Jis_ schreef:Wat een gaaf blad Karlijn, de triostar is ook geweldig!
Dankje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jis_ schreef:Heb je al een reactie gehad troi?
troi schreef:Jis_ schreef:Heb je al een reactie gehad troi?
Nope.. beetje teleurstellend eigenlijk! Ondertussen heb ik hem maar wel verpot, hij zat zo krap. Voorlopig houd ik hem apart maar ik heb nog hoop dat het gewoon watervlekken zijn. Ik heb het eraf gepoetst en het komt niet echt terug.
Helaas geen tips snorlex, ik snap heel goed dat je baalt!
_Karlijn schreef:Heb je de bladeren gesproeid, Snorlex? Want opgerolde bladeren kunnen daarvan gaan rotten, van het vocht dat toch tussen het blad komt te zitten.
Snorlex schreef:Het wordt nog dramatischerzojuist knakte de steel bij de overgang naar het blad. Toen heb ik maar besloten de plant de snoeien. Alleen raakte ik daarbij een andere steel waar nu dus een snee in zit. Hoop dat de plant het redt... anders stap ik over op nepplanten. Voel me er helemaal rot door.
_Karlijn schreef:M'n Marble Queen heeft een apart blad ertussen zitten, met veel meer contrast dan de andere bladeren.
[ [url=m/48GO9N.jpg]Afbeelding[/url] ]
En m'n Triostar in het zonnetje.
[ [url=m/Cjpooz.jpg]Afbeelding[/url] ]
_Karlijn schreef:Nadat ik hier de Calathea Golden Mosaic zag van ZoeyDercks, moest en zou ik die ook hebbenAlleem hij was in elke webshop uitverkocht, maar sinds vrijdag weer beschikbaar bij eentje, maar ik heb er nu geen geld voor
maar mijn lieve moedertje heeft hem voor mij besteld!
Snorlex schreef:Mmmm oei, ik heb ook calathea’s en die gaan vrij goed.
Bij mij is de grond wel vrij droog (ik laat ze zelf drinken, dus bewater nooit vanaf de bovenkant). Misschien dat ook bij deze plant proberen? Of heb je de plant rechtstreeks in deze pot geplant? Kan best zijn dat, als de bovenkant al vochtig is, de onderkant echt té nat is en dat de wortels zijn gaan rotten.
RSDICBS schreef:Even de voortgang van m'n Monstera showen hier![]()
[ [url=m/nl1Bx0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WhbDSQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EemCm8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hO1Xdo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanmiddag ga ik grond mengen en gaat ze in de pot.
Vorige keer heb ik een foot van een nieuw rolletje aan de moederplant laten zien hier,
[ [url=m/gscPII.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze is nu helemaal uitgerold