[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:38

Nee hoor, helemaal niet raar. Maar ik zou ze voor de zekerheid ook door de kozijnenboer laten inmeten (ook ivm garantie).
Laatst bijgewerkt door Prairy op 18-12-17 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:39

Wij hebben dus een bouwkundig rapport laten maken op het huis, wat we eigenlijk onder voorbehoud hebben gekocht.. Daar is uitgekomen dat de kosten van de fundering nog veel hoger zijn uitgekomen en dat er zwam in het huis zit.. Kostenplaatje gaat dus al richting een halve ton...
Makelaar heeft ons ook verkeerd voorgelicht wat echt weer heel flauw is...

Nu willen we dus echt een heel laag bod neerleggen, maar ik ga er dus van uit dat het weer niet doorgaat..
Dit is het 2e huis waarin na koop onder voorbehoud van allerlei zaken aan het licht komen..

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:40

Shanna schreef:
Is het gek om morgen bij de 2e bezichtiging een meetlint mee te nemen om de kozijnen op te meten? :+

Het huis heeft op 2 ramen na alles dubbelglas waarbij boven ook al kunststof kozijnen zijn aangebracht in 2 sklaapkamers, en wij zouden dus ook die laatste 2 ramen boven gelijk willen vervangen voor kunststof kozijnen met dubbel glas. En om dan een goed bod uit te kunnen brengen is het uiteraard handig om de prijs van het vervangen te weten, die je pas kan berekenen als je de maten weet.

Nee hoor gewoon doen, je hebt onderzoeksplicht al koper :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:42

knetterhard schreef:
Wij hebben dus een bouwkundig rapport laten maken op het huis, wat we eigenlijk onder voorbehoud hebben gekocht.. Daar is uitgekomen dat de kosten van de fundering nog veel hoger zijn uitgekomen en dat er zwam in het huis zit.. Kostenplaatje gaat dus al richting een halve ton...

Nu willen we dus echt een heel laag bod neerleggen, maar ik ga er dus van uit dat het weer niet doorgaat..
Dit is het 2e huis waarin na koop onder voorbehoud van allerlei zaken aan het licht komen..

Wees blij dat het er nu uitkomt en niet pas als je er woont en ziek geworden bent of met een verzakt huis zit :)

Vraag is ook of je dat huis uberhaupt wel moet willen kopen?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:44

Prairy schreef:
knetterhard schreef:

Wees blij dat het er nu uitkomt en niet pas als je er woont en ziek geworden bent of met een verzakt huis zit :)

Vraag is ook of je dat huis uberhaupt wel moet willen kopen?

Ik ga het er nog goed over hebben met mijn partner! Het schijnt dat Zwam niet zo 1,2,3 op te lossen valt.
We zijn heel blij dat we het rapport hebben laten maken, maar we balen wel enorm natuurlijk!

Prairy

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:46

Het is natuurlijk een schimmel, met sporen die wie weet waar nog meer zitten (zag laatst bij de Bouwbroers dat die ook een groot deel van een wand moesten vervangen omdat er schimmel zat, duur geintje), en daarbij zit je dan natuurlijk dat het een gevolg is van vocht, welk probleem je dan ook nog op moet lossen.

Sterkte met de beslissing!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:48

Wat balen zeg. Maar wel goed dat het er nu uitkomt en niet straks als je het al gekocht hebt.

Ik ben benaderd door AvroTros voor het programma 'Nederland verhuist' :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:59

Knetterhard; pittig kostenplaatje zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:00

Prairy schreef:
Nee hoor, helemaal niet raar. Maar ik zou ze voor de zekerheid ook door de kozijnenboer laten inmeten (ook ivm garantie).

Als het doorgaat willen we dat inderdaad sowieso laten doen, maar dit is meer voor ons eigen kostenplaatje dat we vast een ruwe schatting kunnen maken van de kosten, we hebben natuurlijk een maximale hypotheeksom waar we binnen moeten blijven, dus met vooraf al grofweg de kosten die er sowieso bij komen op te maken kunnen we voor onszelf vast het uiterste bod berekenen.

@ knetterhard, dan blijkt maar weer dat zo'n keuring echt wel verstandig is! Beter nu een teleurstelling als dat je er pas achter komt wanneer je aan de koop vast zit..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-17 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:01

Knetterhard, pittig idd. Zou er nog even goed over nadenken of je hier wel aan wil beginnen.

Wat leuk amanda! Ga je het doen?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:03

Weet er iemand hoelang er overgaat van kozijnen laten inmeten tot de eigenlijk plaatsin? Kan dat vrij snel of gaan er hier toch een aantal weken over?

