Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:12

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:01

Sorry.. stille meelezer :P

Ik heb een heulllll lekker recept voor gevulde portobello's. Als ik daar nu aan denk wil ik het eigenlijk deze week nog een keer maken; http://www.cleaneatingmag.com/recipes/o ... rtobellos/

Krijg alleen wel jeuk van 'clean eating' maar goed dit recept is in ieder geval heerlijk :j

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:11

Bedankt voor de ideetjes :D
Ik denk inderdaad dat het meerdere kleine gerechtjes worden, dan is er altijd wel voor ieder wat wils.
Ik eet alleen veganistisch (niet alleen vega, maar helemaal niks dierlijks), dus bladerdeeg, ei, kaas enz eet ik ook niet. Er bestaat wel bladerdeeg zonder roomboter, maar dat is mega duur (wel lekker!!)
Die gevulde portobello's kan ik wel ver-veganistischen :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:31

Ik wist helemaal niet dat dat bestaat, bladerdeeg zonder roomboter! Ik probeer zelf ook zo veel mogelijk veganistish te eten.. Misschien eens zoeken naar een recept om zelf vegan bladerdeeg te maken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:36

Aardappelwaaiers heb ik van de week ook gezien. Erg leuk en niet moeilijk te maken.
Vastkokende aardappels, schil erom laten, goed schoonboenen. Dan zover mogelijk naar onder inkepingen maken tot je er net geen stukjes van maakt, zo dicht mogelijk naast elkaar.

Daarna in de oven zo'n 3 kwartier op 200 graden. Dan gaat de aardappel dus uitstaan als een waaier :)
Daar iets van groente met misschien noten bij en je hebt een leuk gerecht.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:51

Bliksem schreef:
Ik werk deze week gelukkig heel veel, dan eet ik ook op m'n werk (horeca) dus dat scheelt altijd wel.

Wij gaan met kerst naar de ouders van m'n vriend, tweede kerstdag naar mijn ouders en '3e' kerstdag koken wij voor onze familie. Nog even een budget (vegan, maar toegankelijk voor vleeseters) feestmenu bedenken dus.

Check http://www.degroenemeisjes.nl !! Helemaal Vegan en ook veel budget recepten in de rubriek "Groen zonder poen".

http://www.degroenemeisjes.nl/groen-in- ... n-koolrabi
http://www.degroenemeisjes.nl/pasta-met ... it-de-oven
http://www.degroenemeisjes.nl/koken-met ... ppel-tatin

http://www.degroenemeisjes.nl/koken-met ... n-brownies

Hmmmm en portobello's met iets van tomaatjes en spinazie op een pastaatje zal het zeker goed doen!!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:42

8nnemiek schreef:
Ik wist helemaal niet dat dat bestaat, bladerdeeg zonder roomboter! Ik probeer zelf ook zo veel mogelijk veganistish te eten.. Misschien eens zoeken naar een recept om zelf vegan bladerdeeg te maken.

Laatst had ik dure van een Duits merk van de ekoplaza. Ze schijnen het ook bij de aldi te hebben, maar daar ben ik het nog niet tegengekomen (die zal misschien wel wat goedkoper zijn) en 'tante Fanny' bij oa de jumbo, die heb ik ook nog niet getest. Die dure was in ieder geval wel erg lekker.

Bedankt mirjamsel! Ik volg de blog van de groene meisjes ook, daar inderdaad maar even in het archief duiken op de budget zoekterm inderdaad, ze hebben lekkere receptjes ja :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:34

Er is gewoon diepvries bladerdeeg met margarine van koopmans dacht ij.
Helemaal niet zo duur hoor ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 06:41

Met margarine lijkt me ook nog wel makkelijk zelf te maken, maar aangezien margarine een grote veroorzaker is van hart- en vaatziektes en trombose gebruik ik dat niet meer. Ik gebruik eigenlijk bijna helemaal geen geconcentreerde vetten en oliën meer..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:36

Ik dacht dat van die danone croisantjes ook vegan waren....

