Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:29

Majabeestje schreef:
@Electra63, mijn huis wordt ook met name wit hoor :) De slaapkamer weet ik nog niet, ik hou hem wel licht denk ik. Maar ook met licht kan je kleur gebruiken.
Ik ben zelf geen fan van donkere muren, helemaal niet als het niet 'blend' maar afsteekt. Maar vond de voorbeelden wel mooi, warm sfeertje.

Ik vond de voorbeelden prachtig, vooral de 2e.

Mijn huidige woning was vrij donker toen wij het kochten. Laatste 15 jaar al beneden licht gemaakt.
Maar in mijn nieuwe huis zijn alle muren in het hele huis wit, op 1 na. Dus ik ben wel een beetje bang dat het te wit is ..... maar dan kunnen we alsnog wat verven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:21

Sorry, ik heb even geen tijd om uitgebreid te reageren, ik zag wel een gave foto van een olifant voorbij komen.

Ik heb gisteren de sleutel gekregen en loop meteen tegen het eerste aan: daar waar ik de muren blauw wil verven, zit er wit vinylbehang met structuur op de muur. Ik heb al zitten googlen, en de meningen zijn wisselend of dat overschilderbaar is. Heeft iemand daar ervaring mee?

ElSea

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:24

Dank voor de reacties! Ik kruip weer onder mijn steentje :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:29

Fitzroy schreef:
Sorry, ik heb even geen tijd om uitgebreid te reageren, ik zag wel een gave foto van een olifant voorbij komen.

Ik heb gisteren de sleutel gekregen en loop meteen tegen het eerste aan: daar waar ik de muren blauw wil verven, zit er wit vinylbehang met structuur op de muur. Ik heb al zitten googlen, en de meningen zijn wisselend of dat overschilderbaar is. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ja, vinyl is normaal gesproken prima overschilderbaar, je moet alleen even een klein stukje testen want sommige behangsoorten bevatten een weekmaker waardoor de verf plakkerig wordt.

Structuur kan lastig zijn omdat je dat blijft zien, helemaal als je niet secuur schildert.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:27

@fitzroy: wat San zegt.
Ik zit al jaren tegen een gelatexte muur aan te kijken. Mét struktuurtje :) en het zit er nog perfect strak op.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:10

Weet hier misschien iemand waar je redelijk goedkoop van die droogbloemen kan kopen? De plantenwinkel bij mij op de hoek heeft ze ook, maar voor een leuk bosje ben je snel veel geld kwijt...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:17

Iemand hier ervaring met handige opklapbedden? We hebben in de (toekomstige) logeerkamer wel ruimte, maar willen dit ook gebruiken als er niemand komt logeren. Dus zaten we te denken aan een opklapbed. Kan je dit zelf ook maken? Op marktplaats staan voornamelijk hele ouderwetse versies met gordijntjes ervoor en wij vroegen ons af wat de mogelijkheden verder zijn. Wel graag een bed waarbij het matras niet dubbel hoeft :).

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:35

Sting schreef:
Iemand hier ervaring met handige opklapbedden? We hebben in de (toekomstige) logeerkamer wel ruimte, maar willen dit ook gebruiken als er niemand komt logeren. Dus zaten we te denken aan een opklapbed. Kan je dit zelf ook maken? Op marktplaats staan voornamelijk hele ouderwetse versies met gordijntjes ervoor en wij vroegen ons af wat de mogelijkheden verder zijn. Wel graag een bed waarbij het matras niet dubbel hoeft :).

Stille meelezer meld zicht even, eigen huis en tuin had een opklapbed gemaakt, misschien even zoeken op hun site, waren 2 verschillende, 1 echte en 1 die en bankje werd .

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:37

Thnx! Ik ga kijken of ik die terug kan vinden :D.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:38

Aight schreef:
Weet hier misschien iemand waar je redelijk goedkoop van die droogbloemen kan kopen? De plantenwinkel bij mij op de hoek heeft ze ook, maar voor een leuk bosje ben je snel veel geld kwijt...

Hema , Intratuin, online, ikea..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:02

Er zijn kant-en-klare systemen te koop. Zoek eens op Murphy bed op youtube.
Ook kun je systeembedden kopen die opgeklapt een burerau zijn of zelfs een bank. Maar die kosten wel wat :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:17

Even snel tussendoor. Hoe krijg ik kaarsvet van muur en tafel? :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:19

MyWishMax schreef:

Een föhn en keukenpapier.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:21

_San87_ schreef:
MyWishMax schreef:

Een föhn en keukenpapier.

En veel geduld

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:23

Bedankt weer dames _/-\o_ En hoef ik dan geen primer te gebruiken voor ik ga verven ? En moet je het behang wel schuren?

Ik ga de komende tijd vast nog meer vragen stellen hier := ik ben zo niet handig ...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:29

Vrienden van ons hebben zo een ikea uitklapbaarbed welke ingeklapt een bank mag voorstellen.
Bank is gebombardeerd tot kledingskast, want dat kan ik morgen vast nog wel een keer aan.
Slaapt prima, en ingeklapt ziet het er netjes uit.

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:31

Boheme schreef:
Aight schreef:

Hema , Intratuin, online, ikea..

Ik heb 2 bossen besteld bij beauquet. Ik hoop ze vanmiddag te ontvangen en zal ze dan hier plaatsen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:38

Fitzroy schreef:
Bedankt weer dames _/-\o_ En hoef ik dan geen primer te gebruiken voor ik ga verven ? En moet je het behang wel schuren?

Ik ga de komende tijd vast nog meer vragen stellen hier := ik ben zo niet handig ...

Alleen even schoonmaken (st Marc ontvetter/schoonmaakmiddel sopje maken en gewoon even de muur af doen)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:41

En niet te nat maken anders laat het behang los

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:59

Kant en klaar systemen voor opklapbedden zijn nog best prijzig, maar we zoeken verder! Murphy bedden inderdaad ook gevonden. Nu nog een duidelijke beschrijving... Wel online bouwpakketten, maar ook die zijn prijzig. Het hierboven genoemde bed van eigen huis en tuin wel gevonden, maar de beschrijving staat er helaas niet meer bij, karwei heeft hem ook niet (gevraagd via messenger). Thnx in ieder geval!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:19

Hoi,
Ik heb mijn eerste grote mensen huis en ik kom mij hier melden voor wat inspiratie :D
28 juli krijgen wij de sleutel en we zijn druk inspiratie aan het op doen. Dus ik ga zo even dit topic eens uitspitten.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:27

Sting schreef:

https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-in ... ousPage=lr

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:36

Sting schreef:

Ik zag ze eergister bij de Lidl staan, misschien is dat wat?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:36

Wat zouden jullie doeb, radiator ombouw, of deze kast ervoor zetten?

Afbeelding
Afbeelding

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:42

In ieder geval niet de kast ervoor zetten.

Dan een mooie radiatorombouw.