het echt is wat we willen 30000 kunnen overbieden. Meer speel ruimte dan bij de vorige.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:30

Yvankaxx schreef:

Wij kregen via via een huis toegestuurd die iemand op Facebook had staan. We hebben een berichtje gestuurd en horen dinsdag wanneer we mogen bezichtigen :D Het is wel even buiten de comfortzone aangezien de woonkamer en keuken boven is en de slaapkamers/badkamer/wc beneden. Grote tuin en een breed balkon. We hebben hem alleen nog van buiten gezien, dus geen idee wat de eventuele vraagprijs is en de staat.

Leuk! Zo kwamen wij er ook aan. Hoe zouden jullie dat willen doen met bieden als er nog geen verkopend makelaar is? Wij hadden van de mensen de vraagprijs gehoord en die hadden dat schijnbaar gebaseerd via de makelaar van het huis wat ze zelf gekocht hadden maar er is geen makelaar bij betrokken. We hebben daarom besloten toch de aankoop makelaar te laten kijken die we eigenlijk net voor het eerste gesprek wilde spreken bij het zoeken van de woning, om een waarde inschatting te maken en advies te geven. De verkopende partij is verantwoordelijk zei ze toen voor opstellen van verkoop contract maar vond dat wel spannend, niet dat we ons verkeerd klem zetten ofzo. Uiteindelijk hadden ze daar dus niemand voor en heeft onze aankoop makelaar het opgesteld en gecontroleerd. Maar goed ook want er miste nogal wat handtekeningen steeds vanuit hen. En ook fijn met opleveren straks iemand die mee kan kijken en ook ons kan steunen mocht er toch iets aan de hand zijn.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:36

Spannend Inge en Martine! Hopelijk goede uitkomsten :D

Veel succes vast met de bezichtiging Yvanka, benieuwd of het wat is :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:01

Steenbok12 schreef:
Yvankaxx schreef:

Leuk! Zo kwamen wij er ook aan. Hoe zouden jullie dat willen doen met bieden als er nog geen verkopend makelaar is? Wij hadden van de mensen de vraagprijs gehoord en die hadden dat schijnbaar gebaseerd via de makelaar van het huis wat ze zelf gekocht hadden maar er is geen makelaar bij betrokken. We hebben daarom besloten toch de aankoop makelaar te laten kijken die we eigenlijk net voor het eerste gesprek wilde spreken bij het zoeken van de woning, om een waarde inschatting te maken en advies te geven. De verkopende partij is verantwoordelijk zei ze toen voor opstellen van verkoop contract maar vond dat wel spannend, niet dat we ons verkeerd klem zetten ofzo. Uiteindelijk hadden ze daar dus niemand voor en heeft onze aankoop makelaar het opgesteld en gecontroleerd. Maar goed ook want er miste nogal wat handtekeningen steeds vanuit hen. En ook fijn met opleveren straks iemand die mee kan kijken en ook ons kan steunen mocht er toch iets aan de hand zijn.

Er is wel contact met een makelaar! Dinsdag wordt het getaxeerd. Dus ik denk dat als we tot koop over zouden gaan dat het wel geregeld zal worden :j

Horsii ik heb ook geen idee wat ik ervan vind, we zullen het zien!

Ik zal duimen voor degene die een bod gedaan hebben :D

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:04

Spannende dagen weer voor een aantal,
Sterkte met wachten!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:27

Spannend voor iedereen!

Wij zijn donderdag bij een huis geweest om te kijken. Compleet verliefd op het huis, maar goed. Dat zullen er wel meer zijn. Wordt verkocht via inschrijving, dus moeten weer goed gaan verzinnen wat voor een bod we willen doen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:48

mavantos schreef:
Spannend voor iedereen!

Wij zijn donderdag bij een huis geweest om te kijken. Compleet verliefd op het huis, maar goed. Dat zullen er wel meer zijn. Wordt verkocht via inschrijving, dus moeten weer goed gaan verzinnen wat voor een bod we willen doen.

Zenuwslopend. Hopelijk is het jullie gegund.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 23:15

horsii schreef:
mavantos schreef:
Spannend voor iedereen!

Zenuwslopend. Hopelijk is het jullie gegund.

Is huis 3 waar we een bod op gaan doen. Ze zeggen toch, derde keer prijs? Laten we het hopen althans.

Als het huis waar we in onderhandeling zijn geweest, maar niet op Funda stond, meetellen is het huis 4 en telt het gezegde niet. Dus die tel ik voor de vorm niet mee :')

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:40

Succes voor de wachtenden en degene die een bod gaan doen.