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:46

Mri schreef:
Er is gewoon diepvries bladerdeeg met margarine van koopmans dacht ij.
Helemaal niet zo duur hoor ;)
Schijnt dat die niet vegan is omdat een dierlijke vitamine d in de margarine verwekt is.
Die croissantjes zijn helaas ook niet vegan, twee weken terug nog uitgezocht want wilde graag verse croissantjes op m'n verjaardag, maar helaas.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:44

Pfoe, als ik dat zo lees ben ik blij dat ik niet vegan eet! Wat lijkt me dat lastig zeg!! Je zou toch denken dat je met een pakje bladerdeeg wel safe zit, maar zelfs dat kan je dus niet gebruiken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:28

Is inderdaad heel lastig, koken met pakjes is bijna onmogelijk := Ik ben zelf niet echt veganistisch, maar ben er wel steeds meer op aan t letten en eigen gerechten zo veel mogelijk veganistisch en zonder vet/olie aan t klaarmaken, maar dat is best lastig!
Zelfs gewoon vegetarisch eten is al lastig want je komt heel vaak dingen als gelatine, stremsel en dierlijke E-nummers tegen in voeding waar je het totaal niet in zou verwachten :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:29

Nee zelfs winegums of chips mogen niet...
Ik eet alles en ben zeg maar flexitariër. Dus hoef niet alle dagen vlees en een vegatarisch gerecht is prima, maar veganistisch gaat mij een stap te ver. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:02

Lijkt me echt lastig geen vlees of dierlijke producten..

Boodschappenlijst gemaakt , tas niet vergeten de fietstassen van collega's op fiets en zien of ik alles op lijst heb en alles haal

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:15

en niks extras he takkie, kom op meid je kunt t :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:27

Idd , wat Deb zegt :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:04

Wij eten ook niet alle dagen vlees maar echt vegetarisch of zelfs veganistisch zie ik niet zitten :o
Wel eten we echt steeds minder vlees en wil ik eigenlijk ook mijn vlees bij een scharrel/bio boer gaan halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:22

Heb me gedragen :) , had wat dingen vergeten op mijn lijst. Dus die alleen meegenomen :) , geen snoepjes of dingen die onnodig zijn :) , Heb me zelfs gedragen bij het vlees vak _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:35

*\o/* *\o/* *\o/*

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:51

Go jij! Zie je wel dat je het wel kan!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:28

Toppie! Hier gaat het de laatste tijd ook goed, hoewel ik gister wel een uitschieter heb gemaakt (gerookte zalmmoot gekocht). Maar over het algemeen neem ik alleen mee wat ik moet hebben of één ding meer.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:28

8nnemiek schreef:
Is inderdaad heel lastig, koken met pakjes is bijna onmogelijk := Ik ben zelf niet echt veganistisch, maar ben er wel steeds meer op aan t letten en eigen gerechten zo veel mogelijk veganistisch en zonder vet/olie aan t klaarmaken, maar dat is best lastig!
Zelfs gewoon vegetarisch eten is al lastig want je komt heel vaak dingen als gelatine, stremsel en dierlijke E-nummers tegen in voeding waar je het totaal niet in zou verwachten :=

Zo heb ik gewoon een hele tijd de boemboe's van Conimex gebruikt. Zit ook garnaal in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:32

Was wel moeilijk , blijft een winkel vol verleidingen en aanbiedingen , heb zak chips in de aanbieding even letterlijk een schop gegeven := .

Morgen moet ik laatste kerst kleren hebben , hopelijk kan ik low budget de laatste stukken scoren. Tot nu toe vest en shirt waren 25 euro , nu nog rok legging en schoenen.. , ik heb gister al wat meer kleren gehaald ik heb voor het eerst in tijden ervan genoten (koop nooit kleren , en nu moest ik wel weer nodig maar smaak is fiks veranderd ) Alles verkleurd en af , dus 14 euro korting ofzo op 3 stukken die nodig waren :)

Vak apart kleren kopen , waarom moet een stuk stof duur zijn :=