Ik wil ook op de bovenverdiepin kozijnen late vervangen en als het even kan voor ik intrek.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:05

Ik weet het nog niet djuulsie. Ik vind het zelf wel eens interessant om mee te maken. Programma is ook wel leuk. Maar mijn vriend en ouders zien het niet zo zitten om op tv te komen :+

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:07

FatCat schreef:
Weet er iemand hoelang er overgaat van kozijnen laten inmeten tot de eigenlijk plaatsin? Kan dat vrij snel of gaan er hier toch een aantal weken over?

Ik wil ook op de bovenverdiepin kozijnen late vervangen en als het even kan voor ik intrek.

Dat hangt er van af met wie je in zee gaat.
Je kan je order onder brengen bij wie je wilt en daar de leverdatum mee bespreken.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:07

Is toch juist leuk :o haha! Nog maar even over hebben dan

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:14

Nou, hier vandaag een bod gedaan. Nog geen uur later alweer tegenbod gekregen. Nog wel aan de hoge kant, maar gaf al aan dat er nog ruimte was om een beetje te zakken.
Nu even alles laten bezinken en kijken wat we gaan doen :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:39

Shanna schreef:
Is het gek om morgen bij de 2e bezichtiging een meetlint mee te nemen om de kozijnen op te meten? :+

Het huis heeft op 2 ramen na alles dubbelglas waarbij boven ook al kunststof kozijnen zijn aangebracht in 2 sklaapkamers, en wij zouden dus ook die laatste 2 ramen boven gelijk willen vervangen voor kunststof kozijnen met dubbel glas. En om dan een goed bod uit te kunnen brengen is het uiteraard handig om de prijs van het vervangen te weten, die je pas kan berekenen als je de maten weet.

Als je het huis graag wilt hebben dan zou ik het niet vanwege een detail (kozijnen) wat veranderd kan worden laten schieten.En als het huis nu in een bewoonbare conditie is,dan kun je allerlei verbeteringen toch ook later nog aanbrengen.Maar als je twijfelt over het huis dan kun je beter nog verder kijken.De klik moet er toch zijn.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:02

De maten van een kozijn kan je toch gewoon ruw nemen? En daarvan even op internet kijken wat het kost?

Dat glas vervangen zal heus de hoofdprijs niet kosten en het gaat om een globale schatting.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:47

En dat hoeft ook niet meteen.
Wij hebben gedeeltelijk ook nog enkel glas. Dit is meegenomen in de koopsom en aangehaald als argument in t bod maar we bekijken nog wanneer exact we dit laten doen.
Qua werk aan het huis probeer ik altijd te bedenken is het “need to have” om er in te gaan (bvb zoals bij knetterhard, vochtvrije muren) of “Nice to have” (lik verf).
Als het onder Nice to have valt zou ik het niet meteen laten doen maar nog wat wachten.

Knetterhard: met al die kosten is t al bijna voordeliger alles af te breken en opnieuw te beginnen ...

Hier nog geen papieren getekend... maar het huis
Is wel van immoweb (Belgische funda) verdwenen.
Spannend joh.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:26

FatCat schreef:

ik heb net vorige week boven nieuwe kozijnen " gekregen"
ben er super blij mee!

maar de levertijd was wel 16 weken!
het gaat om 4 ramen met draai kiep mogelijkheid en horren en was 3500 euro kwijt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:40

Mag ik mee komen kletsen hier? Wij zijn nu 2 maanden serieus op zoek ongeveer. Ik vind het allemaal super spannend.

We dachten nu op funda een prachtig huis gevonden te hebben dit weekend maar wij waren niet de enige. Er komen nu 2 groepsbezichtingen voor omdat er meer dan 20 mensen gereageerd hebben. Bummer!
We gaan wel kijken maar ik vrees dat we weer verder moeten gaan zoeken!

Scenario van knetterhard wat ik hier lees. wow dat is echt flink balen maar dan weet je wel waarom je dat rapport dus laat opstellen!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:30

knetterhard schreef:

Sjemig wat ontzettend balen zeg, geen kinderachtige herstel kosten ook. Weet je zeker dat je hier aan wil beginnen? Wist de makelaar al meer dan dat hij had gemeld?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:46

Welkom Leonie! Het gaat idd hard in Tilburg!

Wie laat er de koopovereenkomst in schrijven in de openbare registers?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:48

Ik. Als ik hem ooit krijg :+

Maar dat is alleen omdat ik een nogal bijzonder geval beland ben...

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:58

Dus jij ziet er geen meerwaarde van in in geval van een standaard koop?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:39

Wij hebben het destijds ook gedaan, maar dat was ook meer omdat de verkopers niet een standaard geval waren (bedrijf, vrouw die gokte, getrouwd in gemeenschap van goederen maar in scheiding die niet vlotjes liep).